LA marraskuussa 08. Onko muita?
Moro vaan pitkästä aikaa!
Tuntuu olevan hieman hiljaista täällä. Meillä oli viime viikolla niskaturvotusultra ja kaikki näyttää olevan ok. NT oli 1,1mm, pituutta "Myyllä" 5,2cm eli viikot täsmäs. Hirmusesti kaveri siellä heilu ja vilkutteli, oli oikein linssilude kun ei meinannu suostua kääntymään kylelleen et ois sen NT:n saanu mitattua. Ens tiistaina ois sit lääkäri, jolle saakin valittaa selästä. Ei meinaa kestää yhtään istumista ja koulun penkillä vaan pitäis pystyä olemaan.
Mitäs teille kaikille kuuluu? Onko kaikki menny hyvin?
Onko teillä muilla tökkiny nää uudet sivut? Mulla ei välillä meinaa näyttää yhtään keskustelun aihetta, varsinkin sillon ku ois aikaa kirjottaa niin plussanneissa ei ole yhtään otsikkoa..
Nyt kaikille mukavaa viikonloppua!
tatjuska ja myy 13+1
Kommentit (51)
Hienoa, että meitä on uskaltautunut mukaan jo näinkin moni..
Unelmako: Mites siellä ultrassa kävi?
Osse: Olen seuraillut tuota sinun hcg-arvon kehittymistä ja nyt on pakko todeta että HIENOA, että se sykekin sieltä löytyi. Juu on tää tällästä oottamista ja piinaamista, ensin odotetaan hoitoviikkoa, sitten on piinaviikot, sen jälkeen odotellaankin ekaa ultraa ja riskiajan täyttymistä. Koko ajan saa olla varpaillaan.
Mushu: Toivottavasti se syke löytyy sieltä, pidän peukkuja. Meillä onkin samana päivänä ultra.
Snygg: Teilläkin syke löytyi, ihanaa.. onneksi vuoto loppui..
Sona ja mooch: Oireet ainakin ois hyvät, jaksamista ultran odotteluun..
napero: Onkos sulla koska ultra? Oireet sullakin lupaa hyvää..
Täälläkin oireina kuvotus, palelu ja rintojen arkuus.. ja luget ällöttää, onneks tarvii enää viikon verran tunkee niitä, paikat rupee oleen aika hellänä jo..
tatjuska ja myy rv5+6
tänään on taas sellainen olo, että ei epäilystäkään raskausoireista, mutta välissä olikin useempi päivä, etten oikein tiedä. Tosin silloin oli vatsatautikin päällä, mikä varmaan vähän heikensi oloa ja tuntemuksia. Onneksi ei ole tarvinnut oksentaa kuitenkaan, ei vatsataudin eikä raskauden takia. Edellisessä odotuksessakaan en oksentanut, joten en osaa sen oireen puutteesta huolestua.
Snygg, mahtavaa että sieltä syke löytyi!!
Mushu, mulla oli kans kamala nälkä pari viikkoa sitten, ihan koko ajan sai olla syömässä. Nyt on mennyt se jo ohi, pikemminkin käyn kaappeja läpi, että löytäisin jotain, mitä tekisi mieli.
naperon kanssa ollaankin vanhoja tuttuja, ja on tosi hienoa, että oot täällä pinossa kans!
Mä olen kovasti miettinyt, jaksanko odottaa np-ultraan sen vaaditun kuukauden vai menenkö välissä yksityiselle tarkistuttamaan tilanteen. Viimeksi pääsin julkisella kolmeen ultraan rv 7,9 ja 12, joten nyt tuntuu kovin pitkältä ajalta odottaa... Neuvolaan varasin jo ajan viikon päähän, mutta täällä ei siellä ole ultraa eikä dopplerilla vielä varmaan sydänääniä kuulu. Koetan hokea, että sille km:lle ei mitään voi, tulee jos on tullakseen, mutta silti sitä jotenkin haluaisi tietää heti, jos huonosti käy.
No, ehkä ei kannattaisi näitä miettiä, mutta välillä tulee vaan pyöriteltyä asioita mielessä. Olen mä miettinyt myös kaikenlaista mukavaa, kuten uusia vaunuja jne. :) Mielikuvitus se vaan laukkaa... ja usein reilusti asioiden edelle.
Mutta nyt unten maille.
-Osse ja Raju rv 8+0
...ja vilkutus kauikille tutuille!
Meillä oli tänään ultra...11,7mm pitkässä klöntissä (miehen mukaan) sykki pieni sydän :) Sain neuvolakortin ja la ois 11.11 ja nyt siis rv7,4. Pikkasen jännitti mennä ultraan ku ties et yhtä hyvin saattaa olla huonojakin uutisia.
