Voiko nelivuotiaan päästää yksin leikkipuistoon, joka kodin vieressä mutta jonne ei näköyhteyttä?
Kommentit (17)
Entäpä jos jotain ennalta-arvaamatonta sattuisi ja lapselle tulisi suuri hätä?
Jollekin kuitenkin se näyttää olevan ok, sillä puistossa ulkoili eräs yksivuotias ilman vanhempiaan. ap
vajaan 2v perään autotielle kun hänen äitinsä oli päästänyt tämän yksin ulos... Äiti ei ollut moksiskaan kun lapsen hänelle palautin.. kyseessä oli rivari, ei mikään kerrostalo siis.
Tien toiselle puolelle, näköyhteys on. Itse en ikimaailmassa päästäisi.
Näköyhteyttä tuohon mäkeen ei ole. Asumme rauhallisella okt-alueella, päättyvän pihakadun varressa.
kyllä nelivuotia jo hetken pärjää yksinkin pihalla. Tosin riippuu AIVAN lapsesta, eli turhaan täältä kyselet neuvoa, itse sun on asia mietittävä.
Jos yksivuotias on yksin ulkona, ei kyllä kaikki ole kohdallaan. Joko vanhemmilla viiraa pahasti päässä tai sitten lapsi on esim karannut tai lähtenyt vanhempien huomaamatta omille teilleen.
Vastaus ap:n kysymykseen; en päästäisi 4-vuotiasta kun (hetkeksi, kun olisin itse menossa perässä) omaan pihaan, johon näköyhteys eikä teitä tai muita vaaroja lähettyvillä.
Vierailija:
Jollekin kuitenkin se näyttää olevan ok, sillä puistossa ulkoili eräs yksivuotias ilman vanhempiaan. ap
Et ole tosissas!
Ja kyllä juu 4v voi päästää yksin hetkeksi ulos, niin jätän omanikin usein, mutta en niin ettei näköyhteyttä ole! Meillä rauhallinen ok-talon piha ja lapseen koko ajan näköyhteys, lapsi pihalla yksin 5-10min.
Kyseessä siis juuri neljä vuotta täyttänyt lapsi. ap ja 11
näköyhteys nelivuotiaaseen. Asumme omakotitalossa, suuri etupiha, mutta siitä johtaa kotitie autotielle, jossa autot ajaa välillä tosi kovaa.
äiti paikalla ollutkaan. Jos tuli hätä, mentiin kotiin äidin luokse. Itse en kyllä päästäisi omaa 4-vuotiasta lähileikkipuistoon yksin, sinne on yli 1 km matkaa ja puiston viereisissa kerrostaloissa asuu tunnettu namusetä joka aina silloin tällöin kulkee siitä leikkipuiston läpi.
Itse sain mennä yksin ulos (kerrostalon piha) vasta 5 v, enkä silloinkaan pihaa kauemmas ennenkuin kouluikäisenä paitsi viereiseen taloyhtiään kaverin luokse (ei tienylityksiä).
ja ihan kotinurkilla, niin enpä päästäisi.
Mökilä annan lasten juosta missä juoksevat, kun ei ole liikennettä tai kaiken maailman hörhöjä lähimaillakaan (ja rantaankin on matkaa; sinne ei saa leikki-ikäiseni mennä ilman aikuisia). Korvakuulolta seurailen että missä suunnassa ovat menossa.
pihalla on meidän tyttö (3v8kk) leikkinyt yksin tai kaverin kanssa mutta pihasta en päästä pois. Hurjalta tuntuu kun täällä eräs 4,5-vuotias kulkee yksin / kaverin kanssa (kaverin ikää en tiedä) pitkin katuja ja leikkii leikkipuistossa (lapsen kotoa ei sinne näköyhteyttä ja matkaa pari sataa metriä). Omakotialue jossa 4 asuinkatua, meluvallin takana vilkkaasti liikennöity tie...
Jokaisen vanhemman tehtävä on huolehtia lapsistaan parhaalla mahdollisella tavalla. Sadevesisaaviin hukkuneen lapsen äiti sanoi, ettei hetkeksikään olisi irrottanut katsettaan lapsestaan, jos olisi osannut aavistaa mitä käy. Minä yritän huolehtia lapsistani niin hyvin, että tiedän tehneeni parhaani, jos jotain sattuu.
meidän äsken 4 vuotta täyttänyt poikamme ei kyllä saa sinne mennä. Omassa pihassa, rauhallisella omaotitaloalueella saa olla isosisaruksiensa kanssa, kunhan on näköetäisyydellä.
Isosisko oli puistossa 5 vuotiaana 7 vuotiaan veljensä kanssa yhdessä kesällä. Meillä tämä 4 vuotias on tosi näppärä kiipeilija ja puistossa on tosi korkeat kiipeilytelineet. En uskaltaisi ikimaailmassa vielä päästää 4-v sinne yksin, jos sattuukin jalka lipeämään.
Meilläkin erittäin ajattele ja luotettava yksilö mutta en päästäisi yksin mihinkään.