mitä kuuluu suunniteltuun cectioon? mä oon menoss a27.3
Kommentit (44)
mutta kitarisat multa on leikattu. suunnitellusti.
Vierailija:
mutta kitarisat multa on leikattu. suunnitellusti.
selänpesu, spinaalipuudutus, katerointi, maha auki, vauva ulos, kohdun tyhjennys ja tikkitn laitto. Aikaa kuuluu noin 40 minuuttia ja heräämössä n 2 tuntia. Eka päivä sängyssö katetrissa kipupumpun kanssa, tokana pvnä ylös, katetri pois, kipupumppu pois. Ihan ok, olin synnytyspelon takia ja voisin mennä koska vaan uudestaan. Alatiehen en enää koskaan.
että toi 40min on aika, joka suht kokeneelta lääkäriltä kuluu ongelmattomaan sektioon. Olen ollut instrumenteissa sektiossa, joka kesti 2h, lääkäri aikas ensimmäisiä kertoja puikoissa. Ja suunniteltu sektio. Ohessa puhkesi virtsarakko.
Minut on patistettu ylös jo leikkauspäivänä ja katetri on otettu samalla pois.
juu hyvä kun 7 täydensi. sitten kun spinaali onlaitettu niin ei tiedä oikeesti mitä tehdään. Juu ja iso leikkaus jossa on riskejä.
en tiedä miksi ylös vasta tokana päivänä, sain olla kuitenkin päivän ja yön sängyssä vaikka aamulla leikattiin. Tokana päivänä ei ollut mitään ongelmia nousta ylös.
Olen ollut kahdessa sektiossa ja kolmesti olen synnyttänyt, ja synnytykset oli paljon miellyttävämpiä kokemuksia.
Molemmat menivät tosi hyvin. Leikkaukset olivat aamulla kello 9 ja kello 12 samana päivänä kävelin jo osaston käytävillä. Toipuminen oli nopeaa ja kolmen vuorokauden kuluttua kotiin. Pääsin tosi helpolla!
yleisanestesiassa myös vauva saa osansa nukutusaineesta. Toisin kuin puudutuksessa. se on todella raukkamainen temppu, hyi.
Vierailija:
Molemmat menivät tosi hyvin. Leikkaukset olivat aamulla kello 9 ja kello 12 samana päivänä kävelin jo osaston käytävillä. Toipuminen oli nopeaa ja kolmen vuorokauden kuluttua kotiin. Pääsin tosi helpolla!
mutta monen tunnin synnnytyksessä ne äidin kerta toisensa jälkeen saamat aineet eivät tietenkään ehdi vaikuttaa vauvaan...
Nukutusaine ei siis todellakaan ehtinyt vauvaan asti, ensin huolella kaikki valmiiksi, sitten nukutus, vatsa auki ja vauva ulos muutamassa minuutissa.
Mikä siinä niin hyi on? Eipähän lapsi ainakaan kärsinyt hapenpuutteesta tai muuten vammautunut synnytyksessä. Hulluina vauhkoatte ajatuksella " sektio on iso leikkaus, jossa on paljon riskejä" .
Mun eka synnytys kesti 38 tuntia ja sain akvarakkuloita kipuun, toka kesti 12 tuntia ja sain akvarakkuloita kipuun, kolmas 6 tuntia enkä saanut mitään aineita. - 12
synnyttämään, jottei oma maidonheruminen häiriintyisi lisämaidolla...
Ensimmäisenä päivänä sain pari kertaa pistoksena oksikodonia, sitten pärjäilin jo Buranalla ja Panadolilla. Minulla maito nousi hyvin ja vauva oli koko ajan vierihoidossa.
typpioksiduuli poistuu hetkessä uloshengityksen mukana, toinen yleisin vaihtoehto on epiduraali, ja sehän laitetaan epiduraalitilaan, johon vauvalla ei ole mitään yhteyttä. Että mihinköhän aineeseen viittasit?
Kyllä se on vaan ihan fakta, että nukutus ja sitä seuraava vatsan avaus tehdään todella nopeasti juuri sen vuoksi, että anesteetti menee vauvaan siinä kuin äitiinkin, ellei olla rivakoita. Ja ainahan se ei onnistu..
Kyllä on raukkamaisuus huipussaan pelkosektiossa, joka toteutetaan yleisanestesiassa.
Vierailija:
mutta monen tunnin synnnytyksessä ne äidin kerta toisensa jälkeen saamat aineet eivät tietenkään ehdi vaikuttaa vauvaan...
näkee jo kirjoitustaidosta, millaisia luusereita nämä pelkosektiomammat on. Cectio, voi kiesus..
Vierailija:
typpioksiduuli poistuu hetkessä uloshengityksen mukana, toinen yleisin vaihtoehto on epiduraali, ja sehän laitetaan epiduraalitilaan, johon vauvalla ei ole mitään yhteyttä. Että mihinköhän aineeseen viittasit?Kyllä se on vaan ihan fakta, että nukutus ja sitä seuraava vatsan avaus tehdään todella nopeasti juuri sen vuoksi, että anesteetti menee vauvaan siinä kuin äitiinkin, ellei olla rivakoita. Ja ainahan se ei onnistu..
Kyllä on raukkamaisuus huipussaan pelkosektiossa, joka toteutetaan yleisanestesiassa.
Vierailija:
psykologian asiantuntijat taas vauhdissa. Siis pelko johtuu perimmiltään siitä, että on luuseri?
Ja mistähän lääketieteen alan huippujulkaisusta tämä merkittävä tieto on peräisin???
Siis että kivunlievitys on pelkkää hienohelmojen nenän nyrpistelyä tjsp varten?! Synnytys kun voi pysähtyä, jos äidillä on tarpeeksi kovat tuskat. Eikä se tuskaisuus ole mikään asenneongelma, vaan ihan fyysinen olotila, joka ei katoa vain päättämällä, että nyt tuo katoaa.
On mahtanut olla helpot synnytykset, kun kivunlievitystä pitää turhana.