*****Joulunpalleroiden tiistaipino*****
En vielä pinoa löytänyt, joten tänne pinoutumaan.
Nyt suihkuun ja kaupungille, joten palaillaan myöhemmin.
Niisku
Kommentit (31)
Tänäänhän näyttää olevan monella unisempi aamu kun normaalisti, kun näin hiljasta vielä tähän aikaan;)
Itse nukuin edelleen ihan hyvin kymmenen jälkeen menin jo nukkumaan, yöllä kävin kerran vessassa, toisen kerran kun mies lähti töihin kuuden jälkeen, siitä sitten jatkoin vielä unia puoli kymmeneen. Tulee ainakin nukuttua oikein urakalla;D kääntyminen välillä yöllä inhottavan vaivalloista, mutta ei vielä niin häiritsevästi että haittais yöunia.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8720521&p=3&tmode=1&smode…
laitetaanpa tohon väliin vielä linkki eiliseen pinoon.
Tänään ajattelin lähtee vauvalle shoppailemaan kaikkea pientä kivaa mitä puuttuu, kun toi palkkakin lopulta tuli... kyllä sitä on taas pari viikkoa odoteltuki...
Nyt taas kyllä muisti pätkii ihan totaalisesti enkä muista yhtään mistä ollu puhetta. öööh totaalinen katkos, annan vuoron seuraavalle ;)
nani tasan 32
Pakko viel tulla lisäämään... huvitti vaan niin paljon kun peräkkäin oli meidän ja marraskuisten pinot ja meillä oli kaks kirjotusta ja marraskuisilla samaan aikaan jo aamusta 20 !!!
Ehkä se meilläkin loppua kohti kiihtyy vielä tahti;DDD
Kun nyt jo monena päivänä illalla ollu hurjat pinot.
...on takana. Eilen aamulla oli äitiyspoli, missä päädyttiin normaaliin alatiesynnytykseen (mikä helpotus) mutta huono uutinen oli, että sisäsuu on jo 2 cm auki. Eli siis viime lauantaiset poltot olivat tehneet tehtävänsä.
Illalla alkoi taas tulemaan kipeitä suppareita ja lähdimme näytille. Ensin sanottiin, että viikkoja on jo niin paljon, ei enää estellä, mutta lopulta lääkäri kuitenkin määräsi estolääkkeen. No, ratkaisu varmaan hyvä - vauva on edelleen masussa.
Yön jouduin olemaan tarkkailussa, mutta lääkärin käynnin jälkeen pääsin nyt aamulla kotiin. Vuodan jo aika paljon limansekaista verta, mutta se tulee sieltä kohdunsuulta, joka on aivan pehmeä. Vauva on niin tulollaan jo, että paineen tunne on hirveä! Toivottavasti saadaan vielä pari päivää lisää, mutta minkäs sille sitten mahtaa jos rupeaa syntymään. Painoarvio eilen 2,7kg.
Nyt tuli vaan omaa napaa, muttei oikein pää toimi täysillä - palailen pinoilemaan myöhemmin. Ihana olla kotona!
t. päivikki 35+0
Mietin eilen, lähteekö esikoinen tänään päiväkotiin vai ei, mutta katselin vähän säätiedotuksia (luvattiin lumisadetta tänne eteläänkin) ja päätin pitää hänet kotona.
Poika on saanut nauttia serkkujen seurasta oikein toden teolla nyt vajaan viikon, jonka veljeni perhe on meillä asunut. On ollut todella hauskaa nähdä heitä pitkästä aikaa. Äsken he lähtivät mummolaan, joten nyt olemme sitten kaksin pojan kanssa. Vähän on orpo olo. Onneksi näemme heitä vielä ennen heidän lähtöään takaisin.
Nyt täällä tosiaan tulee lunta. Meidän piti lähteä pojan kanssa ulos, mutta täytyy käydä ensin testireissu postilaatikolla, uskaltaako tuonne sekaan mennä.
