Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka luopuneet telkkarin katselusta?

Vierailija
28.03.2008 |

Jo vuosia oli haastanut miestä luopumaan televisiosta, hän oli pahempi töllön tuijotaja kuin minä. Nyt viikonloppuna se miehen " valaistuminen" sitten tuli ja telkku läks. No ei tosin kokonaan, tv on nyt meidän makkarissa ilman digiboxia lasten sairaspäivien varalla (dvd-laite siis säästettiin) Ja kappas, arvaatkaapas kenellä on aivan kauheat viekkarit? No mulla, miehellä ei tunnu missään.

Kuinka kauanhan menee, että tämä telkkarin kaipuu alkaa hellittämään? Periatteessa olen siis tyytyväinen ratkaisuumme, mutta uusi on aina aluksi outoa. Hommia saa kyllä nyt rivakammin tehtyä kuin aikaisemmin ja sänkykin kutsuu ajoissa. Lasten kanssakkin jaksaa jotenkin paremmin pelailla, leikkiä ja olla. Eikä nuo tenavat ole (vielä ainakaan) lastenohjelmien perään itkeneet. Telkka on nyt ollut poissa 5vrk.

Kunhan löpisen.... löytyykö muita, jotka luopuneet telkkarin katselusta? Millaisia kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkku on nyt kolmatta kertaa pannassa. Ekan lapsen saatuamme telkkua ei ollut kolmeen vuoteen. Tokan lapsen saatuamme telkku oli lainassa miehen veljellä vuoden. Nyt emme hankkineet digiboxia, joten lähetyksiä ei enää tule. Pleikkarin ja DVD-soittimen vuoksi telkkari on yhä olemassa.

Molemmilla aikaisemmilla kerroilla on tullut se vaihe, jossa telkkaria kaipaa ihan älyttömästi. Ja aina sitten, kun se on hankittu takaisin, on vain kiroillut, miten huonoa ohjelmaa sieltä tulee. Vielä ei ole ikävä tullut, mutta olen kyllä mummolassa käynyt yhden sarjan viimeisen jakson katsomassa.

Tsemppiä. Tässä on hyvätkin puolensa. Lapset tappelee vähemmän ja itsellä tulee lähdettyä iltakävelylle kun ei ole tekosyytä telkkarista.

Vierailija
2/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllätykseni tunnistan vieroitusoireet ;-), Olen kyllä saanut kahvitunnilla lyhennelmiä ohjelmista.

Vaikeinta on kun tuntuu jvn ulkopuolelle jostain keskusteluista. niinkuin tuo eilinen silminnäkijä dokumentti, olen kyllä lukenut siitä lyhennelmiä ja mielipiteitä, mutta se on kumminkin eriasia kuin sen näkeminen.

Iltakävelyt on lisääntynyt ja netissä on tullut oltua enemmän. Kahdesti on jo käyty Makuunissa ;-)

Mutta en siis ole menossa digiboksi ostoksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsominen on niin vähäistä, ettei ostettu digiboxia viime syksynä, mutta marraskuussa hankittiin viikonloppuvieraiden ' viihdykkeeksi' . Tiedettiin, etteivät pärjää ilman telkkua.

Mä en enää näin toisin päin ajatellen osaa keksiä, mistä sitä repis aikaa television katseluun. Joku säännöllinen sarja olis ihan painajainen ja aikavaras.

Oon kyllä aiemmkin aina ollut vähän huono seuraamaan telkkua. Mutta mun ongelma on kuitenkin se, että jään jokaiseen katsomaani sarjaan koukkuun ja samanaikaisesti ahdistun tosiaan niiden viemästä ajasta. Se kun on normaalista, oikeasta elämästä pois. Nyt ei taas oo sarjoja rasitteena

Vierailija
4/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pian päivät alkoivat täyttyä muusta ja nyt sitä miettii miten kaiken ehtisi tehdä jos olisi tv. Satunnaisesti katson Yle Areenalta ajankohtaisohjelmia tai kiinnostavia sarjoja (nyt just Guy de Maupassantin filmasoituja novelleja).

Vierailija
5/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kuukauden aikana tuli kummallekin meistä vanhemmista sellaisia oloja, että hei nyt voisi katsoa telkkaria. Eniten sitä ehkä kuitenkin kaipasi kolmevuotias, mikä ennestäänkin vain vahvisti päätöstämme pitää masiina kellarissa.

Kun tuon alun yli pääsi, telkkaa ei tosiaan ole tarvittu mihinkään.

Nyt siis keskity tekemään asioita, joista nautit ja etsi uusia rentoutumisen tapoja, jotka sopivat sinulle. Lue naistenlehtiä, tee käsitöitä, käy kävelyllä, leiki lasten kanssa, katso dvd-elokuvia, käytä hyväksesi yle areenaa ja katso sitä kautta vaikkapa ajankohtaisohjelmia, tapaa ystäviä, käy teatterissa, surffaa av:lla :), opiskele, tai mene aikaisemmin illalla nukkumaan!

Huomaatte piankin, että elämä ilman tv:tä on tasokkaampaa elämää. Onnea vielä hyvästä päätöksestä!

Vierailija
6/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan josain vaiheessa lapsi puhuu ympäri, mutta siihen lienee vielä aikaa (on nyt 3). Ei ole lapsi vielä alkanut kärttämään mitään leluja tmv. mainosten takia kun telkkaria ei ole ja ovessa on ei mainoksia-lappu :D

Vierailija
7/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen osaa laittaa vekottimen kiinni jos ei kiinnosta katsoa. Tällä viikolla en ole katsonut yhtään televisiota mutta tänään aion katsoa, sieltä tulee lätkää!

Vierailija
8/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mistä sitä on ennen aikaa löytynytkin moiseen harrastukseen. Ihminen joka sanoo olevansa kiireinen ja katsoo esim. 2 tuntia televisiota päivässä, valehtelee (ellei sitten työtehtäviin kuulu töllön seuraaminen). Ehkä lapsen takia pitää sitten kouluiässä hankkia.