Onko muilla odottajilla ollut KOVAA himoa ruisleipää kohtaan?
Tää nyt on tällaisia sarjassamme höpöhöpö-kysymyksiä, mutta kiinnostaa silti tietää... Minulla on oikeastaan koko tämän raskauden ajan, mutta etenkin loppuvaiheessa ollut valtava hinku ruisleipää kohtaan. Mitä enemmän ruista ja mitä enemmän on hapanta leipää, sen parempi. Kun tällaista juuri oikeanlaista ruisleipää saa suuhunsa, on olo kuin saisi jotain harvinaista ihmeherkkua :) Viime raskaudessa ei tällaista ollut. Samoin purkanjauhamishimo vaivaa uutena raskausoireena.
Usein iltasella tai ennen nukahtamista iskee pahin ruisleipähimo.
Jos jollakulla jo synnyttäneellä on ollut tällaista hinkua, niin kerropas kumpi masusta putkahti...
Kommentit (12)
Etenkin alkuraskaudessa oli tooosi kova ruileivän himo ja iltaisin saatoin vetää 8 palaa ruisleipää juustolla... Nyt viikot 25+2 ja himo on laantunut. Saa nähdä iskeekö vielä uudelleen loppuraskaudessa. Rakenneultran perusteella tyttöä odotan.
Mielenkiinnosta kysäisen, mikäs teidän hemoglobiinin taso oli, kun ruisleipähimo iski? Oliko esim. laskussa? Ihmisellähän on taipumus " tiedostamattomiin vietteihin" , mikä saattaa korostua etenkin raskausaikana. Sitä himoitaan mistä on puute. Ruisleivästähän saa paljon rautaa ja itselläni heti pahimman ruisleipähimon jälkeen hemoglobiini alkoi laskea aivan kuin keho olisi viestittänyt raudan tarpeesta.... Vähän korkealentoista, mutta mielenkiintoista:))
Toisessa raskaudessa ja nyt tässä neljännessä. Himoitsin ruisleipää, suolakurkkuja ja mustia oliiveja (normaalisti tykkään vain vihreistä). Poika tuli silloin kun oli nuo himot. Nyt kuitenkin väittivät ultrassa että tyttö tulee... Itsestä on koko ajan tuntunut että olisi poika, eka ultra näytti poikaa. Mutta viimeisin ultra siis paljasti siellä olevan selvästi tyttö. Ota tästä nyt selvää! :D
ruisleipää uppois vaikka kuinka paljo,erityisesti juuston ja kurkun kera! rv on 13+6 ja ihan alusta asti on ollu tämä himo ja loppua ei vielä näy! vielä ei tietoa kumpi tulee.
tiitu
päälle raejuustoa ja PUOLUKKAHILLOA ja eikun uuniin!!!!
Ja sitten kahvin kanssa....
Tai, ensin leivänpaahtimeen ja sitten raejuusto ja PUOLUKKAHILLO ja eikun kahville....
MAISTUISKO TEILLE??? :-))))
Mulla ainakin kun se alkoi oli hemoglobiinit laskussa, 4xpäivässä ruista ja oluthiivatahnaa (Tartex) sai takaisin nousuun niin että terkkarikin hämmästeli mitä olen tehnyt. Eli kyllä se kroppa tietää mitä tarttee...
Edellinen kirjoittaja, tuo puolukkahillo-himo mullakin on ollut ajoittain. Olen todennut että se taas johtuu alkavasta pissitulehduksesta, pitää vissiin saada elimistö riittävän happameksi niin ei pääse kunnolla iskemään.
Tiuhtiainen rv 21 ja poikaa näyttäisi tulevan ultran mukaan
mä odotan neljättä lapsukaistani, ja rv 14 mennään, ei tietoa tulevan vauvan sukupuolesta.
