Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksinhuoltajan kela tuet valtavia

Vierailija
13.10.2014 |

Luen kelan lehteä. Viivi saa elämiseen 1108,27 e kuukaudessa. 2 lasta. Vuokra jo maksettu eli käyttörahaa tuon verran.... Mihin kolme ihmistä tarvii kuukaudessa moisen summan? Ihmettelee ympäripyöreitä päiviä tekevä kolmen lapsen äiti jolle jää muutama satanen elämiseen.

Kommentit (365)

Vierailija
121/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:34"]Lapseni on opiskelija. Vuokra 480 euroa 27 neliön kämpästä. Opintotuki 480 euroa. Nälkään kuolisi, jos ei autettaisi. Lapsitehtailijat porskuttavat vällyjen alla ja saattavat maailmaan meille lisää elätettäviä.

Parempi, jos nämä järjen jättiläiset laittaisivt tulpan pöksyihinsä, niin elättien määrä vähenisi.

Veronmaksajaraataja
[/quote]
Hakekaa opintolaina

Vierailija
122/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:48"]

Leikin veroprosenttilaskurilla ja asumistukilaskurilla, ja totesin, että pienipalkkaisellekin työssä käyvälle kahden lapsen yksinhuoltajalle jää enemmän rahaa elämiseen kuin esimerkin Viivillä, jos oletetaan, että heillä on sama kuukausivuokra. Jos bruttopalkka on 1500 euroa kuussa, verojen jälkeen käteen jää noin 1360 euroa kuussa. Siihen päälle lapsilisät yh-korotuksineen, 315 euroa, ja asumistukea on asumiskunnasta, asunnon koosta ja muista tekijöistä riippuen mahdollista saada reilut neljäsataa euroa. Työssä käyvälle tipahtaa tilille verojen jälkeen yli 2000 euroa kuussa, Viiville noin 1800 euroa (työmarkkinatuesta menee verot, muut tuet ovat verotonta tuloa).

2000 euron kuukausituloillakin asumistukea on mahdollista saada yli 250 euroa. Silloin tilille tipahtaa 1700 euroa (palkka miinus verot) + 315 euroa (lapsilisät) + 250 euroa (asumistuki), ja päästään jo yli 2250 euron nettotuloihin kuussa.

2200 euroa kuussa tienaavalle jää verojen jälkeen käteen noin 1850 euroa, siis enemmän kuin Viivillä yhteensä. Silti hän saa lisäksi päälle lapsilisät ja noin 200 euron asumistuen.

Näiden esimerkkien valossa voidaan aika selvästi nähdä, ettei työttömän yksinhuoltajan tilille todellakaan tipahda enempää rahaa kuin työssäkäyvälle. Päin vastoin, yhteiskunta tukee myös työssäkäyviä. Itse asiassa asumistukea saisi vielä 2700 euron bruttotuloilla, ja silloin ollaan jo aika lähellä suomalaista keskituloa.

[/quote]

Joo, työssäkäyvälle jää ehkä käteen parisataa enemmän, mutta Viivilläpä on vapaa-aikaa noin 40h/vko enemmän...

[/quote]

Joku viisas on laskenut ne minimit, jota elämiseen tarvitaan, ja jos ihminen ei niitä muualta saa, niin sosiaalitoimi tulee apuun. Sitähän me emme voi tietää, onko Viivi elämäntapalusmu, jolla ei ole aikomustakaan mennä töihin, vai rehellinen, työhaluinen ihminen, jonka työttömyysjakso jää lyhyeksi. Joka tapauksessa työtä tekevällä jää käteen enemmän (kun täällä parikin ihmistä väitti, ettei kellään työtä tekevällä todellakaan jää tuota summaa käteen kuussa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja minulla on useampi lapsi. Teen töitä opintojeni eteen ympäripyöreitä päiviä. Herään aamulla 6:15. Nukkumaan 23:00. Pakko valmistua nopeasti ja päästä töihin. Yhteiskunta tukee minua 0 € \ kk. Päivähoitomaksut kuitenkin joksee. En siis saa mitään mistään. V*****aa lukea näitä, miten paljon ihmisille maksetaan, kun ite raataa uupumuksen rajoilla eikä mitään saa.

Vierailija
124/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia työttömän vapaa-ajasta? Nohuh

Vierailija
125/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:24"]

Miten voi olla? Onko oikeasti asumiskulut tuosta kokonaan pois? Ettei olisi niin, että maksaa tuosta seuraavan kuukauden vuokran (koska tuet tulee myöhään tms). Nyt en enää ihmettele, että valtion kassa on tyhjä. En ihmettel sitäkään, että pari ystävääni sanoivat mulle, että mulla olisi enemmän käyttörahaa, jos heittäytyisin tukien varaan... Tuotahan ei tietenkään saa opiskeleva yh-äiti? Mun työt loppuu vuoden vaihteen jälkeen ja tahtoisin opiskelemaan uutta alaa...

[/quote]

Itse olen opiskeleva yh-isä ja tukia tulee yhteensä 1904,78€ josta vähennetään vuokra 850e, joten käyttörahaa jää 1054,78e (lisäksi sähkölasku + lääkkeet jne maksetaan)

Vierailija
126/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:26"]No ap, myy sitten se omaisuus ja elä sillä. Sinun siis pitäisi tuon omaisuuden ja palkan lisäksi saada vielä siihen tukia? Voi jessus. Ahne olet. [/quote]harmi et toisille saa vääntää rautalangasta. Ihan oikeasti. En pysty myymään. Ei ole minusta kiinni asia.

[/quote]

Jaa kuinka niin ei? sulla n täysi oikeus vaatia ositusta...

Vierailija
127/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:24"]

Miten voi olla? Onko oikeasti asumiskulut tuosta kokonaan pois? Ettei olisi niin, että maksaa tuosta seuraavan kuukauden vuokran (koska tuet tulee myöhään tms). Nyt en enää ihmettele, että valtion kassa on tyhjä. En ihmettel sitäkään, että pari ystävääni sanoivat mulle, että mulla olisi enemmän käyttörahaa, jos heittäytyisin tukien varaan... Tuotahan ei tietenkään saa opiskeleva yh-äiti? Mun työt loppuu vuoden vaihteen jälkeen ja tahtoisin opiskelemaan uutta alaa...

[/quote]

Itse olen opiskeleva yh-isä ja tukia tulee yhteensä 1904,78€ josta vähennetään vuokra 850e, joten käyttörahaa jää 1054,78e (lisäksi sähkölasku + lääkkeet jne maksetaan)

[/quote]

Unohtui mainita, että minulla on siis yksi lapsi. Taloudessa siis minä + lapsi

Vierailija
128/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:03"]Olen opiskelija ja minulla on useampi lapsi. Teen töitä opintojeni eteen ympäripyöreitä päiviä. Herään aamulla 6:15. Nukkumaan 23:00. Pakko valmistua nopeasti ja päästä töihin. Yhteiskunta tukee minua 0 € \ kk. Päivähoitomaksut kuitenkin joksee. En siis saa mitään mistään. V*****aa lukea näitä, miten paljon ihmisille maksetaan, kun ite raataa uupumuksen rajoilla eikä mitään saa.
[/quote] ymmärräthän kuitenkin ettei vika ole yksittäisten ihmisten vaan systeemin. Tuollaisen vuoksi en uskalla lähteä opiskelemaan.

Vierailija
129/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:21"]Niin miksi ja mihin tarvitaan noin paljon rahaa? Nyt ymmärrän miksi puolitutulla yh:lla on varaa kiertää maailmaa. Vanhemmiltaan ei saa rahaa. Ainoa raha on valtion tuet. Joudun aina kieltäytymään hänen ehdottamista jutuista kun työssäkäyvällä ei rahat riitä.
[/quote]Mitä ihmettä? Minulla jää asumisen jälkeen 1700 euroa kuussa eikä silläkään herroiksi eletä. En kadehtisi yhtään niitä joilla jää tonni. Yh ja kaksi lasta. Ja Kelalta tulee se 2x50 euroa kuussa niitä kuuluisia tukia.

Vierailija
130/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä. Mikäli ette pärjää omilla tuloilla kannattaako niitä lapsia hankkia jos ei kaurapuuron syönti kiinnosta. Ärsyttävää että pitää hyysätä kaikkia. Jos aikuisena ihmisenä et kykene itseäsi ja lastasi elättämään niin voi kurjuus. Oma valinta. Miksei ihmiset elä tulojensa mukaisesti. Jos ei varaa lapsiin älkää hankkiko niitä. Jos ei ole varaa elää yksin lapsen kanssa älkää erotko. 

Vierailija
131/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:03"]

Olen opiskelija ja minulla on useampi lapsi. Teen töitä opintojeni eteen ympäripyöreitä päiviä. Herään aamulla 6:15. Nukkumaan 23:00. Pakko valmistua nopeasti ja päästä töihin. Yhteiskunta tukee minua 0 € \ kk. Päivähoitomaksut kuitenkin joksee. En siis saa mitään mistään. V*****aa lukea näitä, miten paljon ihmisille maksetaan, kun ite raataa uupumuksen rajoilla eikä mitään saa.

[/quote]

Miten tuo on mahdollista? Kun kerran olet yh, eli teillä ei ole toista elättäjää, niin eihän päivähoitomaksujen pitäi olla yhtään mitään. Päiäkotihoitohan maksaa yhteiskunnalle 800-1200€. Jos sinulla lapset tekee noin pitkiä päiviä, niin teidän tapauksessanne melkein kaksinkertaisen summa. Jos se ei ole yhteiskunnan tukea, niin mitä se on?

Toisekseen, miksi et saa lapsilisiä? Onhan nekin yhteiskunnan tukea.

Entä se ilmaisnen opiskelupaikka. Eikö se ole yhteiskunnan tukea?

Lapset käyvät neuvolassa ja terveyskeskuksessa, eikö ole yhteiskunnan tukea?

Maksoitko synnytyksistä oikean hinnan: 6000-10 000 euroa/synnytys?

Miksi ette saa asumiseen asumistukea?

Vierailija
132/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ap sinun mielestäsi todellakin paljon rahaa? Minä olen matalapalkkainen yksinhuoltaja ja kyllä meille jää käyttörahaa suunnilleen tuon verran. Siitä sitten maksetaan IHAN KAIKKI muu paitsi asuminen. Ruoat, sähköt, netti, päivähoito, vaatteet, matkaliput, kodin tavarat. Kaikki menee mikä tulee ja jos tässä haluaisi harrastaa tai matkustella, niin joutuisin vapaapäivinäkin töihin.

Vierailija
133/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajat tässä maassa nettoavat, varsinkin pääkaupunki seudulla. Valtio maksaa törkeät vuokrat suoraan näille, usein paljon enemmän rahaa menee eri tukimuodoissa vuokriin ( asumistuki -> suoraan vuokranantajan taskuun +sossurahat siihen päälle), kuin tuen saajalle itselle. Esim. Helsingissä kolmion vuokra n.1500e/kk ja sen pulittaa sossu+kela vuokranantajalle, sitten 3 henkilölle rahaa elämiseen se 1100e/kk ja se menee kaikki kiertoon ja alvien ym. muodossa takaisin valtiolle, min 24%. Se vuokra tässä ajaa valtion konkkaan, koska se raha menee säästötileille tai ulkomaille, eikä kierrä.

Vierailija
134/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa seuraavat:

Kuinka paljon ap tienaa? Entä kuinka iso on ap:n asunto/koti. Mitkä on siinä asumiskulut?

Tällä yh:lla nimittäin jää paljon enemmän käteen kuin Viivillä, vaikka laskisin pois ns. yh-tuen eli sen korotuksen lapsilisään 48,55. Minulla onkin sopivankokoinen asunto, joten kyllähän sitä yh:llakin työssäkäyvänä jää käteen rahaa.

Vierailija
135/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko, että olen yh? Kommentti oli yleinen. Tukia ei mielestäni pitäisi maksaa ollenkaan, koska systeemi todellakin on mätä.

Vierailija
136/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:33"]Kateelliset taas jauhaa. Ainoa yksinhuoltajan etuus jonka kelasta saa on lapsilisään n. 50€ korotus kuukausittain. Kaikki muut etuudet ovat kaikkien ihmisten saatavilla. Toistan, suomessa on vain yksi etuus joka on suunnattu vain yksinhuoltajille. Lopeta maho ap valheiden levittäminen. [/quote]luen suoraan kelan lehdestä. En valehtele mitään. Olet ihan sanonko mitä.

luet Kelan lehdestä, mutta ne EI-VÄT O-LE VAIN YK-SIN-HUOL-TA-JUU-DEN perusteella myönnettäviä tukia,vaan kaikkien haettavissa, jos tulot ovat tarpeeksi pienet,vaikka olisi kolminhuoltaja. Ainoa VAIN yksinhuoltajuuden perusteella saatava tuki on muutaman kympin korotus lapsilisään. Vaikka et taida tajuta...

[/quote]

Vierailija
137/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:15"]

Sanoinko, että olen yh? Kommentti oli yleinen. Tukia ei mielestäni pitäisi maksaa ollenkaan, koska systeemi todellakin on mätä.

[/quote]

Tukia ei ollenkaan ? Onnea vain sen kanssa, en haluaisi asua sellaisessa maassa. Tai ainakin aseenkantolupia pitäisi saada silloin kuka vain. Rikollisuus lähtisi nimittäin aikamoiseen nousuun, jos osalla ihmisillä ei olisi muuta mahdollisuutta saadakseen vatsansa täyteen. Niin kävisi jos kaikki tuet lakkautettaisiin.

Vierailija
138/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hänen pitäisi saada mielestänne? yksi aikuinen ja kaksi lasta, 3 henkeä.

Vierailija
139/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi töihin ja elättäisi lapsensa. Ihmeellinen käsitys, että se vastuu kuuluu jollekin ulkopuoliselle taholle.

Vierailija
140/365 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:15"]

[/quote]

Niinpä ja kaikkinainen ilmainen pitäisi poistaa. Koulut , halvat bussit , sairaalat yms. Minulla on hyvät sairaskuluvakuutukset, niin en todellakaan tajua että terveydenhoito maksetaan verovaroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi