---Elämää pääsiäisen jälkeen SYYS 04---
Pääsiäisviikon pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12699422&p=1&mpage=4&tmod…
Kunhan pinon aloitan. Töissä olen ja ihmettelen, missä kaikki asiakkaat. Myöhässä kai...
T-P
Kommentit (26)
Pinot on niin kovin hiljaisia nykyään.
Koko päivä meni kaupoissa pyöriessä. Veetikin oli mukana kun ei aamulla halunnut päiväkotiin mennä. Yllätävän hyvin Veeti käyttäytyi ja hermoja ei tavinnut menettää.
Mies sitten irtisanoi itsensä tuolta työpaikasta ja uudessa aloittaa jo 7.4.
Huomenna alkais sokoksella 3+1 päivät, oon tässä pohtinut että pitäiskö siellä lähteä heti aamulla Venlan kanssa käymään. Ens viikolla onkin sitten taas hullut päivät.
Pitänee mennä antaa lapsille iltapalaa että sais lapset vielä ennen ysiä sänkyyn. Taas kuitenkin valvovat sen tunnin sängyssä ennen kuin nukahtavat. Haluun isomman asunnon ja molemmille lapsille omat huoneet, eivöt herättäis ja valvottais toisiaan. Eilennäkin Veeti nukahti ennen Venlaa. Venla ohan tarkoituksella yritti kiljahdella ja herättää Veetiä.
Öttis, Veeti ja Venla
jotenkin vaan vielä laiskottaa... Tuntui turhan rankalta alulta, kun oli heti vapaan jälkeen reilu kahdeksan tunnin päivä :-)
Typy on ollut ihmeen reipas. Nyt on kovasti menossa " olen iso tyttö" -vaihe, haluaa tehdä kaiken itse eikä missään tapauksessa saa auttaa.
Pöö vaan, ehkä vielä pitää lähteä puuronkeittoon...
Keilin
Pääsiäinen vierähti reissun päällä ja eilen illalla palattiin kotiin. Oli ihana, aktiivinen loma :) Vertaistukea parhaimmillaan nähdä muita " isompia" perheitä. Ja valmiit ruokapöydät :) Majoitus huippuluokkaa :)
Pinoja koitin lukea, mut oli niin paljon asiaa, etten taida paljoakaan enää muistaa. Huvitti tuo T-P: n maininta lumesta ja talvesta ja Pohjanmaasta. Heh, kun me nimenomaan oltiin taas ihan ihmeissään siitä, kun vasta Kemin pohjoispuolella alkoi olemaan suunnilleen sen verran lunta kuin täällä. Tänään ehdittiin vielä ihanasti hankilenkille ;)
Tiiviille vielä samaa kuin muutkin. Älä huoli. Mun mielestä toisaalta ahdistaa nähdä " lokeroäitejä" , vaikka itsekin tavallaan oon sellainen. Mutta kyllä taas joittenkin tuttujen suhteen oon aatellu, et ois ihan hyviä sellaiset " arjenhallintakurssit" , joissa opeteltais ihan perusjuttuja, esim pyykkihuoltoa...
(oon saanut palautetta siitä, " miten jaksan tuon ja tuonkin asian hoitaa ja huolehtia..." Palaute tuli mm.äidiltä, jonka mielestä pumpulipuikoilla saa kätevösti puhdistettua keittiönkaappien saranoitten päälle jäävän töhkän ;)
Oli kyllä outoa, kun tänään alkoi arki. Onneks ei ollu kerhoaamu. Mut iltapv mies halus koiran kanssa hangille, joten lopulta kuskasin koko porukan kera isommat pesisharjoituksiin ja sieltä pienten kanssa anoppilaan, jossa poppoo oli mun jumpan ajan.
Pääsiäisg: hen vielä. Laitettiin jonkin verran koristeita ja ruohot hyvissä ajoin ja saavat vielä hetken olla, kun oltiin pois. Pääsiäisruokiakin taidan tehdä pikku hiljaa, kun ei niitä reissussa tarjottu, paitsi hyvää karitsaa. Voi olla, että joudutaan itekin vielä joskus kokeilla laittaa. Kerran on lammas laitettu, mut meiltä jäi syömättä. Anoppilassa villasukka kait maistui jollekin.
T@hti
Ka-ma-la lumimyrsky - ei puhettakaan, että ulos kehtaisi mennä. Onneksi eilen kerkisin käyttää matot ulkona, jaksoin siivota jopa koko alakerran... noloa kyllä, yläkertaa en edes ajatellut siivota...
Viimeinen vapaapäivä. Ihanaa. Ajattelin että josko tänään lasten kanssa leipoisi jotain. Vaikka juustosarvia, ne olisi helppoja ja nopeita. Mutta ehkä vasta päikkäreiden jälkeen.
Meillä oli taas huono yö viime yönä. T on taasen räkäinen, joten herätyksiä olikin sitten puolenkymmentä. Muistuu äkkiä mieleen nämä meidän pari viimeisintä vuotta, jolloin nuo heräämiset olivat jokaöisiä... toivottavasti ei palata takaisin niihin.
Työkuviot ärsyttää edelleen ja kadoksissa on työmotivaatio. Ei ole sattunut näkymään? Jos näette, niin palauttakaa, kiitos.
Mutta nyt tarvitaan taas erotuomaria, kuulostaa siltä tuo meno lastenhuoneessa... Neitillä on ihan ihme kiukuttelua, kunnon uhma päällä ja kaiken yrittää saada läpi tuolla vinkumisella ja huutamisella. Uaaah ;(
Mutta voikaa hyvin!
Mimmu ja lapset x3
Saatiin Espooseenkin hetkeksi talvi!! Jäi vaan muskari aamulla väliin, en jaksanut lähteä auraamattomalle tielle puskemaan vaunujen+seisomalaudan kanssa. Mentiin siis avoimeen, jonne sattuikin Vennan kerhokaveri ja oli kivat leikit. Tosin Vennahan ei edelleenkään ole kerhoa käynyt eikä kaivannut. Hyvinpä tämä on ilmankin sujunut, kun vaan itse jaksan sopia tapaamisia kaveriperheiden kanssa. Naapurin pian 5v tytöstä on tullut Vennalle hyvä kaveri, siitä iloitsen. Näin vaan asiat järjestyy, vaikka hiljattain surin kun kahdet hyvät kaverit muuttavat pois.
Vennalle kuuluu siis leikkimistä kotona, puistossa ja kavereiden luona. Musiikista innostuu koko ajan enemmän ja enemmän, laulaa ja rämpyttää kantelettaan päivät pitkät. Isältä perittyä - mies kun soittaa soitinta kuin soitinta, säveltää ja laulaa - ja vähemmässä määrin minultakin. Reipastunutkin on, tänäänkin avoimessa leikki pitkät tovit toisella puolen taloa eikä tarvittu äitiä koko ajan viereen. Ihanaa.
Pikku-Myykköselle kuuluu TÄYSIÄ öitä. Yöimetykset loppui kolme viikkoa sitten, nyt posottaa koko yön omassa sivuvaunu-sängyssään. Tissille nukahtaa, saa nukahtaakin kun on niiiiin helppo tapa nukuttaa. Päivällä imetän vielä neljä kertaa, mutta ennen tulevaa mökkireissua vähennän kahteen. Huutoa siitä tulee, mutta täytyy mun sen verran itsekäskin olla ja päästä omiin menoihin.
Itselleni kuuluu sovittuja kesätöitä. Hyödynnetään miehen 10 vkon loma, menen itse 8 viikoksi töihin, teen nelipäiväistä viikkoa Hgin keskustan liepeillä työterveydessä. Ihan mukavalta tuntuu mennä, ja saa mieskin tuntumaa tähän kotityöhön. Ensin pidetään kaksi viikkoa yhteistä lomaa, työt alkaa juhannusviikolla. Syksyn olen taas kotosalla, ensi vuosi on vielä arvoitus.
Tiiviin aloittamaan " lokeroäiti" -keskusteluun: tunnistan itsessäni paljon horoskooppimerkkini neitsyen piirteitä. Olen siis aika järjestelmällinen monissa asioissa, varsinkin päivärytmissä. Siivoamisessa taas en lainkaan :) Osaan tosi huonosti vaan " olla" , sellainen peruspuuhailu koko ajan käynnissä. Onneksi mies on toista maata, opettaa joutenoloakin. Toisaalta, eipä kahden pienen lapsen kanssa paljon loikoilla... Oon tässä kaveripiirissä seurannut, että eri äideille on eri asiat tärkeitä. Toiselle on tärkeää aina itse tehty ruoka, vaikka ulkoilu jäisikin sitten vaikka iltapäivällä väliin. Meillä taas mieluummin ulos ja syödään jotain puolivalmista tai ihan eineksiäkin. Jne. Toinen lapsi on kyllä meidän perheelle tehnyt siinä mielessäkin hyvää, että oon rentoutunut ja oppinut ihan eri lailla nauttimaan äitinä olosta.
Pälpäti pälpäti. Meinaa tulla romaani, kun näin harvoin pääsee kirjoittelemaan.
Voikaa hyvin!
- tea -
pikailtaböö
luin pikana just ed. pinon ja Tiiviille lohdutuksen sana. Meitä on niin moneksi. Mä olen NIIN maailman epäjärjestelmällisin, huonomuistisin, ajattelemattomin ja epätäydellisin äiti jos äitiyttä mitattais eväiden rasiaan lokeroimisella tai pyllynalusilla... Mä oon aina myöhässä, koti ei vaan pysy siistinä, jatkuva kaaos jokapaikassa, itse olen tukka sekaisin ja ilman meikkiä ja unohdan aina ne eväätkin.. kännykkä on aina hukassa (se lankapuhelin olis hyvä juttu!) ja tumput eri paria. Olen tosi suurpiirteinen (jousimies) ja onneksi hyvät kaverit tykkää musta siitä huolimatta että olen tälläinen hompsu... just puhuin yhden Täydellisen kodin omaavan kaveriäidin kanssa tästä asiasta, hän siivoaa joka ilta kaikki paikat tip top, siivoaa yleensä puoleen yöhön ainakin, ei voi kuulemma nukkua jos koti on sekaisin.... mä voin. Tämä kyseinen ystävä oli kipeänäkin siivonnut kamalassa taudissa viimeisillä voimillaan, oli kuulemma sisulla pessyt lattiota.... mä en tajuu. Vaikka myönnän että harmittaa tämä kaaos minuakin joskus, olisi kiva kutsua extempore vaikka naapurit kylään mutten voi... Tai kyl mäkin aina välillä tsemppaan ja yritän siivota ja pitää järjestystä yllä ja haluaisin olla huoliteltu, meikattu, kynnet lakattuna ja siisti ja pullantuoksuinen kotiruokaa tekevä kotiäiti täydellisine koteineen muttei se vaan multa onnistu. Meillä Saarioiden pelastaa monta tilannetta tai kaupan pakastepullaaltaat. Elämästä pitää ehtiä myös nauttia, ja tehdä mistä tykkää! Nytkin kylppäriin jäi pyykkikasa joka odottaa siellä kiltisti aamuun ja lattialla on lelujen lisäksi lehtiä ja villakoiria ja palapelin palasia, en vaan välitä. tai jaksa. jaan tämän hetken mieluummin kanssanne. Eteisessä on kaaos mutta olkoon huomisen. Hallittu kaaos. Lilan sitaatti asiaan oli hyvä. :)
nyt tämä hunsvotti menee nukkumaan. Makkarikin on muuten sekaisin, sinne jäi ennen matkaa pahvilaatikoita joissa kesävaatteita ja ne on vieläkin siellä. Päälle on heitelty sikin sokin lasten t-paitoja ja shortseja jotka eivät tulleetkaan mukaan. Nice. En ole ehtinyt siivota. Ja aion silti nukkua hyvin. Parempi pari t-paitaa kuin torakat yökaverina :)
good night, sleep tight ;)
äk
Syy; kuntalaisen sähköposti. Ei päästä sisään! *¤#%*¤¤ Yritän vielä tänään kirjautua, josko onnistuisin.
