LA marraskuussa 08. Onko muita?
Moro vaan pitkästä aikaa!
Tuntuu olevan hieman hiljaista täällä. Meillä oli viime viikolla niskaturvotusultra ja kaikki näyttää olevan ok. NT oli 1,1mm, pituutta "Myyllä" 5,2cm eli viikot täsmäs. Hirmusesti kaveri siellä heilu ja vilkutteli, oli oikein linssilude kun ei meinannu suostua kääntymään kylelleen et ois sen NT:n saanu mitattua. Ens tiistaina ois sit lääkäri, jolle saakin valittaa selästä. Ei meinaa kestää yhtään istumista ja koulun penkillä vaan pitäis pystyä olemaan.
Mitäs teille kaikille kuuluu? Onko kaikki menny hyvin?
Onko teillä muilla tökkiny nää uudet sivut? Mulla ei välillä meinaa näyttää yhtään keskustelun aihetta, varsinkin sillon ku ois aikaa kirjottaa niin plussanneissa ei ole yhtään otsikkoa..
Nyt kaikille mukavaa viikonloppua!
tatjuska ja myy 13+1
Kommentit (51)
Oon ootellut, että joku muukin tänne kirjoittelis, mutta nyt sit huomasin, et onhan täällä viestejä, en vaan muka ole huomannut koko pinoa.
Minulla oli kans vähän epävarma olo, mutta viime viikolla neuvolassa kuunneltiin sydänääniä, ja siellähän ne jumputti. Jo sitä ennen olin tuntevinani vähän liikkeitä, ja sen jälkeen myös, joten eiköhän Raju siellä köllöttele. Maha on kans kasvanut jo vähän, ei sitä kyllä muut huomaa, kun on tuo maha niin iso muutenkin, mutta itse sen tunnen. Tilasin sunnuntai-iltana netin kautta Englannista parit äitiyshousut, ja ne tuotiin tänään minulle. Tosi mahtava palvelu oli siinä kaupassa!
Vielä ei siis liikkeet tunnu jatkuvasti, mutta olisinko nyt kolmesti tuntenut selkeästi liikkeitä. Eiköhän ne siitä lisäänny ajan myötä.
Neuvolassa kuulin myös sokerirasituksen tulokset, ja ihan kunnossahan ne olivat. Viime viikolla oli parina päivänä jo selkeää turvotusta, kun istuin töissä pitkän päivän, mutta nyt se on onneksi poistunut. Pelottaa vähän, kun edellisessä raskaudessa sitä tuli hirveät määrät silloin lopussa. Nyt pitäisi kuitenkin jaksaa olla töissä ihan äitiysloman alkuun asti.
Pingu kyseli ostoksista - minun täytyy tunnustaa, että olen ostanut jo fleecepuvun ja eilen pari t-paita H&M:ltä, kun olivat niin suloisia. Ostin vielä sellaista kokoa, että vuoden päästä ovat Rajulle sopivia... no, eipähän nuo kaapissa happane. Mutta muuten olen kyllä ajatellut odottaa vielä syksylle. Meillä ei tosin ole hirveästi vauvanvaatteita, kun ahdistuksissani möin melkein kaikki tytön vaatteet ennen kuin Raju sitten tärppäsi, enkä ole aikonut tällä kertaa äitiyspakkausta ottaa. Joten jossain välissä on sitten pakkokin shoppailla, ei sillä että olisi jotenkin vastenmielistä puuhaa. :D
Mutta nyt täytyy varmaan valmistautua yöpuuhiin. Onnellista odotusta kaikille!
-Osse, typy 1,5v ja Raju rv 15+6
Joskos tännekin puolen jotakin sais raapustettua... Mä en oikeesti tajuu mihin mun kaikki aika menee!!!
No, omaa napaa... Tänään käytiin np-ultrassa, ja kaikki oli hyvin. Sydän sykki ja vauva oli todella pirteällä tuulella, heilutteli ja hyppelehti massussa... IHANA!!! Syy vuoteluunkin selvisi, tai kätilö ainakin oli sitä mieltä, että raskaus oli alkanut kaksosraskautena, mutta toinen ei sitten ollutkaan jaksanut kehittyä/kasvaa... No, onpa tuo ennenkin koettu (Eetua odottaessanihan tuli kanssa toinen pois...)
Ostoksista oli ollut puhetta, mä eilen tilasin turvakaukalopussin pienelle ja tänään ostin vauvakirjan. Oon kyllä kattellu vauvanvaatteitakin, mutten vielä oo ostanu mitään, kun en oo oikein löytänyt mitään... Meillä tosin on kaikki Eetun vaatteet tallella, joten ei tartte ostaa juuri mitään, mutta silti sitä tulee varmaan hankittua jotakin...
Mulla olis vielä seittemän viikkoa töitä jäljellä ennen neljän viikon kesälomaa ja sitten olis enää viisi viikkoa töitä, kun oon saanu siirrettyä lomia/ylitöitä sinne syksyyn, niin saada jäädä jo 17.9 kotiin!!! IHANAA!!! Äippäloma alkaa vasta 20.10.
Mutta joo, eipä nyt tällä kertaa enempää, koitan taas ryhdistäytyä ja tulla enemmän kirjoittelemaan!
napero ja pikkutonttu 13+1
Meillä oli eka neuvolalääkäri eilen keskiviikkona ja ensin ei meinannu sydänäänet kuulua millään. Istukan humina kyllä kuulu, eli se ois nyt tossa päälimmäisenä tällä hetkellä. Mutta kun hoitsu kutsuttiin paikalle ni se löys melkein heti voimakkaat sydänäänet. 147 oli sen hetken syke. Muutoinkin kaikki oli hyvin. Tosin mulle ei oo juurikaan tullu painoa lisää. Tosin eka neuvola oli iltapäivällä ja nyt aamulla, joten päivän aikana tulee aina kilon verran kuitenkin.
Neuvolasta suuntasinkin kauppaan ja sieltä sattui sitten käteen yksi vauva-lehti. En nyt muista lehden nimeä, mutta se missä on juttu Anitra Ahtolasta. Siinä tuntu olevan eniten mulle ajankohtaisia juttuja. Eka raskaus kun on kyseessä, niin nää raskausasiat, synnytys ja alkukuukaudet kiinnostaa eniten. Kaveri oli vuosi sitten ostanu jonkun kirjan, jota sillon selasin ja mietin, et se vaikuttaa aika hyvältä. Pitääkin kysästä et mikä se on.
Mä oon kanssa ikään kuin tuntenu jotain myllerrystä aina välillä vattassa. Jotain semmosta mitä en tunnista suolistomyllerrykseksi. Ehkä pikku huljaa alkaa nyt tuntemaan enemmän. Muutoin maha on kyllä kasvanu ja kohta joudun housuostoksille. Ja välillä vihloo oikealta. Toivottavasti vaan kasvukipuja.
Pingu rv 15+4
Mie käyn täällä aika ajoin kurkkimassa, mutta kukaan ei oo kirjotellu mitään moneen viikkoon... Mihins porukoihin ootte siirtyny kirjottelemaan?
Meillä oli viime viikolla toka ultra ja nyt tiedetään jo sukupuolikin. Eli kovasti ollaan jo nimeä mietitty...
Vanhemmat kävi Tallinnassa ja löys sieltä aikas halpoja yhdistelmärattaita. Joten nyt ollaan jo niitäkin mietitty.
Onkohan tää ekan lapsen-syndrooma, kun tuntuu siltä et kaikki pitäs olla heti päätetty/ostettu/valmiina? Tosin mitään ei olla vielä ostettu, mutta nimi on melkein päätetty ja tulevat mummot kattelee kaupoissa ihan innoissaan kaikkea, joten hintavertailua tulee tehtyä ihan huomaamattaan.
