Millainen isä hylkää lapsensa uuden vaimon takia?
Kommentit (25)
tosin naisiakin on paljon samassa kategoriassa-
jos äiti lähtee on se lapsille yleensä vielä huonompi juttu psyykkisesti
Minun mieheni äiti muistaa vieläkin muistuttaa lapsiansa siitä, että isä on jättänyt hänet ja lapset huonon naisen takia (20 vuotta sitten). Pienempänä äiti ei päästänyt lapsia isälleen. Nyt aikuisena lapset eivät halua mennä kylään isälleen, ettei äitille tulisi paha mieli. Mieheni on joskus käynyt salaa kylässä isällään, ettei äidille tulisi paha mieli. Isää ja " uutta" vaimoa ei saa kutsua häihin, ristiäisiin ym. tai miehen äiti ei tule paikalle.
Mun miehen exä on järjestelmällisesti aivopessyt lapset ajattelemaan, että isä ei pidä yhteyttä heihin ja isään ei saa pitää yhteyttä, isän uutta vaimoa pitää vihata ja isän ja tämän uuden vaimon lapsia sitä vasta pitääkin vihata.
Lapsiparat tajuavat varmaan vasta aikuisina, että isä ei todellakaan hylännyt, vaan koetti ja koetti ja koetti pitää heihin yhteyttä ja suri loputtomasti sitä, ettei onnistunut.
Taustalla on ihan sama virheajatus jonka takia jotkut äidit ei anna isien eron jälkeen tavata vapaasti lapsia. Siis se ajatus, että koska minä itse (äiti) en enää rakasta isää enkä halua viettää aikaa hänen kanssaan, eivät myöskään lapset voi rakastaa isää eikä heillä voi olla halua tai tarvetta olla isän kanssa.
Tämä mies ajattelee: koska en enää rakasta ex-vaimoani enkä halua olla hänen kanssaan ja koska lapset ovat erottamaton osa äitiään, on parempi, että jätän molemmat. Isä ajattelee, että se on sekä ex-vaimon että lasten kannalta parempi niin. Tähän ajatteluun kannustettiin vielä 70-luvullakin ihan virallisesti. Kaikki asiantuntijat sanoivat, että eron jälkeen on parempi, kun lapset eivät tapaa lainkaan toista vanhempaansa.
Uusilla vaimoilla ei ole tämän asian kanssa oikeasti mitään tekemistä. SE on näköharha, joka johtuu siitä, että miehet hankkivat uuden kumppanin yleensä nopeammin eron jälkeen kuin naiset. Ja se taas johtuu siitä, että naiset eivät tarvitse miestä, kun he läpikäyvät eronsa toisten naisten kanssa. Saman tekevät miehet, siis myös miehet tarvitsevat eron jälkeen naisen keskusteluseuraa ja tämä johtaa helposti suhteisiin.
Vaikka asiat tapahtuvat samaan aikaan (uusi nainen ja lasten hylkääminen) niillä ei ole syy-seuraus-suhdetta.
etsii paratiisia...