Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA marraskuussa 08. Onko muita?

20.03.2008 |

Moro vaan pitkästä aikaa!

Tuntuu olevan hieman hiljaista täällä. Meillä oli viime viikolla niskaturvotusultra ja kaikki näyttää olevan ok. NT oli 1,1mm, pituutta "Myyllä" 5,2cm eli viikot täsmäs. Hirmusesti kaveri siellä heilu ja vilkutteli, oli oikein linssilude kun ei meinannu suostua kääntymään kylelleen et ois sen NT:n saanu mitattua. Ens tiistaina ois sit lääkäri, jolle saakin valittaa selästä. Ei meinaa kestää yhtään istumista ja koulun penkillä vaan pitäis pystyä olemaan.

Mitäs teille kaikille kuuluu? Onko kaikki menny hyvin?

Onko teillä muilla tökkiny nää uudet sivut? Mulla ei välillä meinaa näyttää yhtään keskustelun aihetta, varsinkin sillon ku ois aikaa kirjottaa niin plussanneissa ei ole yhtään otsikkoa..

Nyt kaikille mukavaa viikonloppua!

tatjuska ja myy 13+1

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa.. väsymys vie voimat eikä ole jaksanut kirjoittaa.. varmaan aika yleistä vaivaa meillä kaikilla. Öklö olo sen kun jatkuu, parin tunnin välein pitäis syödä vähän. Muutaman kerran oon syöny vähän liikaakin, ja sitten vasta huono olo onkin..

Tänään rupes ahistaa oikein kunnolla, kun kuulin että miehen sisko on raskaana, vahingossa alkunsa saanut... Neiti ei osaa kun ryypätä ja rellestää joka viikonloppu ja poikakaverinsa on vielä pahempi.. Anopin kans juteltiin että jos pitää lapsen niin kenenkähän hoidettavaksi se jää ja pysyykö edes jätkäkaveri enää kuvioissa mukana. Pitää nimittäin aikapaljon rauhottua molempien ja kasvaa että voipi lapsen hoitaa. No, voihan se onnistuakin mutta nyt ei oikein tahdo uskoa siihen. No joo, ehkä sitä vaan ei nyt tässä tilanteessa osaa oikealla lailla suhtautua koko asiaan. Ehkä ymmärrätte.. on muuten eka kerta kun jonkun raskaus ärsyttää näin paljon.

Mutta nyt ota pienet tirsat, että jaksan mennä vielä pitämään treenit illalla.

-tatjuska ja myy 7+4-

Vierailija
42/51 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein tiedä minne kuulun, mutta LA on marraskuun loppupuolella, varhaisultrassa kävin tällä viikolla ja kaikki siellä kunnossa. Meille on tulossa toinen lapsi, 2½ v aktiivista yritystä takana, mutta ei siis mitään hoitoja missään välissä. Esikoista yritettiin 1½ v, ennen kuin hän sai alkunsa, ilman hoitoja silloinkin. Eli paljon olen käynyt lapsettomuusasioita läpi, mutta taas on rankat hoidot kokematta, siitä vähän tuo epävarmuus että minne sitä oikein kuuluu.

kasa 7+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu hyvää, tai ainakin ultrauutiset olivat hyviä... Ultrassa siis oltiin tänään ja siellä näkyi pienen sydämen syke, ja voi että oli odotettu näky! On tässä tarpeeksi ollut murheitakin viime viikkoina, ensin oli se koiran juttu ja nyt maanantaina mun mummoni nukkui pois, niin kyllä tähän tarvii jotain hyvääkin tulla! Nyt on vaan sitten pelko persuuksissa, että kestääkö tää loppuun saakka... Mutta itketään sitten jos menee jokin vikaan, oon nyt päättäny NAUTTIA tästä raskaudesta niin kauan kuin tätä kestää, esikon aikana en oikein osannu nauttia, kun pelkäsin koko ajan... Mutta nyt siis vaan NAUTIN! (ainakin tän illan...)

napero ja pikkutonttu 7+0 (samalla siis varmistui että LA on 26.11)

Vierailija
44/51 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa, teille nyt tosiaan tulee vauva! :)

Meilläkin oli tänään ultra, Raju voi hyvin, oli muutaman päivän arvioitua isompi ja sydän sykki nätisti. Kokoa oli nyt 3,7cm. Mulle tuli oikein tippa linssiin, kun tajusin, et kaikki taitaakin mennä hyvin.. on se vaan uskomatonta!

Nyt on pakko mennä lepäilemään, sain eilen työpaikankin pitkän hakujakson jälkeen, joten vissiin kaikenlainen stressi on lauennut, kun väsyttää oikein kunnolla.

-Osse rv 10+2

Vierailija
45/51 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoja ultra-kuulumisia! On se mukava kuulla/nähä et kaikki on kohallaan. Ja Osselle onnittelut työpaikasta!!!

Meillä oli viikko sitten neuvola ja ihan kiukuttaa. Täti oli ihan lahna! Me istuttiin siellä yli tunti kun se näpytteli esitietolomakkeesta tietoja koneelle. Mun mielestä ihan hyödytön käynti. Ois riittäny jos se ois lätkässy kaikki printit ja esitteet kätee, ottanu Hb:n, pissan ja painon=10min, mutta me vaan istuttiin kun se hiirulainen näpytteli. Onneks se on sijainen ja saadaan se oma täti ens kuussa. Tulisin hulluks ton kanssa. Se ei ees tienny vastauksia mihinkään kysymyksiin. Sitte se laski raskauden kulun menkkojen mukaan, vaikka olin sanonu hoidoista ja sairaalan laskutoimitus oli vieressä...mutta eihän se voinnu ymmärtää...

Nyt sitte ootellaan kutsua np-utraan...jos se täti ny osas/muisti laittaa paperit eteen päin...

Mutta muuten menee hyvin. Ei juurikaan väsytä, mutta laiskottaa kylläkin. Nälkä on koko ajan ja tietyt hajut saa yökkimään. Onneks en oo kuitenkaan oksennellu.

Mutta hauskaa viikkoa kaikille!

Pingu ja möykky 10+0

Vierailija
46/51 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitäis siis vielä ensi ke asti käyttää niitä, mutta en enää yksinkertaisesti pysty. En tiedä, oonko kehittänyt allergian niille vai mikä, mutta nyt on paikat niin ärtyneet, että en enää kestä. Oon parina päivänä laittanut vain iltaisin, ettei töissä olisi niin ikävä olo, mutta sit oon heräillyt yöllä kutinaan ja kirvelyyn. Joten mun on yksinkertaisesti pakko lopettaa ne. En tietenkään saanut aikaiseksi soittaa lääkärille, mutta järkeilin, että jos päiviä on vain viisi jäljellä, niin voiko se olla niin vakavaa?? Se hiukan pelottaa, että niinä päivinä, kun en ole aamulla lääkkeitä laittanut, kipeitä vihlaisuja ja menkkakipuja on ollut paljon, toisin ku normaalisti. En tiedä mitä tehdä... zumenoneja jatkan ke asti, koska niistä ei tietenkään tule mitään oireita.

Muuten kaikki on hyvin, töissä on ollut kivaa, sain joka kerrottua pomolle raskaudesta, vaikka pakkohan ei tietty ollut, mutta mulla on joka tapauksessa 4kk koeaika, ja ennen sen päättymistä pitäis kertoo kuitenkin.

Seuraava neuvola on tosiaan vasta toukokuun puolivälissä, mut sokerirasitus on jo ensi tiistaina. Joko jollakulla on saatu sydänäänet kuulumaan?

Jaahas, kai sitä pitää kömpiä petiin. Olisi kiva kuulla muistakin!

-Osse ja Raju rv 11+2

Vierailija
47/51 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhään ihmettele Osse että oot tullu allergiseksi lugeille. Siinä paketin kyljessähän lukeekin että ne sisältää jotain pähkinäöljyä. Ittekkin niitä vähän oon pelänny ja joskus on vähän kutitellutkin, mutta onneks mun ei oo noin kauaa tarvinnu niitä koskaan käyttää.

Miks sul muuten on se sokerirasitus? Onks sulla jokin perussairaus vai jotain nyt ilmennyttä? Multa on varmaan menny ihan ohi nyt tää juttu.

Meillä on kanssa neuvola tai oikeestaan lääkäri ens kuun loppupuolella. Jos sitte sillon kuuluis ne sydänäänet. Neuvolatäti kun ei viimeksi halunnu ees yrittää...nössö kun oli.

