" Ei siellä kaupassa kukaan kato, onko sulla verkkarit!" " Ei siellä uimahallissa kukaan kato, onko sulla läskiä!"
Kommentit (86)
siihen on ihan pakko yhdistää se karsea pukeutumistyyli? Sellainen yleiskuvahan maalla on, että päällä on mitä sattuu ja monesti vaatteet vielä näyttävät todella vanhoilta.
Miksi maalaiset eivät voi vaatekaupassa käydessään ostaa yhtä hyvin muodikasta ja hyvin istuvaa? Kai heidänkin on joskus vaatteita ostettava (ainakin muutaman vuoden välein)?!
80
Kaupunki sosiaalisena tilana on enemmän näyttäytymispaikka kuin maaseudun jonkun pikkukylän ruokakauppa. Maalaisetkin pukeutuu kaupungille.
Esim. keskellä ei mitään asuva tätini pukeutuu aina ihmisten ilmoilla siistist ja meikkaa.
Kiva että meikkaava tätisi pelasti meidät maalaiset täydelliseltä tyylituholta :D
pieniä kakkosluokan tavarataloja joiden valikoimista valitsevat sit oman vaatekappaleensa. Tämä on ainakin monen vanhemman ihmisen tapa toimia. Isommissa kaupungeissa tarjonta on aivan jotain muuta. Osaksi varmaan kulttuurikysymyskin. Maalla eläminen poikkeaa aika tavalla kaupunkilaisen vastaavasta.
Vierailija:
Kiva että meikkaava tätisi pelasti meidät maalaiset täydelliseltä tyylituholta :D
80
Samoin ammatit voi olla sellaisia, että varsinaista bisnespukeutumista ei vaadita. Ja kyllä ihan kaupungissakin on eri tapoja pukeutua. Esim. Helsingin keskustassa ihmiset keskimäärin tosi siististi pukeutuneita verrattuina nukkumalähiöihin.
sorry 82, mutta olen puolet elämästäni asunut maalla ja toisen puolen kaupungissa.
Huomaan maaseudulla käydessäni että pukeutumiskulttuuri on todellakin erilainen.
mutta itse olen ainakin huomannut että vaikka verkkareissa menisinkin kauppaan niin hyvin sujahdan sekaan :). Kaupungissa en ole sitä tehnyt.
Vieraat ihmiset eivät kiinnosta mua niin paljon, että jaksaisin välittää heidän pukeutumisestaan.
En mä ainakaann kävele laput silmillä. Mä näen hyvin pukeutuneita ja huonosti pukeutuneita. Kauniita, vanhoja, nuoria, ja jos minkälaisia ihmisiä. Ihanimpia ovat komeat miehet, niitä vois olla enemmän.
Minä ajan sikalasta kotiin (meillä sikala on automatkan päässä), ja poikkean siinä matkalla kaupassa. Vaihdan kyllä sikalahaalarit pois, etten ole ihan sontaisissa saappaissa, mutta väistämättä haisen siansonnalle, eikä vaatteetkaan sitten ole ihan viimeisen päälle. Meillä kun ei oo sikalassa suihkua vielä, vaan vasta rakenteilla. Kulttuuri ja työkulttuuri on todellakin erilaista maalla ja kaupungissa. Ei toki kaikki maallakaan tee navettatöitä, mutta näin mun tapauksessa.
jopa fleecehousut päällä ja jalassa kuomat! Ja tämä Helsingissä, repikää nyt siitä sitten! En saanut porttikieltoa.
Mä en kato pätkääkään mitä ihmisillä on kaupassa päällä. Mä mietin omia ostoksiani ja katson lähinnä niitä tavaroita.
Mutta vedän varmaan pohjat. Käyn joskus kaupassa niin, että vedän yöpuvun päälle toppapuvun. Villasukat ja kuomakengät jalkaan.
Pistäkääs paremmaksi.
Vierailija:
-pyjamanhousut jalassa: koko perhe oksennustaudissa ja nuo olivat ainoat housut, joiden päälle yksikään lapsista ei ollut oksentanut.-maalisissa haalareissa: huomattu kesken rempan, että jotain elintärkeää puuttuu. Näin on käynyt parikin kertaa.
-iltapuvussa: matkalla iltatilaisuuteen sain sukkahousuihini silmäpaon, piti käydä ostamassa uudet.
-minihameessa, tissitopissa ja saapikkaissa: mä en tykkää säilöä siidereitä tms lapsiperheen pienessä jääkaapissa, ostan ne vasta matkalta kun lähden illanistujaisiin ja sieltä baariin.
-vaaleanpunaisessa ballerina-asussa: polttareiden eräs rastitehtävä sijoittui markettiin.
Mä olin mielestäni joka kerta pukeutunut tilanteeseen sopivasti.. :) Eri asia tietysti, jos kaupassa käynti on viikon kohokohta.
Huomaa, että täällä on paljon tylsistyneitä kotiäitejä, joiden elämän kohokohtia on maitokaupassa käynti..
Sitä varten sitten koko perhe tällätään parhaimpiinsa, ihan hillitöntä :D :D
Ehkä olen sitten omituinen, mutta ei tosiaan vois vähempää kiinostaa, miten muut on pukeutunu jossain Prismassa.
Yritän vaan tehdä ostokset nopeasti, ei mulla ole aikaa kyyläillä jos jollain sattuu olee verkkarit jalassa.
Vierailija: