Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***~LOKAKUISET~***VKO 13

24.03.2008 |

Huomenta vaan kaikille ja onnea uudelle viikolle!

Meillä oli ultra 13.3. ja laskettu aika hieman muuttui. Saanen kuitenkin pysytellä lokakuisten mukana, kaksi edellistäkin kun ovat sen muutaman päivän viiveellä tulleet ;o). En enää tässä vaiheessa jaksaisi muuttua toiseen ryhmään. Alustavastihan se oli 3.10 mutta nyt ultrassa mittojen mukaan otettuna olisikin 26.9., viikolla siis siirtyi.

Ultrassa kaikki ok, mittoja en nyt muista kun ei neuvolakortti ollut mukana. Parhaiten jäi mieleen se, kun ultraava lääkäri " keskusteli" vauvalle yrittäen 20 minuuttia saada kääntymään sellaiseen asentoon, että niskapoimu voitaisiin mitata. Lopulta antoi periksi kun sanoin, etten tässä nyt sitä tietoa hakemaan tullut ja että syke kyllä riittää meidän perheelle.

Pääsiäinen meni aurinkoisista keleistä nautiskellessa, nyt jo työn parissa (vaihteeksi taas yövuorossa). Kurkkukipua tuntuu olevan koko perheellä, lapsilla ehkä jopa tulirokkoa/streptokokkia (kts. erill. kysymys aiheesta) ja miehellä taas vaihteeksi korvatulehdus. On se vaan kumma kun lapsille sitä ei tule mutta yli 40 v mies saa vähän väliä...

ÄITIYSVAATTEITA joudun kaivamaan enemmän ja enemmän esille kaapin uumenista. Ekassa raskaudessa olin tätä kokoa rv 29 ku olin ollut jo lähes 10 vkoa rajoitetulla liikkumisella supisteluiden vuoksi. Toisessa raskaudessa olin näissä mitoissa suunnilleen rv 19 ja nyt siis puristaa ja ahdistaa kaikki vaatteet. Mitähän tuleman pitää...

Mm rv 12+3

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt 12+3 vatsan päältä ja selvästi näkyi.

G rv 14

Vierailija
2/72 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ultra tehdään joko vatsan päältä tai alakautta.. kolmen viikon päästä se selviää. Parempi, etten miehelle kerro tuosta mitään, kun on niin herkkähipiäinen.. toivon vaan, että masun päältä katsellaan :)

eilen illalla oli kovia alavatsakipuja.. ei nyt niin kovia, ettei kestäisi, mutta voimakasta menkkamaista jomotusta, varsinkin vasemmalla puolen. Onkohan se normaalia? Vuotoa ei ollut onneksi. Ensimmäinen vauva tulossa, joten en tiedä mitkä vihlaisut kuuluvat asiaan.. Kaikki me varmasti tutkailemme oireita suurennuslasin kanssa :)

Töissä pitäisi kertoa raskaudesta.. olen muutamalle jo kertonut ja luultavasti koko työmaa tietää jo asiasta. Kaikki ovat vain " shh" :) työ on välillä fyysisesti raskasta, joten pakko kertoa, etten voi enää kaikkea tehdä.

Mitähän leipoisi? Voi, että tekisi mieli jotain mehevää marjapiirakkaa ja vanilijakastiketta :)

ihanaa muuten, kun keskenmenouutiset loppuivat! Tällä porukalla mennään loppusyksyyn saakka, sovitaanko niin! Ja toivottavasti suru-uutisen saaneet tulevat pian perässä paremmalla onnella :)

aurinkoista sunnuntaita kaikille :) näytti olevan reilusti plussan puolella täällä oulussa.. sieltä se kesä tulee :)

fanny 11+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymenlaaksossa. Ai että kyllä on mukavaa. 2 päivää satoi paksua lunta ja heti perään plussa-asteet ja vesisade. Mukava talvi.

Mulla on olo ollut suht hyvä. Nyt aamulla kun viime syönnistä oli yli 12h niin vähän oli etova olo ja huippas. Söin leivän sitten makuuasennossa :D

Ootteko jo tässä vaihessa välttäneet painavien tavaroiden nostelua. Mä kun oon huhtikuun kaikki viikonloput töissä baarissa ja sielä tulee kanniskeltua kaljakoreja, jossa siis tyhjiä pulloja. Eivät tunnu mulle painavilta, mutta onko kuitenkaan hyväksi sikiölle? Tämä on ihan ensimmäinen raskaus joten ei mitään varmaa tietoa tuosta. Miten itse olette toimineet? Eilen kannoin kauppakassia ja sekin oli painavampi kuin se kaljakori.

Mulla on muuten iskenyt ihan ihme himo tomaattiin! Ennen aika harvoin tuli ostettua. Enemmänkin kurkkua, mutta nyt on pakko saada leivälle tomaattia. Mitä " himoja" muilla on? Ja sit kun ajattelee päinvastoin eli mitä inhoo, niin se on tuo suklaa. Mulle tulee etova olo jo siitä kun mä näen että joku syö suklaata. Mulle, joka oli ennen suklaan suurkuluttaja. Fazerin levy saatto upota ihan 10minuutissa. Mutta nyt ei tulis mieleenkään syödä. Mulla oottaa tuo mignon suklaamunakin tuossa pääsiäisen jäljiltä, mutta ei pysty syömään.

crabu-87 9+6 (huomenna pyöreät 10!!)

Vierailija
4/72 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tyhjää kaljakoria voi kanniskella vaikka viimeisille asti;) En suhtautuisi kovinkaan hysteerisesti myöskään kauppakasseihin... Meillä joilla on naperoita kotona ei ole paljon vaihtoehtoja. Kyllä tuota koko ajan kasvavaa yli 10 kiloista lasta on kannettava ja nosteltava, syliteltävä yms.

Itse olen miettinyt niin, että jos tämä milli ei isoveljen kantelua kestä, sitten on niin. Omaa lasta ei itkevänä voi lattialle jättää:( Välillä mietin esim. olisiko tuo pieni vuotelu rauhoitunut kokonaan jos en joutuisi nostamaan, mutta sitten totesin ettei minulla kuitenkaan ole sellaista vaihtoehoa...

No juu, mutta jos raskaus sujuu normaalisti ja ei ennenaikaisia kipeitä supistuksia ole niin aika rauhassa voi nostaa ja kantaa kevyempiä juttuja.

Rouvaii 12+5

Vierailija
5/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhia ressi iski.... pitäs löytää kesäksi töitä... mut tuntuu ettei opiskelijaa edes haluta mihinkää töihin tai oteta vakavasti ja kuitenkin pitäs olla sellanen työ mikä ei ole kauhean rankkaa.. sit soska ei rahaa anna kun mies on töissä. Hakemuksia on lähetelty ainakin 15paikkaan mutta eipä mistään ole vastattu. krääh kuolema...

työtähakeva 13+4

Vierailija
6/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka työpäivä ja juuri olin laittanut tuolle tulevalle isälle viestiä et saa nähdä pääsenkö huomenna sängystä ylös,mut enempi kuitenkin kuulostelen mitä masu sanoo. Nousin ylös ja tunsin et nyt vuotaa ja rajusti. Soitin neuvolaan,josta ohjattiin lääkärille.Oma lääkäri sattuu olemaan vieläpä mein neuvolalääkäri! Pääsin heti lääkärille joka lähetti TYKSiin.Mies lähti töistä ja oltiin nopeasti TYKSissä.Olin jo 100% varma keskenmenosta. Lääkäri kuitenkin totesi et ihan elossa reippaana ollaan. Sain vuotoa hillitsevää lääkettä ja tän viikon sairaslomaa.Vuoto meinaan ei oo mitään lievää ei edes menkat oo ikinä ollu näin runsaat!! Hyvin alkoi tämäkin työsuhde,heh.