Mutta meillä oli np-ultra perjantaina! Se kaveri oli 3,7cm pitkä ja ihan humanoidin näkönen. Silti se heilutteli meille ja pienen tökkimisen jälkeen suostu kääntymään kyljelleenkin. Niskapussin se sieltä löysi, mutta turvotusta ei ollu. Se ois kuulemma lähettäny jatkotutkimuksiin jos turvotus ois ollu yli 3mm. Meillä oli 0,5mm. Verta otettiin kanssa putkilotolkulla. Osa niistä kuulu tähän np-ultraan, mutta osa oli sitten niitä alkuneuvolan näytteitä. Teki vähän häijyä se verimäärä :(

Mutta tällä hetkellä ollaan selvillä vesillä. Nyt vaan ootellaan sitä verikokeen tulosta ja toivotaan parasta bd

Pingu ja möykky 11+0

Vierailija
48/51 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehtiin viime raskaudessa rv 15 sokerirasitus pco-tyyppisten munasarjojen takia, sit loppuraskaudesta oli normaali painoindeksin takia määrätty rasitus. Tässä raskaudessa pyysin samaa, ja täällä sattui olemaan UKK-instituutin tutkimusohjelma, jossa tutkitaan raskausdiabetesta, ja siihen kuuluu kaksi rasitusta, rv 8-12 ja rv 26 tienoilla. Eli tässä selitystä aikaiseen rasitukseen. Mulla on reilusti ylipainoa, joten ihan hyvähän niitä sokereita on seurailla, ja mulla niitä seurattiin jo yritysaikanakin säännöllisin väliajoin. Ikinä ei oo mitään ongelmia kyllä ollut, kop kop. Esikoinenkaan ei ollut mikään jätti, tosin lähellä 4kg, muttei hurja kuitenkaan.

Mun tutuille on nyt tässä kuussa syntynyt neljä vauvaa, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Yhtään en oo vielä päässyt livenä näkemään, mieli tekisi kyllä pian päästä.

Ensi yönä laitan viimeiset luget, luojan kiitos. Pahin kutina ja ärsytys on vähän hellittänyt, mutta en jää niitä kyllä kaipaamaan. Mutta nyt iltapuuhien pariin.

-Osse ja Raju rv 11+6

Vierailija
49/51 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

Hieman olen ollut nettipimennossa, kun oma kone kärvähti eikä suostu enää käynnistymään, great. Kaikki koulujutut siellä ja nyt pitäis ettiä jotain adapteria jolla läpärin kovalevyn sais kiinni pöytäkoneeseen et sais nuo tiedot siirrettyä.. no, se siitä..

Viime viikolla oli neuvola, ja vähän ärsytti kun sitä alkuraskauden ultraa ei tula automaattisesti, kun KYS:llä olivat jo määritelleet lasketun ajan. Joten nyt ultraan pääsy edellyttää niskaturvotuksen mittaamista, jota en aivan välttämättä oilisi halunnu, mutta kun haluaisi käydä kuitenkin ultrassa kurkistamassa kädet ja jalat ja ehkä nenänpään.. Me siis varattiin se ja verikokeissakin jo kävin. Meillä terkkari halus kokeilla löytyykö sydänäänet ja löytyihän ne vaikka viikkoja oli 9+0, onneksi olin just käyny vessas, kun joutu sillä anturilla painamaan ja kaivamaan oikeaa kohtaa..

Yks vaiva on tullu, nimittäis selkä on jo ihan soosina. Mulla kun on yliliikkuvat nivelet niin niistä ei ole kuin haittaa. Kaverin kans käytiin kattomas sille lastenvaunuja ja oli ehkä 1,5 tuntia jalkojen päällä, niin hyvä kun pysty enää kävelemään. Mitähän se loppuajasta, jos nyt on jo tällästä..

Mutta nyt syömään....

-tatjuska ja myy rv 10+0-

Vierailija
50/51 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi tulossa ja eilen eka ultra. Kyllä jännitti, että onko siellä masussa elämää ja olihan siellä!!! On se vaan mahtava tunne nähdä oma " toukka" ihan konkreettisesti. Ja kaikki siis hyvin ja sama LA tuli kuin neuvolassakin.

Pari viikkoa on pahoinvointi ollut poissa ja nyt on energinen olo kun ei enää hirveesti väsytäkään. Makeete tekee mieli!! Oliskohan tulossa toinen tyttö??

RV 12.

Vierailija
51/51 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus alkoi ilman hoitoja. Kaikki lapsettomuustutkimukset ehdittin kyl käydä ja vikaa ei löytynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän