Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***~LOKAKUISET~***VKO 13

24.03.2008 |

Huomenta vaan kaikille ja onnea uudelle viikolle!

Meillä oli ultra 13.3. ja laskettu aika hieman muuttui. Saanen kuitenkin pysytellä lokakuisten mukana, kaksi edellistäkin kun ovat sen muutaman päivän viiveellä tulleet ;o). En enää tässä vaiheessa jaksaisi muuttua toiseen ryhmään. Alustavastihan se oli 3.10 mutta nyt ultrassa mittojen mukaan otettuna olisikin 26.9., viikolla siis siirtyi.

Ultrassa kaikki ok, mittoja en nyt muista kun ei neuvolakortti ollut mukana. Parhaiten jäi mieleen se, kun ultraava lääkäri " keskusteli" vauvalle yrittäen 20 minuuttia saada kääntymään sellaiseen asentoon, että niskapoimu voitaisiin mitata. Lopulta antoi periksi kun sanoin, etten tässä nyt sitä tietoa hakemaan tullut ja että syke kyllä riittää meidän perheelle.

Pääsiäinen meni aurinkoisista keleistä nautiskellessa, nyt jo työn parissa (vaihteeksi taas yövuorossa). Kurkkukipua tuntuu olevan koko perheellä, lapsilla ehkä jopa tulirokkoa/streptokokkia (kts. erill. kysymys aiheesta) ja miehellä taas vaihteeksi korvatulehdus. On se vaan kumma kun lapsille sitä ei tule mutta yli 40 v mies saa vähän väliä...

ÄITIYSVAATTEITA joudun kaivamaan enemmän ja enemmän esille kaapin uumenista. Ekassa raskaudessa olin tätä kokoa rv 29 ku olin ollut jo lähes 10 vkoa rajoitetulla liikkumisella supisteluiden vuoksi. Toisessa raskaudessa olin näissä mitoissa suunnilleen rv 19 ja nyt siis puristaa ja ahdistaa kaikki vaatteet. Mitähän tuleman pitää...

Mm rv 12+3

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan pelkäsin oireettomuutta, pikkunen sydän jyskytti masussa, syke oli 160. Ihanaa, kun saa huokaista helpotuksesta. Ultra on vasta 3vk:n päästä. Ehkä varaan ajan yksityiseltä, kun terveydenhoitajakin ihmetteli noin myöhäistä ajankohtaa...

Elikkäs, ei täällä edelleekään minkäänlaisia oireita paitsi lihominen. Varmaan tulee kilo päivässä. Pitää jo alkaa rajoittaa syömistä :/ mutta kun herkkuja tekee niin mieli.. Otin jo löysemmät vaatteet esiin ja tyköistuvat puserot ja housut saisi suosiolla heittää varastoon odottamaan ensi vuotta. Maha on oikiasti jo valtava! Olisikin sellainen sievä pyöreä vauvamaha eikä tällainen lyllerö :)

Illanjatkoja!

fanny 10+5

Vierailija
62/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo niskapoimu mitataan?? Eka ultrakäynnillä katsotaanko masun päältä vai sisäkautta..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla tuo mitattiin tuolta alakautta. Kaipa riippuu vähän laitteistakin, vanhemmilla joutuu alakautta mittaamaan, mutta kuulemma uudemmilla onnistuisi masun päältäkin.

Ei ollut kyllä ollenkaan kivuliasta tai mitään, tuntui vaan oudolta ja vähän inhottavalta.

AngelEyes ja masukki 11+3

Vierailija
64/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis se kauan odotettu np-ultra. Pari kertaa oksensin ennen lähtöä ja jännitti aivan sairaasti siinä odotellessa. Mies kun ei pääsyt valitettavasti mukaan:( Ja siellä pikkuinen heilutteli käsiään ja jalkojaan:) Ihana fiilis ja nyt tämäkin odotus konkretisoitui. Niskaturvotusta ei onneksi ollut juuri lainkaan 0,5 ja la pysyi samana. Kävin samalla verikokeessa sitä seulaa varten ja nyt vaan toivotaan että tulos on negatiivinen.

Mä olen ostanut tasan kaksi bodya ja mieli tekis jo ruveta ostelemaan...äitini on jo ostanut sinisiä vaatteita kun on varma että olis poika tulossa. Meillä siis kaksi tyttöä ennestään. Vaunut tekis mieli ostaa, mutta meillä on kyllä yhdet yhdistelmät ja yhdet kaksarit, joten taitaa ollaa rahan tuhlausta. Turvakaukalo on kuitenkin pakko hankkia.

Neuvolakin on vasta reilun kahden viikon päästä, en ole vielä päässyt kuuntelemaan niitä sydänääniä.

No mutta mukavat illanjatkot kaikille, yritän jos saisin syötyä jotain iltapalaa.

-Tiziana rv 11+6

Vierailija
65/72 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta niskaturvotuksen mittaamisesta,että mulla katsottiin mahan päältä,kuten koko muukin ultraus. Näin Turussa

Vierailija
66/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haminassa tuo ultra tehään sisäkautta. Mulle sanottiin ainakin ekan neuvolan jälkeen että sisäkautta tehään ja selitti sitä toimenpidettä. Varmaan näin alussa tehään sisäkautta koska kohtu ja alkio on noin pieni niin sen näkee tietysti paremmin tuota toista kautta. Mulla on jotenki kammo tai vastenmielinen olo olla haarat levällään jonkun tuntemattoman edessä. Ei siitä varmaankaan kukaan tykkää, mutta jotenkin musta se on niin noloo ja vaikeeta. Ja tiedän, synnytyksessä niitä tuntemattomia on vähän enemmänkin siinä. Tuli mieleen että kuinka monta mieslääkäriä on tuossa ammatissa jotka noita ultria ym. juttuja tekee? Mieskätilöitähän on tosi paljon ainaki kuulemani mukaan. Mulle on aina kohalle sattunu naislääkäri ja se on jotenki vähän helpottavampaa.

Muistan kun mun polvesta tehtiin röntgenkuva, jossa piti olla ilman farkkuja. Ja se lääkäri joka siinä mun jalkaa asetteli oli mies. Jo se tuntui nololta. Mulla on kyl tosi kiinnostavat jutut, mut ei voi minkään jos mieltä painavat.

Mulla on tuo ultra on sen kahen viikon päästä, mutta np-ultrasta ei tietoa. Selvinnee varmaan toisen neuvolakäynnin jälkeen (?) joka on 23.pvä

crabu-87 9+4

Ja jos joku ei muista: mun entinen nikki oli tuo mtj08, niin ei tarvii ihmetellä kuka mä olen =)

Vierailija
67/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä valvoskelen, vielä 5h 30min niin pääsee ajelemaan kotiin.. Ensi yönä onkin sitten tunnin lyhyempi valvonta urakka.

Tuosta np-ultrasta, niin minulla myös tehtiin vatsan päältä. (Tku, Medisonar) Samoin ekassa raskaudessa tehtiin vatsan päältä. Ilmeisesti siis paikkakunta kohtaista..

Olen plussasta asti odottanut vain että tulee 12vko täyteen, nyt en malttaisi odottaa niitä ensimmäisiä hentoja potkuja. Voi kun niitä on ihana kuulostella. ;)

Taidanpa lopetella kirjoittamisen, kun ajatukset ovat aivan jäässä. En malttanut taas päivällä nukkua silmänräpäystäkään ja kun tämä raskaus väsymys painaa päälle, olo on aika väsynyt!!

Vierailija
68/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kerkeän minäkin hieman koneelle. Paha olo jatkuu, mutta väsymys ehkä hieman alkaa helpottaa.

Hassua, miten on ympäri maata erilaiset ohjeistukset monessakin asiassa, Buranan syönnissä (meillä ei missään nimessä raskaana oleville), raudan syönnissä (meillä ei ennen rv 12 ollenkaan) ym. Varmaan noissa ruokasuosituksissakin on eroja. Luulis, että koko maan neuvoloissa olisi yhdenmukainen ohjeistus. Tai jos on ohjeistus sama, mutta terveydenhoitajat soveltavat ohjeita sitten erilailla.

Miehen mukaan tulosta synnytykseen on ollut keskustelua, ja meillä ei edes ole keskusteltu asiasta vaan on itsestään selvää, että mies tulee mukaan. On ollut molemmissa edellisissä ja tuntuisi oudolta olla synnyttämässä ilman miestä. Tosin en siitä hyödyksi olemisesta ole niin vakuuttunut, mutta on ainakin seuraa, kun ei se kätilö kuitenkaan koko aikaa mun kanssa siellä huoneessa ole. Miehelle tuntuu olevan tärkeää saada leikata vauvan napanuora. Molemmilta on leikannut ja luulen että se on ollut ensimmäinen miehen herkistyminen/rakastuminen uutta tulokasta kohtaan. Meillähän on ollut se 9 kk aikaa.

Joku kertoili vauvan tekonimestä ja meidän lapsilla on ollut myös. Esikoinen oli Riepu Petteri ja poika tuli. Kakkonen oli Tyyris Tyllerö ja tyttö tuli, vaikka olimme täysin varmoja pojasta =) ja jos tämä suunta jatkuu on tämä kolmonen sitten tyttö, kun tekonimenä on tuo Yrttimaaria!!

Vielä pari viikkoa ultraan, miten mä jaksan odottaa?

yrttimaaria 10+0 jep, jep kymppikerhossa ollaan

Vierailija
69/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lukea, että niin monella ultrassa ollut kaikki hyvin!!! Minäkin kävin torstaina, ja siellä potkiskeli erittäin vilkas 4,5-senttinen toukka. Koko vastasi muutamaa päivää enemmän kuin raskausviikot. Helpottaa vähän tätä jännitystä, ja uskallettiin kertoa jo 4v-esikoiselle, joka on aivan innoissaan. Ei puhu enää mistään muusta... Sanoi, etten saa syödä kovia karkkeja, koska ne ei sovi vauvalle. :)

Buranan syönnistä: Migreeniyhdistyksen sivulla http://www.migreeni.org/Pages/raskaus.html sanotaan, että tilapäisesti voi ottaa. Näin mulle sanoi myös neurologi. Mulla koko viikon on nyt ollut ihan kamala migreeni. Kuuma suihku-kahvi-kokis-burana-yhdistelmä on vähäksi aikaa vienyt säryn pois, mutta alkaa aika pian uudestaan. :( No, ehkä tätä ei kauaa kestä. Eka raskaudessa muistaakseni puolessa välissä helpotti.

Hyvää viikonloppua

toivottaa elwa 10+6

Vierailija
70/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaankin koneen ääreen vasta viikon kuluttua, illalla lähden parin työkaverin kanssa ajamaan Hesaan kun aamulla aikaisin on lähtö työmatkalle, Kyprokselle. Toiveissa oli että paha olo oisi vähän helpottanut siihen mennessä ja pari päivää olikin jo huomattavasti parempaa-yhden päivän onnistuin olemaan jopa täysin ilman oksentelua ja yökkimistä. Eilinen olikin sitten ihan kamala ja oksensin varmaan niiden parinkin päivän edestä. Huomaan kyllä tosin heti sen että jos fyysisesti joudun kovemmalle (esim. yhtenä päivänä tein lumityöt), oksensin heti. Tai jos oon liian väsynyt (eilen olin kyllä ihan reporanka) niin kyllä oli taas huono olo. Eikä siihen ees se heti nukkuminen/lepo auta. Toivotaan että nyt ei tarvii koko ajan ravata oksentamassa. Toisaalta ohjelmaa on aamusta iltaan joten voi olla aika rankkaa. Yritetään jaksaa- meille opettajille kun noita ulkomaan työmatkoja ei kovin usein tarjoudu!

Meillä vauvelilla työnimenä Taisto. Mies on aiankin satavarma että tulokas on poika. MEillä siis 2 poikaa ja 1 tyttö ennestään.

Minulla on np-ultra heti kun palaan reissusta eli ma 7.4. Mies on tulossa mukaan, samoin synnytykseen, joka on siis minun kohdallani sektio.

Mukavaa tulevaa viikkoa ja viikonloppua kaikille!

Tanni 11+1

Vierailija
71/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli koko viime viikon kuume-flunssassa ja nyt tauti on sitten mulla. Olo on ihan karmea, ja kun ei voi edes Finnrexinillä tätä oloa parantaa.. Tiedättekö, saako esim. auringonhattu-uutetta tai Carmolis-tippoja ottaa? Mä en ole uskaltanut, mutta mitenhän on...?

Np-ultrasta on ollut paljon puhetta. Hienoa, että niin monilla on ollut upeita kuulumisia sieltä! Mulle se tehtiin Naistenklinikalla ja alakautta. Mäkin jännäilen nyt sen verikokeen tuloksia.. Kai ne ens viikolla tulee..

Ja meillä on ihan selvää, että mies tulee mukaan synnytykseen. Ei siitä varsinaista hyötyä siellä ole, mutta on mun mielestä ihan korvaamaton henkinen tuki ja turva. Ja halutaan molemmat kokea lastemme syntymä yhdessä, jos se vaan on mahdollista.

Nauttikaahan kaikki auringosta! Mä kärvistelen peiton alla nenäliinojen kanssa, blääääh..

Cisse rv 12+0

Vierailija
72/72 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minulle tai masulle viime kirjottamisen jälkeen mitään uutta kuuluu, mutta ajattelin tulla vähän kommentoimaan...

Määitte kertoi, että nt-ultra oli hänelle tehty mahan päältä. Mä olen kans turusta ja kaupunginsairaalaan on määrä mennä nt-ultraan ens viikolla. Mun mielestä neuvolantäti kyllä sanoi, että alakautta tehdään. Mulla viikkoja kasassa tuon ultran aikaan 13+2, joten aika myöhäiseen ajankohtaankin vielä.

Viikonlopunjatkoja!

Erica 12+4