Voitaisiinko jättää hajuvedet vain juhlatilaisuuksiin?
Oli taas tuskallinen bussimatka täpötäydessä bussissa, kun viereen osuneella naisella oli kunnon tössäytykset hajuvettä. Parfyymit on ihan ok, jos me hajusteista kärsivät pääsemme vaihtamaan paikkaa ja pois, mutta tänään se ei ollut mahdollista.
Mietin vain, että miksi hajuvesiä käytetään? Eikö neutraali tuoksu ole parempi? Dödöissä on hyviä tuotteita, jotka eivät haise, mutta toimivat silti. Näin astmaatikot ja hajusteyliherkät eivät kärsi.
Onhan meillä tosin paljon muitakin hajuja, joista kärsimme (tupakka nyt pahimpana), mutta tuo olisi kaikista helpoin, johon vaikuttaa. Vai puuttuuko tämä toive liikaa ihmisen itsemääräämisoikeuteen?
Kommentit (51)
Ai niinkö? Migreeni pystytään kyllä jopa kuvaamaan aivoista siten, että se näkyy aivosähkökäyrällä.
" Tuo migreeni on vähän tekosyy, jonka varjolla voidaan
rajoittaa muiden elämää. Migreeniähän ei voida kliinisesti diagnoisoida."
ei enää kuppaisissa verkkareissa olevia kotiäitejä kaupoissa, joohan
mutta kerran jouduin poistumaan eräältä mielenkiintoiselta luennolta luennoitsijan todella voimakkaan tuoksun vuoksi.
Ei kai oikeesti joku av:n ämmä luule voivansa mielipiteellään vaivaani pyyhkiä olemattomiin?
Työssäni en voi hajusteita käyttää, vapaa-ajalla käytän niitä oman vaivani vuoksi sangen vähän.
Eivätköhän useimmat meistä käytä hajusteita kohtuudella.
Jos ihmisistä joku promille on hajusteyliherkkiä niin tämä kohtuukäyttökin pitäisi kieltää vai? Sitten saadaan kieltää paljon muutakin mikä häiritsee pientä joukkoa. Koirien ja muiden lemmikkieläinten pitäminen esimerkiksi ja tupakointi. Lasten rääkyminenkin häiritsee varsinkin kerrostaloissa ja aiheuttaa migreeniä joillekin. Kielletään sekin.
Tykkään hajuvesistä ja hajustetuista vartalovoiteista, dödöistä, hiustuotteista. Laitan aamuisin hajuvettä, lisään työpäivän puolessa välissä, duunista lähtiessa vielä lisää. Tykkään tuoksuista.
Sille en voi mitään jos joku ei tykkää, ei ole mun ongelma.
Itse en tykkää tupakan hajusta. Tupakan polttoa ei lopeteta mun pyynnöstä, niin miksi lopettaisin hajusteiden käytön.
Pääset sitten ihan mieluusti istumaan virtsan/ulosteen/vanhan viinan/tupakan/valkosipulin tai vastaavan hajuisen viereen.
voisitko sinä jäädä kotiin marisemaan? se yksi vaihtoehto
Itsekin kärsin joistain hajuista, mutta ehdottomasti ei jätetä.
Ap kiittää ja ymmärtää nyt, mistä kiikastaa. Onneksi on pyöräkausi aluillaan, niin pääsee menemään rauhassa.
Vihaan ihmisiä jotka paikallisbussissa haisee tupakalle, se saat mut voimaan TODELLA pahoin. Mieluummin hajuvesi kuin tupakka...
Tän tupakalle haisevien ihmisten takia käytänkin omaa autoa, ja maailma saastuu kun kehtaan yksityisautoilla työmatkat. Kiitos tupakoitsijoiden.
Juuri näin.
Sitten kun tupakointi kielletään tai keksitään hajuton tupakka, niin lopetan tuoksujen käytön. Siihen asti laitan tuoksuja JOKA PÄIVÄ.
Vierailija:
Sitten kun tupakointi kielletään tai keksitään hajuton tupakka, niin lopetan tuoksujen käytön. Siihen asti laitan tuoksuja JOKA PÄIVÄ.
Tämä on muuten se asenne, minkä takia yhteisten asioiden hoito on välillä niin vaikeaa ja turhauttavaa. Että " koska tuokin niin sitten en minäkään" . Minä en käytä hajusteita, VAIKKA naapurini polttavat. Minä en myöskään polta mökillä roskia, jos meiltä päin tuulee naapurimökille, vaikka meidän toiset naapurit niin tekevätkin.
Mutta kukin tietysti tyylillään. Tuntuu vain vieraalta tehdä jotakin, jonka tietää vahingolliseksi toisille vain siksi, koska muut tekevät vielä jotakin pahempaa. No, kaikki me elämme niin kuin parhaaksi näemme.
ihanalle tuoksuvasta asiakkaasta. Turposi kaula ja kainalot ja piti lähteä terveyskeskukseen kiireen vilkkaa. Työkaveri joutui hajusteiden takia pitämään aina mukanaan kortisonipiikkiä. Minulle sitten neuvoi missä repun sivutaskussa piikki on, jos sattuu tarviimaan. En ihan usko että teeskenteli. Aika kamalaa olis, jos minun ihanan tuoksuni takia joku saisi hengenvaarallisen sairauskohtauksen.
Joutui sitten sairauseläkkeelle hajusteallergian takia.
Käykää suihkussa, niin ei tarvitse peittää " ihanilla luxustuoksuilla" paskanhajua.
mä saan päänsärkyä noista hajuista.:(((
Aika rasittava. Voin kuvitella miten pahalta teistä tuntuu joilla alkaa henkeä ahdistaa!
Ei auttanut yleiset " tulethan tuoksutta" laput yms. Aivan painajaista.
jotka eivät neutraaleista, kaikkia koskevista pyynnöistä huolimatta lopeta hajusteiden käyttöä? Minä en ainakaan käytä hajusteita (korkeintaan juhlissa), vaikken itse niistä kärsikään, koska jotain muita se voi häiritä. Ei ole kiva pilata kenenkään päivää tuollaisella pikkuasialla.
jos voimakasta parfyymia on laitettu litrakaupalla;teinitkin harrastaa sitä. Niitä ylimakeita tuoksuja laitetaan ihan älyttömästi..