Kyllä vähän kelasi et eikö liian onnellinen saa olla,kun kauan etsimä työ alkoi just tänään vaikka onkin vain kesätyö, ja isäntä sai varattua meille ajan tuonne maistraattiin tänään (9.5. vaihtuu siis siviilisääty :) ).

Mutta nyt sitten täytyy ottaa rauhallisesti ja toivoa parasta.

T: Määitte & Mini08 12+3

Vierailija
7/72 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tänne lokakuisten joukkoon. Olen jo jonkin aikaa lueskellut, mutta tänään oli ultra. Sielä se pienen pieni " hamsterin" näköinen suloinen kaveri kelli. Joitan jalkojen ja käsien heiluntaakin näkyi. Tunne oli hieno. Hienompi kuin edellisen lapsen aikana. Isäntä ja tuleva isoveli 3 v oli mukana katsomassa. Laskettuaika muuttuin hieman. Nyt se on 24.10, joten syksyä odotellaan. Töissä yritän jaksaa pitää vielä visusti salassa. Pahoinvoinnitkin kun on jo helpottaneet kaksi viikkoa sitten. Onneksi. Wishyvä kyllä menee ja paljon, melkein litra päivässä. No tuleepahan jätettyä ylimääräiset napostelut väliin.

Vierailija
8/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein lähde vielä noi uudet viikot... Sorry

Vierailija
9/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että on vaikea nauttia siitä, päätä on särkenyt enemmän tai vähemmän melkein viisi päivää :( Täytyy ottaa puheeksi torstaina neuvolassa, kun ei noista panadoleista ole mihinkään. Muuten vointi on hyvä, oksetus on lähetenyt pois :)

Vähän jännittää tuo torstain neuvola/lääkäri, tuntuu että painoni olisi noussut ainakin viisi kiloa tässä neljän viikon aikana. Olen kyllä syönytkin ihan hulluna, paha olo kun tulee heti, jos ei koko ajan ole napsimassa jotain, samoin huimaus. Täytyy kyllä ostaa jotain porkkanoita, että vetelee niitä sitten..

Täällä jotkut olivat keskustelleet vanhemmille kertomisen vaikeudesta. Me kerroimme perjantaina mieheni vanhemmille, omilleni en ole vieläkään saanut aikaiseksi kertoa, vaikka eilen olimme siellä syömässäkin ja tilanne olisi muuten ollut otollinen kertomiselle. Pelottaa vain äitini reaktio, kun opiskeluni jäävät vähän paussille, että mitä hän on siitä mieltä.. Toivottavasti stressaan turhaan..

Mielialavaihtelut ovat pahemmat kuin ikinä, olen itkenyt ihan joka päivä varmaan jo monta viikkoa ja tuntuu, että saan riidan revittyä ja mieleni pahoitettua jokaikisestä asiasta. Onko muilla samanlaista? Raivostun esikoiselleni ihan mitättömistä asiosta, pinnani on mitätön ja kyynelkanavat herkässä. Toivottavasti ei koko odotusaikaa kestä tällainen...

Mukavaa uuden viikon alkua kaikille!

Lillian 12+5

Vierailija
10/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa taas pitkästä aikaa, oon ollut niin saamaton tän kirjottelun suhteen ;( oon kyllä käynyt ahkerasti teijän kuulumisia lukemassa..

täällä kans alkanut kaikki omat housut ahdistaan joten pelottaa kans mitä tuleman pitää ;) ja toisekseen kaikki on jo sanonut ketkä tästä tilasta tietää että; kyllä se jo näkyy että raskaana oot!! heh, heh! no kaipa se aikasemmin tulee toi maha toisesta esiin kun ensimmäisessä raskaudessa.

