Päiväkodin aukioloajat ovat yhtä tarkkoja kuin kaupankin!
Miksei jotkut tajua, että jos pk menee kiinni esim klo 17 niin lapsi on haettava ennen sitä. Meidän työaika loppuu silloin ja usein on myös oma lapsi haettava sen jälkeen. Varahakijan voi hankkia jos ei itse ehdi.
Kommentit (39)
Mitähän mahtaisi henkitoreissaan makaava potilas tuumata, jos tämä äiti sanois, että sori, nyt lähden lasta hakemaan...
mulla aina kiire hakemaan lasta päiväkodista kun työnantaja vaatii päivän viimeisellä tunnilla kahden tunnin kestävän työn toteuttamista.
Tietysti äiti soittaa päiväkotiin ja hankkii myös varahakijan.
Ei kai lasta tuntikausiksi voi päiväkotiin jättää. Vai ajatteleeko äiti että kyllä tarhan tädit hoitavat vaikka yön jos lapsi vain jätetään tarhaan?
Vierailija:
Mitähän mahtaisi henkitoreissaan makaava potilas tuumata, jos tämä äiti sanois, että sori, nyt lähden lasta hakemaan...
Silloin tällöin myöhästelijöitä ymmärtää, mutta kun ne ovat aina nämä samat vanhemmat jotka myöhästyvät. Kerran siskoni oli viimeinen vuorolainen, pk meni kiinni 17.15, siskollani oli hammaslääkäri klo 17.45 (lähellä työpaikkaa). Siskoni ei päässyt hammaslääkäriin ja joutui vielä maksamaan siittä, aika olisi pitänyt perua viimeistään 1h ennen aikaa.
Että näin, kyllä niillä pk ihmisilläkin on oma elämä, perkele.
alistumaan vanhempien toiminnalle. Sakkoa kun heille ei anneta, eikä varoituksia tuosta myöhästelystä. Itse olen myöhästynyt kampaajalta, lapseni vanhempainillasta, kosmetologilta, teatterista ja risteilyltä VAIN JA AINOASTAAN HOITOLASTEN VANHEMPIEN TAKIA!! Anteeksi isot kirjaimet!
voida irtisanoa hoitosuhde! Nyt kun vanhemmille ei tule seuraamuksia myöhästelystä niin eivät välitä asiasta. Heitä ei haittaa vaikka päivittäin hoitaja huomauttaa asiasta.
ei tarvitse enää tulla! Tulee aamuisin liian aikaisin ja illalla liian myöhään! pph
En siis tarkoita, että en usko teitä, vaan että ihan pimeitä vanhempia sitä onkin! Minusta se antaa lapsellekin huonon kuvan tämän tärkeydestä, jos hakee aina lapsen myöhässä :-(.
silloin harvoin kun lapseni on varahoidossa päiväkodissa ja satun olemaan itse töissä, ainoa varahakija on avomieheni. hänen työaikansa on aina tasan 17 asti, ja usein menee väh puol tuntia yli. tämä työajan ylitys johtuu yleensä hänen asiakkaistaan, jotka änkeävät kauppaan viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa vaikka on ollut kokopäivä aikaa.
joten ei voi mitään, sori vaan hoitsut.
aikaa on n. viistoista minuuttia olettaen että pääsee lähtemään töistä tasan neljältä, lasten hakemiseen päiväkodista ei mene puolta tuntia pidempään ja päiväkodilta kaupalle ehtii vartissa.
Kun kehällä oli kolari ja liikenne seisoi. Soitin päiväkotiin ja kerroin syyn ja miksi tulen myöhässä. Pahoittelin tosi paljon ja vieläkin hävettää. Tästä on aikaa n. 6kk. Miten jotkut kehtaa tehdä sitä jatkuvasti?
Vierailija:
silloin harvoin kun lapseni on varahoidossa päiväkodissa ja satun olemaan itse töissä, ainoa varahakija on avomieheni. hänen työaikansa on aina tasan 17 asti, ja usein menee väh puol tuntia yli. tämä työajan ylitys johtuu yleensä hänen asiakkaistaan, jotka änkeävät kauppaan viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa vaikka on ollut kokopäivä aikaa.joten ei voi mitään, sori vaan hoitsut.
Vierailija:
aikaa on n. viistoista minuuttia olettaen että pääsee lähtemään töistä tasan neljältä, lasten hakemiseen päiväkodista ei mene puolta tuntia pidempään ja päiväkodilta kaupalle ehtii vartissa.
Mistä lähtien useimmilla työtäkäyvillä olisi koko päivä aikaa asioida liikkeessä joka menee kiinni klo 17?
päiväkodin työntekijät harvemmin tarvitsevat mitään kyseisestä likkeestä. ja ne kutka tarvitsevat, soittavat pyhäaamuna klo 8 että tulisitko antamaan kaupalta sitä sun tätä.
Siellä oli järjestely, että joku hoitaja saattoi aina jäädä ylitöihin, kun Länsi-Tampereelta tulevat hakijat kököttivät Haarlan mutkassa.
Tämä päiväkotien joustamattomuus on taas sitä, että äidit eivät voi voittaa. Jos et jousta omassa työssäsi, saat kenkää tai et etene urallasi, jos et ole kellontarkka lapsiasi hakemassa, olet huono äiti.
Vierailija:
mulla aina kiire hakemaan lasta päiväkodista kun työnantaja vaatii päivän viimeisellä tunnilla kahden tunnin kestävän työn toteuttamista.
Vierailija:
Siellä oli järjestely, että joku hoitaja saattoi aina jäädä ylitöihin, kun Länsi-Tampereelta tulevat hakijat kököttivät Haarlan mutkassa.Tämä päiväkotien joustamattomuus on taas sitä, että äidit eivät voi voittaa. Jos et jousta omassa työssäsi, saat kenkää tai et etene urallasi, jos et ole kellontarkka lapsiasi hakemassa, olet huono äiti.
Jos sinulla jatkuvasti/toistuvasti/usein menee työmatkaan 2 tuntia niin sinun tulee hakea ja saada paikka vuoropäiväkodista. Ei kukaan voi olettaa että pk:n työntekijät ovat 2 tuntia pitempään töissä jatkuvalla syötöllä.
Itse olen pph ja kyllä hämmästelen suuresti vanhempia jotka olettaa että minä joustan mutta heillä ei tarvitse joustaa.
Kun on sovittu hoitoaika klo 7.30-16.30 niin oletan että ruuhka-aikaankin (etenkin kun työpaikka sijaitsee muutaman km:n päässä ja vanhemmat tekee säännöölistä 8-16 työtä) vanhemmat selviää hakemaan lastaan klo 16.30 mennessä. Ja että ehtivät aamulla töihin puolessa tunnissa, kun kumminkin autolla liikkuvat. Vaan ei! Aamulla tullaan 7.15 että äiti ehtii hakemaan aamupalaa kaupasta ja illalla haetaan 16.45-17 kun äitin on pitänyt hakea illaksi syötävää kaupasta.
Minulla tulee joka hemmetin päivä ylitöitä 30-45min. Ei auta vaikka huomauttaisi asiasta " kun sinähän oot kumminkin kotona" on vastaus. En minä ole velvollinen tiedottamaan omista, työajan ulkopuolisista menoista kenellekään!
Toinen on sitten ne vanhemmat jotka tulevat usein tunnin myöhässä ruuhkaan vedoten ja hakevat sitten vastaavasti tunnin myöhässä eikä asiasta edes viitsitä ilmoittaa minulle mitään! Jos ja kun tietävät että sitä ruuhkaa on niin ottaa ja lähtee aiemmin tulemaan!
että viimeisellä minuutilla tulee asiakas ja kiertää koko kaupan hakemassa ostoksensa. Ylitöiksi menee usein!