Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäntapamuutos vauvahaaveiden toteuttamiseksi

22.03.2008 |

Olen tässä jo muutaman kuukauden ajan henkisesti valmistautunut muuttamaan vähän elintapoja, kun vauvaa vaan ei meinaa meille kuulua. Ajattelinkin kysyä, jos löytyisi muita samassa tilanteessa olevia, voitais tsempata toisiamme ihan ikiomassa pinossa. :)

Itse en oikein jaksa kirjoitella kuukausipinoissa, kun siellä suurin osa porukasta viihtyy niin vähän aikaa (=raskautuu nopeasti), itse jää sinne vaan pöyrimään vuodesta toiseen.

Olen nyt niin monessa eri paikassa törmännyt juttuihin lapsettomuudesta; syistä ja siitä miten usein elämäntapoja muuttamalla on lapsettomuusongelma hävinnyt, että aion kyllä kokeilla. Omalla kohdallani tätä tukee se, että olen kaksi kertaa tullut raskaaksi " terveysintoilu" -kauden jälkeen. Niin ja lapsettomuudelle ei ole alustavissa tutkimuksissa löytynyt syytä, yksi lapsikin on saatu aikaiseksi (poika 09/04).

Minulla elämäntapamuutos koskisi ruokavaliota (syön liikaa hiilareita ja sokeria, liian vähän mitään terveellistä) ja liikuntaa. Tällä hetkellä liikun vain sen verran kun on pakko, paino on normaalirajoissa, mutta kunto tosi huono.

Viime aikoina on alkanut huolettaa nämä asiat ihan itseänikin ajatellen, olen jotenkin herännyt siihen että pitäisi pitää parempaa huolta itsestään, arvostaa itseään sen verran. :) Kun kuukausi toisensa jälkeen epäonnistuu siinä missä niin kovasti haluaisi onnistua, on vaikea tsempata itseään mihinkään, löytää motivaatio, kun tekee mieli vain käpertyä villapeittoon suklaapatukan kanssa suremaan omaa vajaavaisuuttaan. Tähän pitäisi saada muutos! :)

Jos joku muukin innostuisi niin voitais tehdä alkuun esittelypino, jossa jokainen kertois vähän taustojaan, mitä pyrkii muuttamaan elintavoissaan ja sen sellaista. Sitten voisi raportoida edistymistään ja saisi tukea. :)

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea tällanen pino!

Mä oon juuri päättänyt aloittaa ruokavaliomuutoksen, ja liikuntaakin olisi tarkoitus lisätä, mutta päätavoite on tuo ruokavaliomuutos. Aion vetää ruokavaliossani ihan minimiin (välttää mahdollisuuksien mukaan) punaisen lihan, maitotuotteet, sokerin, valkoiset jauhot ja transrasvat (kovetetut kasvirasvat) sekä lisätä omega3:sta, kasviöljyjä sekä kasviksia ja pähkinöitä. Luin eräiltä endometrioosiaiheisilta englanninkielisiltä sivuilta asiaa tuosta, miten juuri tuo ruokavalio saattaa auttaa endopotilaita raskautumaan, mutta edistää varmasti myös muiden terveyttä ja raskautumista.

Meillä on takana jo 6 vuotta lapsettomuutta eikä tuota lievää endoa kummempaa syytä ole löytynyt. Olen siis valmis näinkin radikaaliin muutokseen, jos se toisi kaivatun käärön syliin. Ajattelin ensialkuun antaa itselleni 6 kk aikaa katsoa, mitä tapahtuu, ja sen rajapyykin jälkeen mietin uusiksi, jatkanko ruokavaliota vielä toiset 6 kk.

Ja heti tietysti tsempitykset tyhjäsylille! :)

Groove

Vierailija
2/64 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt muutaman viikon elelly vähän terveellisemmin. Viikonloppuisin syön jotain hyvääkin, mut viikolla syön tavallista ruokaa ja hedelmiä. Ja liikun useita kertoja viikossa. Mulla menee aina niin, et pimeän talven makoilen ja syön, kun en jaksa mitään. (Ensi syksynä olen päättänyt hankkia sen kirkasvalolampun). Joka talvi on pari kiloa tarttunut mukaan, mut nyt tuli varmaan 5. En ole koskaan painanut niin paljon kuin nyt, paitsi raskausaikoina. Nyt kun valoa taas riittää, sain puhtia alkaa elämään terveellisemmin. N. 3 viikon tulos on pari kiloa painosta ja tosi paljon parempi olo!

Jospa tää vaikuttais myös siihen raskautumiseen positiivisesti..

Kiva, jos tällainen pino saadaan pystyyn ni vois jakaa kokemuksia!!!

Tsemppiä elämäntaparemonttiin, tytöt!

t. iiiik

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vuosi sitten mun kolesteroliarvot oli huipussaan, jopa 7,2. Vuoden tsemppasin todella: vaihdoin rasvan hyvään juoksevaan, lisäsin roimasti kuitua ja kävin liikkumassa.

Nyt hiljan kävin taas mittauttaan kolesterolin ja se oli pudonnut 4,4:ään!!!

Painoa en tuona vuotena edes yrittänyt pudottaa, mutta nyt kun nämä muut terveelliset asiat ovat " selkärangassa" , niin olen vuoden alusta " laskenut" myös kaloreita, syönyt vähän kerrallaan ja kolmen tunnin välein (kirjoitan päiväkirjaa ihan joka päivä) sekä muistanut pitää yhden herkkupäivän viikossa. Painoa on lähtenyt kohta 7kg.

Matkaa olisi vielä n. 20kg normaaliin, mutta hissukseen hyvä tulee.

Olen samaa mieltä, että kuukausipinoissa on välillä tosi masentavaa, kun siellä porukka vaihtuu ja raskautuu helposti...

Lähden mukaan tähän pinoon, koska ei tämä laihduttaminen niin helppoa aina ole! Tai elämäntapamuutos, miten vaan!!

Töissä muuten huomasin, kun kuljin reippaasti portaita, en hengästynyt enää juurikaan!!!! Liikunnalla on merkitystä!!

Mikä olisi pinolle hyvä nimi???

-fatmama yk 11 kohta alkakoon...-

Vierailija
4/64 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että miten ihmeessä saisi miehen mukaan tähän??? Ei auta järkipuheet, eikä minun loistavat tulokset!

Hänellä on maksa-arvot hieman koholla (lipittelee olutta) ja kolesteroli myös!

Ajattelin, että simppatestiin mennään tässä vielä ennen kesää, että sittenhän sen näkee vaikuttaako miehen elintavat tähän vauvaprojektiin!

Meillä haaveillaan siis kolmatta iltatähteä (tytöt -99, -01) ja ikää meillä on kohta 34.

Vierailija
5/64 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt ajatuksessa jo siihen asti, että olen aloittanut lenkkelyn juosten. En ole juossut 10 vuoteen, ja pelkäsin miten tämä onnistuu, mutta hyvin on lähtenyt käyntiin. Juoksen vielä hyvin lyhyitä lenkkejä ja kävelenkin välillä, mutta pääasia on että liikun.

Tsemppiä tosin kaipaan kovasti... On liian helppo jäädä kotiin sohvalle töiden jälkeen kun en saa ketään mukaan ulos kanssani.

Mieheni ei ole innostunut lainkaan elämäntapamuutoksesta, mutta hänen on " pakko" tulla mukana kun keskityn ruoanlaittoon ja terveellisiin välipaloihin. Hyvän vinkin sain naapurilta, joka sanoi että hedelmien ja kasvisten syönti lisääntyi heillä sillä että hän pilkkoi valmiiksi lautaselle iltaisin ja siinä huomaamatta mieskin napsii niitä :) Näin meilläkin nykyään

Ollaan siis ensimmäistä yritetty nyt kaksi vuotta ja kolme kuukautta.

rusina

Vierailija
6/64 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fatmama05, mahtavan urakan olet jo tehnytkin, onnea tuloksista! Kuulostaa hienolta. :)

Voitais tehdä oma esittelypino, tai semmoinen osa, mikä olis aina alussa esim. viikkopinossa. Siitä ehkä oppisi helpommin sitten tuntemaan kuka kukin on. Osaako joku tehdä semmoisen alun? Itse en osaa mitään värejä tai semmoisia, muuten kyllä voin sen tehdä.

Kävin tänään reilun tunnin kävelyllä ja oli kyllä ihana kävellä oikein reippasti raittiissa ilmassa. Täytyy ottaa nyt tavaksi tuo tunnin reipas kävely, mielellään ihan joka päivä. :)

Ensi viikolle olen vähän jo miettinyt ruokajuttuja; perunan, pastan, riisin ja leivän jätän kokonaan pois ja samoin sokerin. Onneksi tykkään tosi paljon esim. kananmunista plus parsakaalista ja kukkakaalista höyrytettynä, lisään vielä aurajuustoa ja on aika herkkua. Lihaa, kalaa ja kanaa aion popsia entiseen tyyliin. Viimeksi mulla tippui painokin vähän tällä konstilla, vaikka käytin paljon juustoja ja kermaakin. Täältä voi lukea asiasta lisää ketä kiinnostaa:

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Pikaohje

Yksi tuttu jo raskautui useamman vuoden lapsettomuuden jälkeen karppaamalla (vähän soveltaen kyllä) ja tuttu lääkäri on sitä minulle suositellut, kun tietää millainen sokerihiiri olen... No siis en ihan pahimmasta päästä, mutta melkein joka päivä jotain pientä namia ja korvaan kiireessä aterioita voileivällä. Viimeksi kyllä karpatessa oli olo tosi paljon parempi, pirteämpi ja iloisempi. Kokeilin siis jo mutta sitten ajattelin pitää herkutteluviikonlopun (vaikka ei tehnytkään edes mieli aluksi ennen kuin sitten pääsin vauhtiin). Siitä se sitten jäi taas päälle ja nyt olisi mielessä ihan pysyvä muutos ruokailutottumuksiin. Alku on hankala, muutaman päivän tekee kamalasti mieli makeaa mutta sitten on ihanaa ilman makeanhimoa! Muuten " Apple Chips" kanelilla maustetut kuivatut omenaviipaleet on aika kivoja makeanhimoon, ne on melko makeita tosiaan. Purkissa lukee 100% fuji apple, NO fat, NO added sugar, NO additives, NO artificial colouring. Samanlainen pyöreä purnukka kuin Pringleseillä.

Tsempitystä takaisin Groovelle! :)

Samoin kaikille muille ja tervetuloa vielä uusiakin mukaan! :)

Vierailija
7/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tuota esittelyä tehdä, mutta väreistä viis, jos muuten osaat, tyhjäsyli!!

Siihen voisi jokainen laittaa esim. kauan on vauvaa yrittänyt, mitä " ruokavaliota" noudattaa tai miten aikoo parantaa elämäntapoja (painonpudotusta tms.), ikä.... jne jne.

Nimiehdotuksiakaan ei nyt tule.... :(

Mutta: aurinko paistaa ihanasti, lunta on tullut ja nyt jos koska on juuri sellainen ihana " helmikuun" sää tuolla ulkona!! Harmi, että pitää mennä klo 13 töihin, mutta ennen ehtii vielä!!

-fatmama-

Vierailija
8/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissani voisin muuttaa varsinkin ruokailutottumuksia. liikettä tulee joka päivä jonkin verran, mutta ainahan sitä vois lisätä.. Töiden puolesta heilun aika paljon ulkosalla ja nautinkin siitä. (lto) Ja koiraa pitää lenkittää, joten pakko lenkkeilyä emännälle joka päivä. Itseasiassa olen laiminlyönyt tuota koiraa. Kerran viikkoon kunnon lenkki ja muuten mennään 3x päivässä vähemmällä. Laiska minä!

