Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin olet tarvinnut kateettia elämässäsi?

Vierailija
01.02.2023 |

Kirjoitin lyhyen matematiikan, mutta esim. kateettia tai hypotenuusaa en ole tarvinnut koskaan. - Miksi kouluissa yritetään opettaa turhaa tietoa?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut kuin jotain peruslaskuja, eli miinusta, plussaa, kertoa ja jakoa ja prosentteja.

Vierailija
2/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten matematiikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tarvinnut kuin jotain peruslaskuja, eli miinusta, plussaa, kertoa ja jakoa ja prosentteja.

Nii on

ja sitten valitat kun DI:t tienaa paremmin

Vierailija
4/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ennalta tiedä, kuka tarvitsee ja kuka ei.

Vierailija
5/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa tarvitsin katetria

Vierailija
6/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tarvinnut monta kertaa mm. joissain pienissä rakennusprojekteissa.

Vierailija
7/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kun rakensin omakotitalon kattotuoleja, oli tarpeen.

Vierailija
8/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö

Koneet ja rakennukset

Vierailija
9/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkötekniikka?

Vierailija
10/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii on

ja sitten valitat kun DI:t tienaa paremmin

En valita. Totta kai ne tienaa paremmin kuin minä. Mulla ei ole mitään halua oppia matematiikkaa tämän enempää tai varsinkaan käyttää sitä työssä.

Vierailija
11/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hirveätä, omaat taidon jota et juuri itse ole tarvinnut? Ehkäpä olisitkin voinut hyötyä siitä, mutta et ole käyttänyt tätä taitoa kun ei ole itse tehtyä vaan muut on hoitaneet homman puolestasi.

En usko että siitä tiedosta on ollut suurtakaan haittaa kenellekään.

Koskee mielestäni montaa muutakin ns. turhaa kouluainetta, tieto ei ole pahasta.

Vierailija
12/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut. Prosenttilaskun osaamisesta on kyllä ollut paljon hyötyä.

Vierailija
13/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on tarvinnut suomenruotsin kielen taitoa tosielämässä? Suomessahan ei siis ole ruotsin kielen opetusta, vaan suomenruotsin opetusta.

Vierailija
14/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tarvinnut sitä muutaman kerran. Kerran naapurini arvuutteli pihallaan kasvavan kuusen pituutta. Joku oli sen mitannut jollain laitteella, koska puu piti kaataa. Loksahti leuka naapurilta kun minä laskin sen metrilleen oikein Pythagoraan lauseketta käyttäen. Ei ole sen jälkeen enää tytötellyt.

Vierailija
15/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka pitää matematiikkaa turhana, on älyllisesti apinan tasolla.

Vierailija
16/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikan opettajani sanoi aikoinaan jotenkin näin - kaikkia näitä ette tarvitse käytännön elämässä, mutta tarvitsette sitä ajattelutaitoa, joita näiden oppimisesta seuraa.

Vierailija
17/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakensin mökille terassia ja uusia portaita ja kun maalasin leikkimökkiä.

Vierailija
18/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä trigonometrisiä integraaleja ratkaistaessa.

Vierailija
19/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, opiskelenhan minäkin koreaa, vaikka en luultavasti tarvitse sitä mihinkään. Matematiikka olisi paljon parempaa ja hyödyllisempää aivojumppaa, mutta se ei nyt tällä hetkellä huvita.

Koulussa opitaan paljon asioita, joissa ei ole myöhemmässä elämässä hyötyä. Jos sinulle opetetaan esimerkiksi jokin ruotsin kielen sana, kysytkö, mihin sitä tarvitaan? Jostain matemaattisesta asiasta voisi olla epäsuoraa hyötyä, sillä matematiikassa asiat liittyvät toisiinsa. Esimerkiksi jokin algebran tieto saattaa auttaa geometriassa.

Tieto voisi olla kiinnostavaa, vaikka siitä ei olisikaan hyötyä. Esimerkiksi mielestäni on todella mielenkiintoista, että rakkolevät ovat läheisempää sukua malarialoisille kuin kasveille, mutta mitä hyötyä tästä tiedosta voisi olla?

Vierailija
20/71 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhak baksa kirjoitti:

No jaa, opiskelenhan minäkin koreaa, vaikka en luultavasti tarvitse sitä mihinkään. Matematiikka olisi paljon parempaa ja hyödyllisempää aivojumppaa, mutta se ei nyt tällä hetkellä huvita.

Koulussa opitaan paljon asioita, joissa ei ole myöhemmässä elämässä hyötyä. Jos sinulle opetetaan esimerkiksi jokin ruotsin kielen sana, kysytkö, mihin sitä tarvitaan? Jostain matemaattisesta asiasta voisi olla epäsuoraa hyötyä, sillä matematiikassa asiat liittyvät toisiinsa. Esimerkiksi jokin algebran tieto saattaa auttaa geometriassa.

Tieto voisi olla kiinnostavaa, vaikka siitä ei olisikaan hyötyä. Esimerkiksi mielestäni on todella mielenkiintoista, että rakkolevät ovat läheisempää sukua malarialoisille kuin kasveille, mutta mitä hyötyä tästä tiedosta voisi olla?

Ruotsin kielen sanoista on hyötyä, koska ne liittyvät muiden, tarpeellisten kielien ymmärtämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi