Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoinvoivat, mikä helpottaa, mitä syötte?

26.03.2008 |

Itsellä viikkoja vasta 6, mutta pahoinvointi jo todella voimakasta.

Aamupäivät ihan ok, mutta iltaa kohden pahenee.

Tiedän, että pitäisi syödä parin tunnin välein, mutta kun ei oikein mikään maistu. Varsinkaan mitään tosi makeaa en voi edes ajatella.

Mitä te muut pahoinvoivat olette syöneet?

Tällä hetkellä ehkä mehujää kuulostaisi hyvältä.

Olisiko muita keinoja kuin tuo syöminen helpottamaan oloa?

Kiitoksia vinkeistä ja voimia muillekin ellotuksen kanssa elävillä :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikkee pystyy jo kuitenkin syömään. Pahoinvointia 8vko takana, ja ties kuinka pitkään vielä kestää. Nyt rvko 14+2.

Voimia kaikille.

Vierailija
2/10 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen kaikissa neljässä raskaudessa voinut todella pahoin sieltä rv 6 alkaen. nyt on menossa rv 16 ja ensimmäinen viikko kun tuntee taas olevansa jota kuinkin hengissä. Myös minulla pahoinvointi pahenee iltaa kohti.

Ruoka-aineet mitä olen pystynyt saamaa kurkusta alas ovat vaihdelleet miltei päivittäin. Alussa join mehukeittoa (tulee sujuvasti uloskin :)) ja yritin pureskella näkkäriä. Hedelmiä olen myös yrittänyt syödä vaihtelevalla menestyksellä, joinain päivinä myös mehujää on mennyt alas. Jonkun mainitsemat turkinpippurit ovat minullakin olleet monen illan pelastus.

Nyt olen jo useamman viikon ajan huomannut vissyn auttavan. Litkin koko päivän pienissä erissä vissyä, mahdollisimman kylmänä. Vieläkään en uskalla minnekään lähteä ilman vissypulloa.

Jaksamista sinulle; alku on kamalaa mutta kyllä se todennäköisesti jossain vaiheessa alkaa helpottamaan! Ja lohdutukseksi lääkärien kommentti: kun äiti voi huonosti, raskaus yleensä etenee mainiosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikkoa odottelen ja ihan alussa oli tosi pahat olot, oksentamista aamusta iltaan.

Oma äitini kävi kylässä ja toi omasta pakkasestaan jäisiä mansikoita, mikä taivaallinen helpotus !! Imeskelin ja pureskelin niitä ja senjälkeen alkoi yleensä jokin muukin pysymään sisällä.

Inkivääriä olen kans sekoittanut hieman veteen, on auttanut vaihtelevalla menestyksellä.

Vierailija
4/10 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista siis närästystabletteja, jotka ovat turvallisia odottajalle. Minulla tosin ei ole kovin voimakasta pahoinvointia, että en tiedä auttaisiko jos ihan oksennuttaa. Ja aamulla jo heti ylösnoustessa pala näkkileipää tai vastaavaa, ettei maha ole ihan tyhjänä. Säännölliset pienet ateriat huvitti syödä tai ei. Tämä tuntuu ainakin minulla tepsivän.

Vierailija
5/10 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei tee mieli syödä mitään mutta on koko ajan kova nälkä (maha murisee). Jos jotain väkipakolla syön, niin se tulee pian ulos... Ärsyttävää... Hedelmiä olen jonkin verran pystynyt syömään (mm. banaani, viinirypäleet, omena), jäiset marjat on hyviä sekä mehujää. Lasten aamu- ja iltapuurosta pystyn syömään hieman. Juomista pitää olla koko ajan käden ulottuvilla; mehu menee parhaiten (ei kovin sokerinen).

Onneksi on ylimääräisiä kiloja hieman kertynyt, kun paino putoaa tällä hetkellä koko ajan. Ei mitään hätää kuitenkaan, nyt vielä siis edes jotain pystyn syömään. Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi helpotti rv 16 jälkeen, toisella kerralla jo rv 12 aikoihin. Nyt toivotaan, että pian tämä olisi ohi... Nähtäväksi jää tarkoittaako tämä pahoinvointi sitä, että on taas poika tulossa...

Voimia kaikille voimakkaasta pahoinvoinnista kärsiville!

Vierailija
6/10 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta mun kohdalla tuntuu et vaihtelee päivittäin. Ja looputulos kuitenkin kamala olo. :) Eli ensin voi tuntua et jokin tietty auttaa, mut sit iskee tosi hirveä olo kuitenkin.

Ehdottomasti mulle EI sovi tällä hetkellä: mitkään makeiset, omena, luumu paitsi keltainen ihan kypsänä), tomaatti, hedelmämehut (ovat olevinaan liian happamia kaikki).. Jäätelö ja jugurtti auttavat hetken mutta nekin tahtoo pian tulla ylös kun ovat liian kylmiä.. *DOH!*

Eli meikäläisen ruuansulatus on harvinaisen kranttu.