Ootteko muuten ajatellu kestovaippoja? Mie löysin netistä aika hyviä ompeluohjeita joten ajattelin kävästä kirppareilla ja kokeilla miltä tuntuu kestoilu. Ainakin kotosalla...
Pingu+rv20 (puolet vielä jälellä...)
Mie käyn täällä aika ajoin kurkkimassa, mutta kukaan ei oo kirjotellu mitään moneen viikkoon... Mihins porukoihin ootte siirtyny kirjottelemaan?
Meillä oli viime viikolla toka ultra ja nyt tiedetään jo sukupuolikin. Eli kovasti ollaan jo nimeä mietitty...
Vanhemmat kävi Tallinnassa ja löys sieltä aikas halpoja yhdistelmärattaita. Joten nyt ollaan jo niitäkin mietitty.
Onkohan tää ekan lapsen-syndrooma, kun tuntuu siltä et kaikki pitäs olla heti päätetty/ostettu/valmiina? Tosin mitään ei olla vielä ostettu, mutta nimi on melkein päätetty ja tulevat mummot kattelee kaupoissa ihan innoissaan kaikkea, joten hintavertailua tulee tehtyä ihan huomaamattaan.
Ootteko muuten ajatellu kestovaippoja? Mie löysin netistä aika hyviä ompeluohjeita joten ajattelin kävästä kirppareilla ja kokeilla miltä tuntuu kestoilu. Ainakin kotosalla...
Pingu+rv20 (puolet vielä jälellä...)
ensin se väittää ettei viestit mee eteenpäin ja sitte täällä onkin kaks kertaa sama viesti...no joo :p
täällä pinossa. Onhan kaikilla kuitenkin hyvin asiat?
Meillä oli reilu viikko sitten rakenneultra ja paikallaan oli kaikki elimet ja raajat. Sukupuoltakin yritettiin tarkastella, mutta oli sen verran epäselvä, ettei lääkäri arvausta kummempaa vastausta antanut. Mutta sen mukaan tytölle tulisi pikkuveli. Meillä on onneksi vielä kokoarvioultra joskus rv 30+, joten ehkä siellä saadaan vielä jotain lisävalaistusta asiaan. Ei tosiaan olla kuitenkaan vielä osteltu mitään tuon ennusteen perusteella, eikä varmaan ostetakaan. Pingu kyselin ostelusta, ja kyllä mulla ainakin ekan kohdalla lähti mopo ihan käsistä, vaatteita oli vaikka kolmosille ja vaunutkin jo elokuussa marrasvauvalle ostettuna... no, ei siitä mitään haittaa ollut, olipahan tosiaan kaikki valmiina, kun viimeisen kk aikana en sitten enää hirveästi saanut mitään tehdä sen megaturvotuksen takia.
Jännästi mieli alkaa jo valmistautua tulevaan, tyttö siirrettäneen pian isompaan sänkyyn, tosin isompaan pinnikseen vain, ja serkkupojan yhdistelmät on jo varattu uudelle tulokkaalle, kun tytön yhdistelmät möimme jo pois. Muutaman pienen bodyn ja housut olen ostanut, edelleen kyllä ajatuksella, että annetaan sitten muille vauvoille, jos käyttöä ei olekaan...
Potkuja tuntuu ihan kivasti nyt, viikonloppuna oli taas vähän hiljaisempaa, mutta onneksi aina jossain välissä päivää myllertää niin, ettei tarvitse hermostua. :) Kaveri osti kotidopplerin, ja jos asuisivat lähempänä, olisin varmaan päivittäin siellä kuuntelemassa sydänääniä... nyt kun matkaa on melkein tunti, ei ihan herkästi tule sinne ajeltua, onneksi. :)
Mä olen tuota kestoilua miettinyt, esikoisen kohdalla aloitettiin vasta reilusti yli puolivuotiaana, ja kestoiltiin siihen asti, kun menin töihin. Nyt se on jäänyt, vaikka kaappi on pullollaan vaippoja... Rajun kanssa yritän jossain vaiheessa varmasti kestoilla, noiden meillä olevien CuddleBunsien pitäis sopia vastasyntyneellekin, joten kokeillaan niillä.
