Moraalikysymys pääsiäismunista
Miehen lapset (7v ja 9v) tulevat tänään iltapäivällä meille. Miehen piti ostaa lapsille pääsiäismunia, mutta unohti asian kokonaan. Minun lapsilleni (5v ja 4v) osti ex-anoppi 8 pääsiäismunaa, antoi ne minulle ja sanoi, että anna ne lapsille tänään ja huomenna. Minun lapseni asuvat minun ja mieheni kanssa, miehen lapset ei vaan käyvät vain joka toinen viikonloppu.
Miehen mielestä nämä 8 pääsiäismukaa pitää nyt jakaa neljälle, koska hänellä ei ole lapsilleen munia ja minun lapsilleni on kuulemma ihan liikaa herkkuja. Minä olen eri mieltä: nämä ovat isoäidiltä lastenlapsille. Jos olisin itse ostanut lapsille munia niin voisin jakaa, mutta en mummin ostamia.
Ja nyt on sitten riita päällä. Tiedoksi: R-kioskiin tms. on meiltä matkaa yli 20 km joten neuvoksi ei kannata sanoa, että laita mies ostoksille.
Kommentit (41)
mummin ostamat eivät ole mitään super-erikoisia, joita ei voi mistään saada, antaisin niistä toisillekin lapsille. 4v ei tarvitse 4 pääsiäismunaa kerralla ja kaksikin per pää on ihan riittävästi. Jakaminen on hyvä asia. Ja ukko sitten ostamaan toisella kertaa.
Miehesi lapsethan ovat syyttömiä asiaan ja soisin heillekin pääsiäisiloa. Eli munat jakoon. 8 pääsiäsmunaa on oikeasti paljon 4 ja 5 veelle.
selvää ja kuuluu ihan ns. peruskäytöstapoihin! Miten voit edes ajatella jättäväsi ne lapset ilman mitään ja katsoa vierestä kun omat lapsesi syövät moninkertaisen määrän munia siihen nähden mitä jaksavat syödä ja mikä olisi edes terveellistä... Taidat olla provo (toivottavasti) sillä muuten todistat vaan omalla käytökselläsi sen että niitä satujen ilkeitä ja sadistisia äitipuolia on oikeasti olemassa. Etkö yhtään häpeä?
" jämälapsia" . Ne ovat lapsia, miehesi lihaa ja verta. Kyse on parista pääsiäismunasta.
Ajattele niiden lasten tunteita!
Jos ne mummin munat ovat jotenkin aivan ihmeellisiä, niin tee kompromissi: Jokaiselle lapselle yksi muna tänään, ja kun miehen lapset lähtevät kotiin, sinun herranterttusi saavat sitten ne loput. Älä pahoita lasten mieltä miehen unohduksen takia.
Et kai voi olla niin raaka että jätät miehen lapset ilman munia, hyi mikä äitipuoli. Miehesi on aivan oikeassa ja normaaliäidille ei tarvitsesi moista edes mainita, luulisi olevan päivänselvää kuinka toimitaan.
Köyhä ja tunteeton ihminen olet! Pilaat lasten pääsiäisen ja tuotat pahan mielen.
tai sitten piilotat kaappiin ja annat vasta, kun miehen lapset ovat lähteneet.
Käsittämätön kysymys, todella. Ikävä moka mutta miehen lapset ovat siihen syyttömiä !!
antaneesi KAIKKI munat omille pienille lapsillesi! Avasivat ne ja liiat suklaat syövät myöhemmin. Eikös se näin mennyt?
En yhtään ihmettele suomalaisten lihavuutta tuon jälkeen.
Ei aikuinen äiti- ihminen kertakaikkiaan VOI olla noin typerä, kuin ap!!!
ja neuvoisin ap:llekin opettamaan lapsilleen jakamista. Mummokin varmasti olisi hyväksynyt järjestelyn , ainakin jos on ollenkaan täysissä järjissään.
Eli tietenkin munat pitää jakaa. Miehesi on aivan oikeassa.
Kukaan pikkupentu (eikä isompikaan) tarvitse neljää munaa per päivä!
Katsokoot miehen muksut vierestä, syyttömiä minun lapset on siihen että isä unohti omien lastensa munat. ap.
Ei pidä ulista, jos on jo ratkaisun tehnyt.
Älä nyt vaan anna omille lapsilles sitä ylijäämäsuklaata, niiden miehen lasten aikana. Pidä jemmassa pääsiäisen yli, herkuttelevat sitten myöhemmin. Ei tule paha mieli kenellekään.. Paitsi ehkä miehellesi.
Herkutelkaa jotain muuta yhdessä, teette hyvää ruokaa tms.
Ja mene itseesi hyvä ihminen, miksi pitää jakaa teidän perhettä noin? Siis miehen lapset vastaan sinun lapset. Jos sä olet ottanut miehen, sä olet ottanut sen lapsetkin. Kasva aikuiseksi.
sillä sillä tiellä sä tosiaan olet.
ap:n piltit ovatkin niitä lapsia, joille ei anneta munia... Sitte se valittaa täällä. :D
Miten voit olla noin saatanan ahne? Mummo tuskin pahastuu jos muillekin niitä antaa.
Tän on ihan pakko olla PROVO. Yksikään ihminen ei voi olla noin saatanan tyhmä!
jos on ap:n kasvattanut moiseksi egoistiksi. Mutta epäilen kyllä tämän olevan provo :)
Hänen vastuullaan asia oli ja hän siitä myöskin vastuunsa kantakoon.