JOULU. Kävin eilen ostelemassa vähän jo joulukoristeita. Jossain vaiheessa teen inventaarion tuosta koristetilanteestamme ja hankin sitten lisää. Oli kyllä ihanahypistellä kaikenlaisia koristeita ja ihailla jouluvaloja jne. Taidan alkaaa nähdä mukavasti hyviä puolia tässä joulunvietossa omassa kodissa vain oman perheen kesken, vaikka meillä välit isovanhempiin ja miehen sisaruksiin ovat niin hyvät, että heitäkin tulee kyllä ikävä. Onneksi myös lapsuudenkotimme sijaitsevat lähekkäin, joten olemme vaihtaneet joulunviettopaikkoja hyvin sujuvasti aiempina jouluina.
VAUVANVAATTEET. Mehän otimme äitiyspakkauksen rahana ja mietin, että sen rahan voi sitten käyttää uusiin vaatteisiin. Pojan vauva-ajan vaatteista pitää tehdä inventaariota ja vähän tutkia, mitä tarvitaan lisää. Eilen ostin pari ihanaa bodya H&M:stä lahjaksi. Esittelin niitä miehelle ja tulin kyllä siihen tulokseen, että jotain pientä täytyy ostaa jo etukäteen. Viime viikon ultrassahan ennustettiin tyttöä ja nykyiset vaatteet taitavat olla sinivoittoisia. Itsekin vaaleanpunaisen ystävänä ihan kuolasin siellä Henkassa ja Maukassa niitä kaikkia tyttövauvojen ihanuuksia. ;-)
Minulle oli muuten yllätys, että Henkassa ja Maukassa myydään tätä nykyä myös 44-senttisiä vaatteita. Muistelen, että esikoisen syntyessä aikanaan 46-senttisenä ja 2,7-kiloisena tarve pikku vaatteille oli kova, sillä 50-senttiset vaatteetkin olivat aluksi isoja. Niitä ei siihen aikaan saanut kyllä mistään ketjuliikkeistä. Esikoisen paino lähti nopeasti nousuun, mutta niitä ihan pieniä tosiaan tarvittiin alussa.
Viime maanantaina ultrassa nykyisen masuasukin painoarvio oli 1,9 kg. Tämä vauva kasvaa keskikäyrillä. Hän saisi tosiaan minun puolestani syntyä vaikka parin viikon päästä. Huomenna alkaa kuitenkin rv 34, joten turvallisilla vesillä ollaan. Tosin vauvan hoitamassa käyminen kotoa käsin ei ole kauhean helppoa tuon esikoisen takia. Silloin esikoisen syntymän aikoihin oli kaikki aika maailmassa käydä häntä hoitamassa 2,5 viikon sairaalajakson aikana.
KIVUNLIEVITYS. Kävin syyskuun alussa juttelemassa synnytyspelkokätilön kanssa esikoisen synnytyksestä ja tulevasta (tosin eipä sitä tulevaa voi mitenkään ennustaa tai suunnitella, avoimin mielin on mentävä). Sellaisia toiveita kyllä esitin, että kivunlievityksessä ei pihtailtaisi ja että olisi hyvä päästä liikkumaan, sillä esikoiselta olin aika pitkään sidottu sänkyyn. Esikoisella epiduraali tehosi loistavasti. Toivon tietenkin, että tälläkin kertaa synnytys olisi yhtä helppo.
Tästä tuli taas täynnä omaa napaa koko juttu, mutta en valitettavasti ehtinyt lukea huolella kaikkia edellispäivien kirjoituksia.
Lumista tiistaipäivää!
Iituli
Teillä tosiaan näyttää olevan jo tosi edessä! Jos vain voit/ehdit, tulehan kertomaan mietteitäsi asiasta. :-)
Onneksi vauvanne painoarvio on jo suuri ja varmasti olette jo hyvin turvallisilla vesillä. Meille sype-kätilö tosiaan piti jonkinmoisena rajana 34 raskausviikkoa.
Jos ja kai sitten kun teidän vauvanne päättää kohta syntyä, niin haluan toivottaa oikein kovasti tsemppiä ja onnea matkaan!
Iituli
PS. Olet niin samoilla viikoilla ja painoarviokin samoissa lukemissa kuin esikoiseltani, joten pakostakin tulee mieleen " omat" reilun 3,5 vuoden takaiset tapahtumat.
Meillä näkyy olevan kaksi pinoa tälle päivälle, jospa joku osaavampi yhdistäisi pinot, olisi helpompi pysyä kärryillä...
Niisku, joka sitä ei osaa tehdä!
No jatkatanpa tähän pinoon.
JOULUODOTUS: Meillä esikoinen oli PT:ssä. Käännöstä kyllä yritettiin kaksikin kertaa viikoilla 36 ja 37 mutta tuloksetta. Tiukasti oli ja pysyi pylly alhaalla. Itse yritys ei mielestäni ollut mitenkään kivulias lähinnä enemmän epämiellyttävä - tiedä sitten olisko muuttunut kivuliaaksi jos kääntyminen olisi tapahtunut. Koko käännöksen ajan ultrattiin saman aikaisesti. Muistaakseni mukana oli siis sekä lääkäri että kätilö vai olikohan molemmat lääkäreitä. TAYS:ssa kun olin niin olipa mukana vielä kätilöopiskelijakin. Käännösyrityksen jälkeen olin käyrillä tarkkailtavana puolisentuntia. Tuloksettomien yritysten jälkeen arvioitiin sitten vielä tuo lantion koko että mahtuuko alakautta tulemaan koska halusin yrittää alatiesynnytystä. Kuvauksen jälkeen mitään estettä alatiesynnytykselle ei ollut. Niinpä meidän poitsu syntyi alateitse - kooltaan hän oli n. 3.2kg.
ON: Liityn yökukkujien kerhoon. Taas viimeyönä heräsin neljältä eikä uni tullut millään silmään uudestaan. Puoli kuuden jälkeen taisin nukahtaa uudestaan. Sitten taas seiskalta ylös ja poitsu hoitoon. Tai no mies hänet kyllä vei. Onneksi sain sen jälkeen vielä nukuttua muutaman tunnin.
Kamu 35 + 3
Nimimewrkki tietysti hyrre - kamua käytän toisella palstalla.
T:Hyrre
Maa alkaa jo muuttua valkoiseksi. Ihan tulee joulufiilis ja tekis mieli alkaa kaivaa jouluvaloja ja -verhoja kaapista, yritän kuitenkin malttaa vielä pari viikkoa.;)
Päivikille tsemppiä ja onnea lähestyvään h-hetkeen! Melkein tässä itseäkin rupeaa jännittämään, kun joulutähtiä taitaa alkaa putkahdella marraskuulla. Saapa nähdä montako luukkua avataan ennen joulukuuta...:)
Oma napa: Eipä uutta. Uni tosin on ollut katkonaisempaa viimeaikoina. Huomenna olis neuvola, joten tulen sitten kertomaan kuulumisia.
Nyt lähden ulkosalle nauttimaan kunnon lumipyrystä.
Tuuti ja masuasukki 34+6
Päivikille tsemppiä suppareiden kanssa! Vauvalla on painoa ihan hyvin, raskausviikko 34 on ilmeisesti " rajapyykki" mutta minulla on semmoinen tuntuma että senkin jälkeen pyritään vielä jarruttelemaan synnytystä mikäli se on mahdollista.
Minulla on myös torstaina aika äitipolille, saa nähdä mitä siellä ilmenee. Tarkoitus on lähinnä tarkistaa vauvan koko ja paino koska sf-mitta on niin pieni. Samalla saa tietoa kohdunsuun tilanteesta ja ehkä pientä vinkkiä synnytysajankohdasta. Supistuksia tulee tasaisesti 2-7 tunnissa koko ajan ja varmaan ne ovat jotain jo tehneetkin.
Kävimme eilen ostamassa uuden pöytäryhmän keittiöön ja samalla nyt sitten näyttäisi menevän uusiksi olohuoneen ja keittiön muu sisustus. Olen juossut aamun kangaskaupoissa ostamassa verho- ja tyynynpäälliskankaita. Entiset verhot olivatkin jo varmaan 5 vuotta vanhoja.
Mutta nyt kankaiden kimppuun :)
MrsCruiser
Esikoinen sai kunnon räkätaudin uudestaan. Koko yön neiti itkuskeli kun nenä oli tukossa ja kurkussa limaa ja yskitti. :( Itsellä tuli nukuttua koko yön aikana noin tunnin ja sekin pätkissä.. Nyt onneksi pikku potilas meni päiväunille ja saa itsekin hieman hengähtää..
Täällä oli jollakin synnytys lähestymässä? Onnea paljon ja reipasta mieltä synnytykseen sittenkun se ajankohta koittaa! :)
Itselläni tuli kipeitä supistuksia toissa yönä neljä kertaa ja sen jälkeen loppuivat kuin seinään. En ollut päivän aikana mitään ihmeellisempää tehnyt, en tiedä mistä syystä sitten sai suppareita aikaiseksi?
Pakko myöntää että lääkärin määrämä pakko lepoa on ollut osittain vaikea totella.. Ei kertakaikkiaan kun tuntuu tulevansa hulluksi sängynpohjalla. Nyt ovat jokapäiväiset päänsäryt loppuneet, verenpaine pysynyt suht ok mutta turvotukset ovat valtavat. Sormilla en pahimmassa tapauksissa saa laitettua edes esikoisen bodyn neppareita kiinni kun sormet ovat niin tönköt.
Huomenna on lääkäri aamusti ja oikeasti sekoan jos määräävät lisää makaamista, muutenkaan en ole ihminen joka nauttisi olla tekemättä mitään. Tykkäisin vain hössöttää kokoajan jotakin. :) Palaan myöhemmin kertomaan lääkärikuulumisia..
Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa kuin mulla: PÄIVITTÄINEN MAKEANÄLKÄ????? Normaalisti en ole kovinkaan karkki-ihmisiä mutta tässä raskaudessa ja varsinkin lopussa musta on tullut varsinainen karkki hiiri!! Pengon kaikki kaapit läpi jotta löytäisin jotakin makeaa ja kun ei löydy niin hyvä kun en syö seiniä! ;D Päivittäin menisi suklaalevy jos antaisin himolle vallan. Onneksi melko hyvin itsekuri on pitänyt. Ja toinen houkutus ovat Sarpin Sammakkoleivokset, apua!! Kuola valuu jo ajatellessakin.. Aamulla ensimmäisenä tekisi mieli karkkia ja illalla varsinkin herkuttelisin taukoamatta.
Ihanaa kun maa on lumesta valkoinen.. Saa silti nähdä koska mahtaa jäädä pysyvä lumi..??
Iloista päivää kaikille tähtösille!!
Viuhti 34+5
Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa.
Kotona olen ollut nyt 2 kk ja äkkiä on aika totisesti mennyt! Tämä työttömyyspätkä oli ihan hyvä ratkaisu, sillä tuskin olisin työkykyinen ollutkaan. Selkä on vaivaillut jonkin verran ja nyt parin viikon ajan liitoskivut on yllättäneet totaalisesti. Välillä tuntuu hankalalta siirtyä edes huoneesta toiseen. Pikkuisen yritän joka päivä ulkoilla, mutta vähiin jää kun nivuset on tulessa ja jalat yrittää lähteä alta. No saapahan istua sohvalla ja tehdä käsitöitä :)
Päivikillä näyttää tosiaan synnytys olevan oikeasti lähellä. Onneksi viikkoja on jo hyvin ja vauva hyvän kokoinen.
Onkohan kellään muulla kamalaa kiirettä saada kaikki valmiiksi? Itseäni ja miestäni on vaivannut n. viikon ajan sellainen tunne, että nyt pitää saada kämppä puhtaaksi ja vauvan tavarat valmiiksi. Kaikki muu onkin ihan ojennuksessa, paitsi sänky odottaa kokoamistaan. Voi tulla pitkät viimeiset odotusviikot, varsinkin, jos menee yli la:n...
Synnytyksen ajankohdan suhteen on ristiriitainen olo. Supistuksia tulee päivittäin ja jotkin kirpaisevatkin. Etenkin liitosten takia on sellainen olo, että kun pääsisi jo synnyttämään. Mutta taas toisaalta olisi hyvä, että vauva kasvaisi vielä muutaman viikon. Menen sf-mitassa keskikäyrillä ja tuntuu, että vauva on aika pieni, varsinkin kun kohtu on vielä aivan toispuoleinen eli oikealta kyljeltä mitattuna sf keskikäyrällä ja vas. puolelta se olisi huomattavasti vähemmän.
Liitoksista huolimatta menee mukavasti. Vauva on mukavan rauhallinen ja nukkuu yöt. On ollut jo muutaman viikon pää alaspäin ja tuskin mahtuu suikulakohdussani enää voltteja tekemäänkään. Olo on luottavainen ja nyt kun lunta on täällä Keski-Suomessa jo mainittavasti, tuntuu ihan joululta jo.
Leppoisia odotuspäiviä muille! Tuli taas aikalailla omaa napaa, mutta minusta on kiva lukea toistenkin oma napa-juttuja :)
Justiinaa 34+1
Tsemppiä päivikille ja toivotaan että kaikki menee hyvin.
Makeannälästä joku kirjoitteli- täällä sama juttu. Laivalta tuli ostettua suklaata, pääosin jo syöty ja eilen tein kinuskikeksikakun jota juuri äsken söin reilun palasen....ja paino nousee!!! Ja varsinkin iltaisin tekisi mieli napostella alati jotakin, aika hyvin olen saanut pysymään hedelmälinjalla, mutta välillä repsahdan ja maistuu niin suolaiset kuin makeatkin.
(.) ei mitään mullistavaa. Supistelee sen verran että liikkuminen on jäänyt, tarkoitan lenkkeilyä. Unet näyttää jakaantuvan, osa nukkuu ja osa valvoo. Minä kuulun valvojiin, paitsi nyt taas viikonlopun jälkeen olen ihmeesti saanut nukutuksi, mitä nyt 3-4 kertaa käyn vessassa, mutta se on minulle normaalia. Olen siis mielissäni ettei ole niitä kamalia pitkiä tunteja kun ei vain saa unta. Lonkat puutuu hirveesti yöllä ja nyt minulla on alkanut tuleen vatsan oikealle puolelle kipeä kohta kun nukun, aivan kuin suonta vetäisi eikä oikein pysty hetkeen liikkumaan. Tulee siis yöllä nukkuessa.
Ummetus vaivaa ja tänään taas aloitin duphalakin ( tai miten sitten kirjoitetaankaan) litkimisen...YÖKS se on niin hirveetä vaikka kuinka yritän sekoittaa sen mehuun. Mitäs sitten vielä valittaisi;-)
Pakkailemaan pitäsi vähitellen alkaa, mutta kun ei huvita yhtään. Tavarapaljous on hirvittävä. Kirpparipöydän ottamistakin olen suunnitellut.
Haalareista oli kyselyä. Meillä on ollut lassieta ja reimaa. Molemmat ovat kestäneet sen mitä on tarvinnutkin. Jonathanin hanskoja ja hattuja on ollut ja niistä olen pitänyt.
Vauvalle sain ostettua viikonloppuna muutaman uuden bodyn ettei kaikki olisi ihan vanhoja:-)
Pojat alkaa melskaamaan sen verran että täytyy poistua, mutta vointeja kaikille.
elmersson 35+1
Koittaa se talvi tänne Vantaallekin näköjään :) :) . Eskarilainen tuolla pihalla touhuaa ja sanoi jo, että muistaa tämän päivän ikuisesti!! On se ensilumi vaan kaunista.
Päivikille voimia ja onnea matkaan, jos ja kun sinne synnärille menet teidän pienokaista noutamaan!!! Jännää!!!
Jouluodotus, meillä kanssa vahva perätilaepäily. Toivon nyt kovasti, että tytsy itekseen kääntyisi oikein päin. Ensi tiistaina meillä on aika Naistenklinikalle tarkistamaan tilanne. Kätilö puheli aikaa soittaessaan, että josko sitä käännöstä yritetään saman tien. Jos siis suostun. Enkä aio suostua. Olen jutellut tuttujen lääkärin, kätilön ja sairaanhoitajan kanssa asiasta ja pähkäillyt paljon. Ja päädyin siihen, että jos ei tyttö itsekseen käänny, niin sitten leikataan. Ensisijaisesti toivon normaalisynnytystä, mutta perätilaa minulla ei ole aikomustakaan punnata. Sektion mahdollisuutta kun olen nyt pari päivää enemmän vakavissani pohtinut, niin muutamia asioita siinäkin tietysti mietityttää. Kuten se oma paraneminen jälkeenpäin jne.
Käytiin aamupaivällä miehen kanssa hakemassa meidän Lastentarvikkeesta varatut rattaat. On ne vaan hienot :) ... Olin myös Cittarissa ja ostin sieltä vielä muovifroteen, vauvan hiusharjan ja liivinsuojia sekä varalle pari Tutteli purkkia. On se jotenkin niin tunteellista ostaa pienelle valmiiksi noita...
Alkaa kaikki olla valmista. Auton turvaistuin ja amme tuli eilen kavereilta, joilta ne käytettyinä ostettiin. Pinasänky on koottu, haluaisin siihen sellaisen katosverhon, mutta en löytänyt ainakaan Lastenratvikkeesta mieleistä. Tietääkö kukaan hyviä nettikauppoja tms. joissa noita myydään?? Esikoinen odottelee myös jo malttamattomana pikkusiskoaan ja pussailee mahaa ja huutaa sinne asioitaan ;) .
Piti varmasti kommentoida vielä jotain, mutta kun ei muistu päähän. Tämä on nykyään tavallisempää kuin jonkin asian muistaminen...
Yöt ovat olleet välillä todella vähäunisia. Viime yönäkin nukuin 7 tuntia ja kävin siinä välillä kaksi kertaa pissalla. Mutta nyt kyllä ne väliajat nukuin tosi sikeästi ja olin pirteä aamulla. Ihana fiilis!!
Voikaapa paksusti! Oih, tekisi mieli torttuja ja glögiä. NAM!
t. Maituliini 35+2
oi miten omaperäinen otsikko :)
Päivikille tsemppiä ja onnea matkaan, jos lähtö vauvanhakuun tulee vielä lähiaikoina. Onneksi painoa vauvalla jo tuonkin verran, mitään hätää ei pitäisi enää olla, vaikka pikkuinen päättäisikin syntyä jo nyt.
Viuhti, mullakin kamala karkkihimo. Tai sit jotain kylmää vanukasta tekis mieli! Yleensä olen enemmän suolaisen perään, nyt jäi flunssasta jotenkin päälle toi karkinsyönti, ja kokoajan tekee mieli.... Onneksi kaapissa ei ole mitään herkkuja, paitsi kaurakeksejä paketti, niitä olen sitten kahvin kanssa päivittäin napostellut. Koitan pitää makeanhimoani kurissa ahmimalla mandariinejä (tai klementiinejä, mulle ne kaikki on mandariinejä, oli sitten satsumia tai mitä hyvänsä) , kilon pussi kestää 2 päivää.....
Viime perjantain neuvolassa oli tosiaan painoa tullut +900g viikko, eli kahdessa viikossa melkein 2 kg, kylkiäisenä flunssassa makaamisesta ja herkkujen ahmimisesta sohvalta käsin. Ja koska muutenkin pelkään ylipaljon ylisuurta vauvaa (esikoinen 4285g), mun on PAKKO koittaa välttää herkkuja nyt loppuaika, pelkään että sokeri kasvattaa vauvaa liikaa. Painoarvioo ei vielä ole, saan sen vasta 38 viikolla, mutta masun koko (sf) samaa luokkaa kun oli esikoisestakin.
Eli siis karkkihimon kanssa taistelen päivittäin, ostan, en osta, ostan...
Olin äsken vyöhyketarapiassa, oli ihanaa taas! Seuraava aika on sit rv 39:lle, jollon se terapeutti lupas aktivoida jalkapohjista synnytystä. Kuulemma pitäis helpottaa synnytystä ja avautumista, saa nähdä onko oikeesti apua, omakohtaista kokemusta mulla ei vielä oo. Mutta moni on sanonut vyöhykkeen auttavan, ja kaikki apu on tarpeen että homma sujuisi helpommin kuin ekalla kertaa.
Kipulääkityksistä oli puhetta. Mä en tosiaankaan tiedä mitä tehdä tälläkertaa. Esikoisesta kätilöt tuputti puoliväkisin mulle epiduraalin, ja se veikin kyllä kivut kokonaan, mutta vei myös supistukset niin, etten tuntenut mitään kun piti ponnistaa. POjalla oli hapenpuute ja sydänäänet laski ja kätilöt komensi mua ponnistamaan kun supistus tulee, enkä mä tuntenut mitään.... oli tosi avuton olo. Ja hätäsektioon se sitten päätyikin lopulta epäonnistuneiden imukuppivetoyritysten jälkeen. Aamulehdessä olikin vähän aikaa sitten juttua epiduraalista, että se pitkittää synnytyksiä ja lisää imukuppisynnytyksiä, tuli jotenkin olo ettei mulle kyllä toista kertaa....
Nyt oon ehkä kallistumassa johonkin muuhun kivunlievitykseen, joku kohdunkaulanpuudute tai jotain. Haluisin päästä liikkumaan mahd. vapaasti, viimeksi meni sängyssä piuhoissa maaten, vaikka just päinvastaista olin ajatellut... Suurin apu oli lämpöisestä kaurapussista alaselässä. Onko kukaan tähtösistä kokeillut niitä aqua-rakkuloita? Auttoivatko?
En tiä. Lopulta vaikka mitä etukäteen miettis kipu voi viedä jalat alta ja yllättää voimallaan. Tai sit kaikki menee tällä kertaa niin nopeesti ettei ehdi saada mitään vaikka haluais. Tai päädytään syystä tai toisesta taas sektioon. En tiedä. Viimeks mulle nousi korkea horkkamainen kuumekin vielä kaiken päälle, sekin mietityttää nyt johtuiko lääkkeistä vai mistä lopulta.
No, eiköhän se sitten omalla painollaan mene kun aika koittaa. Nyt on vielä ehkä jopa 5-6 viikkoa aikaa miettiä muita juttuja. Loppuja hankintoja ja kodin kunnostusta. Wc remppa käynnissä parhaillaan, eli muutakin ajattelemista on onneksi kuin tuo pelottava synnytys.
Pihalla tupruttaa lunta oikein kunnolla. Olin 2v esikoiselle kertonut, että vauva tulee kun tulee lunta ja on talvi. Minkähän selityksen nyt keksisi.
Huomenna kovasti ohjelmaa, voi olla etten ehdi koneelle, pitää mennä ostoksille ja illalla näen kavereita, mennään ulos syömään ja to-pe olen reissussa Keskisuomessa. Palaan palstalle viimeistään viikonloppuna. Pitäkäähän pinot pystyssä!
äitikuu rv 35
Ajattelin vaan lukaista pinon ja mennä laittamaan ruokaa, mutta raapustan nyt pikaisesti jotain...
ÄITIKUU kyseli Aqua-rakkuloista. Niidenkin tehokkuus ja apu on varmaan jokaisella erilainen, niin kuin muissakin kivunlievityskeinoissa. Mulla on ollut kaikissa kolmessa synnytyksessä ne ja meinaan nytkin ottaa. Ovat kyllä auttaneet hurjasti, kun supistukset tuntuvat alkuun kovimpina selässä. Siinä on kyllä eroa, että kuka ne rakkulat laittaa. Jonkun laittamista ei ees huomaa ja joku ilmoittaa, että nyt on yksi laitettu ja laitan toisen. Mulle ne on olleet ilokaasun kera sopiva coktail;) Sitten loppuviivoilla olen ottanut parakervikaalipuudutuksen, joka on ollut mulle sopiva. Eka kerralla laitettiin se selkäydinjutska, joka meni ihan ketuksi. Hartiat lämpeni ja jalat tärisi, eli ei varmaan osunut kohdalleen:(
Summa summarum: Aqua-rakkulat on kokeilemisen arvoinen juttu joka joko auttaa tai ei ja se on vielä tällainen luomuisempi vaihtoehto, jos joku sellaista on vailla. Mulle saa kyllä pistää kaikkia mitä löytyy repertuaarista, on sen verran pitkäpiimäisiä nuo synnytykset olleet ja kaikki vielä käynnistettyjä enemmän ja vähemmän. Tälläkin kertaa käy tietenkin niin, että kun saikku loppuu ja vaara on ohi, niin loppuvat supistuksetkin ja taas ootellaan...