Mutta nyt taidan ryhtyä töihin, että tulee niitäkin tehtyä. Toivottavasti muutkin eksyvät tänne päivittelemään tunnelmiaan, olisi kiva tietää, miten muiden odotus etenee.
-Osse ja Raju rv 22+5 (kai?)
Tiedän että en kuulu tälle palstalle, mutta tämä palsta on paras minun pyynnölleni... laitoin tämän toiseenkin keskuteluun... olen ihan sekaisin mikä on se oikea
Olen menossa ekaan ivf:ään elokuussa ja parin viikon päästä alkaa vasta lääkitys. Reseptit minulla jo on. Nyt kaverini joka on ollut lapsettomuushoidoissa (ja nyt onnellisesti raskaana) kertoi että siltä jäi noita ivf lääkkeitä. Kiinnostuin kovasti, koska lääkkeet ovat kalliita ja minulle Kela ei korvaa niitä ollenkaan. Ei ole lääkekattoa. No huonoksi onneksi ne lääkkeet oli erit kuin mitä minulle oli määrätty. Eli nyt kysynkin että onko jollain onnellisesti raskaana jo olevalla jäännyt kaapin ( päiväykset silti voimassa) pohjalle alla olevia lääkkeitä, ja jos on niin olisin maailman onnellisin jos ottaisit minun yhteyttä.
Primolut Nor 10 mg tabl
Gonal f-esitäytetty kynä 900 IU No II
Orgalutran 0.25 mg/0.5 ml inj neste No V
Pregnyl 5000 IU amp No1 D.S
Lugesteron 100mg No XC x 2
Jos sinulla on ylimääräisenä noita yllä oleva lääkkeitä niin tekisit minut maailman onnellisimmaksi, jos lahjoittaisit ne minulle. (kaverini vaan totesi että nuo lääkkeet menee joka tapuksessa vanhaksi ennen kuin seuraavaa vauvaa voi yrittää. Ja kiirekin olisi primolut pitää aloittaa 27.7 ja tuo piikitys 7.8. Maksan kyllä postituksen. Otathan yhteyttä sähköpostiini. Kiitos.
Mariia
mariia.kui@luukku.com
Mä oon ihan pihalla, näemmä koko vauvan sivut uudistuneet... Mut nyt siis hakusessa Pingu! ?! Jos saa kysyä että missä meet mitkä fiilarit?!
Missäs päin te nykyään vaikutatte? Jos meidän hoidokkien seura edelleen kiinnostais niin tilaa ja seuraa ois... :-)
Vitsi, kohtahan se on jo marraskuu ja sunkin aika tulee.
Anteeksi tällainen häiriö ja onnea kaikille muillekin marrasmasuille, itse vuosi sitten icsin jälkimainingeissa odottelin marraskuuta ja nyt poika on jo kohta 10kk. Niin se aika vaan kuluu!
T: Manco
Ossen kanssako me tätä pinoa pidetään yllä??? Ei voida olla marraskuun ainoat synnyttäjät!!! Eli rohkeasti vaan mukaan. Olis kiva kuulla miten muilla samassa vaiheessa olevilla menee.
Mancon yritän ettiä tuolta muilta palstoilta...
Mutta kiva kuulla että Ossella menee hyvin. Ainakin sillon "muutama" viikko sitten :) Toivottavasti asiat on pysyneet ennallaan.