Ja kyllä, himoittaa ruisleipä, ja TODELLA voimakkaasti himoittaakin ;)
Parasta mitä tiedän, on tuore ruisleipä jossa päällä tuoretta kurkkua, nam ;P
Välillä paahdettuna, välillä ihan noin vaan, mutta ruisleipää on aina oltava, ja PALJON ;)
Normaalistikin mulla on hyvä ruokahalu, mutta nyt raskauden myötä mieheni (jolla myös hyvä ruokahalu ;) ) on ihmetellyt leipäkasojani, minkä kanssa käperryn iltaisin sohvan nurkkaan tv:tä katsomaan, että " mitä, syötkö sä _yksin_ nuo kaikki?" :D
Kyllä! ;)
Aiemmista raskauksista en tämmöistä himoa muista ;)
Viime raskaudessa himoitsin perunamuusia, sitä olisin voinut syödä vaikka joka päivä ;)
Lapsistani esikoinen tyttö, ja kaksi nuorempaa ovat poikia, ja nyt kyllä vahva tyttötuntemus, mutta EI siis tieto ;)
Kiva lukea muittenkin ruisleipähimosta :)
Ei näyttäis kai sitten olevan sukupuolisidonnainen juttu tuo hinku, kun molempien odottajilla ilmenee,heh.
Hemoglobiinista oli kysymys...Mulla on juuri tässä " ruisleipäraskaudessa" hb pysynyt kokoajan 133-136 tasolla. Viime raskaudessa jouduin sen sijaan rautaa syömään kun laski alas. Eli meitsin kohdalla ei hb selitä intoa, mutta oon kans miettinyt että jotain muuta vähyyttä sillä ehkä korjataan,koska ruisleipähän sisältää just vaikka mitä hyviä osasia.
Juuri söin oikein hapanta ja kovakuorista, hyvin ruispitoista leipää ihan vaan margariinin ja veden kera...AH. Ja sitten jälkkäriksi vihreetä jenkkiä muutamat tyynyt ja eikun jauhamaan. Ihme juttu muuten, niin ei kyllä oo ilmaantunu mitään lieveilmiöitä moisista houkutuksista (ilmavaivat kai olis se tavallisin). Jatkakaamme!
mua rupes närästään jo toi pelkkä sana
:(
oli ensimmäisessä ja on tässä toisessakin. Parasta on reissumies/ruispalat paahdettuna, hiukan Oivariinia ja juustoa päällä ja iiiso lasi rasvatonta maitoa kyytipoikana. Mulla ei liity alhaisen hemppariin, sillä arvot hyvät, alkutilanne 141 eikä juurikaan pudotusta. Ajattelen niin että keho tietää luontaisesti mitä rakennusaineita lapsi tarvitsee kehittyäkseen: ruisleivässä vitamiineja ja maidossa ja juustossa proteiineja.
Aivan hirvittävä ruisleivän himo, varsinki haluttaa sitä jälkiuunileipää ja kun asuu kaukana suomesta niin ei voi muuta kuin unelmoida ruisleivästä.. Meinasin jo netin kautta tilata leipää.. Ja jopa mämmiä haluttaa nyt kun sitä ei saa!
Luulin jo olevani epänormaali kun oli niin valtava himo ruisleipään. :D
Ja tosiaan mitä happamampi ja ruispitoisempi, sen parempi. Ei mikään reissumies tai ruispalat vaan ihan ehta jälkiuunilimppu! :9 (Ja ne kantapalat, aaaah!!! :))))
Ja sillon ku himo oli oikeen pahana, saatoin tunkea suuhuni pelkkää ruisleipää, ilman levitteitä tai mitään.
Tyttö tuli näillä oireilla. :) Ja nyt kun tyttö syntyi viikko sitten, niin ruisleipähimokin lakkasi samantien.
Yritän löytää aina ruokakaupassa sen mahdollisimman rukiisen vaihtoehdon :). Erityisesti paahdettua ruisleipää voisin syödä vaikka kuinka. Ja tyttö on meille tulossa.