Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yksinhuoltajan kela tuet valtavia

Vierailija
13.10.2014 |

Luen kelan lehteä. Viivi saa elämiseen 1108,27 e kuukaudessa. 2 lasta. Vuokra jo maksettu eli käyttörahaa tuon verran.... Mihin kolme ihmistä tarvii kuukaudessa moisen summan? Ihmettelee ympäripyöreitä päiviä tekevä kolmen lapsen äiti jolle jää muutama satanen elämiseen.

Kommentit (365)

Vierailija
41/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3 lapsen yh. Tällä hetkellä äitiyslomalla ja tuloni/tukeni äitiyspäiväraha n.1400e, lapsilisät yh-korotuksella n.520e ja elatustuki n.440e/kk. Lisäksi saan omistusasuntooni tällä hetkellä asumistukea n.400e. Tuloni ovat n. 2800e ja asumiskulut 800e. Jos asumistuen määrä pysyy samalla tasolla pystyn olemaan kotona kunnes kuopukseni täyttää 3 vuotta. Eli ei kiirettä työelämään takaisin vaan voin nauttia lasteni kanssa kotona :) Sen verran sukan pohjalle jäi rahaa kun erosin avomiehestäni ja yhteinen omaisuus jaettiin niin että siitä leijonan osa tuli minulle sisältäen ns. lasten elatusmaksut seuraavalle 18 vuodelle. (3x12x16x150e...) Tätä omaisuutta ei kuitenkaan kela ota huomioon asumistukilaskelmissaan eli varat pysyy pesämunana :)

Vierailija
42/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 10:47"]

Joo, kyllä näin on. Yksinhuoltaja saa kuukaudessa käyttörahaa vuokrien jälkeen semmosen tonnin mutta kahden huoltajan työssäkäyvä-työtön perhe yrittää selvitä 600 eurolla.

[/quote]

Jaa kyllä meille jää reilu tonni, oliskohan teillä vähän miettimistä asumiskuluissa? Mies tienaa nettona 1400e ja minä kelan peruspäivärahalla 640e, lisäksi lapsilisät 200e.

[/quote]

Asumiskulut on noin 800e kuussa. Ei tuota halvemmalla mitään irtoa.

[/quote]

No en kyllä ihan jaksa uskoa että asumiskulujen jälkeen jää vain 600e, pelkkä työttömyysraha on n. 600e(riippuen lapsiluvusta) 800e(asuminen)+600e(käteen jää)= 1400e siitä pois työttömyysraha 600e, jää taas se 800e, joten toinen saa palkkaa vain 800e/kk? En usko, vain osa-aikaisessa voi saada noin vähän ja silloin saa lisäksi melkein täyden työttömyystuen. Ja asumistukea kyllä noilla tuloilla saa!

[/quote]

Ei saa asumistukea jos tulot menevät nippa nappa rajojen yli. Sitä on muuten muitakin kuluja kuin vuokra. Esim. työmatkakulut, sähkö, lääkkeet, vakuutukset esim.

Että kyllä mä vaan ainakin olen sitä mieltä, että köyhimmät perheet ovat ne joissa vain toinen käy töissä koska he ovat niin rikkaita, että eivät saa mitään tukia mutta kuitenkin niin köyhiä, että joutuvat nuukailemaan ja pihistelemään koko ajan kaikesta. Ei ole varaa uusimpiin kännyköihin, ei lasten maksullisiin harrastuksiin, ei matkoihin, ei kunnollisisiin vaatteisiin, ei reissuja eikä huvituksia jne.

[/quote]

Niin eli ASUMISKULUJEN jälkeen jää enemmän kuin 600e.

[/quote]

Ei kun toi oli se summa mikä jää käteen vuokran jälkeen. Siitä maksetaan ruoka, pesuaineet, lääkkeet, harrastukset, muut laskut jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:15"]

Olen 3 lapsen yh. Tällä hetkellä äitiyslomalla ja tuloni/tukeni äitiyspäiväraha n.1400e, lapsilisät yh-korotuksella n.520e ja elatustuki n.440e/kk. Lisäksi saan omistusasuntooni tällä hetkellä asumistukea n.400e. Tuloni ovat n. 2800e ja asumiskulut 800e. Jos asumistuen määrä pysyy samalla tasolla pystyn olemaan kotona kunnes kuopukseni täyttää 3 vuotta. Eli ei kiirettä työelämään takaisin vaan voin nauttia lasteni kanssa kotona :) Sen verran sukan pohjalle jäi rahaa kun erosin avomiehestäni ja yhteinen omaisuus jaettiin niin että siitä leijonan osa tuli minulle sisältäen ns. lasten elatusmaksut seuraavalle 18 vuodelle. (3x12x16x150e...) Tätä omaisuutta ei kuitenkaan kela ota huomioon asumistukilaskelmissaan eli varat pysyy pesämunana :)

[/quote]

Hieman ahdistaa lukea tälläistä varsinkin kun meille maanviljelijöille ilmoitettiin että tukia on turha ensi vuonna odotella....  Meillä olisi varmaan rahaa jos erottaisiin ja muuttaisin lasten kanssa vuokralle. Kiitos yhteiskunta kun tuette meitä töissä käyviä ydinperheitä <3

Vierailija
44/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai pointti olekaan, että tonnin käyttörahalla kuussa herroiksi eläisi kahden lapsen kanssa, vaan pointti lienee siinä, että tuon tonnin lisäksi tällä yh-äidillä on loputtomasti vapaa-aikaa. Eli saa ehkä pikkuisen vähemmän rahaa kuin pienituloinen työssäkäyvä, mutta ei tarvitse käyttää aikaansa töihin ja töistä palautumiseen. Aika iso plussa kuitenkin. (PS. periaatteessahan sitä voi jäädä työttömäksi jos siltä tuntuu, mutta irtisanoutumisesta seuraa kyllä karenssi eikä mitään tukia tipu.)

Vierailija
45/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex saa erilaisia tukia puhtaana tassuun n 3000€/kk. Ihan tosijuttu. asumistuki 720, peruspäiväraha  lapsikorotuksilla 800, elatusmaksut 500, lapsilisät yksinhuoltajakorotuksilla 5 lasta 975. 

Vierailija
46/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:44"]

Ex saa erilaisia tukia puhtaana tassuun n 3000€/kk. Ihan tosijuttu. asumistuki 720, peruspäiväraha  lapsikorotuksilla 800, elatusmaksut 500, lapsilisät yksinhuoltajakorotuksilla 5 lasta 975. 

[/quote]

Miksi et maksa elatusmaksuja itse?

Vierailija
47/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili tuli eilen, maksoin laskut ja nyt tilillä on 229 €, sillä sitten mennään kuukausi. Kiva maksaa veroja että toiset voi maata kotona.

Vierailija
48/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytöntä. Miksi täällä maassa hyysätään ihmisiä?? Tiedän yhdenkin äidin, joka haluaa mieheltään yksinhuoltajuuden juuri tukien vuoksi...

Vierailija
49/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:38"]

[/quote]

Hieman ahdistaa lukea tälläistä varsinkin kun meille maanviljelijöille ilmoitettiin että tukia on turha ensi vuonna odotella....  Meillä olisi varmaan rahaa jos erottaisiin ja muuttaisin lasten kanssa vuokralle. Kiitos yhteiskunta kun tuette meitä töissä käyviä ydinperheitä <3

[/quote]

Saattehan tekin kotiinne asumistukea. Jos jäätte äitiys/vanhempainvapaalle saatte siitä rahaa. Lisäksi teillekin tulee lapsilisät.

Elatusmaksut tulee lapsen etävanhemmalta, mikä on tarkoitettulapsen elatukseen. Kahden aikuisen perheessä toki mös molemmat vanhemmat osallistuvat lasten elatukseen.

Eli pitääkö mielestäsi yksinhuoltajilta kieltää äitiyspäivaraha? Vanhempainraha? Tuokin yh, tekee nähtävästi kohtalaisella palkalla töitä, koska äitiyspäiväraha on tuonkin suuruinen?

Entä pitääkö asumistuki sallia kaikille muille kuin yksinhuoltajille?

Miksi ydinperheelliset saavat saada lapsilisää, mutt yh:t eivät saisi saada?

Miski haluat, että etävanhemman ei tarvitsisi osallistua elatukseen ollenkaan?

Vierailija
50/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:44"]Ex saa erilaisia tukia puhtaana tassuun n 3000€/kk. Ihan tosijuttu. asumistuki 720, peruspäiväraha  lapsikorotuksilla 800, elatusmaksut 500, lapsilisät yksinhuoltajakorotuksilla 5 lasta 975. 
[/quote]

Tosi vähän kuuden hengen talouteen. Exäsi on varmasti tiukilla.

Vierailija
51/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:52"]

Aivan älytöntä. Miksi täällä maassa hyysätään ihmisiä?? Tiedän yhdenkin äidin, joka haluaa mieheltään yksinhuoltajuuden juuri tukien vuoksi...

[/quote]

Haluta toki voi sitä yksinhuoltajuutta tuon vuoksi. Tukia ei kuitenkaan saa sen enempää, että onko kyseessä yksinhuoltajuus vai yhteishuoltajuus. Eli tukienk annata on ihan sama.

Vierailija
52/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää sellaisiin töihin, joita tykkäätte tehdä, jos työttömän vapaa-aika on teille ongelma.

Vierailija
53/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:52"]

[/quote]

Niin miksi?

Poistetaan ilmainen äitiysneuvola, lastenneuvola, yhteiskunnan tukemat päivähoitomuodot, ilmainen koulu, lenkkipolut, luisteluradat, uimarannat. Uikoon se, jolla on oma ranta, muut nuolkoon näppejään.

Poistetaan poliisi, palokunta ja oikeuslaitos. Niihinhän sitä rahaa myös kuluu, ja mitä muuta se on kuin ihmisten hyysäämistä, kun ei huolehdi palontorjuntaväineistöstään ihan itse.

Poistetaan yleiset tiet, lähes ilmaisnen terveydenhuolto. Ei sitä USA:ssakaan hoideta syöpiä vuositolkulla , vaan pelkästään niin kauan kuin perheellä on varaa.

Lopetetaanluonnonpuistot, leikkipaikat, tuetut jäähallit.

Kirjasto nyt on ihan perseestä. Se joka haluaa kirjoja yms, niin ostakoon itse.

lopetetaan myös armeija. Jokainen puolustakoon ihan itse itseään. hyysäämistähän se on, että joku toinen puolustaa toisia...

Vierailija
54/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten täällä vielä haukutaan jotain eliittiä... Kukahan ne teidänkin tuet verorahoillaan maksaa? Mistä taivaantuulista kuvittelette, että tuet maksetaan? Musta Suomessa on ihan älytöntä se, miten kaikki vaan vaatii lisää erilaisia tukia pysähtymättä miettimänn mistä ne tuet oikein tulevat ja osallistumatta itse yhteiskunnannrakentamiseen.
Se täälläkin paljon haukuttu eliitti on suurimmaksi osaksi työtä tekevää porukkaa joka verorahoillaan kannattaa niin monen muun elämää.

Vierailija
55/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aika iso on yhtiövastike, jos 400 saa asumistukea.

Vierailija
56/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:27"]

Tuosta myös vesimaksut vähennetty. Eli siis elämiseen jää noin helvetisti. Voin sanoa rehellisesti että olen ihan helvetin kateellinen.

[/quote]

Minulla ei jää tonnia käteen elämiseen. Olen palkkaa nauttiva, mutta minulla ei ole lapsia onneksi. Ei olisi vara tehdäkään. Jos haluaisin lapsen, minun olisi pakko heittäytyä sossupummiksi. Suomalaisen naisen vaihtoehdot:

tosi kovapalkkainen lompakkoukko tai sitten heittäytyminen täysin yhteiskunnan pummiksi?

Entäs maahanmuuttajat, jotka tekevät monta lasta ja saavat näin tosi paljon enemmän tukea? Suomessa lasten tekeminen on kannattava teollisuudenhaara

Vierailija
57/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule nro 149, ihmisten hyysääminen ja tukien loputon maksaminen on vähän eri juttu kun joku poliisi ja leikkipuistot. Sen taidat tietää itsekin.

Vierailija
58/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika utopistisiä jotkut tarinat. En ihan usko kaikkia kertomuksia.

Vierailija
59/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 12:58"]

Ja sitten täällä vielä haukutaan jotain eliittiä... Se täälläkin paljon haukuttu eliitti on suurimmaksi osaksi työtä tekevää porukkaa joka verorahoillaan kannattaa niin monen muun elämää.

[/quote]

vitun idootti.

Vitsihän on se, että eliitti EI MAKSA, koska se saa siirrettyä maksuvelvoitteen pois itseltään verokikkailuilla, kevennetyllä pääomaverotuksella jne. Sinä ressukka et ole eliittiä nähnyt kuin lehtikuvissa.

Sen sijaan KESKILUOKKA eli me tavikset, maksamme.

Kokoomusta äänestämällä varmistat, että eliitti ei maksa edelleenkään, mutta koska köyhiäkään ne eivät kehtaa jättää median ja muun painostuksesta heitteille, keskiluokka eli me tavikset (joihin sinäkin juntti kuulut), maksamme vielä enemmän.

Ja kun tämä ralli kurjistaa keskiluokkaa, köyhiin tuettaviin tippuu entistä enemmän porukkaa ja taas keskiluokka maksaa vielä enemmän.

Lopulta olemme Iso-Britannian kaltaisessa syvästi luokkajakoisessa yhteiskunnassa, jossa wt on oikeasti wt ja ghetoissa mellakoidaan.

Vierailija
60/365 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:n tuet ei taida olla riittäviä kun joka kolmas köyhyysrajan alittava lapsi asuu yksinhuoltaja perheessä.