Julki-imettämisestä näkemyksiä;
eli kuinka montaa häiritsee se että esimerkiksi ravintolassa joku imettää nurkkapöydässä vauvaa imetyspaidan ja/tai harson suojissa? Siis niin ettei rinta edes vilahda muiden silmiin. Viekö tuo todellakin monelta ruokahalut?
(Tässä siis todella kysymys siitä etteä imetys hoidotaan vilauttelematta. En halua tähän mitään juttuja jossa äiti housee istumaan keskelle pöytää ja repii rinnan esiin siinä.)
Kommentit (63)
Mutta se häiritsee suunnattomasti, jos esim kerhossa 1v----> tulee pyytämään hömpsyä tissitä kesken leikin!! Yäk!!
Taaperoimetyksessä ei ole mitään järkeä.
Pitkä imetys ei ole HYÖDYLLISTÄ vain lapselle vaan myös ÄIDILLE. Se vähentää esim. rintasyöpään sairastumisen riskiä!
Minä imetän taaperoa vielä, mutta mitä vanhemmaksi hän tulee sitä tarkempi olen siitä missä imetän. Aina olen imettämisen tehnyt huomaamattomasti, minusta se on vain toisten ihmisten huomioonottamista - olkoonkin niin, että minusta moni imettämisestä häiriintyvä on luonnosta vieraantunut ja usein tietämätön imetyksen eduista.
Taapero tankkaa rinnalla äidin läheisyyttä ravinnon lisäksi. Lapsen aivot kehittyvät huimaa vauhtia ensimmäiset kolme vuotta. Äidin lämpö ja imetyksen tuoma mielihyvä, turvallisuuden tunne ovat erittäin tärkeitä lapsen kehitykselle. Imetän lapseni parhaaksi ja siinä valossa tuntuu hullulta joidenkin ihmisten ihmettelyt. Asia kuuluu heille aivan yhtä paljon eli vähän kuin muutkin perheemme sisäiset valinnat ja arvot!
Pidän hänen oikeutenaan saada maitoa silloin, kun hän haluaa. Se on hänen ravintoaan, tai mihin hän nyt sitä tarvitseekaan. Kyllä hän ei-sanaa saa kuulla muuten ihan tarpeeksi.
Julki-imettäjä :)
Vierailija: