Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitaisiinko jättää hajuvedet vain juhlatilaisuuksiin?

Vierailija
27.03.2008 |

Oli taas tuskallinen bussimatka täpötäydessä bussissa, kun viereen osuneella naisella oli kunnon tössäytykset hajuvettä. Parfyymit on ihan ok, jos me hajusteista kärsivät pääsemme vaihtamaan paikkaa ja pois, mutta tänään se ei ollut mahdollista.

Mietin vain, että miksi hajuvesiä käytetään? Eikö neutraali tuoksu ole parempi? Dödöissä on hyviä tuotteita, jotka eivät haise, mutta toimivat silti. Näin astmaatikot ja hajusteyliherkät eivät kärsi.

Onhan meillä tosin paljon muitakin hajuja, joista kärsimme (tupakka nyt pahimpana), mutta tuo olisi kaikista helpoin, johon vaikuttaa. Vai puuttuuko tämä toive liikaa ihmisen itsemääräämisoikeuteen?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli taas tuskallinen bussimatka täpötäydessä bussissa, kun viereen osuneella naisella oli kunnon tössäytykset hajuvettä. Parfyymit on ihan ok, jos me hajusteista kärsivät pääsemme vaihtamaan paikkaa ja pois, mutta tänään se ei ollut mahdollista.

Mietin vain, että miksi hajuvesiä käytetään? Eikö neutraali tuoksu ole parempi? Dödöissä on hyviä tuotteita, jotka eivät haise, mutta toimivat silti. Näin astmaatikot ja hajusteyliherkät eivät kärsi.

Onhan meillä tosin paljon muitakin hajuja, joista kärsimme (tupakka nyt pahimpana), mutta tuo olisi kaikista helpoin, johon vaikuttaa. Vai puuttuuko tämä toive liikaa ihmisen itsemääräämisoikeuteen?

kaikkein törkeintä minusta oli aikanaan kun olin Hengitysliiton omistamassa oppilaitoksessa jossa oli täysi hajustekielto (mm. pahasti tai vähemmän pahasti astmaattisia opiskelijoita), siellä yksi opiskelija käytii ihan törkeät määrät partavettä. Onneksi " tajusi" sitten keskittyä pelkästään siihen toiseen opiskelupaikkaan joka hänellä oli...

Mutta on kyllä paha mennä kenellekään sanomaan että " tykkään kyllä hajusteista - periaatteessa - mutta et viitsis käyttää noin litran vähemmän kerralla"

Vierailija
22/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä en voi käyttää, vapaa-ajalla käytän aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Töissä en voi käyttää, vapaa-ajalla käytän aina.

esim. minä en voi mennä vessaan pariin minuuttiin sen jälkeen kun mieheni on laittanut dödöään... Mies ei huomaa että itse tuoksuisi erikoisemmin, minusta tuntuu että tukehdun.

Vierailija
24/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio luopua tuoksuista. Hajusteyliherkkyyteen en edes usko. Astma on kyllä kurja, mutta toisten astmakohtaukset ei ole mun vastuulla.

Vierailija
25/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet on ihania..

Nautinto .

Vierailija
26/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tuoksuja joka päivä. Haluan tuntea itse glamouriseksi ja naiselliseksi ja siksi haluan myös tuoksua huumaavalta =)

Vierailija
27/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkaista tuoksuista jotka käy päälle. Jos ollaan piittaamattomia kanssaihmisistä, samalla logiikalla voi haista roskikselle ja väittää että muut on väärässä kun eivät pidä.

Vierailija
28/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin paikallaisen avantouintiseuran saunalla ja vastaan tuli miehen käyttämää tuoksua, oikein pistävää. Tämän seurauksena olin kolme päivää migreenin vuoksi sairaslomalla. Se siitä hajusteyliherkkyydestä.

Vierailija
29/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vähän jotain miedompaa. Vai vaaditteko tosissaan, että pitäisi alkaa käyttää pelkästään hajuttomia shampoita, vartalovoiteita, huuhteluaineita..?

No way.

Vierailija
30/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan inhottavan migreeni kohtauksen voimakkaista tuoksuista... Rajoittaa elämää, kun pitää kiertää kaukaa paikat missä tuoksuu liikaa. Esim. kauppojen tuoksukynttilät ym.

Vierailija
31/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän työpaikalla työhuoneen ikkunan auki tästä syystä pakkasellakin...

Vierailija
32/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti ihmiset kommentoivat kun tuoksun kivalle. mukava jutella kaikille.

Vierailija
33/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajoittaa muiden elämää. Migreeniähän ei voida kliinisesti diagnoisoida.

- hajuvedet

- raidalliset ja pilkulliset mainokset

- bussiteippaukset

Vierailija
34/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo on muuten tosi juttu.

Vierailija
35/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jättää peseytymättä ja laittamatta hajusteetonta antoperspiranttiani jatkossa, jos joku työ- tms. tuttu ei suostu vähentämään hajusteitaan normaalille tasolle. Kiitos vinkistä!

Vierailija
36/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai meistä hajuvesien käyttäjistä suurin osa lotraa mitään vahvoja tuoksuja arkisin. Itse ainakin käytän kevyitä klassisia tuoksuja kohtuudella.

12

Vierailija
37/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joo, tästä nyt huomaan tämän logiikan. Tämä se ongelma on, että ihmiset eivät usko aistiyliherkkyyksiin. Pitää saada näyttävä astmakohtaus ennen kuin uskotaan. " Valitettavasti" en siihen kykene, mutta pitäisikö ensi kerralla kun joudun jäämään bussista liian aikaisin pois jonkun " glamoröösin" itsensä ilmaisijan takia sanoa tälle, että muuten olisin mennyt päättärille, mutta kun rouva haisee niin kamalan voimakkaalle?

Vierailija
38/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin erittäin inhottavaa...

Vierailija
39/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

esim. minä en voi mennä vessaan pariin minuuttiin sen jälkeen kun mieheni on laittanut dödöään... Mies ei huomaa että itse tuoksuisi erikoisemmin, minusta tuntuu että tukehdun.

Jos hän suihkii sitä aamulla vessan ovi auki, minun nenäni alkaa vuotaa. Ja olen makuuhuoneessa vielä sängyssä! Se haju leijailee vaikka kuinka kauas.

Itsekin toivoisin ihmisiltä kohtuutta hajusteiden käyttöön. Todella monet tuoksuvat hajuvedelleen huomattavan voimakkaasti, koska nenä on turtunut tuoksuihin. Etenkin tupakoitsijoilla tämä korostuu koska hajuaisti on tupakankin takia heikentynyt.

Vierailija
40/51 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla ja koirilla on sentään tutkitusti elämänlaatua kohentava vaikutus, hajusteilla ei.