Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarkateus on uuvuttavaa.

Vierailija
22.03.2008 |

Isosiskoni, minua 2 v vanhempi, on aina ollut kova kilpailemaan kanssani; koulumenestys, urheilusuoritukset yms. Yhtä kilpailua koko elämä. Hänellä oli tapana haukkua ulkonäköäni ja yrittää kaikin tavoin mitätöidä minua. Näin aikuisena ymmärrän, että suurin syy oli kateus, mutta lapsena en sitä ymmärtänyt vaan kuvittelin oikeasti olevani ruma.

Siskoni on aina pitänyt tarkkaan lukua siitä, mitä kukakin saa vanhemmiltamme, ettei hän vaan missään tapauksessa jää vähemmälle. Tämäkin asia on nyt karannut aivan kokonaan käsistä ja hänestä on tullut suoraan sanoen vanhempiemme hyväksikäyttäjä. Hän kilpailee jatkuvasti lapsillamme ja saattaa soittaa minulle haukkuakseen kasvatustyylini tai kestovaipat tai ihan minkä tahansa asian jonka teen eritavalla kun hän. Ja auta armias jos äitini on syystä tai toisesta kehunut lapsiani siskolleni. Itse en ole ikinä hänelle kasvatusneuvoja tai omia tapojani tuputtanut.

Kohta en jaksa enää vaan laitan välit poikki ihan kokonaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa välit poikki. Jos toinen on perusluonteeltaan kateellinen niin ei se siitä muuksi muutu. Sitä ainaista kadehtimista se sitten olisi.

Vierailija
2/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulta tilanteelta. Tosin meillä lapsia ei ole vielä sotkettu asiaan, koska niitä ei ole hankittu, mutta voin kuvitella olevani parin vuoden päästä samassa tilanteessa. Oletko ap yrittänyt puhua asiasta ja jos, miten siskosi on reagoinut? Omani nimittäin ei siedä, että otan asiaa puheeksi ja yritän selvittää sitä ja välejämme. Hän sysää kaiken minun syykseni tyyliin " sä puhut ihan kuin itsestäsi, oot itse juuri tuollainen" . En tiedä, tiedostaako hän tilannetta itse vai eikö sitten ihan oikeasti tajua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan minä olen kateellinen paska jos yritän ottaa asiaa puheeksi. (ap)

Vierailija
4/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan voisi kuvitella laittavani välejä poikki, koska tottakai siskoni on minulle rakas. Joskus tuntuu kuitenkin, että olen alistunut ihan tarpeeksi hänen oikuillensa ja saanut kestää hänen juttujaan. Hankalaa, kun asiasta ei tosiaan voi edes puhua.

Vierailija
5/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samoin meillä. Joskus sitä on niin turhautunut, aikuisiahan tässä jo ollaan. Mun mielestä olis ihanaa, jos voitais olla siskoni kanssa hyvissä väleissä ja tukena toisillemme. Nuorempana odotin, että hän kasvaa tuosta ohi, mutta ei niin ole kyllä käynyt... Suhteemme vie multa tosi paljon energiaa ja kyllä sitä joskus miettii, mitä järkeä tässä on.

Vierailija
6/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis 4.

Vierailija
7/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni repi esikoiseni kerhossa mummille tekemän pääsiäispiirustuksen. Äitini oli lattanut sen esille siskoni pojan valokuvan eteen ja siskoni repäisi sen halki " vahingossa" . Että näin aikuista käyöstä häneltä.

Vierailija
8/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kateellinen osapuoli ja yrität täällä saada kansan virtuaalisesti myös inhoamaan siskoasi yhtälailla kuin itse inhoat.

Tuo viimeinen viestisi oli aika selvä provo.

Vierailija
9/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mitä vaan. Puolustelu ja kieltäminen jatkuu vaikka viimeiseen pisaraan eikä mitään myönnetä. Kyllä se tulee olemaan sulle todella vaikeaa.

Vierailija
10/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menet ja sanot sille siskollesi suorat sanat!

Kerrot kaikki mikä siinä jurppii. Sitten käännyt kannoillasi ja lähdet. Älä jää kuuntelemaan syytöksiä. Puhutte sitten kun siskosi on vähän aikaa saanut miettiä sanomisiasi.

Vierailija:

Siskoni repi esikoiseni kerhossa mummille tekemän pääsiäispiirustuksen. Äitini oli lattanut sen esille siskoni pojan valokuvan eteen ja siskoni repäisi sen halki " vahingossa" . Että näin aikuista käyöstä häneltä.

Vierailija
11/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tunteen... Olen monesti toivonut, että joku ulkopuolinen ottaisi asian suoraan puheeksi siskoni kanssa, koska minua hän ei kuuntele ja moni ulkopuolinen on kyllä huomannut myös siskoni epäreilun ja lapsellisen käytöksen. Siskoni kuuntelisi varmasti paremmin jotakin muuta... Vaan eipä näin ole ainakaan vielä käynyt.

Vierailija
12/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään halua puolustella siskoasi, mutta voin hyvin kuvitella tilanteen. olen itse 3 vuotta vanhempi siskoani ja meillä on mennyt vanhempien osalta tilanne niin, että minusta on aina tehty se paha ja sisko on saanut kaiken jne.. siis jos sisko olisi lapsena kiusannut minua, niin eiväthän he sitä uskoneet vaan laittoivat kaiken minun niskoilleni jne. tälläsistä asioista on vaikea päästä yli, varsinkaan jos vanhemmat eivät omaa käyttäytymistään edes tunnusta, mutta olen aina yrittänyt olla näiden juttujen vaikuttavan mun ja siskoni väleihin! me tullaan siis loistavasti toimeen, ei mitään syytä kilpailla hänen kanssaan, eihän hän ole millään tavoin syyllinen vanhempiemme käytökseen! äidille saatan purnata asiasta tai nyt kun voin itseäni puolustaa niin sen teen ;) viimeisin oli yhteinen kirpputoripöytä, josta äitini otti minulta vuokraa mutta ei siskoltani, kissa pöydälle ja tasa-arvoa kehiin, onnistuu nykyään, mutta ärsyttää kun ei automaattisesti.. pieni juttu, mutta kun se toistuu kaikessa, niin ei tunnu pieneltä.. (ja rahallisesti ollaan ihan yhtä tiukilla siskoni kanssa, joka kaiken lisäksi saa avustusta vanhemmiltani, mitä minä en saa/en ottaisi vastaan)

Vierailija
13/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen oli taas 4.

Vierailija
14/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

allisuushäiriö.

Vierailija
15/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niskassani koko ikäni. Minua kehuttiin lapsena (kun olin KOLME) nätimmäksi kuin hän ja koulussa olin helposti hyvä. Näistä kahdesta asiasta hän ei ole koskaan päässyt yli. Ja kilpailee ihan kaikessa. Hänellä ei ole lapsia, minulla on kaksi ja tämä on nyt viimeisin tikki eli viha ja kateus vain yltyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä