Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin aukioloajat ovat yhtä tarkkoja kuin kaupankin!

Vierailija
22.03.2008 |

Miksei jotkut tajua, että jos pk menee kiinni esim klo 17 niin lapsi on haettava ennen sitä. Meidän työaika loppuu silloin ja usein on myös oma lapsi haettava sen jälkeen. Varahakijan voi hankkia jos ei itse ehdi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta paikasta, jossa jatkoaika. Minä olen pk-täti ja oma lapseni on sen vuoksi jatketun ajan pk:ssa. Kun minulla on viiden vuoro, niin ilmoitan lapsen hakuajaksi klo 17.30, paitsi jos isä ei ole työmatkalla ja voi hakea lapsen.

Vierailija
22/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei tarvitse enää tulla! Tulee aamuisin liian aikaisin ja illalla liian myöhään! pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos kauppa menee kiinni klo 21, loppuuko työntekijöiden työaika tasan klo 21 ?

Vierailija
24/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tässä kunnassa on ehdottomana vaatimuksena se että molemmat vanhemmat tekee vuorotöitä.

Vierailija
25/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten päiväkotiin joka on auki ympärivuorokautisesti,musta on törkeää,ettei päiväkodin henkikökunta pääse ajoissa lähtemään--ei heillä ole mikään liukuva työaika

Vierailija
26/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...äiti on päässyt töistä neljältä (ja on tavattu usein kaupasta vartin yli neljä) + isä on jo kotona ja SILTI AINA tämä sama lapsi haetaan aikaisintaan minuutilleen klo 17, yleensä joka päivä äidin auto kurvaa pihaan 17.05-17.10

asiasta on kyllä mainittu äidille ja saatu vastaukseksi :" missäs välissä minä sitten käyn kaupassa?????"

ei koskaan pahoitteluja, selityksiä tms. onneksi nyt perheen kolmaskin (siis kuopus) lähti koulutielle :D, mutta ainahan tilalle löytyy joku muu myöhään haettava

Vierailija
27/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tasan vaikka klo:17 jos menee yli niin sitä ei edes rahalla korvata, ajalla jos joskus kerkiää niitä ottamaan, niin ettei teidän kullannuput kärsi siitä!! kaupan työntekijät saavat sentää rahana ja päälle vielä muut korvaukset ylitöistä (eiköhän monilla kaupoilla ole kellokortti järjestelmät? taitaa olla.)!

Vierailija
28/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten luulo että päiväkodin tädit asuu päiväkodissa ;D

toinen tilanne jossa tähän törmää on paikallisessa kuppilassa: vanhempien katseet kertoo joko että " sinä et saisi olla täällä koska olet hoitotäti" tai että " voi helvetti, meidän lasten hoitotäti, mitähän se ajattelee kun me nyt täällä...."

Vierailija
29/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vika jonka työaika olisi 17 asti pääsee lähtemään 20 minsaa aiemmin.

Vierailija
30/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

just tasan vaikka klo:17 jos menee yli niin sitä ei edes rahalla korvata, ajalla jos joskus kerkiää niitä ottamaan, niin ettei teidän kullannuput kärsi siitä!! kaupan työntekijät saavat sentää rahana ja päälle vielä muut korvaukset ylitöistä (eiköhän monilla kaupoilla ole kellokortti järjestelmät? taitaa olla.)!

Vierailija
31/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloin tällöin myöhästelijöitä ymmärtää, mutta kun ne ovat aina nämä samat vanhemmat jotka myöhästyvät. Kerran siskoni oli viimeinen vuorolainen, pk meni kiinni 17.15, siskollani oli hammaslääkäri klo 17.45 (lähellä työpaikkaa). Siskoni ei päässyt hammaslääkäriin ja joutui vielä maksamaan siittä, aika olisi pitänyt perua viimeistään 1h ennen aikaa.

Että näin, kyllä niillä pk ihmisilläkin on oma elämä, perkele.

Vierailija
32/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk:n työntekijöiden työaika päättyy 17.15, oman lapseni hoitoaika sovittu yleensä 17 asti. Haen hänet usein 15min. (16.45) aiemmin, jos ei töissä ole sattunut viivytyksiä. Usein lapsi seisoo tädin kanssa portilla siinä vaiheessa odottamassa, kun tulen 15min. etuajassa.

Olen antanut pk:in palautetta, että lapselle ei saa tulla hoidossa sellainen olo, että koska vanhempi oikein sinut hakee. Ei ole lapseni asia odottaa minua etuajassa, vaikka työntekijän mielestä olisikin kiva päästä lähtemään etuajassa kotiin.

Vierailija
33/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän on kysymys, kun itse tienaa, ja hoitaja tekee ilmaista työtä. Hoitajalla on oma elämä, siitä on pidettävä kiinni. Eikä sitä tarvitse selittää, mitä sen jälkeen tekee, kun työpäivä on loppu. Toiset siis elää teidän varoilla, teidän ajalla. Palkkana voi olla teillä vaikka työuupumus, tulojen lasku, tämä myös hyväksikäyttäjien pussiin.

Vierailija
34/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jaksaminen aika heikoissa kantimissa ja ehkä kannattaisi etsiä jotain muitakin syitä, jotta ongelma ratkeaisi.

Kuinka tavallista tuollainen työajan ylittäminen edes on? Meillä on ollut lapset kolmessa eri päiväkodissa ja ollaan oltu yleensä viimeiset hakijat klo 16.30-16.50 tienoilla jolloin muita lapsia ei ole enää mailla halmeilla ja pk menee klo 17 kiinni.

Vierailija
35/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entä kun joka lapsen hakija on myöhässä vuorollaan? Hoitajille ylityöpalkkaa ja vanhemmille myöhästymismaksut voisi olla asioita, joita ajatella.

Vierailija:

on se jaksaminen aika heikoissa kantimissa ja ehkä kannattaisi etsiä jotain muitakin syitä, jotta ongelma ratkeaisi.

Kuinka tavallista tuollainen työajan ylittäminen edes on? Meillä on ollut lapset kolmessa eri päiväkodissa ja ollaan oltu yleensä viimeiset hakijat klo 16.30-16.50 tienoilla jolloin muita lapsia ei ole enää mailla halmeilla ja pk menee klo 17 kiinni.

Vierailija
36/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina voi tulla force majeure, joku onnettomuus tai jotain eikä sille tietty voi mitään. mutta turha väittää, ettei se viiden minuutinkin myöhästyminen haittaisi, vaikka pääsisikin toisena päivänä lähtemään viittä minuuttia aiemmin.

Vierailija
37/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tutuissa päiväkodeissa piha on meidän lapsia lukuunottamatta aina ihan typötyhjä viimeistään siinä puoli viiden-varttia vailla viiden aikaan.

Vierailija
38/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on valitettavasti hyvin usein se viimeinen lapsi, joka hoidosta haetaan, klo 17. Ikinä ei muita lapsia siellä enää ole.

Ja minä haen lapseni aina ilmoitettuna aikana.

Että ei meidän päiväkodin hoitajat ainakaan pääse valittamaan myöhästelevistä vanhemmista.

Mutta... olen itse palveluammatissa... ei sitä oikein asiakkaalle ilkii sanoa, että en palvele, tule huomenna uudestaan, mä laitan nyt kaupan kiinni. Vai mitä itse olisit mieltä tuollaisesta käytöksestä jos olisit liikkeessäni asiakkaana????

_joustoa puolin ja toisin_

Vierailija
39/39 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä just ne samat tyypit tuo lapsensa puolikuntoisena tai jopa sairaina hoitoon tai eivät hae lastansa pois kesken päivän vaikka soitetaan ja pyydetään--asenneongelma