Nyt alkakoon elämäntaparemontti täällä =) jos sais vauvahaaveetkin vauhtia. Vuosi ollaan yritetty mekin esikoista alulle laittaa ja kaikenlaista kepulikonstia kokeiltu.

Vierailija
9/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa Kauneus ja terveys -lehdessä on artikkeli Ruokavaliomuutoksella raskaaksi (en muista oliko otsikko ihan tämä, mutta sisältö oli kyllä). Kannattaa tsekata, onko ihan hömppää vai pitääkö sisällään ihan asiaakin!

Vierailija
10/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meitä on näin monta :)

Tyhjäsyli, mä oon kans karpannut, joskus olin aika tiukallakin linjalla ja sillon lähti muutama kilo, vaikken yrittänytkään laihduttaa. Olo oli pirteämpi ja ilmavaivat kaikkosi, mut joku sitten sai taas palaamaan entisiin tapoihin, TOSIN karppauksesta jäi selkäytimeen se, että riisiä, pastaa tai perunaa meillä syödään tosi harvoin ruoan kanssa, korvaan ne aina kasviksilla. Leipäkin on aina kokojyväruisleipää. Mutta muuten en ole vältellyt esim. makeaa, nyt pitäs siihen taas opetella.

Kertokaas mullekin sit mitä tuossa Kauneus ja Terveys lehdessä luki, asun ulkomailla niin en saa sitä käsiini!

Mä tässä mietin kovasti millon aloittaisin tuon elämäntaparemontin, haluan päättää jonku päivän ja suunnitella hyvin sen alun. Pian se joka tapauksessa tulee olemaan. :)

Nimiehdotuksiksi tulis täältä elämäntapaellit (mut en muista käyttikö jo joku ryhmä tuota ' ellit' sanaa), tai eloremontti. Ei ehkä kovin kaksisia ideoita mut ekana tuli nuo mieleen.

Vierailija
11/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus on kiinnostanut minua jo tovin. En vaan ole valmis luopumaan leivästä=) Ihan hirveesti tykkään järsiä leipää, mutta onneksi tykkään vaan ruisleivästä. Hiilareita olen yrittänyt jättää vähemmälle jo jonkin aikaa. Pastat vaan tuntus maistuvan vieläkin liikaa. Perunoista en välitä. Onko muuten bataatissa hiilaireita? Tyhmä kysymys, mutten tiedä=) Olen ihastunut sen makuun jostain syystä.

Vinkkejä ruokaremonttiin? Kasviksia menee tuoreena enemmän. Salaattia siis syödään aika paljon ja hedelmiä jonkin verran.

Tosi kiva että tähän ketjuun on paljon porukkaa tulossa. Jospa kaikki saatais potku tästä hyvästä ja pyörä pyörähtäis eteenpäin jokaisella=)

Irish

Vierailija
12/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä on toivottu vauvaa perheeseen pian 10 kk. Mulla on ylipainoa reilusti, se varmasti vaikeuttaa asiaa. Reilu vuosi sitten karpattiin miehen kans puolisen vuotta ankarasti, mulla tippu paino 12 kg, mutta osa on nyt tullut takas hiilareitten myötä.

Viikko sitten aloitettiin uudestaan tiukka linja. Ei me olla kyllä tässä välilläkään syöty leipää eikä pastaa eikä juuri muutenkaan ylimääräsiä hiilareita, karkkia vain ja muuta namia. Tällä kertaa tämä elämänmuutos ei siis ollut enää ihan yhtä suuri. :) Viikossa paino tippui kilon. ;)

Mulla kierto säännöllistyi karppaamisen myötä hurjasti. Oli ennen jopa 120 pv, nyt 30-35. Tosin viimeset kierrot on venyny, ku oon herkutellu. Mulla näkyy siis ruokavalio suoraan kierrossa.

Liikuntaa pitäisi kans lisätä. Tarvis saada jonkun tsemppaamaan ulos, kun ei itse millään jaksaisi. Nyt oli ihanaa, kun oli hoidossa koira pääsiäisen ajan, tuli käytyä pitkillä lenkeillä.

-p

Vierailija
13/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kuumeillaan neljättä lasta (T97, P00, P07) ja yritys olisi tarkoitus aloittaa huhti-toukokuussa. Elämäntaparemonttia olen vaihtelevalla menestyksellä yrittänyt tehdä oikeastaan viime syksystä asti, silloin sain pois viimeiset raskauskilot. Vuoden alusta taas topakoiduin uudelleen, mutta eipä sitä tulosta oikein ole tullut. Ylipainoa on n. 20kg, mutta se on nyt kuitenkin se sama paino, mikä oli ennen viimeisintä raskautta ja on minun painoni ollut jo vuosia. Pyrin muuttamaan ruokailutottumuksiani terveellisemmiksi ja kohtuullisemmiksi ja lisäämään liikuntaa. Eipä siinä muuta. Eli terveellisyys ja hyvinvointi ovat ensisijaiset tavoitteeni, jos paino siinä sivutuotteena tippuu, niin sekin on hieno juttu. Laitan itsestäni esittelyn tuonne pinoon. Mukava, kun on tällainen " yhdistelmäporukka" . Kuumeilun/yrittämisen lisäksi myös terveysasiat ovat mukana :)

Vierailija
14/64 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa menikin hetki jos toinenkin kun väkersin tuota esittelypinoa, pikkuisen piti harjoitella ennen kuin onnistui kuvat ja värit sun muut. :D

Kiva kun porukkaa on tullut vielä lisääkin! Päivitän sen esittelypinon vaikka parin päivän päästä kun suurin osa on ehtinyt sinne tietonsa laittaa. :)

Tänäänkin tuli lenkki tehtyä ja tuntui kyllä tosi hyvältä. Ainoo että menin iltapäivällä ja vaatetus ei sattunut ihan kohdilleen ja tuli vähän hiki, sai sitten palella iltaan asti kun en viitsinyt suihkuun mennä, sauna kun oli kuitenkin tiedossa illalle. No nyt on mukava olla ja sain tänään siivottuakin koko kämpän joten puhtaisiin lakanoihin pääsee unia katselemaan.

Lupasin pojulle että mennään ensiviikolla käymään uimahallissa joku päivä. Itse siinä ei kyllä saa uitua, että ei voi oikein liikunnaksi laskea sitä lillumista lastenaltaassa. :)

Kiva kun yksi kaveri jää pian äitiyslomalle. Itse olen kotiäiti niin mukavaa kun on joku muukin kotona arkipäivisin. Lainattiin paljon vauvakamoja tuolle perheelle, heillä kun ei ole esikoisensa ajoilta mitään enää tallessa. Tämä nainen sitten sanoikin että älähän tule pinnasänkyä kyselemään ihan heti takaisin... Ajattelin vaan että kylläpä mielelläni tulisin.

Huomenna pääsee sitten kauppaan ja ostamaan kaikkea uuteen ruokavalioon sopivaa, kivaa. Vähän tulee lisää työtä kun teen pojalle ja miehelle kuitenkin jonkun perinteisen peruna/pasta hommelin ja itselle sitten esim. kasviksia saman kastikkeen kanssa, mutta eipä tuo haittaa.

Mites muuten muut, syöttekö jotain vitamiineja? Meillä mies syö tavallista multitabsia ja minä olen syönyt sitä raskaus/imetys versiota mutta nyt kun ne loppui niin vaihdan tavalliseen kanssa. Nyt olen myös ottanut pojan kanssa d-tippoja muutaman kuukauden ajan, kun jostain luin että aikuistenkin pitäisi ottaa paljon enemmän kuin on ennen suositeltu. Omenaviinietikkaa tuli myös kokeiltua, mutta se jotenkin vähän sotki kiertoa tai en tiedä johtuiko siitä mutta kierrot pidentyivät ja alkoivat + loppuivat aina useamman päivän tuhruvuodolla, mitä ei ole koskaan ennen ollut.