Ittellä on koko ajan menny tosi hyvin, mutta nyt alkaa huomaamaan ettei tää niin helppoa ollutkaan. Maha tosiaan vähän jo rajottaa tekemisiä ja supistuksia tulee melko herkästi, mutta eivät ole kivuliaita, joten en oo ollu huolissani. Nyt lomien jälkeen selkä ja lonkat vihottelevat, eikä tukivyöstä oo enää apua. Tai ehkä tukivyön ansiosta kivut ei oo vielä kovin kovat. Ja nyt on tullu univaikeudet. Eihän se lomalla haitannu etten saannu nukuttua, mutta näin työviikolla se ei oo mitenkään mukavaa kun väsyttää koko ajan. Mä en saa illalla nukahdettua, vaikka väsyttäiskin ja sitten herään keskellä yötä, joko pirteänä tai tosi väsyneenä, ja pyörin pari tuntia... Aamulla kun pitäis herätä ni sillon kyllä nukuttais. En oo nukkunu päikkäreitä. En halua opetella siihen ettei yöt menis ihan harakoille.
Muuten mahassa käy melko myllerrys joka päivä. Liikkeet on ollu tosi selkeitä ja kovia jo pitkän aikaa. Taitaa isäänsä tulla kun ei paikalla pysy millään ;) Mahan koko mulla menee alakäyrän mukaisesti, joten vielä ei kovin isolta vaikuta. Tosin sehän nyt saattaa muuttua tosi paljonkin. Ja sokerirasitukseen joudun huomenna. Ei jotenkaan tee mieli olla 12 tuntia syämättä... Sokerit oli yhen plussalla ja meil on suvussa diabetestä, joten lähetehän siitä napsahti, vaikka ihan taatusti turhaan. Mutta tutkikoon ny.
Toivottavasti tosiaan vanhat ja uudet marraskuiset löytää mukaan!!! Ois kiva kuulla teistä!!!
Pingu ja rv 30+2
Heippa!
Löytyykö muita joilla on la marraskuussa? Onhan tämä aikaista, mutta olisi kiva jutustella samoissa kulkevien kanssa.
Meillä (Minä 32v. Mies 33v.) on lapsettomuutta takana neljä vuotta. Hoitoja ollaan koluttu, 4xIUI, 2xIVF, ensimmäisen IVF:n 1.PAS kaikista siis nega. Nyt 2.IVF:n tuoresiirto nappasi kiinni. Menossa on rv6+0. Ensimmäinen ultra heti pääsiäisen jälkeen tiistaina. Jännitys on ihan mieletön!
Oikein hyvää pääsiäistä kaikille! Toivottavasti meitä on useampia täällä pääsiäisen jälkeen.
terkuin, Unelmako
p.s. Olen netin ulottumattomissa pääsiäisen, mutta palaan taajuuksille heti alkuviikosta!
.. että joku aloittaa pinon marraskuisille.
Eli siis meilläkin 2.icsi:n tuoresiirto tuotti tuloksen, ekasta ei päästy edes siirtoon. Meillä vauvaprojekti on kestäny kans jo 4,5 vuotta, joten kyllä sitä itku oli herkässä kun Kys:ltä soittivat verikokeen tuloksen.
Mulla ultra vasta 2.4, jolloin 6+6, joten jännitystä riittää vielä 1,5 viikoksi, onneksi olen työharjoittelussa, on jotain muuta mietittävää.
tatjuska ja myy 5+3
mulla la on 5.11.
Toista odotellaan, esikoistyttö tuli ekan ivf:n tuoresiirrosta ja tää toinen raskaus alkoi seuraavan icsin ekasta pas:sta. Eli aikas onnekkaasti on edetty. Tää raskaus alkoi vähän huonoissa merkeissä, kun verikokeen arvo oli alhainen (26 pp13), mutta niin vain viime tiistaina ultrassa näkyi alkio ja syke. Vielä pitää jännittää tietysti viitisen viikkoa, ennen kuin ollaan turvallisemmilla vesillä.
Oireita on välillä paljon, välillä vähän. Väsyttää ainakin yleensä niin paljon, että päikkärit pitää ottaa. Ihan kiva, jos tännekin tulee samassa meneviä, kun olen niin huono liittymään tuonne normiodotuspuolelle.
-Osse ja Raju rv 7+4
Verikoe näytti plussaa viikko sitten, laskettu aika siis taitaa olla joskus marraskuun loppupuolella.
Toista odotetaan, poika syntyi 1,5 vuotta sitten 1. ICSI:n tuoresiirrosta. Yritystä ennen tuota ensimmäistä plussaa oli viitisen vuotta. Nyt oli pojan jälkeen 3. PAS, josta siis plussa.
Vähän kuvottaa iltaisella, viluttaa ja väsyttää koko ajan. Vielä pari viikkoa olisi ultraan, sitten vasta voi alkaa toivomaan, että tästä jotain tulee.
mooch + pikkuinen 5+1
Minäkin hyvin varo-varovaisesti uskallan ilmoittautua mukaan. (tipun sitten takaisin tuonne lapsettomien puolelle, jos jotain ikävää tapahtuu...)
Meillä odotellaan toista vauvaa syntyväksi 24.11 (tai 26.11). Meillä oli menossa välikierto, jonka jälkeen piti mennä inssiin, mutta sitä ei nyt sitten tarvittukaan (toistaiseksi). Poikamme (02/06) sai alkunsa clomi+menopur, ja noin vuosi sitten aloitimme uudestaan hoidot, käyttäen clomeja ja menopuria tähän asti, mutta kuitenkin tuloksetta.
Oireista, olen havainnut heikotusta, äklötystä ja tänään tuli sitten väsymys seuraksi (tosin nää voi johtua siitäkin että oon ripulilla... meillä siis " iloksemme" saapui vatsatauti toissayönä). Ja mä oon muutenkin vähän ihmeissäni, että nää " oireet" tulivat " jo" nyt, sillä esikoisesta alkoi pahoinvointi joskus rv8+, mutta kai nää silti jotain kertoo.
napero ja muru 5+0
Heippa vaan kailille!
Voisin varmaan jo ilmottautua mukaan ; )
Eli ensimmäinne olisi meillä kysessä ja toisesta inseminaatiosta tärppi. Laskettu aika olis kaiketi 15.11. Se voipi vilä heittää päivällä suuntaan tai toiseen mut...
Taustana mulla pco ja huomattava ylipaino, josta kyllä sellaset 30kg pudottelin viime vuonna. Tätä toukkaa on yritetty vähän vaille 3v.
Tänään oli alkuraskausden ultra ja kyllä siellä kohdussa joku on : ) Sykettä ei varmuudella nähty vielä, vaikka jotain heikkoo lepatusta oltiinkin näkevinämme, joten 2.4 uus ultra. Noin muuten lääkärin mielestä ihan oli niinkun pitäiskin tässä vaiheessa. Ite kun pelkään kaikkia mahdollista, tuulimunaa, rypäleraskautta jne, mikä vois olla pielessä.
Oireita täällä ei paljoa ole. Lähinnä tajutonta väsymystä ja palelua. Nykkin on kylmä kun ei ole villatakki päällä. Vähän on välillä lievää ällö-öllötystä, mut kunnon pahoinvointia harvoin ja oksentamista ei ollenkaan(ainakaan vielä). Välillä tulee ihan tajuton nälkä, etenkin iltasin, mutkun oikeen mikään ei taho maistua ja oikeestaan kaikki mistä ennen tykkäs maistuu joko pahlle tai pahville. Enneen namia nyt yöks:tonnikala pisassa, suklaa, jätski, voimakkaat mausteet, täytepullat,pepsodet hedelmäpurkka.... niin että kun ei yhtään tiädä mitä söis. Ja nyt on tullu uutena oireena ajoittainen huimaus ja hajuaistin herkistyminen. Kissojen eritteet haisee ihan okse pahalle, voi mies parkaa kun noita kisuleita meillä on peräti 5 kpl, niin että kyl niitä eritteitä löytyy(ihan sanan mukasestikin). Olipahan joku pikkupirulainen pissiny nukkumakoriinsa pakastimen päällä, ja sit sitä pissaa oli joka paikassa, myös pakastimen tiivistetten välissä!
Olin sitten sairaslomallakin pääsiäisen alusviikot, kun toi oma pää ei vaan oikein pystyny käsitteleen tätä asiaa ja mitä hullut sellasella hoitajalla tekee? ; ) nyt vaan vähän pelottaa että kuhan seuraava työkeikka tulee ni miten siitä selviää, varsinkin kun noi eritteet oksettaa : {
T:mushu ja toukka 6+3-4
Äsken kirjoittelin jo pitkät pätkät, mutta kone päätti yhtäkkiä sammuttaa itsensä, joten otetaan uusiksi....
Ossen kanssa jännäiltiinkin samassa pas-pinossa, eli meillä tärppäsi 2.ivf:n ekasta ja vipasta pas:sta. Tänään oli alkuraskauden ultra ja yksi 7,5 millinen toukka siellä oli mukana sydän hurjasti läpättäen!!! Laskettuaika omien laskujeni mukaan olisi 10.11. Pääsiäinen meni täällä kauheissa merkeissä, koska mulla oli runsasta veren vuotoa la ja su! Olikin pienoinen ihme, kun tänään kohdusta löytyi elävä sikiö, ja kaikki näytti hyvältä!!! Lääkäri sanoi vaan, että joskus näissä hormoniavusteisissa raskauksissa on tuollaisia vuotoja, mutta ei pitänyt sitä huolestuttavana, koska se on nyt selvästi hiipumaan päin ja sykekin löytyi!!!
Huojentunut Snygg + toukka 7+1 (lääkäri oli sitä mieltä, että päiviä on hieman vähemmän, mutta mennään nyt tuolla toistaiseksi...)
Mushullakin oli näköjään toukka... Laitoin vaan ton, kun ei olla vielä sopivaa " työnimeä" keksitty...
Hei!
Minäkin ilmoittaudun marrasmasujen joukkoon. Meillä LA 18.11 Oulun laskurin mukaan, eka ultra on vasta kahden piiiiiitkän viikon päässä.
Olemme molemmat 33v., lapsitoive on ollut kesästä 2005 saakka. Takana on 2xinssi, 3xIVF ja nyt, kolmannen IVF:n tuoresiirrosta elämäni ensimmäinen plussa! Minulla taustalla endometrioosi ja pco-tyyppiset munasarjat, jotka reagoivat yliaktiivisesti hoitoihin.
Meille siirrettiin kaksi alkiota, joten nyt jännätään mikä on lopputulos. Oireina on kuvotus, ajoittainen väsymys ja rintojen kipuilu. Töistä ei meinaa tulla mitään, ajatuksen pyörii ihan muissa asioissa.
T. Sona rv 6+1
Mulle tuli ihan yllätyksenä nää uudet sivut. En meinannu millään läytää teitä täältä... no, toivottavasti tää kirjottelu ny onnistuu.
Kaikilla menee ilmeiseti oikein mukavasti, kun on ollu näin hiljasta. Muutkin on jo varmaan ehtinny ultrassa käyä, ni tulkaahan kertomaan kuulumisia!!!
Mulle tekee välillä tiukkaa uskoa et oon raskaana. Alkuraskauden tolkuton nälkä on hävinny ja hajutkaan ei samalla tavalla enää ällötä. Jotkin tietysi kyllä. Muuten en oikeen huomaa olevani raskaana, mutta kun farkut ei mee enää jalkaan. Tai menis ne varmaan vielä, mutta ahistaa mahan kohtaa. Maha kyllä kasvaa, joten kai kaikki on ok. Ens viikolla on lääkäri. Eiköhän silä kuunnella sydänääniä.
Onko kukaan muuten sortunu jo ostamaan lapselle mitään, esim hattua, bodya...? Itte ajattelin ootella heinäkuun alennusmyynteihin. Sillon varmaan on jo sukupuolesta aavistus. Kyllä nyt jo tekis mieli ostella vaikka mitä, mutta vielä oon kyenny hillitsemään itteäni. ;)
Pingu rv 14+6 :x