Me ollaan kolmekymppisiä ja ensimmäistä ollaan yritetty/toivottu nelisen vuotta. Tää raskaus oli ekan ivf:n ekasta pas:sta. Ivf:stä mulle tuli kemiallinen ja tää nyt siis elämäni ensimmäinen oikea plussa.
Mie oon aina ollu vilukissa, joten en osaa palelua laittaa oireisiin. Aluks väsytti kamalasti, mutta nyt on kyllä normaalin väsymyksen rajoissa. Päikkäreitä en siis tarvi. Nälkä on vähän väliä ja syödä pitää, muuten tulee paha olo. Tosin nykyään ruoka ällöttää...varsinkin jos oon sen ite tehny. Makeaa ei oikeestaan tee mieli, mutta suolasta kylläkin.
Pingu rv7.4
Eli eilen illalla alkoi kova verenvuoto kipuineen ja aamulla kävin ultrassa, eikä siellä enää ollut sikiötä, eli tää oli nyt tässä...
Paljon onnea teille muille odotukseen!
Snygg
voi hitto, Snygg, miten ikäviä uutisia... olen tosi pahoillani!!
-Osse
Snyggille paljon jaksamista! Olen niin pahoillani. Yhdessä hetkessä leijutaan pilvissä ja toisessa vedetään matto jalkojen alta. Ei oo reilua. Tässä tilanteessa toivon, että kaikki tuli vuodon mukana pois, etkä tarvi lääkkeellistä tai kaavintaa tyhjennykseksi.
Pingu
Tännehän on löytynyt väkeä vaikka kuinka. Kiva kiva!!!
SNYGG: Olen tosi pahoillani puolestanne! Ei voi ymmärtää kuinka ensin annetaan ja sit noin vaan otetaan pois. Surette nyt rauhassa tämän menetyksen ja sit pää pystyssä uusiin koitoksiin!
TATJUSKA: Yllättävän äkkiä tuo aika kuluu ja ultra lähenee. Sullahan on se jo ensi viikolla keskiviikkona! Hui! Tuuhan sit heti kertomaan kuulumiset. Yritä saada nukutuksi ti-ke välinen yö. Mulla teki tiukkaa edellinen yö ennen ultraa ja aamu oli yhtä piinaa, jännitin ihan hirveesti!
OSBORNE: Hui kuinka alhainen oli sun hcg. Pääasia kuitenkin on, että kaikki on nyt hyvin! Aika mielettömän ihanaa nähdä pikkuisen syke ensimmäisen kerran. Miltäköhän ollenkaan mahtaa tuntua sen kuuleminen? No sehän me päästään jokusien viikkojen jälkeen kokemaan!
MOOCH: Tsemppiä tulevaan ultraan! Tuuhan kertomaan kuulumiset!
NAPERO: Tehän hienon yllätyksen saitte! Onnittelut! Ei tuo hoidoissa ravaaminen mitään mieltäylentävää puuhaa ole. Onneksi se on nyt tältä erää ohitse!
MUSHU: Tsemppiä uusinta ultraan! Kyllä se pikkuinen siellä on sinnitellyt ja nyt syke näkyy kunnolla. Tuu kertomaan ultranäkymistä!
SONA: Mitenkä teillä on vasta rv8+ ensimmäinen ultra? Mulla oli rv6+5 ja toinen on vielä kahden viikon päästä eli rv8+5. Kylläpä vaihtelee hoitopaikoittain käytännöt. Onko sulle Luget käytössä? Jos on niin millaiset ohjeet niiden jatkosta/lopetuksesta? Tsemppiä tulevaan ultraan, yllättävän nopeasti tuo kaksi viikkoa kuluu!
PINGU: Hienot ultranäkymät!! Onnittelut! Tuo ensimmäinen ultra on kyllä ärsyttävän jännittävä juttu. Jännittääköhän sitä jokaista ultraa yhtäpaljon. Toivottavasti ei, hulluksihan tässä muuten tulee!
KAIKILLE vielä onnittelut alkaneesta raskaudesta ja enkeliarmeija rinnallenne kulkemaan yhdeksän kuukauden matkaa!!
KYSYMYS kaikille: Onko käytössä iki-ihanat Lugepallerot? Millaisilla ohjeilla jatkatte / lopetatte niiden kanssa äträämisen?
(.) Ultra oli siis tiistaina. Jännitin ihan hirveästi edellisen yön ja ultra aamun. Näkymät olivat ihanat, pikkuinen on ihan oikeassa paikassa, mittaa oli 7.8mm ja mikä parasta sydän sykki kiivaasti! Pikkuinen vastasi viikkoja 6+5 (ihan niin kuin pitikin). Uusi ultra hoitopaikassa on kahden viikon kuluttua 8.4. Silloin jos kaikki on hyvin saan neuvolakortin. Neuvola ajan saisi kyllä jo tilata, mutta ei sillä kai mikään kiire ole. Oireet ovat hyvin samanlaisia kuin teillä kaikilla, väsymystä, palelua, rinnat aristaa, painon tunnetta vatsalla, aamuisin ei oikein aamupala maistu ja viime päivinä ruokahaluttomuutta on esiintynyt pitkin päivää.