Pääsin minäkin tänään hetkellisesti kategoriaan " täydellinen äiti" . Olimme kerhossa ja Rosa kaatui otsansa kunnolla lattiaan. Juoksi hurjasti itkien syliini, äippien kahvihetken keskelle. No lapsi syliin ja kylmäkalle repusta otsaan. Ihmettelin hetken hiljaisuutta rupattelussa, kunnes yksi äideistä rohkeni kysyä, että onko minulla aina kylmäkalle kassissa kaatumisten varalle. Pakkohan siihen oli pokalla vastata että on, mitä ei repustani löydy niin sitä ei tarvita. Ilmeet olivat aika hauskat, kunnes tunnustin että olen liian laiska äiti kuljettamaan erikseen Neocatea ja vettä. Helpommalla pääsee kun ne sekoittaa valmiiksi ja pakkaa mukaan pienen kylmälaukun ja kallet. Oli hauska nautiskella edes muutama sekunti " täydellisen äitiyden " valokeilassa. Tietysti pitää unohtaa että olin pikapaklannut itseni, tukka hätäisesti hutaistulla ponnarilla, kerhossakin olimme 20 min. myöhässä kun mies oli unohtanut herättää minut. Tietysti juuri tänään lapset heräsivät poikkeksellisesti vasta klo 8. Sinille olin unohtanut ostaa kaupasta pillimehua, evääksi nappasin kaapista Sinille vain Puh-keksi pussukan, puhettakaan mistään hyvistä voileivistä, molemmilta puuttui kerhotossut ja Rosa oli vetäissyt jalkaansa Sinin hieman isot sukat, minulla oli eripari hanskat, joissa molemmissa oli reikä (Aavis, täällä kohtalotoveri), Että se siitä täydellisestä äitiyden valokeilasta.. ;oD
Jahas, josko pääsisin s.postiin, yritys nro 98756789..
Lila75
Takatalvi tuli kun tänä aamuna oli sitten täälläkin lumipyry tuonut tullessaan valkeaa unelmaa. No ihan hyvin oli tiet aurattu, tänään oli pyöräily huki. Lähdin (no aina mä lähden pyörällä) kuudelta polkeen, joskus kyllä pääsen matkaan vasta 6.10. Olin siis töissä jo 6.30 ja työthän alkaa vasta 7.15. Mutta samapa tuo, herään silti samaan aikaan, vaikka menisin autolla ja suoritan vaan töissä ne toimet, jotka teen autolla tullessa kotona. Laitan tukan. Vaikka se on lyhyt mutta kun se on luonnonkihara, se vaatii föönin ja suoristusraudan:)
Päivällä kun tulin kotiin niin meinasin läkähtyä. Oli plus asteita ja mulla pitkähihainen plus fleece ja tuommonen ohut toppatakki. Aurinko paistoi ja lumi kerääntyi renkaan ja lokasuojan väliin... Huh huh.
Huh toisenkin kerran. Töissä on ollu pari päivää aika kiirettä. Eilen mun aivot oli ihan ylikuormitettu:) Sata asiaa aloitin ja niitä siinä samassa yritin tehdä loppuun. Aika hyvin sainkin tehtyä, vartin yli 4 piti lähteä kun tarhakin menee viideltä kii. Tänäänkin meni tunnin ylihommiksi mutta eipä se mitään. Väsyttää vaan kun nukuin super huonosti taas yön. Työasiat pyörii heti päässä kun on noin kiire ku eilen ja teen toisten hommia.
Milloinkahan sitä vois vaihtaa kevätverhot ja matot? Tai siis vaihtomatto löytyy ainoastaan olohuoneeseen, samoin verhot. Hirveästi jo tekis mieli. Jos nyt huhtikuun puolelle odottais.
Jee, Tehis jatkuu tänään! Oon odottanut sitä ku kokkomikko joulua.
Nyt pitää mennä suihkuun. Viikonloppu jäänee ykspäiväiseksi, meen taksiin sunnuntaina tuuraan isää.
T-P
Ja miksi hän / se odottaa joulua?
rupeahan laittelemaan tekstarilla tilinumeroa + maksettavaa summaa, kuntalaisposti ei edelleenkään toimi. En ulkoa muista kaikkia lähtijöitä, mutta tiedän että mulla on osalle puhelinnumero, joten voin osallistua tekstaritalkoisiin.
Arvatkaa kuka meni ekana taapero-puolelta etsimään tätä pinoa? :D
En muista millon viimeks oisin tänne kirjoitellut, mut nyt on sopiva sauma ku pitäis hulluna tehdä palkkahallinnon tehtäviä niin tämä on parempi vaihtoehto.
Opiskelut siis edelleen jatkuu, mutta hyvältä näyttää niiden suhteen. Syksyksi jää 6 kurssia ja osuuskunnan projektit + opinnäytetyö, eli en kauheasti ole muista jäljessä vaikka vuoden olinkin poissa. Tänään menen allekirjoittamaan työsopimuksen, sain harjoittelupaikan kesän ajaksi TÄYDELLÄ kesätyöntekijän palkalla. Noi palkalliset harjoittelut kun on vähän kiven alla. Ainoa vaan, että kesällä siis ei ole lomaa tiedossa, ja kovasti yritän nyt isovanhempien avulla sumplia lapsille edes 2-3vkon loman. Syyskuun alusta vietetään sitten vko lomaa perheen kanssa, mun tekis mieli tukholmaan :)
Pinoja en ole lukenut, joten itsekkäästi tässä tulee vaan omaa napaa, pahoitteluni. Ida itsepäisen kanssa ollaan ajoittain helisemässä, on ihan toivoton tapaus välillä, mihinkään sitä ei voi yksinään päästää kun ei enää sekunnin päästä muista mitä oli tekemässä. Jotenkin ei vaan pysty keskittymään mihinkään ja Aaroa tarvii kiusata koko aika. Samassa huoneessa nukkuvat, ja hyvin sujuu, mikäs siinä kun tuo on niin iso huone (16m2) että molempien leikit mahtuu sinne helposti. Ens viikolla mennään Idan kanssa lääkäriin, ku pituuskasvu on hidastunut tosi paljon, ja nyt 3,5v oli 93cm, kun esim. kaksivuotiaana oli 86cm. No saa nähdä mitä lääkäri on mieltä. Idalla ei kengänkokokaan ole kasvanut nyt vuoteen, onhan se tosin aika käytännöllistäkin :)
Aaro puolestaan on aivan suloinen pikku kikkarapää, tosin ensimmäisiä uhman merkkejä on jo nyt ilmassa. Poskihampaita pukkaa ja herra on enemmän kuin kiukkuinen. Muuten on niin ihana kun tulee aina syliin istuskelemaan, halailee ja pussailee, Ida kun ei pienenä ollut tuollainen. Puhetta ei tule kuin pari sanaa, mutta omaa juttua riittää senkin edestä. Iso poika, jota tuntemattomat katsovat kaupassa kummallisesti jos on tutti suussa, Aaro kun on jo n.83cm pitkä niin taitaa näyttää vähän vanhemmalta mitä on. Aaro on kyllä sellainen äitin oma vauva :)
Niin, olihan mulla kysyttävääkin: Onko jollain syyslokalapsella vielä yövaippa käytössä? Idalla on eikä toivoakaan päästä siitä vielä eroon. Ollaan kokeiltu olla ilman ni sit tuo vaan nukkuu märissä lakanoissa eikä edes herää ku sille vaihtaa kuivat vaatteet ym. Aamusin sitten on välillä niin laiska et ei viitsi mennä potalle ku tietää et hänellä on vielä vaippa. Ida on aika aamu-uninen ja mielellään makoilee sängyssään pitkään.
Jeps, mutta nyt kirjastoon hakemaan tenttikirjoja. Jospa yrittäisin aktivoitua tämän palstan suhteen ja tulisin kirjoittelemaan muutakin kuin omia kuulumisiani.
Kiva kuulla Tomeran kuulumisia pitkästä aikaa.
Kirjoitin aamulla pitkän pätkän ja se katos jonnekkin kun olin lähettämässä sen. Hieman harmittaa, enkä jaksa kaikkea alkaa uudestaan kirjoittamaan.
Meillä on Venla kipeänä. 2 vuorokautta oksennellut, eilennä alkoi kuume ja tänään ripuli. Yöt on menny neidin kanssa valvoessa. Nyt neiti on päikkäreillä, taitaakin aikaa pitkää nukkua. Muut ollaan vielä pysytty vielä terveinä. Pesukone on ollut melkein jatkuvasti päällä.
Pentu koiruudella on vissiin silmätulehdus. Mies lähtee sitä käyttämään eläinlääkärissä kun pääsee töistä.
Nyt taas laittamaan pyykit kuivumaan.
Öttis ja lapsukaiset
Lila on töissä, mut aiko pyytää maksuun lisäaikaa, josko saatais s-posti pelittämään eikä tarvis lähteä tekstarirumbaan.
Mun s-posti kyllä toimii ja sieltä oisin saanut viestin muihin kuin kuntalaisposteihin ja osahan on antanut yhteystiedot, mut näin siis edetään.
T@hti
Tilityspäivä omistajalle on nyt 8.4.08. Ei ollut ongelmaa siirtää maksua. Ynis lomailee, voisiko joku nettinikkari vaihtaa listallemme minun osoitteekseni lila75@luukku.com. Päästään eteenpäin.. Yritän katsoa s.postiani niin usein ettei luukunkaan osoite tukkiinnu. Kotikoneessani on onneksitiedostona lähtijöiden lista yms..
Lila75
Eipä toimi tuokaan osoite, palailen illalla kunhan olen luonut uuden sp.osoitteen..
Lila75
Heti alkuu: Tomera, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Onpa kiva, että sait kunnon palkallisen työpaikan harjoittelusi ajalle. Minä kyllä tiedän, ettei se nykyään ole helppoa. Itsekin otan harjoittelijat aina vain palkattomasti. Onnea opiskeluihin! Minusta on aina tuntunutkin, että olet tosi tunnollinen opiskelija.
Meillä Antsalla on vielä yövaippa, joten ei hätää, Ida ei tosiaankaan ole viimeinen! Antsa jätti päivävaipankin vasta jokunen aika sitten pois. pitkään pidettiin ulkoilemassa vaippoja, mutta nyt pottailu sentään päivällä sujuu. Lapset oppivat niin eri aikoihin yökuiviksi. tyttö-keskimmäinen oli 1,5-vuotiaana yökuiva, kun esikoinen taas oli myös yli 3-vuotias (oppivat yhtä aikaa..)
Sunnuntaina olisi hiihtokilpailut, johon meidän lapset ovat perinteisesti osallistuneet, ja perinteisesti olleet viimeisten joukossa. Eräs äiti, jonka tytär (tyttö-keskimmäisemme luokkakaveri) yleensä aina voittaa kaikki kilpailut, huolehti yhtenä vuonna, että heidän tytön kyllä pitäisi oppia häviämään, kun aina vain voittaa ja on niin varma aina voitostaan. Meillä ei sellaista ongelmaa ole :)
Ihana keväinen päivä takana. Aurinko paistoi taas hangelle. Täällä ovat yritysviikot toden teolla alkaneet. Pysyisi vain ilma koko ajan tälläisenä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Saamuska
Nopeasti. Tomera, meillä vaihdellaan lakanoita harva se yö, vaikka joka yö on vaippa päällä! Ei olla kertaakaan yritetty ilman vaippaa ja syystä. Tosin lakanoita ei vaihdeta yöllä, mutta aamuisin on märät. Juuri tänään änkesin vaahvomuovipatjan takaisin päälliseen pesun jäljiltä. Huh, mikä urakka, kun mies oli vielä laittanut kuivausrumpuun sen:)
Lila, en minä vielä lomaile, siten parin viikon päästä. Eli laita vaan mulle viestiä, kun saat toimivan osoitteen!
En ole jaksanut kirjuutella, tai saanut aikaiseksi. Siksi hiljaiselo. Ehkä taas viikonlopun aikana yksinpuhelen täällä:)
T: Ynis
Heips,
Eli päivitelkäähän mun uudeksi osoitteeksi aavaliina@gmail.com.
Kaikki syysmamma osoitteet on siellä kuntalaisessa(en siis voi laittaa tätä tietoa sähköpostiin), jonne en ole päässyt moneen päivään ja nyt sain tarpeekseni. Aivan todella toimimaton sähköposti. Joka viikko se on nurin ja yhden kerran hävisi satoja viestejä, joita ei lupauksista huolimatta ole kuulunut takaisin.
Saamuska, minä voitin pienenä ja vähän suurempanakin lähes tulkoon kaikki hiihtokisat mihin osallistuin. Ei ole ollut ollenkaan ongelmana oppia kuitenkaan häviämisen jaloa taitoa;D.
Tomera, ei Mottikaan ole yökuiva. Eikä siitä kannata stressata, se tulee kun lapsen elimistö on siihen valmis. Se riippuu jonkun hormonin erittymisestä. Meille lastenlääkäri sanoi (kun asiaa tiedustelin), että siitä huolehditaan vasta kouluiässä.
Nyt lähdemme jatkamaan Motin kanssa eilistä shoppailukierrosta, sillä mies tekee töitä. Muutama asia on mennyt tällä viikolla niin isolla vaihteella takapakkia, että olen harjoittanut, miehen suureksi kauhuksi, kunnollista shoppailuterapiaa. Muuta ei jaksa.
Aavis ja Motti, joka on taasen sairastanut pari viimeistä viikkoa
Mä oon ollut reissun jälkeen vähän väsyksissä, mutta eipä tuo oo ihmekään. Touhuttiin niin monenlaista ja heti arki vastassa. Tänään kävin heti aamusta hiihtämässä ja sitten vielä ulkoilin poikien kanssa pihassa. mm. lapioin kukkapenkkien päältä enimmät lumet pois, et tulis ees osa kukista jo vähän aiemmin näkösälle. iika vaan oli pahalla päällä, kun ei käyty yhtään potkukelkkailemassa. no, potkiksilla ei ois kyllä päästykään, mut jotain kyytiä ois poika kaivannu.
Pekalla on yöllä vaippa ja useimmiten on ihan märkä aamusta. sänky ei, kun hyvät kestot päällä :)
Välillä s-postipuolelle.
T@hti
Nyt alkaa uhkaavasti pinot hyytyyn. Iiks, ei saa antaa käydä niin. Paraskin puhuja tässä kun ei aina vaan saa aikaiseksi kirjottaa.
Tänään oli ihanan keväinen ilma päivällä. Lämmin oli ja aurinko paistoi. Tosin aika talviselta - tai siis kevättalviselta täällä näyttää verrattuna tuonne E-Pohjanmaan suuntaan, missä pyhät oltiin. Täällähän on täys talvi siihen verrattuna. Mutta se on kivaa,e ttä vaikka aamulla on pakkasta kuten tänään -10 niin iltapäivällä on jo plussaa melkein ainakin. Tosin pukeutumiseen se tuo omat kommervenkkinsä.
Hermostuttaa. Onni kävi taas jotenkin niin ylikierroksilla illan. Kauppareissulla oli ihan mahoton. Tai no, olen mä mahdottomampiakin lapsia nähnyt mutta meidän mittapuun mukaan;) Hyppi ja huuhtoi edes takas kuin mikäkin duracell pupu:)
Nyt meen kattoon kun ei sillä uni tuu.
Ei se auta, huomennakin on työpäivä. Tosin ihan jees, on ollut töitäkin kun myyntisihteeri on lomalla niin saan tuurailla.
Nyt mentävä on.
T-P