Kutsuisitteko tässä tapauksessa lapsen kaverin synttäreille?
Eli tausta on tämä: tyttöni tutustui jo päiväkodissa toiseen tyttöön, jonka kanssa leikkinyt siitä lähtien tosi paljon (nyt ovat 2. luokalla). Tämä tyttö on ollut useasti meillä yökylässä, ja meidän tyttö heillä, tyttö on ollut meidän mukana mm. mökillä ja linnanmäellä, koko tytön perhe ollut meillä kyläilemässä pari kertaa, olen käynyt tytön äidin kanssa paljon lenkillä ym. Eli kyse enemmän kuin " vaan" kaverista. No, nyt kuulin, että tämä tyttö oli pitänyt synttärit, eikä ollut kutsunut tyttöämme sinne. Tiedän, että he eivät ihan niin paljon leiki enää yhdessä kuin ennen, mutta ovat kuitenkin kavereita. Nyt olen aivan ihmeissäni, että miksi hän ei tyttöämme kutsunut? Hän oli sanonut, että pitää vaan pienet (5-6 kutsuttua) synttärit, ja siksi ei ollut sitten tyttöämme kutsunut. Nyt omalla lapsellamme on pian synttärit, ja mietin, että mitä tehdä. Hän kutsuu varmaan n. 8 lasta, eli on vähän isommat juhlat, mutta jotenkin tuo tausta huomioonottaen olen niin näreissäni tuosta jutusta, että tekisi mieli kieltää tyttöäni kutsumasta tätä tyttöä. Mitä te tekisitte? Varmaan moni sanoo, että antaisi lapsen itse päättää (kuten itsekin varmaan tulen tekemään), mutta jos te päättäisitte asian, niin kutsuisitteko tämän tytön vai ette? Jos kyseessä olisi " vaan" joku luokkakaveri niin tilanne olisi tietenkin toinen, mutta tässä tapauksessa tuo tausta tosiaan on paljon enemmän.
Kommentit (22)
Toisilla mahdollisuus kutsua rajallinen määrä ja jos vaikkapa hän ei viime vuonna ollutkaan kutsunut toisia kavereita ja kutsuikin nyt joitain muita kavereita.
Voithan mielenrauhasi takia kysyä tytön äidiltä asiasta,
ja kutsua heidät teille synttäreille..
Ei meillä ainakaan lapsen synttärivieraita valita sen mukaan kuka on kutsunut ja kuka ei synttäreille. Lapsi saa valita muutaman kaverin (4-5) ja se on siinä, sukulaiset sitten erikseen.
...