Nyt nukkumaan. Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille!
halauksin, Unelmako rv7+1
Snyggille pahoittelut toistamiseen, olimme tosiaan samassa ketjussa tuolla toisaalla.
Unelma, IVF-hoitaja ehdotti aikoja rv 7 eteenpäin, mutta suositteli viikkoa 8 jos vaikka molemmat siirretyt alkiot olisivat kiinnittyneet. Silloin näkisi paremmin tilanteen. Silloin tuntui, että viikko sinne tai tänne, no biggy, mutta nyt... aika menee niin hitaasti eteenpäin!
(.) Väsymys on aivan järkyttävä!!! Olen ihan naatti koko ajan, vuorokauden ajasta ei niin väliä. Kuvotusta on lähes vuorokauden ympäri, mutta tämän kanssa on jo tottunut elämään. Pientä suupalaa vaatii n. tunnin välein, joten suolakeksit on aina käden ulottuvilla.
Mukavaa alkanutta viikkoa, kertokaahan kuulumisia!
t. Sona rv 6+6
Ai niin, niistä lugeista. Joo, niiden ällöjen kanssa pitää vielä pelata, 3x2 on annostus. Ultran jälkeen katsotaan sitten, miten aletaan vähentämään, näin hoitaja ohjeisti. Pitää kyllä sanoa, ettei tule niitä ikävä, vaikka avuksi varmasti ovatkin...
mulle tehtiin siirto luonnolliseen kiertoon, joten plussa-uutisen (siis verikokeen) jälkeen sain käyttää hallussani olleet luget pois. Eli noin puoli viikkoa. Ja annos oli 1x200mg, eli ei paha.
).( Mulla on ihan kamalaa kuvotusta viikonlopusta lähtien. Koko ajan pitää olla syömässä. Jos päästää nälän kunnolla yllättämään, niin syöminen on ihan tuskaa. Monet ruuat ällöttää ja hajutkin on alkanu kuvottamaan. Aamupahoinvointia mulla ei oo, eli jopa tunnin pystyy aamulla olemaan hereillä ennen kuin on pakko syyä :)
Pingu ja möykky 8+2
Hitsi hitsi, eilen kirjottelin pitkät pätkät ja kaikki katos jonnekin teille tietämättömille..
Snygg: Voi kurjuuksien kurjuus, olen todella pahoillani.. lähetän voimahalin..
Lugeista sen verran että siirron yhteydessä sain ohjeet että jo testi on plussa niin lugeja jatketaan rv 7 saakka, joten huomenna ultran yhteydessä saan varmaan tarkemmat ohjeet..
vähän muuten jännittää tuo huominen, onneksi aika on heti aamusta, ettei tarvii koko päivää olla paskat housuis, saas nähä miten nukuttaa. Oon muutenkin täs viikon verran heränny yöllä vessas käymään, mitä meikäläisen ei normaalisti tarvii tehdä, kai se kuuluu asiaan. Väsymys on muuten ihan älytön, onneksi olen anopilla työharjoittelus, jossa saan nukkua yhtäaikaa lasten kans päikkärit. Tänäänkin tuli nukuttua 2 tuntia, ei tehny ees tiukkaa.. :)
Muuten onko kenelläkään ollut niitä kuuluisia itkukohtauksia, esim. leffan aikana?
Mutta huomenna lisää kunhan käyn siellä ultrassa
tatjuska ja myy 6+5
Hellurei!
Tänään oli siis se pelätty ultra, jännitti enemmän kuin joskus aikoinaan esiintyminen.
Mutta siis, kaikki hyvin, sydänäänet kuului ja myy vastasi viikkoja, oli 7,8mm.. la 20.11. Pikkasen helpotti oloa, nyt hieman rauhallisemmalla mielellä etiäpäin.. 17.4 on sitten varttu neuvolaan aika, joten sitä odotellessa..
nyt selvis se lugejen lopetuskin, vähennetään hiljakseen, eli 6.4. saakka 2+2 ja sen jälkeen 1+1 10.4 saakka.
-tatjuska ja myy 6+6-
Tervehdys vaan kaikille!
Ihan sama kuin Tatjuskallakin, ihan tajuttomasti jännitti aamun kontrolliultra. Mutta kaikki on niinku pitääkin. Syke löyty ja toukka oli kasvanu, 12.2 mm jo. Vastaa kooltaan 7+3, mut silti laskennallisesti mennään nyt 7+5 päivässä. Mahtuu toi toukan koko kuulemma yksilöllisen vaihtelun piiriin ihan hyvi. La aikastu sit päivällä eli se ois 14.11! Sano se lääkäri vielä että vaikka keskenmeno on toki vielä mahdollinen, suunnilleen siihen asti ku se pieni sylissä on, niin nyt näyttää ennuste oikein hyvältä. Että helpotti kuulla hyviä uutisia! neuvola-aikaa tilailen vasta perjantaina kun huomenna olis yks työhaastattelu, ja aattelin sen kattoo ensteks, et tartteeko työaikoja ottaa kuinkakin huomioon. Jos se työ ny ees kiinnostaa mua ; )
Onnittelut Tatjuskalle hyvistä ultra kuulumisista!!!
Yritän myöhemmin vastailla muille, mutta nyt vaan omaa napaa.
T:mushu&toukka 7+5
... Lugegalluppiin jäi vastaamatta. Eli hLuget olis saanu lopettaa heti plussaan, mut sain aman mielenrauhani takia käyttää kaapissa olleet pois. Ja lopeteltiin sit ensin vähentämällä yhteen päivässä.
T:mushu+Toukka
Olipas teillä komean mittaisia kavereita siellä!
Mulla oli eka neuvola tänään, eikä siellä mitään ihmeellistä ollut, paras anti oli se, että sain ruinattua ekan lääkärikäynnin, joka sisältää täällä siis ultran, jo ensi viikon perjantaille. Hoitaja rauhoitteli, että tää oireettomuus voi hyvin olla ihan normaalia näillä viikoilla, mutta että totta kai pääsen nopeammalla aikataululla ultraan, jos se mua helpottaa. Ja helpottaahan se. Sen jälkeen kun onkin sit mahdollista jo kuulla dopplerilla sydänäänet, nyt niitä ei edes yritetty vielä.
Ja kyllä kai niitä oireitakin on, jos ihan hirveen tarkkaan itseään tutkiskelee, esim. tää tolkuton nälkä, joka tulee jos vähänkin liikkuu normaalia enemmän. Tai sit kaikkien maitotuotteiden hillitön himo, jopa maidon, vaikken sitä ole 20 vuoteen juonut (paitsi viime raskauden aikana kaksi isoa lasia).
Mutta nyt sen ruoan pariin.
-Osse ja Raju rv 9+0
Hei Tatjuska!
Olen käynyt täällä vaklaamassa kuulumisiasi ;) ihanaa oli lukea, että ultrassa kaikki hyvin!! Voiiih!
Oikein hyvää vointia ja itke vaan kun itkettää... se kuuluu taudin kuvaan! ja nuku varastoon ;)
toivottavasti tulen perästä, ens viikolla PAS.
onnitellen: savoska
Onnittelua Mushulle ja tatjuskalle hienoista ultrakuulumisista!!!
Kovasti täällä itsekin odottelen ensi keskiviikon ultraa ja asia pyörii kyllä mielessä koko ajan!
Onko teillä ollut vaivana päänsärky? Minulla oli eilen vuorokauden mittainen jysäri, johon ei lääkkeet auttaneet. Minulla on taipuvaisuus migreeniin ja kun tähän mennessä ei ole ollut yhtään kohtausta kuvittelin jo, että ehkä raskaus auttaisi siinäkin. No, väärässä olin.
Niistä itkukohtauksista oli myös puhe jossain, minä aloin eilen, ilman mitään syytä itkemään kaupungilla! Vähänkö hävetti... Sitten katsoin eilen Koiralle koti -ohjelman ja vollasin koko ajan...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Sona, rv 7+3
jäi vastaamatta, tai lääkkeistä ylipäätään. Mulle kun tehtiin lääkkeellinen pas, niin oon syönyt zumenoneja ja lugeja jo 2kk ja vielä 3vk jatkuu. Eli kun rv 12 tulee täyteen, saan lopettaa. Soitinkin just ja pyysin uuden reseptin, kun eihän noi aikaisemmat tietenkään niin pitkälle riittäneet.
Päänsärkyä ei ole ollut, onneksi, viime raskaudessa sitä oli jossain vaiheessa lähes päivittäin. Onneksi mulla ei ole migreeniä yleensä, tosin viimeksi näin kyllä sahalaitaakin, kun oli raskausmyrkytysepäily muutenkin päällä.
Sen sijaan itkua riittäis, ihan ihme jutut saa liikuttumaan. Jos joku koiraohjelma tai telenovela. :D
Mut nyt syömään, kun taas on alkanut tää kiljuva nälkä. Välissä oli jo poissa, tosin mulla oli se vatsatauti, mikä varmaan vei nälän.
-Osse ja Raju rv 9+2
huhuilen vaan, kun pino alkaa vajota... :)
-Osse
Taidetaan Sona olla samassa pinossa tuolla Elleissäkin... Mä vaan toisella nikillä...