Moraalikysymys pääsiäismunista
Miehen lapset (7v ja 9v) tulevat tänään iltapäivällä meille. Miehen piti ostaa lapsille pääsiäismunia, mutta unohti asian kokonaan. Minun lapsilleni (5v ja 4v) osti ex-anoppi 8 pääsiäismunaa, antoi ne minulle ja sanoi, että anna ne lapsille tänään ja huomenna. Minun lapseni asuvat minun ja mieheni kanssa, miehen lapset ei vaan käyvät vain joka toinen viikonloppu.
Miehen mielestä nämä 8 pääsiäismukaa pitää nyt jakaa neljälle, koska hänellä ei ole lapsilleen munia ja minun lapsilleni on kuulemma ihan liikaa herkkuja. Minä olen eri mieltä: nämä ovat isoäidiltä lastenlapsille. Jos olisin itse ostanut lapsille munia niin voisin jakaa, mutta en mummin ostamia.
Ja nyt on sitten riita päällä. Tiedoksi: R-kioskiin tms. on meiltä matkaa yli 20 km joten neuvoksi ei kannata sanoa, että laita mies ostoksille.
Kommentit (41)
Jos mummi olisi antanut suklaalevyn, senkin olisi voinut jakaa. Koska itsekkyys on kamalaa.
Moraalikysymys pääsiäismunista
Miehen lapset (7v ja 9v) tulevat tänään iltapäivällä meille. Miehen piti ostaa lapsille pääsiäismunia, mutta unohti asian kokonaan. Minun lapsilleni (5v ja 4v) osti ex-anoppi 8 pääsiäismunaa, antoi ne minulle ja sanoi, että anna ne lapsille tänään ja huomenna. Minun lapseni asuvat minun ja mieheni kanssa, miehen lapset ei vaan käyvät vain joka toinen viikonloppu.
Miehen mielestä nämä 8 pääsiäismukaa pitää nyt jakaa neljälle, koska hänellä ei ole lapsilleen munia ja minun lapsilleni on kuulemma ihan liikaa herkkuja. Minä olen eri mieltä: nämä ovat isoäidiltä lastenlapsille. Jos olisin itse ostanut lapsille munia niin voisin jakaa, mutta en mummin ostamia.
Ja nyt on sitten riita päällä. Tiedoksi: R-kioskiin tms. on meiltä matkaa yli 20 km joten neuvoksi ei kannata sanoa, että laita mies ostoksille.
ov
23.3.2008 - 11:33:01
--------------------------------------------------------------------------------
Vastaukset tähän viestiin:
Annatte tänöään jokaiselle 2 munaa ja huomenna mies hakee kaupasta jokaiselle 2 lisää.
ev 23.3.2008 - 11:43:03
Munat jakoon kaikkien kesken ja sitten teette yhdessä vaikka lettuja!
-m- 23.3.2008 - 11:41:27
Eikö se ole tärkeintä, että joku SAA munat
kuin se kuka ne antaa???? 23.3.2008 - 11:41:00
Tietenkin jakaisin munat kaikkien lasten kesken. Ei tulisi mieleenkään olla itsekäs.
ev 23.3.2008 - 11:40:19
haluat vain ilkeillä miehelle ja sen lapsille
olet lapsellinen 23.3.2008 - 11:40:01
Tää on varmaankin provo. Voiko olla noin tyhmää akkaa!?
ev 23.3.2008 - 11:40:01
Kaikille tasapuolisesti. Kysehän on nyt kuitenkin vaan suklaamunista.... (1)
Maya 23.3.2008 - 11:39:41
Sä olet aika kusipäinen? Sinusta kahdeksasta munasta ei riitä jaettavaksi? (1)
?? 23.3.2008 - 11:39:01
Miksi otit miehen jolla lapsia? Et selvästikään hyväksy heitä. (1)
ev 23.3.2008 - 11:38:22
Jakaisin lasten kesken tasapuolisesti.
ev 23.3.2008 - 11:38:21
Ajattelet tietenkin lapsia ja heidän ilojaan! Jaat munat ja lopetat kitisemisen, typerä ämmä!
ev 23.3.2008 - 11:38:13
epäreilua lapsille. jakaisin toki
ev 23.3.2008 - 11:37:27
Tietenkään et jaa. Ajatusmallisi on täysin omani. Kyllä miehesi voi ajaa sen 20km jos kerran haluaa lapsilleen munia
mutta jollei halua, olkoon ilman., Mistäsen tietää, onko tistaina enää munia kaupan ev 23.3.2008 - 11:37:04
Antaisin lapsille
sama tuo on keneltäne munat on ja lapsia on turha käyttää välikappaleena 23.3.2008 - 11:37:00
Minä en näe mitään syytä, miksi niitä _ei_ voisi jakaa tasapuolisesti kaikkien lasten kesken. Tuskinpa isoäitikään pahastuu jalomielisestä teosta, vai..? (1)
ev 23.3.2008 - 11:36:31
Mä jakaisin ehdottomasti munat kaikille lapsille!
ev 23.3.2008 - 11:36:04
Hyi helvetti että oot itsekäs ja ällö muija.