T:Määitte & Mini08 rv tasan 13

Vierailija
7/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tosi huono olo aivan raskauden alusta asti, tiputukseenkin olen joutunut kun ei enää edes pieni määrä nestettä pysynyt sisällä.

Sain lääkäriltä vinkin syödä B6 vitamiinia 25mg kolme kertaa päivässä, ja se auttaa todellakin. Valmiste mikä mulla on käytössä sisältää myös inkiväärijuurta, joka on tosi hyvää pahoinvoinnin lieventämiseen.

Toinen juttu jota lääkäri ehdotti oli aupunktuuri. En ole vielä kokeillut, mutta olen kuullut monilta että se todellakin auttaa.

Ton b6 vitamiinin syönnin jälkeen olen alkanut voimaan paljon paremmin.

Muutenkin inkivääri juomat auttaa, vaikka en pahemmin tykkääkään mausta... mutta edes pienet lusikalliset inkivääri teetä on helpottaneet vähän.

Mä olen kans syönyt velliä, se näyttää helpottavan, ja maustamattomia suolakeksejä, sellaisia mahdollisimman yksinkertaisia. Pidän niitä sängyn vieressä ja laukussa niin että voin purra jotain pientä silloin kun en pysty muuten syömään.

Itse asun australiassa ja täällä toi B6 vitamiini on tosi yleinen juttu, en tiedä miten suomessa... toivottavasti helpottaa, tiedän miltä tuntuu kun ei voi syödä mitään mutta syömättömyys pahentaa oloa!!

Yks juttu joka saattaa kans toimia on vihreät omenat, mulle ne oli tosin liian voimakkaita mutta oon kuullut että muita on auttanut.

Vierailija
8/10 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oksentanut molemmista lapsistani (tyttö ja poika) koko 9kk ja ekasta olin 5vkoa tiputuksessa putkeen ja toisesta 3pvää. Oksentaminen alkoi ekasta vkol 11 ja toisesta vkol 8. Koitin syödä vaikka mitä muttei ollut tehoa mistään. Hetkellisisti loppuraskaudessa pahoinvointiin oli apua just jätskistä ja ruistuotteista ja maidosta.

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville

t.Nia

Vierailija
9/10 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt esikon raskaudessa pahoinvoinnista rv 28, seuraavassa raskaudessa n.12rv (sen verran mitä kesti raskauttakin) ja tässä nykyisessä :) kesti n.rv16 asti.

Mulla ei pysyny sisällä mikään muu kuin jääkylmä appelsiinimehu ja turkinpippurit..siis tämä ravinto tässä minun nykyisessä raskaudessani.. aamusta aloin oksentaan ja oksensin niin kauan ku olin hereillä. Appelsiinimehuhan ei oo kaikkista parhain vatsalle eikä hampaille mutta join sitä sen varjolla sitten että jotain menisi kuitenkin vatsaankin. Olihan sitä aina sitten illalla nukkumaan mennessä ihan kamala nälkä, mutta sille ei voinut mitään ku mikään muu ei tosiaankaan pysynyt sisällä.

Hanavesi ja kaikki ruoat mitkä sisälsi lihaa tuli ulos samointein..myöskin tee pistää vieläkin oksentamaan vaikka muuten ei pahaolo vaivaisikaan. Sitruunavesi auttaa joillakin, mulla siittä ei ollut apua tässä raskaudessa, mutta edellisissä kyllä.

On totta että pitäisi syödä kahden tunnin välein, mutta tosiasia on että kun pahaolo on ihan kamala, niin siinä ei tosiaankaan tee mieli syödä mitään, sitä vaan ihmettelee, että miten tässä pysyisi hengissä seuraavaan päivään :D ! onneksi vauva saa äidin elimistöstä sen ravintonsa ettei sillä ole mitään hätää kun äiti voi pahoin, mutta ainakin mulla vaikutti jo mielialaankin se mahdoton pahoinvointi, tuntu välillä että kaikkeen sitä taas alkoikaan :D !

Mitään muuta kikkaa ei mulla oo tosiaankaan antaa kuin että lepää paljon, ja juo paljon ihan jääkylmiä nesteitä..ja isot tsempit täältä!

Vierailija
10/10 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntö on se, että kannattaa syödä just sitä mitä tekee mieli. Ohravelli oli kans tosi hyvää (söin sitä sairaalassa kun oli tiputuksessa).

Mulla pahoinvointi alkoi rv 5 ja kesti rv 20 asti molemmissa raskauksissa. Eipä siihen mitään parannuskonstia valitettavasti ole. Osta vaikka sokerilimuja tai sokerimehua, jotta saat energiaa.

Tytteli-83 jo voiton puolella rv 30+3