Joku (olikohan TUUTI) kirjoitteli jouluvaloista ja mulla oli kans ihan sellanen olo, kun satoi lunta, että justiin laitan valot ikkunaan. Olen nyt päättänyt kuitenkin sinnikkäästi odottaa adventin aikaa...
Mukavaa päivää kaikille!
Kerkkis 31+5
Jes! Huomenna olis tosiaan muutto. Toisaalta haikea muuttaa uuteen asuntoon, mutta onpahan uudessa huushollissa enempi neliöitä.
Tänään roudataan avokin kanssa jo ennakkoon pientä roipetta ja huomenna on sitten isompien tavaroiden kanto. (johon en pääse millään mukaan, heh..kun on töitä viiteen. tosin en saisi edes koskea isompiin roiniin..tukistaa tosin pitäisi itseäni, kun eilen kantelin vähän isompiakin lootia..*hankalaa pitää näppejä irti roinista, kun tykkään järjestellä asioita*
Huih hirveä tuuli ulkona, eihän täältä lauttasaaresta viitti mihiskä lähteä..taidan jäädä uinumaan työpaikalle yöks ;) Tosin ei pelkoa, en mä ilmaan lähde. Etureppu pitää meikun maissa. *ajaa kiviä taskussa asetelman*
Mites teidän muiden masu-asukit, ovatko rupeneet möyrimään enempi. Meidän leidi ei varsinaisesti enää potki niin paljon, kuin ennen. Tytsy on rupenut möyrimään ;) " kappas mikäs kohouma mun massussa on tuossa kohtaa, onko beba vai mikä kohouma" :D Heh.
T. Tirppis ja masukki 31+7
Vielä pitää nälkäisten muksujen kiljunnan uhalla palata linjoille;)
PÄIVIKKI, toivottavasti kaikki menee ok. Vauva on onneksi jo niin valmis ja hyvän kokoinen, että varmaan turvallista synnyttää, jos niin käy että homma etenee.
Mun fysiikalla kävi tuossa tilanteessa niin, että 3 senttiä oli sisäsuu auki ja kaikki yöt supisteli kipeästi. Viikkoja tosin oli jo 38+ jotain. Synnytys ei kuitenkaan edennyt, eli kärvistelin yli viikon, kunnes sain viimein ränkyttyä apuja. Eli synnytys käynnistettiin lopulta 40+ tilanteessa ja sekin operaatio kesti 2 päivää... Nyt oon kuullut näihinkin loogisen selityksen, kun yksi lääkäri sanoi, että mulla on ollut niin isot lapset että kohtulihas ei jaksa supistua ennenkuin on vesivek;)
Mutta nyt laittamaan ruokaa, kantakaa masujanne ylpeinä!
Kerkkis
nyt käy kyllä kateeksi teitä joilla jo maa valkoinen lumesta. Täälläkin satoi hetken jotain valkoista, jota kai lumeksi pysty jo kutsumaan. Lähdin sitten shoppailemaan tossa muutama tunti sitten ja heitin ihan toppatakin päälle, niin eikös siellä tullut jo pihalle päästyäni kaatamalla VETTÄ.... p*****ele.... Kotimatkalla olinkin sitten jo ihan litimärkä, housut ja erityisesti kengät ja sukat lainehti....:(
Mutta sain nyt edes jotain ostettu eli kaverin lapselle 2v lahja ensi viikonlopulle ja sitten pari juttua lisää isyyspakettiin jota aloin viikonloppuna väsäilemään;D Tekis vaan mieli ostaa siihen koko ajan kaikkea, nyt jo varmaan hinnaks tullu miljoona;) mut hui nyt kuuluu pihalta jo auton ääni... mies tulossa siis kotiin. Täytyy lopetella ettei se nää tätä=DDD
nani edelleen se tasan 32
kukkuluuruu?
Mulla hyvä yö takana, menin nukkumana joskus 11 jälkeen ja heräsin ekan kerran vasta aamu kuudelta miehen herätyskelloon!
Tänään vyöhyketerapia, ihanaa! Mummu tulee vahtimaan tuota uhmaikäistä, ihanaa saada hetki omaa aikaa tämän huudon keskellä.
äitikuu, jolla tänään rv 34+1 tai 35+0! Jee, niin ne viikot vaan vierii!!!!