Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää valittako vauva-ajan rankkuudesta ennenkuin..

Vierailija
20.03.2008 |

Olette kokeneet tuplat tai kolmoset + esikoinen siihen päälle!!

Yhden vauvan hoitaminen on lasten leikkiä verrattuna siihen että hoidat kaksi tai useampaa vauvaa kerralla ja vieläpä keskosina syntyneitä...Puet kaksi, vaihdat kaksi, syötät kaksi, kanniskelet kahta, nukutat kahta...jne. Ja siinä sivussa koitat keskittyä vielä esikoiseenkin.

Olen välillä niin kateellinen niille joilla on vain yksi vauva kerrallaan ja normaalikokoisena syntynyt, vaikka olenkin onnellinen kaikista lapsistani.

Terv. äiti kera esikoisen (-04) ja kaksosten (-07)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tarvitse niin tiiviisti äitiä vierelleen kuin yksi lapsi, saavat turvaa toisistaan..

ja en valita vauva-ajasta, se oli minulla aivan ihanaa, ja välillä oli tylsää et kyllä siinä olisi toisen hoitanu samalla myös

Vierailija
22/27 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyä niihin hyviin puoliin, sillä tässä elämässä se, mihin keskittyy, kasvaa elämässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai joku muu, kuka tahansa, auttamassa on arki aivan toisenlaista kuin yksin! Vaikka mies on mukana kun on kotona 100% on se rankkaa kun on poissa kotoa paljon töiden ja matkojen vuoksi, jopa useita viikkoja kerrallaan. Siksi moni ei ymmärrä rankkuutta tässäkään ketjussa, koska ei ole sitä oikeasti kokenut.

Itse olisin varmasti ollut rennompi äiti jos tosiaan olisi vanhempi lapsi ollut koekaniinina, varmaan olisi monet paineet mm. imetyksestä jne jääneet pois jos olisi tiennyt miten se ylipäätään toimii. Itse en yksin edes pystynyt harjoittelemaan tai lähtemään minnekkään imetystukiryhmään.

Kukin kokee asiat erilailla, on huojentavaa lukea että muidenkin mielestä kaksosuus on rankkaa. Se, että joku sanoo täällä että oma vauvaelämä on helppoa on aivan se ja sama. Ei hän olekaan joutunut käymään läpi minun elämääni.

t. se masentunut

Vierailija
24/27 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se yksi on raskaampi kuin ne viisi kolmosta. Meilläkin nuorimmaisella oli koliikki ja ensimmäiset 4kk se huusi aamusta iltaan. Väsyin niin, että kaikki alkoi lopulta vääristyä silmissä ja naureskelin ihan hillittömästi aivan kaikelle. Ensimmäiset lapset syntyi 12kk ikäerolla ja se ei ollut mitenkään rankkaa mielestäni. Helpointa lastenhoitoaikaa oli juuri heidän vauvaikänsä ja taaperovaihe. Vasta kun vauva syntyi ja isommat meni eskariin ja kouluun niin elämä on vaikeutunut.

Vierailija
25/27 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä ainakaan valita. Monella yhden lapsen vanhemmilla on varmasti rankempaa kuin sinulla esim. silloin kun lapsi on vakavasti sairas. Kun käy lasten syöpäosastolla katsomassa alle vuoden ikäistä vauvaansa niin toivoo varmaan että suurin ongelma olisi yöherääminen tai syöttäminen! Sapettaa tommonen arvostelu, jos ei pysty tarkastelemaan asioita laajemmin!!!!

Vierailija
26/27 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!! hanki lastenhoitoapua ajoissa!

Vierailija
27/27 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Terv. äiti kera esikoisen (-04) ja kaksosten (-07)

Terv äiti jolla tuplat (-03) ja tuplat (-04).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi