***** KESÄNUPUT ma- ke *****
Kommentit (25)
Me ollaan juteltu nimistä jo vuosia sitten ja jo silloin päätettiin, mitkä nimet annetaan ja millä perusteella. Nyt sitten tietysti alkoi epäilyttää, kun on jo muka ehtinyt vähän kyllästyä niihin nimiin, kun on pyöritellyt niitä monta vuotta päässä. Tein sitten listan muista kivoista nimistä ja aion muutaman viikon päästä istuttaa mies listan ääreen valitsemaan. Kakkos- ja kolmosnimet ovat selviä, kun laitetaan meidän vanhempien nimet.
Miten paljon sen painon pitää olla noussut, että joutuu siihen sokerirasitukseen? Vai riippuuko se kilomäärästä ollenkaan? Toivottavasti ei joudu tuohon rumbaan. Itselläni on tosin paino noussut " vain" vähän yli 5 kg, mutta herkuttelua en ole jaksanut rajoittaa yhtään, joten saa nähdä, mikä on loppusaldo.
Tytteli, mahtavaa, että pääsit nyt mammalomalle. Voi kun olisi sama tilanne... Olen nyt törmännyt sellaisiin lääkäreihin, että he eivät taida helposti antaa saikkua, vaikka olisi kuinka tukala olo. Jaksaminen siihen töissä istumiseen on täysi nolla, joten täytyy kohtapuoliin käydä ruinaamassa. Montako viikkoa muuten saa olla sairaslomalla vuodessa, jotta saa ihan normaalia palkkaa? Minulla on virallisen äitiysloman alkuun talvilomalla höystettynä vielä yli viisi viikkoa, joten jos sairaslomalle jäisi, olisi aika pitkä pätkä.
Ristiäisiä on tullut myös pohdittua vähäsen, kun kälyn vauvan ristiäiset lähestyvät. Ensin ajattelin, että pidettäisiin ne meidän kotona, mutta taitaa olla turvallisempaa pitää muualla, jos vaikka itse on tosi väsynyt ja tuskastunut.
Tosiaan, kesävaatteitakaan ei ole tullut ajateltua yhtään. Saa nähdä, missä kunnossa sitä ollaan, miten masu laskee ja minkäkokoisiksi rinnat kasvavat. Kun koko on jo nyt E, mahtaakohan aakkosia riittääkään, kun alkaa imettää... On kyllä ikävä omia vaatteita ja kenkiä, voi voi. Toivottavasti sitä palautuisi niin, että vanhat tavarat kävisivät päälle. Olisi pitänyt vaan sijoittaa enemmän (vielä enemmän) laukkuihin, niistä ei voi kasvaa ulos ;)
Täällä arkielämään on kuulunut viimeisten viikkojen aikana uuden asunnon remppa, ja tulevana viikonloppuna on vihdoin edessä muutto. Stressaavaa on ollut, mutta on aivan ihanaa päästä muuttamaan uuteen, tilavaan kotiin. Ja sitten pääsee laittamaan huoneita kuntoon ja sisustamaan, jippii :)
Jaksamisia kaikille kesämasuille,
Poltsi rv. 28+3
P.S. Järjestetäänkö teille babyshowerit? Minulle ei taida tulla sellaisia, kun juuri kukaan läheisempi kaveri ei ole lapsellinen, eikä osaa siten edes ajatella tällaisia juhlia. Itse en jotenkaan halua niitä järjestää, kun se vaikuttaa minusta jotenkin lahjojen ruinaamiselta. Tietysti voihan sitä pitää jotkut tyttöjenkutsut tai vastaavat ennen vauvan syntymää...
Sokerirasitukseen joutuu, jos pissassa on useasti sokerit plussalla, äidin ikä on korkea tai äidin painoindeksi on yli 25 ennen raskautta. Se raskauden aikainen painonnousu ei vaikuta, jos pissaan ei ilmesty sokeria.
