Voiko lähteä lastensuojelua ulkomaille karkuun?
Vaikka Thaimaahan tai Usaan. Tulla takasin vasta kun lapset täysi-ikäisiä. Tuleeko joku etsimään? Ajatellaan, että olisi vaikka huostaanoton uhka ilmassa tai lastensuojelu järjestelisi jo sijoitusta. Meneekö Interpolille tai vastaavalle ilmoitusta "kaapatuista" lapsista jos huostaanotto ehditään paperilla tehdä?
Tai mitä jos vaan katoaisi täällä kotimaassa "maan alle"?
Kommentit (149)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:25"]Lastensuojelu on suomessa irvikuva!!
[/quote]
Juurikin näin!
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:27"]voivatko laittaa lapsista ilmoituksen lentokentille yms että ei sää päästää maasta, tai, että varastettu lapsi, jos näette ilmoittakaa viipymättä poliisille? voivatko tehdä näin?
[/quote]
Lapset ovat sinun!! Ei Suomen yhteiskunnan! Voit muuttaa aivan vapaasti lastesi kanssa pois Suomesta. Suosittelen että muuta nopeasti pois, saat lapsillesi paremman elämän jossain muualla missä ei ole pelkoa että joku vieras ihminen tulee viemään lapsesi. Oikeasti tämä Suomen lastensuojelu on niin hirveä. Olen surullinen puolestasi. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu kun pelkäät menettäväsi rakkaat lapsesi. Voisinpa jotenkin auttaa sinua! Voimia sinulle.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:27"]Kiinnostaisi tietää, olisiko jollain onnistuneita kokemuksia muutosta ulkomaille pakoon niitä "selvityspyyntöjä" ja palavereja sekä kotiin tulevaa "tarkkailijaa" eli perhetyöntekijää? Itselläni ei tosiaan ole moisista kokemuksia, mutta oma läheinen tuttuni on joutunut lasun hampaisiin ja tuolloin alkuvaiheessa harkitsikin muuttoa pois Suomesta heitä pakoon, sillä hänen kohdallaan ilmoitus oli tullut henkisesti epävakaalta kälyltä sekä naapureilta, joiden kanssa tutullani oli ollut napit vastakkain.
Tuttuni hoitaa asiat hyvin ja on hyvä vanhempi, mutta on kovin suorasanainen, jos joku ulkopuolinen tulee jotain valittamaan, joten riitaantuu sen vuoksi ihmisten kanssa, jotka sitten puolestaan ovat hänelle kostaneet lasu-ilmoituksilla.
[/quote]
Mikä ongelma siinä on että haluaa muuttaa maasta pois? Ei sossu eikä edes hirmuvalta lastensuojelu voi sitä estää! Ei heille kannata kertoa muutto aikeistaan kun suunnittelee kaiken rauhassa ja sitten vaan pakkaa matkalaukut, ottaa lapset mukaan ja lähtee! Noin yksinkertaista. Bye bye Finland!
Useimmissa muissa maissa tosiaan kunnioitetaan perhettä omana yksikkönään ja niissä maissa ihmiset auttavat vilpittömästi toisiaan. Suomessa sen sijaan vallitsee kyräilyn, kateuden ja vahingonilon ilmapiiri. Naapurit suorastaan odottavat, että pääsevät käräyttämään jonkun onnettoman, joka hieman poikkeaa keskiverrosta tai joka on liian persoonallinen. Sosiaaliviranomaisten touhuja ei puolestaan valvo oikeastaan kukaan, ainakaan silloin jos ei tapahdu jotain todella graavia poikkeamaa tai rikosta. Suomesta kannattaa muuttaa muutenkin pois, jos vain mahdollista, esimerkiksi Saksaan, Norjaan, Britteihin tai eteläiseen Eurooppaan. Myös Virokin tai Ruotsi voi olla yksi vaihtoehto.
Onneksi en ole lapsesi! Sääliksi käy heitä :/ Ottakaa apu ajoissa vastaan.
MIKSI pitää paeta ulkomaille? Sekö tekee hyvää lapsille?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:27"]voivatko laittaa lapsista ilmoituksen lentokentille yms että ei sää päästää maasta, tai, että varastettu lapsi, jos näette ilmoittakaa viipymättä poliisille? voivatko tehdä näin?
[/quote]
Aivan järkyttävää lukea tällaista tekstiä :( Tuntuu kuin asuisi Pohjois-Koreassa. Huomaa kuinka järkevät ihmiset pelkäävät sossua ja lastensuojelua. Äidin vaistot pelaa kun haluaa suojella omia lapsiaan. Vanhempien pitäisi vain muistaa että heidän omat lapset, he tekevät itse päätökset, jos haluaa muuttaa maasta niin silloin muuttaa! Ei siihen tarvitse lupia kysyä keneltäkään. Eikä mielestäni pelon alla tarvitse elää, aivan hirveää. Sossu ja lastensuojelu haluaa vain alistaa ja nöyryyttää vanhempia. Minulla ei edes riitä sanat kertomaan...
Voi lähteä, mutta ei siitä pidä tietysti etukäteen puhua mitään, varuiksi edes lapsille, etteivät möläytä.
Itse olen miettinyt itselleni varasuunnitelman, kun olen seurannut joitain julkisuudessa olleita juttuja, nähnyt aidosti järkyttyneiltä vaikuttavien vanhempien (jotka ovat saattaneet itse pyytää apua) epätoivoa.
En edes ole lastensuojelun asiakas, mutta tiedän ihan hyvin, että minusta saisi väännettyä hyvin huolestuttavan kuvan, jos joku sellaisella asenteella minuun suhtautuva sossu osuisi kohdalle. Sehän on ihan henkilöstä kiinni, toimiiko kemiat, löytyykö ymmärrystä vanhempaa kohtaan (esim. hankaluuksissa) ja uskoa siihen, että vanhempi oikeasti haluaa lapsensa parasta. Siis on henkilöstä kiinni, haluaako auttaa vanhempaa vai haluaako rangaista, etsiä vikoja ja "pelastaa" lapsen. Ja se taas on kiinni siitä, sattuuko sossu pitämään vanhemmasta (jostain tiedostamattomasta syystä) vai inhoaako (samaten jostain tiedostamattomasta syystä, esim. että sattuu ulkonäöltä muistuttamaan jotakuta, jota sossu vihaa).
Ja sen takia minulla on pakosuunnitelma, äiti kun olen. Ja vieläpä äiti, joka haluaa pitää lapsensa.
Ettekö te nyt huomaa mikä pelon ilmapiiri täällä vallitsee?? Ei edes uskalleta muuttaa Suomesta pois kun pelätään että mitä sossu tai lastensuojelu tekee tai sanoo.. Ihan hullua meininkiä!! Olen itse muuttanut perheeni kanssa n.1v sitten pois Suomesta ja voin sanoa että se oli elämäni paras päätös. Rakastan kyllä Suomea, synnyinmaatani, mutta minä pelkäsin asua Suomessa. Pelkäsin juurikin että joku naapuri tekee ilkeyttään jonkun lastensuojelu ilmoituksen ja sitten rakkaat lapseni vietäisiin. En voisi kuvitellakkaan elämääni ilman lapsiani, ovat minulle kaikki kaikessa <3 Olen siis yh-äiti mutta en ollut sosiaalitoimiston asiakas Suomessa asuessani.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 20:51"]
Vaikka Thaimaahan tai Usaan. Tulla takasin vasta kun lapset täysi-ikäisiä. Tuleeko joku etsimään? Ajatellaan, että olisi vaikka huostaanoton uhka ilmassa tai lastensuojelu järjestelisi jo sijoitusta. Meneekö Interpolille tai vastaavalle ilmoitusta "kaapatuista" lapsista jos huostaanotto ehditään paperilla tehdä?
[/quote]
jos lastensuojelulla ei ole mitään lainvoimasta päätöstä niin ei niillä pitäisi olla mitään oikeutta ja syytä jatkaa epämääräisiä prosessejaan
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 23:24"]Voi lähteä, mutta ei siitä pidä tietysti etukäteen puhua mitään, varuiksi edes lapsille, etteivät möläytä.
Itse olen miettinyt itselleni varasuunnitelman, kun olen seurannut joitain julkisuudessa olleita juttuja, nähnyt aidosti järkyttyneiltä vaikuttavien vanhempien (jotka ovat saattaneet itse pyytää apua) epätoivoa.
En edes ole lastensuojelun asiakas, mutta tiedän ihan hyvin, että minusta saisi väännettyä hyvin huolestuttavan kuvan, jos joku sellaisella asenteella minuun suhtautuva sossu osuisi kohdalle. Sehän on ihan henkilöstä kiinni, toimiiko kemiat, löytyykö ymmärrystä vanhempaa kohtaan (esim. hankaluuksissa) ja uskoa siihen, että vanhempi oikeasti haluaa lapsensa parasta. Siis on henkilöstä kiinni, haluaako auttaa vanhempaa vai haluaako rangaista, etsiä vikoja ja "pelastaa" lapsen. Ja se taas on kiinni siitä, sattuuko sossu pitämään vanhemmasta (jostain tiedostamattomasta syystä) vai inhoaako (samaten jostain tiedostamattomasta syystä, esim. että sattuu ulkonäöltä muistuttamaan jotakuta, jota sossu vihaa).
Ja sen takia minulla on pakosuunnitelma, äiti kun olen. Ja vieläpä äiti, joka haluaa pitää lapsensa.
[/quote]
Hienoa, pakosuunnitelma kannattaa tässä maassa olla aina. Kyllä lapsille on parasta olla oman äidin luona. Tietysti jos on oikeasti paha vanhempi niin sitten lapselle pitäisi löytää jokin muu paikka, vaikka jostain sukulaisen luota. Suomessa muuten sukulaisuudellakaan ei ole mitään arvoa.
Onkohan taas katsottu liikaa jenkkisarjoja?
Miten karkulainen, se aikuinen siis, aikoo siellä uudessa maassa elättää itsensä ja lapsensa? Koulutus, kielitaito? Miten asuminen järjestyy? Jos USA, niin miten hoituu työlupa? Tokihan siellä voi paperittomanakin elää, ei siinä mitään.
Vaikea kuvitella, että sosiaalitoimi, Suomen poliisi tai Interpol lähtisi perään, ellei ole lapsikaappauksesta kyse. Poliisilla ja Interpolilla on hiukan isompia roistoja haussa.
Ihan periaatteessa nuhteettomalla Suomen kansalaisella on oikeus kadota, se ei ole rikos.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 20:51"]
[/quote]
Ei kuulosta vastuullisen vanhemman toiminnalta tuollainen lastensuojelun pakoilu,jos vakavissasi mietit omien lapsiesi kaappaamista,huostaanotto on varmaan ihan hyvä ratkaisu. Järkyttävän typerä avaus.
48 jatkaa vielä.
Turvapaikkaa hakevat yleensä ne, jotka tulevat maista joissa ihmisiä oikeasti vainotaan mielipiteen, vakaumuksen, rodun, uskonnon tms. perusteella. Sellaisissa maissa on yleensä epävakaat olot ja väkivallan uhka on ilmeinen tai käydään sotaa. Tämä selviää jos vähän seuraa maailman tapahtumia ja lukee vaikka sanomalehtiä (ei ip). Turvapaikka voidaan myöntää, jos ihminen on vaarassa joutua kotimaassaan mielipiteensä vuoksi vankilaan (ilman oikeudenkäyntiä), väkivallan tai vainon kohteeksi.
Ei Suomen lastensuojelulla sentään ole valtaa muissa maissa. Toisissa maissa on hieman erilaiset systeemit ja asennoitumiset, ja siellä noudatetaan niiden omia systeemeitä. Ei suomalaisen sossun päätös tai pyrkimykset tosiaan ole mitään Jumalan lakeja tai mitään maailmanlaajuisia määräyksiä, joihin on eri valtioidenkin alueella alistuttava.
Jos muuttaa pakoon lastensuojelua, se voi tietysti seurata mukana päänsisäisenä mielentilana jonkin aikaa. Kestää jonkin verran, että pystyy rauhoittumaan ja tajuamaan, että täällä onkin toiset viranomaiset ja vähän toiset asenteet ja säännöt. Ja jos on yhtään ehtinyt jo asettua ja saanut vaikka lapset paikalliseen päiväkotiin ja kouluun, voikin jo helposti turvautua uuden maan viranomaisten apuun, jos joku Suomen lastensuojelun koura vielä pyrkisi tavoittamaan. Uudesta maasta käsin Suomen lastensuojelu näyttäytyykin jonkin ahdistavan ankean melkein itäblokin maan melkein kommunistisen viranomaisen kiusantekona, jolle pitää pistää stoppi (asenne riippuu tietysti vähän siitäkin, mihin suuntaan muuttaa), ja heidän omat systeemit ovat se totuus siitä, miten asiat oikeasti kuuluu hoitaa.
Käytännössä poismuutto aiheuttaa sen, että asia jää roikkumaan, asiakkuus voi virallisesti Suomessa jatkua, mutta se hautautuu pikku hiljaa, kun perhettä ei tavoiteta. Ei heillä ole aikaa alkaa metsästää ketään ulkomailta jonkin verrattain pienen asian takia. Tai se asia, joka Suomessa oli kauhean huolestuttava ja vakava, ei sitten olekaan niin iso, että pitäisi uskaltaa asioida ulkomaalaisten viranomaisten kanssa ja inttää heille vastaan.
Siitä en osaa sanoa, olisiko Suomessa lomailu turvallista, jos on vain häipynyt. Siis jos vaikka sattuu jotain ja joutuu lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 20:51"]
[/quote]
Ei kuulosta vastuullisen vanhemman toiminnalta tuollainen lastensuojelun pakoilu,jos vakavissasi mietit omien lapsiesi kaappaamista,huostaanotto on varmaan ihan hyvä ratkaisu. Järkyttävän typerä avaus.
[/quote]
"Jos vakavissasi mietit omien lapsiesi kaappaamista"
Oletko ihan tosissasi?? Onko sinun lapset Suomen yhteiskunnan "omaisuutta" joudut kysymään lupaa tai oikeastaan anomaan lupaa jos haluat matkustaa Suomen rajojen ulkopuolelle lastesi kanssa.
Järki hoi älä jätä! Et sä ainakaan lastikon terävin veitsi ole, se on varmaa :) Hyppäisit varmaan kaivoon jos Suomen yhteiskunta niin vaatisi.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 23:46"]
48 jatkaa vielä.
Turvapaikkaa hakevat yleensä ne, jotka tulevat maista joissa ihmisiä oikeasti vainotaan mielipiteen, vakaumuksen, rodun, uskonnon tms. perusteella. Sellaisissa maissa on yleensä epävakaat olot ja väkivallan uhka on ilmeinen tai käydään sotaa. Tämä selviää jos vähän seuraa maailman tapahtumia ja lukee vaikka sanomalehtiä (ei ip). Turvapaikka voidaan myöntää, jos ihminen on vaarassa joutua kotimaassaan mielipiteensä vuoksi vankilaan (ilman oikeudenkäyntiä), väkivallan tai vainon kohteeksi.
[/quote]
Paikoin se näyttää muistuttavan viranomaisvainoa, niin kuin nyt viranomaiset vainoavat niissä maissa, joista turvapaikanhakijoita tulee. Vainoavat toisinajattelijoita, vääränlaisia, väärää kieltä puhuvia. Neukkulassakin saatettiin muuten viedä lapsia "huonoista" perheistä "parempaan" kasvatukseen.
Lapsen vieminen väkisin omilta vanhemmiltaan ei ole ihan pieni juttu nimenomaan ihmisoikeuskysymyksenä. Kyllähän Suomessakin voi joutua lastensuojelun syyniin jollakin tapaa "poikkeavan" elämäntavan vuoksi.
Ihan normaali virka-apu pyyntö lähtee ja siinä maassa
sitten viranomaiset hoitaa asian joten ei paniikkia.
Kiinnostaisi tietää, olisiko jollain onnistuneita kokemuksia muutosta ulkomaille pakoon niitä "selvityspyyntöjä" ja palavereja sekä kotiin tulevaa "tarkkailijaa" eli perhetyöntekijää? Itselläni ei tosiaan ole moisista kokemuksia, mutta oma läheinen tuttuni on joutunut lasun hampaisiin ja tuolloin alkuvaiheessa harkitsikin muuttoa pois Suomesta heitä pakoon, sillä hänen kohdallaan ilmoitus oli tullut henkisesti epävakaalta kälyltä sekä naapureilta, joiden kanssa tutullani oli ollut napit vastakkain.
Tuttuni hoitaa asiat hyvin ja on hyvä vanhempi, mutta on kovin suorasanainen, jos joku ulkopuolinen tulee jotain valittamaan, joten riitaantuu sen vuoksi ihmisten kanssa, jotka sitten puolestaan ovat hänelle kostaneet lasu-ilmoituksilla.