Nyt nukkumaan, tsemppiä kaikille alkavaan arkeen! :)

Vierailija
15/64 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatmamalle plussasta!!!! Et sitten hyvin kauan kerennyt täällä pinoutua ;) Tosi hienosti on elämäntapamuutos kohdallasi kantanut hedelmää, paaaaljon tarrasukkia pienelle elämän alulle ja hyvää vointia sinulle!

Tyhjäsyli kyselit vitamiinilisistä. Minä nappailen kalaöljyä, kun kalaa tulee syötyä niin kovin harvoin. Foolihappolisän aloitan myös tässä het kohta, sitä söin edelliselläkin kerralla koko yrittämisen ajan ja alkuraskauden myös. Monivitamiinilisää käytän satunnaisesti, mutta varmaan sitten jossain vaiheessa mahdollista tulevaa raskautta aloitan juuri tuollaisen raskausvitamiinin.

Ne on nyt siis pyhät pidetty ja arki taasen alkoi, töissä olen ja täällä vain roikun, hyihyi. On niin rauhallinen aamu....Illaksi mietin jotain kevyttä ja nopeaa arkiruokaa, jospa saisin tässä päivän mittaan jonkin inspiksen. Mutta kaipa sitä pitää näitä töitäkin tehdä...

Vierailija
16/64 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritän syödä sen verran kasviksia ettei tarvisi vitamiinilisiä ottaa, mutta juon myös paljon vitamiinipitoisia täysmehuja. Ja otan vitamiinilisän silloin kun oon syönyt muuten kehnosti. Kyseinen vitamiinilisä sisältää melkeinpä kaikesta mahdollisesta päivittäisen tarvittavan määrän. Omega3:a syön niinä päivinä kun en kalaa ole tullut syöneeksi. Nyt on tarkoitus lisätä kalan määrää ruokavaliossa, kunhan siis aloitan sen uuden ruokavalion. Ajattelin aloittaa 1.4., siihen asti suunnittelen, etsin uusia reseptejä (en ole ennen juuri kalaa kokannut), ostan tarvittavia aineksia ja psyykkaan itseäni henkisesti. :D

Lisäksi syön tähtikukkaöljy-valmisteita. Niistä saa hurjan määrän GLA:ta joka on todella hyödyllinen kehon immuniteettikyvylle ja solujen hyvinvoinnille. Helokkiöljystä saa sitä myös mutta tähtikukkaöljystä paljon enemmän. En tosin ole ihan varma onko kasvin nimi tähtikukka suomeksi, englanniksi ainakin starflower.

Huomenna menen testeihin katsomaan onko mulla diabetes. On joitakin oireita, janottaa ja pissattaa koko ajan (tää oire ollu jo vuosia), ja nytkin aamupalan jälkeen tuli älytön väsymys. Toivon, että mulla ei sitä olisi kuitenkaan.

Mukavaa tiistaita muille remonttinaisille! ;)

Vierailija
17/64 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fatmama05, MAHTAVAA! :) Isot onnittelut ja hyviä vointeja sekä itsellesi että pikkuiselle vauvanalulle! Onnittelinkin sua jo " tuloksista" , mutta silloin ei ollut vielä tietoa tästä kaikkein hienoimmasta tuloksesta. Kannustava uutinen meille muillekin remppaajille! :D

Kiitos vitamiinikommenteista. :) Unohdin mainita että söin myös b-foli tabletteja muutaman kierron ajan, mutta en ole nyt uusia ostanut kun loppuivat. Voisinkin kyllä ostaa niitä...

Ruokahommat on lähteneet ihan kivasti liikkelle; kukkakaalia, porkkanaa ja kurkkua dippailin iltapalaksi ja pastan korvasin parsakaali-kukkakaali paistoksella. Ruisleipää vielä olen muutaman viipaleen päivässä syönyt.