Sairasloman palkasta ja sairaslomasta: Itse kun olen sairaalassa töissä, niin meillä saa olla 60 päivää vuodessa sairaslomalla täydellä palkalla. Tuohon siis lasketaan myös viikonloput jos ne sisältyy sairaslomaan, vaikka ne olisikin muutenkin vapaita. Käytäntö vaihtelee, MansikkaPirkkohan se sanoi, että jos on eri diagnoosi, niin he saa olla pidempäänkin palkallisella sairaslomalla.
Niin, on tosiaan lääkäreissä eroja. Miun työ on sen verran raskasta, että sitä ei jaksa tehdä jos on vähänkään huono olo. Leikkaukset saattaa kestää useita tunteja ja siinä seisoa jökötät paikoillaan ja oot skarppina. Jos taas on valvova hoitaja, niin joutuu laittamaan potilaan leikkausasentoon, kantamaan painavia telineitä, juoksemaan hakemaan sitä sun tätä ym. Koko ajan pitää olla jaloillaan ja tehdä ihan ruumiillista työtä. Sairaanhoitajat varmaan saakin hieman helpommin sairaslomaa.
Tytteli-83 rv 30+3
Tänään olenkin sitten iltamyöhälle lasten kanssa nelistään. Mies menee työporukan kanssa syömään päivän päätteeksi.
Tytteli jo tuossa kirjoittelikin tuosta rokerirasitukseen joutumisesta ja lisään siihen vielä, että siihen joutuu myös siinä tapauksessa, että on synnyttänyt aiemmin yli 4,5kg painavan lapsen, vaikkei sokereissa olisikaan mitään häikkää ollut silloinkaan.
Ihmettelen tuota asennetta, jos lääkärikin on kohautellut olkaansa sille, että pissassa on sokeria? :O Sokeri pissassa on aina merkki siitä, että munuaiset päästävät sokerin lävitseen, eli kyse on munuaisten toimintahäiriöstä ja tilanteesta, jossa verensokeri on aivan liian korkealla.
Mikäli sokerin kanssa on ollut raskausaikana ongelmia, sokerirasitus pitäisi sitten tehdä uudelleen noin vuoden kuluttua synnytyksestä. Pitäkäähän huoli siitä, että pääsette...
Nyt pitää lopetella ja ruokota tätä huushollia vähän...palailen linjoille myöhemmin vielä kun pino aktivoituu...
Huh huh, vaihdettiin nyt vihdoin ne vetelät joustinpatjat tarjouksessa olleisiin kylmävaahtomuovisiin. Pitäis olla 5 vuoden takuukin. Onhan tuo tällä massalla äkkiseltään karu muutos :) sain silti nukuttua vaikkakin asentoa piti vaihdella usein. Illalla selkä oli valmiiksikin jo ihan kipeä (ja iskias pitkästä aikaa) kun innostuin taas tallissa vasarahommiin. Varauduin suonenvetoon nukkumalla pitkät housut ja sukat jalassa ja vältyinkin siltä :)
Selvisin siitä toissa-aamun huonosta olosta oksentamatta, mutta koko päivän oli oikeastaan semmoinen vähän kurja olo ja meinasi jaksaminen olla aika heikoilla kun kaupoissakin piti käydä. Tänäaamuna on taas pistänyt kovasti tuonne vasemmalle mahaan alas, ettei kävelemään pääse, mitähän se oikein lienee.
12:lta pitäis olla jo töissä, saa nähdä miten jaksaa kun on valmiiksi väsyttää!
Meillä ei edelleenkään ole nimiä mietitty yhtään.
Vein eilen Kelaan hakemuksen ja sieltä sanottiin, että ei sen 6kk palkan tarvi missään nimessä olla juuri ennen äitiysloman alkua laskettuna vaan sen voi alkaa laskemaan 6kk taaksepäin esim. tästä päivästä. No näin tehtiin ja vältyttiin siltä että nämä vähentyneet työtunnit vaikuttaisivat rahan suuruuteen. Näinhän se on että eri virkailijalta kun kysyy, tulee ihan eri vastauksia.. Mutta nyt on kuitenkin hakemus sisässä, palkkalaskelma tulee mulle kotiin viimeistään ensiviikon alussa ja sitten on hakemus kaikkinensa valmis. Varsinaisen hakemuksen ja todistuksen jo jätin Kelalle.
Alcatrax 28+6
Se ois ke ilta..
Ja mulla tää kamala väsy jatkuu... :o
Eilen sain hakea miehen polvileikkauksesta kotia vasta 21 aikaan. Oisin ollu valmis yöunille jo vaikka klo 16! Sit vielä apteekista hain sille lääkkeet ja kotiin. Sänkyyn pääs vasta 22.30 aikaan.
Viime yö meni tosi harakoille. Mies ei voinu nukkua kun selällään polven takia ja sit vielä lääketokkurassa niin tietäähän sen mitä kuorsausta se piti. En mä saanu nukuttua!!! Enkä alkanu yöllä tekemään itelleni petiä muuallekaan. Valvoin joka tunti..
Sit yhdessä valvottiin puoltoista tuntia viiteen asti. Mahtavaa :(
Ja ulkona oli alkanut se ihana myrsky sillä aikaa..joka yhä jatkuu.. :(
Yöllä olin niin väsy ja sitten itkuinenkin. JA sit myös supisteli :(
Mies sit piti itteensä hereillä 5 alkaen että sain nukuttua. Nukuinkin 5-6.45 kunnes kello herätti mutta olo oli järkky väsy.
Että vali vali ;)
Työpäivä meni usvassa, kaks tosi huonoa yötä takana joten en ollut kamalan mukana missään.. :(
Ja selkää kolottelee..
Töissä ei kuitenkaan supistellut.
Tulin kotia 16 jälkeen ja ai ihanaa miten oli lunta tossa katoksen eessä. Oli pakko ekana alkaa lumitöihin että sai auton ajettua katokseen. Ja sitä lunta piisas ja piisas ja oli yllättävän painavaakin. Tein vaan pakolliset ja silti tuntu että ois rehkiny monta tuntia..
Tulin sisälle ja eikös samantien alkanu kivasti supisteleen..ja edelleen supistelee. Osa on kivuttomia että vatsa menee kivikovaks, osa on niitä ei-kivuttomia menkkamaisia.
Yks hyvä kaverini sit tarjoutui tulla auttamaan meitä kun ties että mies ei voi mitään tehdä polvensa kanssa moneen viikkoon kunnolla ja mä en kans oikein voi supistelujen takia. Hän sit tossa teki lumitöitä oikein urakalla. Voi että, ihana ihminen hän!! Just lähti tossa..
Lunta tosin tulee koko ajan lisää ja lisää vaan.. :(( Missä se kevät luuraa??
Kohta meen kuumaan suihkuun ja sit makaan kyllä loppuillan sohvalla. Tosin ei sekään tee hyvää selälle.. :o
Tyttelille onnittelut! Oikeesti ihanaa kun sun ei tartte enää töihin mennä! Olen kateellinen.. ;)
Nappulalla on ollut hurjat paikat :( Toivottavasti lääkkeet alkaa pian puremaan! Tsemppiä!!
GeddyLee kyseli kummeista ja nimistä. Me mietittiin nimiä jo ihan raskauden alussa ja sillon jo itseasiassa päästiin nopsaan yhteisymmärrykseen sekä tytön että pojan nimestä. Eri asia sitten kun vauva syntyy, että ollaanko samaa mieltä..
Kummejakin ollaan mietitty. Yks kaveri pariskunta on ihan selvä juttu, toivotaan että ne suostuu tietty. Sit on vaihtoehtona pari muuta kaveri pariskuntaa, täytyy sitten katsoa lähempänä kumpaan heistä päädytään ja suostuvatko. Kysymme sitten ehdokkailtamme vasta lapsen syntymän jälkeen, ei aiemmin.
NYT sinne suihkuun!
Jaksamisia kaikille!!
a_j + ' Justiina-Eetvartti' :D 29+6