mulla todettiin raskausdiabetes kun kävin neuvolassa siinä sokerirasitustestissä, joten joudun nyt oleen sit dieetillä ja tarkkaileen syömisiä ja pitäis liikkuakin enempi, onko kukaan muu vielä käynyt tossa sokeritestissä? ajattelin että oonko saanut kohtalotovereita?

huomenna on neuvola lääkäri ja mua jännittää ihan sikana et saako se jo sydänäänet kuuluviin, huomenna on vkoja 11+6, kun ooon täs muutenkin ressannu kun oireet on vähentynyt tai lähinnä pahoinvointi on alkanu helpottaan, kylläkin huimaus tullut tilalle..no onneks huomenna toivon mukaan saan sit mielenrauhan taas vähäks aikaa..

niin joku sitä kyseli noista mielialan vaihdoksista ( en nyt muista nim.merk. sorry <3 ) niin se on ihan normaalia on tää raskaus jo itsestäänkin mieltä mullistava asia ja hormoonit hyrrää..oon itsekin kokenut samanlaisia tunteenpurkauksia normaali tilaa enemmän ;)

nyt pitäis ottaa itseänsä niskasta kiinni ja lähteä ulos reippaileen..

terkuin misa ja masu rv12

Vierailija
11/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin kykenen tänne kirjottamaan, kun ollaan jälleen kerran oltu kipeinä. Mulle tuli viikko sitten lauantaina korkee kuume, korkeimmillaan oli yli 40 astetta kuumetta ja sitä kesti tiistaihin, senkään jälkeen en päässyt sängystä ylös tai pystynyt liikkumaan kun oli niin hirvee päänsärky ja yskä, kävin lääkärissä ja epäili että vois olla poskiontelontulehdus ja laitto verikokeisiin missä tulehdusarvot oli niin korkeella että määräsi lääkkettä. Nyt sitten on olo muuten helpottanu, mut mulle tulee niin hirveitä päänsärky kohtauksia, että taju meinaa lähteä. Koko tuo vasen puoli ja korva on tulessa eikä pysty tekemään mitään tai liikkumaan ennen kun kohtaus on menny ohi. Yötkin on menny valvoessa, eikä panadol auta yhtään. En tiedä onko tää viruksesta johtuvaa, eikä ole vaan mennyt noilla lääkkeillä ohi. keskiviikko aamuna otan viimeisen lääkkeen ja sit uudestaan lääkäriin. Pahoinvointikin tuli takasin kun kuume laski ja olo on ihan hirvee. Mies ja tyttö sairasti myös tämän, mutta ei näin pahana. Huomenna pitäis kuitenkin mennä töihin ja pelkään että kohtaus tulee just kun ollaan menossa puistoon lasten kanssa. Tulipas pitkä rimpsu omaa napaa.

Mua niin raivostuttaa kun ollaan koko ajan kipeenä, ei olla ikinä ennen oltu näin paljoa ja näin pahasti kipeinä. Joulu meni vatsataudissa ja poskiontelontulehduksessa, sitten meille tulikin streptokki nielutulehdus ja multa sekään ei meinannu lähteä pois. sit hiihtoloma oltiinki hirveessä flunssassa ja sen jälkeen tyttö tuli vielä uudestaan kipeeksi ja nyt sit tämä. Varmasti taas vappuna ollaan kipeinä. mikähän tauti silloin mulle tulee.

En ole edes kyenny varaamaan sitä np-ultraa vaikka piti jo viime viikolla varata. Mulla on nyt viikkoja 9+4 ja huhtikuun 14 päivä on seuraava neuvola, mulla oli ekassa neuvolassa hemoglobiini 110 vaikka syön rautaa, ja nyt on varmaan veriarvot romahtanu täysin kun huimaa koko ajan. Sais nuo viikot kulua nopeammin ja tulla jo kesä!