Tänään ulkoiltiin pojan kanssa niin pitkään pulkkamäessä (+käveltiin sinne mäkeen ja takaisin) että en lähtenyt lenkille enää. Huomenna kyllä aion taas mennä, tekee kyllä [b]niin[/b] hyvää verrattuna sohvalla mässäilyyn ja ihaninta on mennä saunaan lenkin jälkeen rentoutumaan. On vaan niin kiva olla, kun voi olla tyytyväinen itseensä(/tekemisiinsä). ♥

Nyt ei jaksa enää muuta tällä erää, huomenna taas lisää. Kauniita unia kaikille remppakavereille! :)

Vierailija
18/64 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä remonttiin valmistautuminen edistyy sillä tavalla että keräilin jo netistä uusia kalareseptejä kasaan, ja työstin omaa reseptikansiotani muutenkin. :)

Kirjoitinkin erillisen aloituksen aiheesta joka kovasti mieltä vaivaa, eli tissit on ihan järkyttävän kipeät ja kp vasta 12, oviksesta ei vielä oo ollu oireita (mulla aina selvät alavatsakivut ovisoireena), ja tosiaan 6 vuotta oon kuumeillut eikä ikinä oo tällasta tissikipua ollut, joten kävihän ne valemenkatkin mielessä, ja tuli testattua negaa. Mieluusti vaan suuntaisin katseeni tulevaan ovikseen ja tähän kiertoon, mutta tissikipu tahtoo vaan muistuttaa koko ajan että " mitä jos sittenkin..." . Noh, taitaa olla aika turha toivo. Inhottavaa kun kroppa temppuilee. Jospa uuden ruokavalion myötä tasoittuis sitten hormoonit ja mokomat kummalliset oireet kaikkoaisi.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Vierailija
19/64 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman takapakkia tullut mun remontissa. Tulin kipeäksi eikä ole oikein tavallinen ruoka maistunut. Eilen tekin kauheasti mieli makeaa, söin jätskiä ja suklaata.. Mut ehkä se sallitaan, kun kipeenä oon.

Odottelen nyt et mies tulee töistä ja tuo tullessaan kunnon salaattitarpeet. Nam!

Mä en tajua, miks mulle ei kotona maistu hedelmät. Töissä syön 2 hedelmää päivässä, mut kotona ei uppoa. Kierrän astian kaukaa.

Olis ihanaa päästä kunnon lenkille, mut pitää nyt sairastaa rauhassa loppuun. Ei tuo sääkään mikään ihanteellinen ole..

Tsemppiä kaikille remonttiin!

t. iiiik

Vierailija
20/64 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olis remontti laitettu täällä käyntiin.

Olen tällä viikolla syönyt vähemmän hiilareita, eli enemmän lihaa ja salaattia ollut lautasella. Katotaan nyt osaanko jättää kokonaan pois vai elelenkö tällä linjalla. Ihan hyvälle on kyllä tämä tuntunut. Paljon pirteämpi olo, eikä ole koko ajan nälkäkään.

Aloitin tän kierron alkuun omenaviinietikkatabletit ja se on tosiaan vienyt makeanhimoa pois. Suklaata ei mene siis ihan entiseen malliin ja kaupassa voi kävellä karkkihyllyn ohi ilman että siltä jotain mukaan lähtee. Hyvä niin.

Lenkillä olen muutaman kerran jaksanut käydä. Mä en jotenkaan osaa pitkiä lenkkejä yksin tehdä. Hulluna pitävät jos alan koiralle jutella lenkkipolulla =) Sit kun on joku kaveri mukana niin saatan kävellä muutaman tunnin niin ettei ajankulua edes huomaa. Toimii samalla halpana terapiamuotona mulle. Olen aika puhelias ja kaipaan juttuseuraa ihan älyttömästi joskus. Mies harrastaa aika paljon ja ei ole joka ilta kotona kuuntelemassa mun pälätystä.

No, nyt taas tuli juttua omasta navasta. Huomaa että olen yksin kotona=)

Irish