ev 23.3.2008 - 11:35:51
Mä jakaisin, eihän ne lapset oletettavasti tiedä jäävänsä niistä paitsi, ja sitäpaitsi ainahan niitä saapi lisää, tai jotain muuta korvaukseksi
ev *parempi laiha riita kuin lihava sota, kivat päsiäistunnelmat lapsilla, ajatteles nyt niistä olisi monta kertaa enemmän iloa* 23.3.2008 - 11:35:46
Lapset saisivat syödä munat silloin kun ne miehen lapset eivät ole paikalla
ev 23.3.2008 - 11:35:26
No mä antaisin miehen lapsille myös munat
Alli Paasikivi 23.3.2008 - 11:34:58
Ajattelisin vain lasten parasta: jakaisin kaikille niitä suklaamunia vaikka olisivat kenelle tarkoitettuja. lasten ei tarvitse tuntea pahaa mieltä aikuisten unohduksen tai periaatteiden takia
tuollaisessa asiassa. Sinun lapsillesi ostetaan seuraavalla kauppareissulla suklaamunat tilalle. 23.3.2008 - 11:34:52
Annat ne omille lapsillesi ja mies hommaa uudet. Ajakoot sitten tuon matkan jos kerran ei ole viitsinyt ostaa etukäteen.
vittu mitä luuserimiehiä, miksi ihmeessä katselet moista???? ev 23.3.2008 - 11:34:42
Minä jakaisin ilman muuta munat kaikkien lasten kesken
minäkin olen äitipuoli, tiedän että joskus tulee hassuista asioista tuollaista kinaa, ymmärrän siis sinua oikein hyvin. Mutta jakakaa munat kaikkien lasten kesken, se on oikein 23.3.2008 - 11:34:39
Eiku miehen pennut jää ilman munia. Muista antaa suklaamunat lapsillesi miehesi lapsien nähden.
ev 23.3.2008 - 11:34:36
Minä jakaisin ilomielin munat kaikkien lasten kanssa. Samanlainen muna se on, oli se sitten peräisin vaikka paavilta.
hulluriitta 23.3.2008 - 11:34:36
Mikset voisi jakaa? En kysy pahalla (1)
ev 23.3.2008 - 11:34:28
Minä jakaisin silti ne munat tasan kaikille lapsille. En haluaisi " rankaista" lapsia siitä, että heidän isänsä muisti on huono (1)
esteri 23.3.2008 - 11:34:05
Tuo on TYYPILLISTÄ uusioperheiden touhua (1)
otan osaa! pistä mies ostamaan munat 23.3.2008 - 11:34:05
Eiköhän niistä kahdeksasta munasta riitä neljällekin lapselle. (1)
ev 23.3.2008 - 11:33:58
No jospa annat ne munat lapsille nyt ennen kuin ne muut tulee. (1)
On kyllä koomista että aikuinen ihminen natisee jostain munista. 23.3.2008 - 11:33:57
ehkä mä jakaisin pitkin hampain (1)
ja mies ostaisi sit tiistaina mun lapsille niiden tilalle munat 23.3.2008 - 11:33:56
Sä olet nipo
Uskomatonta edes kysellä tuollaista! Et taida ap olla ihan viisas?:(
Joutuuko teillä mies jaottelemaan omat lapsensa " hyväksyttyihin" ja " ei hyväksyttyihin" ? Ihanko oikeasti teillä mies joutuu yksin huolehtimaan entisen suhteensa lapsista? Ajatteletkos koskaan, että nuo entisen suhteen lapset ovat varmasti miehellesi yhtä rakkaita kun teidän yhteisetkin lapset? Joutuuko miehesi ostamaan itse omat pääsiäismunat myös teidän yhteisille lapsille? Mistäs tiedät jos isoäiti olikin tarkoittanut munat jaettaviksi kaikkien neljän lapsen kesken ja siksi niitä oli noinkin monta= 2 kaikille? Vai sanoiko tuo isoäiti oikein erikseen ettei niitä munia saa syöttää " vain miehen" lapsille?
APUA!!! Siis ihan oikeesti mää en voi tajuta, että joku AIKUINEN voi olla noin pikkusieluinen piru, että pilaa lasten ilon pääsiäisenäkin:(
Onnea vaan ap valitsemallesi tielle! Kohta taidat olla yh sinäkin! Mää en ainakaan miehenä alistuisi moiseen kohteluun! Miksi ihmeessä kaikki lapset eivät voi olla miehellesi (tai lähinnä kait sinulle!) tasavertaisia? Entäs jos sinulla olisi lapsia edellisestä suhteesta? Välittäisitkös heistä vähemmän kuin teidän yhteisistä lapsista? Tuskin, mutta silti vaadit sitä mieheltäsi:( Kurjaa että suurin osa uusperheen äideistä (nimeomaan VARSINKIN äideistä) on noita ihan oikeita pahoja äitipuolia:( Säälin miehesi lapsia ja jos voisin niin tosin heille kuorma-autollisen pääsiäismunia!!
Oli sitten kyseessä vaikka pääsiäismunat. Kiukutelkoon lapset isälleen, kun munat unohti ostaa!
nimittäin toisten ihmisten tunteiden huomioon ottamista!!
Näin olen kyllä aina menetellytkin ja kas kummaa lapseni ovat hyvin suosittuja kavereita:)
t. äiti, jonka mielestä lasten tulee oppia jakamaan ja ottamaan myös muut ihmiset huomioon!!
Tämä on just tyypillinen av provo!
Käsitin, että suklaat oli jo jaettu ja avattu, ja vasta sen jälkeen ilmeni, ettei miehen lapsille ollutkaan suklaata. Minusta ne pitäisi pitää piilossa (ja muutenkin salassa) miehen lasten vierailun ajan, jottei heille tule paha mieli siitä, kun heille ei anneta. Missään nimessä ei väkisin saa ottaa 4- ja 5-vuotiailta heille jo annettuja suklaita pois.
Säälittävää millaisia aikuisia lapsiaan kasvattamassa. Ihmekös jos lapset voivat pahoin ja oppivat kovaksi, säälimättömäksi tyraaniksi kun vanhemmat hyvänä esikerkkinä.' Säälin lastenne tulevaisuutta!
käykö ap useinkin niin, että mies ei huolehdi lastensa asioista ja se jää sinulle?
Ilmeisesti mies ei kanna vastuutaan ja ap:lla meni asia yli nyt munien kanssa?
Jos asiat pitkään kasaantuvat, voivat munat saada isot mittasuhteet.
Enkä muuten IKINÄ antais muksuilleni tollasta määrää suklaamunia. Yhden saavat molemmat tänään ja huomenna anna mummun tuomat eli molemmille yhdet.
Meillä ei ehkä vielä riidellä suklaamunista, mutta kaikesta muusta kylläkin :(. Mies jotenkin livauttaa vastuun minulle käyttäytymällä kuin ääliö ja minulta menee stressin taia yöunet.
Mies ei kantanut vastuuta, minä jouduin automaattisesti kantamaan vastuun myös hänen lapsistaan, mies mennä porskutti jne
Hyvinkin meillä olisi voinut tulla vastaava riita munista =)
Nykyisin mies on jo ex.
t. 45
Vierailija:
Säälittävää millaisia aikuisia lapsiaan kasvattamassa. Ihmekös jos lapset voivat pahoin ja oppivat kovaksi, säälimättömäksi tyraaniksi kun vanhemmat hyvänä esikerkkinä.' Säälin lastenne tulevaisuutta!
Vittu mitä lehmiä (tai toivottavasti vain ap.) täällä taas on.
Nehän on VAIN suklaamunia! Vaikka kuinka on mummon ostamia, niin ne on silti VAIN karkkia. Voi ei, mitä niuhoja, jos joku oikeesti miettii tällasta!!
ap: 2 lasta entisestä liitosta?
ja 2 miehen entisestä liitosta, jotka tulevat käymään?
lisäksi, jos olette riidelleet ko. asiasta ap:n lasten kuullen, on lapsilla varmasti paha mieli, ja ei suklaa maistu hyvälle. ilo on pilattu.
muistan omasta lapsuudestani, kuinka kurjalle tuntui kerrankin, kun sain jäätelöä...
söin sen lautaselta, ja oma isä kysyi, haluaisinko lisää-- tottakai halusin, olinhan lapsi. n. 5v.
no, mitä tapahtui??
äitipuoli alkoi meuhkaamaan " ahneudestani" tms.. aikansa tappelivat ja väittelivät, saanko sitä jäätelöä lisää.
arvatkaa, mihin tilanne päättyi?
itkin pöydässä heidän kinasteluaan, että olin syyllinen tilanteeseen.
lopuksi: äitipuoli otti sen hieman jo sulaneen vaniljajäätelöpaketin, avasi sen kokonaan, ja hieroi sen hiuksiini.
eli tapelkaa edes niin, ettei lapset kuule!
Älkää ihan oikeasti ihmetelkö kun olette joku päivä
a) läskimakkaroiden vanhempia
b) teini-ikäisten kaikkea vaativien ja kaikkeen tyytymättömien ja kiittämättömien lasten vanhempia!
Voi miten kamalaa, jos lapsi joutuisi joskus jotain jakamaan... Traumathan se siitä saa...
Joten olisin, enemmän kuin iloinen, kun voisin jakaa herkut kohtuullisempiin määriin useamman lapsen kesken ja samalla ilahduttaa myös näitä miehen lapsia.
Taitaa apn:n todellinen ongelma olla kypsymättömyys, itsekkyys ja mustasukkaisuus miehen entistä elämää, eli näitä lapsia kohtaan.
Et taida tajuta, että tämä pääsiäismunajuttu on muista aivan naurettava. Sulle tietysti erittäin tärkeä periaatekysymys, kun kerran OMIEN BIOLOGISTEN lasten OMA BIOLOGINEN mummo vielä osti ne.
T. Muuten sama perhetilanne (2+2)
yksilöllinen lahja yhdelle lapselle. Ei tässä ole mitään moraalista kysymystä ihmiselle, jolla on jonkinlainen moraali.