Täällä puhuttiin masun kasvamisesta ja mulla se on vaan välillä toivottoman turvoksissa mut housut menee ihan hyvin kiinni vielä, odotan kovasti että pääsis käyttämään mammavaatteita. Kiloja on varmaan tullu pari lisää nyt kun en ole yhtään päässy liikkumaan. Meillä vauvan tulosta tietää varmaankin jo kaikki, eihän me kyetty salailemaan tätä:) Mut nyt täytyy mennä lepäilemään kun alkaa olla taas niin huono olo.

äitykkäinen 9+4

Vierailija
12/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla teistä, jotka olette olleet viime aikoina hiljaisia. Oonkin miettinyt, että miten paljon on niitä joukosta tippuneita, jotka eivät ole käyneet täällä kertomassa surullisia uutisia. Laskeskelin yks päivä, että meitä on esittelylistassa muistaakseni yli 80, eikä täällä säännöllisiä kirjottelijoita mun mielestä ole puoliakaan tuosta määrästä. Mutta hienoa Misa81 ja äitykkäinen, että olette joukossa mukana!

Mä tuskailin viime viikon ketjussa vanhemmilleni kertomisesta ja mehän kerrottiin heille vauvauutinen sitten eilen. Se meni onneksi paremmin, kuin osasin odottaa. Äiti varmaan kärsi hetken rytmihäiriöistä, mutta onnitteli kuitenkin kyseltyään ensin mun opiskelujen tulevaisuudesta. Oli ehdottomasti sitä mieltä, että koulut olis pitäny käydä ensin ja oikeassahan hän siinä on, mutta tämä on tilanne ja sen mukaan eletään. Isäni ei juuri saanut sanaa suustaan. Hymyili kylläkin ja se riitti takamaan mulle mielenrauhan. Mä en ole koskaan halunnut järkyttää vanhempiani. Mutta kaikenkaikkiaan hyvin meni kertominen ja oma stressikäyrä laski hirmuisen paljon. Tsemppiä vaan kaikille, jotka vielä varjelee salaisuutta ja on yhtä hölmöjä jännittäjiä kuin minä!

Masu voi kaiketi hyvin ja edelleen odotellaan ensi viikkoista np-ultraa. Mukavaa alkuviikkoa kaikille.

Erica 11+6

Vierailija
13/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellisenä (päivystyksenä) sitten laittoivat minut neurologille jatkotutkimuksiin kun tk:ssa kävin kurkkua ja päätä valittamassa. Mitään virukseen/tulehdukseen viittaavaa ei löytynyt, mutta verikokeissa oli jotin häikkää ja neurologinen status ei ole ihan kondiksessa. Itse veikkaan että on vaan hartiat niin jumissa, mutta neurologi haluaa ottaa heti aamulla magneettikuvat kun käynnistävät koneet pyhien jälkeen. Nielemisvaikeudet, nukahtelu, päänsärky ja huimaus voi tietty viitata niin moneen, mutta en nyt kuitenkan ihan vielä ajatellut kuolla.

Nukun ihan kaikessa rauhassa yön yli (en sit töihinkään voinut mennä kun sain väliaikaisen ajokiellon ja työmatkaa 75 km suuntaansa) ja laittelen sitten viestiä kun sairaalasta kotiudun.

Vierailija
14/72 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen meni nopsaan ja huomenna paluu arkeen. Meillä oli kahtena päivänä vieraita ja nyt tänään piti mennä vanhemmilleni syömään, mutta isukki sai mennä kahden vanhemman muksun kanssa kolmisin-nuorimmainen oksensi ja on nyt yli 38 asteen kuumeessa. Minunkin olo on ollut taas hyvin pahoinvoipa vaikka luulin jo parempaan päin kääntyvän.

Mulla on hirmu iso maha (siskollani joka on samoilla viikoilla, odottaa ekaa), ei ole mahaa ollenkaan, samat farkut kuin ennenkin oli jalassa. Minulla ei toivoakaan että mahtuisi tai voisi laittaa kireet housut jalkaan-tulee paha olo jo pelkästä ajatuksesta. Tulevalla viikolla on kerrottava pomolle ja se jännittää huimasti...Kohta varmaan kaikki muutenkin jo mahasta arvaisi vaikka löysiä paitoja pidänkin....

Tanni 10+3

Vierailija
15/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhien aikaan en ehtinyt lukee palstaa ollenkaan, menty aika paljon paikasta toiseen. Sukulaisille tuli kerrottua vauvasta, eno oli kuulemma heti huomannut mun poskista että vauvaa odotan.. eikä painoa ole tullut kun VAAN 5 kg:) Kaksosista taas oli juttua, kun ei olla vielä ultrassa käyty, kun suvuissa niitä on..

Miehen vanhemmille kerrottiin asiasta eilen kun oli juttua että heillä on 9 lastenlasta niin mies tokaisi että ei kun melkeen 10.. Onnitteluja tuli hirveesti!

Aika levollinen olo jo kun toi 12 vk on tullut täyteen, vaikka ultrassa ei vielä ollakkaan oltu, vasta ensi maanantaina. Tällä viikolla on neuvolalääkäri. Ultraa odotellaan jo tosi kovin, nähdään sitten onko siellä ne 2 babya!

Olo on aika hyvä jo, mutta väsymystä edelleen jonkin verran. Eilen oltiin tontilla raivaamassa puita pois ja huomasin ettei musta ihan hirveesti apua ole, jotenkin hengästyy ja väsyy tosi helpolla! Kahden tunnin jälkeen olin aivan raatona.

Toi homejuusto juttu alkoi nyt mietityttää, ei siinä varmaan sitten voi enää mitään listeriavaaraa olla jos sitä laittaa ruokaan joka kypsennetään uunissa? tein just eilen sellasta kinkkupiirakkaa johon tuli Aurajuustoa.

Toi työnantajalle kertominen joteski jännittää, olen perheyrityksessä töissä (ei oman perheen!) ja meitä on aika vähän ja yksi työkaveri on kanssa äitiyslomalla. Porukkaa on vaihtunut aika paljon lähiaikana muutenkin. No se on sen ajan murhe, kerron tossa varmaan kuukauden sisällä. Jos ei esimies huomaa sitä sitten ennen.

katjaäippä ja masukki 12+0

Vierailija
16/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa oli mukavaa lukea pinoa, kun oli mukavia kuulumisia niin paljon.

Oma olo alkaa olla jo parempi, kuvotus helpottaa. Minä myös hengästyn helpommin kuin ennen, jotenkin ei muka jaksais just sitä portaiden kiipeämistä. Pitää liikkua kuitenkin, ettei nyt ihan surkeaan kuntoon pääse menemään.

Minä olin edellisessä raskaudessa ruokavaliohoidolla raskausdiabeteksen takia, en tosin käynyt sokerirasituksessa, vaan mun aterian jälkeiset sokeriarvot oli liian kovia (mittari kotona, ite mittailin niitä) ja guaremia käytin myös jossain vaiheessa. Pissasokerit paljasti tuon alunperin. Perjaintaina eka neuvola ja siellä sitten aioin ottaa puheeksi tuon, että miten nyt mennään.

Tiitti rv 9+1

Vierailija
17/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen oli ja meni. Ei kerrottu vielä kellekkään että lokakuussa meitä on kolme. Ajateltiin oottaa ainakin siihen ultraan asti. Täällä on vointi suht hyvä. Ihan ei joka aamu tarvitse sängystä mennä suoraan sohvalle makoilemaan. Kunhan muistaa syödä parin tunnin välein jotain. Mä oon ostanu kotiin hedelmiä ja lisännyt kurkun ja tomatin käyttöä leivän päällä ja ne auttaa aika hyvin tohon huonoon oloon. Mulla kun ei meinaa millään lämmin ruoka maistua. Eilen sain sitten ahaa-elämyksen että nyt tekee mieli hesen juustoateriaa. Mies oli sopivasti kaupungilla ja toi sitten tullessaan. Ja kyllä oli hyvää. Mies sanoi että kyllä huomaa että mä olen raskaana kun mulle ei maistu edes suklaa. Maailman suurin suklaan kuluttaja ei syö suklaata! Tekee vaan pahaa kun kattoo jos mies syö. Yök! Ei kiitos.

Tulipas omaa napaa, no ens kerralla sitten muutakin :)

mtj08 9+1

Vierailija
18/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös yksi lokakuinen...en ole vaan saanut aikaseksi tänne kirjoitella. Olo mulla kauhea, pahoinvointia,väsymystä...jne.

Meinaa myös ruveta tuntuun kohta et pitää alkaa mammavaatteet kaivaan kaapista. Perjantaina vasta ensimmäinen neuvolakäynti. Vähän meinaa jännittää... Meillä siis toinen lapsi tulossa.

Vanhemmille ei olla kerrottu vielä...mietin että kerrotaanko neuvolan jälkeen vai np-ultran jälkeen. Ensimmäisestä kerrottiin ensimmäisen neuvolan jälkeen.

mutta taitaa vessa kutsua taas...yök...

pikku ja papunen RV9+4

Vierailija
19/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pääsiäinen meni töissä. Puhti alkaa olla aika loppu. Päänsäryistä olen nyt viikon kärsinyt ja eipä ne Panadolit tosiaan paljoa auta. Pieniä liikkeitä tuntuu jo masussa kun selällään makoilee käsi mahan päällä. Esikoisesta tunsin liikkeet rv 16, joten kaipa ne nyt jo voivat tuntua. Nyt on niin loistava ilma, että pitää poistua pihalle.

G rv 14

Vierailija
20/72 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikonalkua kaikille! Eipä jaksaisi mitenkään orientoitua töihin pääsiäisloman jälkeen. Väsyttääkin niin kamalasti. Eilinen päivä meni kamalan migreenin kourissa. Oltiin pari päivää kavereiden mökillä. Muut ottivat siinä olutta ym. mutta minä olin aamulla tietysti ainoo, joka oksensi ja kärsi päänsärystä. Ei mennyt ihan tasan. Luulin jo, että toi pahoinvointi ois helpottamaan päin, mutta pahenee vaan. :(

Kuinka moni on muuten kertonut jo lapsille uudesta tulokkaasta? Itse en ole vielä kertonut. On vielä niin pitkä aika odottaa, ettei 4-vuotiaan ajantajulla kärsivällisyys ehkä oikein riitä. Sitä paitsi en halua, että hoitopaikassa vielä tietävät. Pph saa varmaan hepulin, kun kuulee, ettei muksu jatka enää lokakuun jälkeen hoidossa, ja joutuu etsimään uuden hoitolapsen.

Joku kyseli tuosta työnantajalle kertomisesta. Itse aion kyllä pitää omista eduistani kiinni, vaikka työsopimus katkolla kesällä. Raskaushan ei ole mikään peruste olla jatkamatta työsopimusta, ja myös suullinen sopimus jatkosta on periaatteessa sitova. Eli lainkin mukaan on jatkettava. Oikeastihan kuluja ei työnantajalle ihan hirveästi tuu. Jos maksaa ekalta 3 kk:lta palkkaa, niin siitäkin saa sen 90% takaisin kelalta. Tietty kesälomat kertyy äitiysloman ajalta ym., mutta kyllähän työnantajan pitäisi olla varautunut siihen, että joku saattaa joskus tehdä lapsia.

Eipä tässä sitten muuta tällä erää, kirjoittelen lisää sitten ylihuomisen ultran jälkeen.

elwa 10+2