Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos rahaa olisi rajattomasti, minkä talonvalmistajan valitsisit? entä talomallin? nyt kaikki unelmoimaan! - ev

Vierailija
18.03.2008 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtoisin jonkun juuri mulle suunnitellun talon. :) Sellainen " energiansäästötalo" vois olla hyvä...

Vierailija
2/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kerrostalon alakerroksen

omakotitaloa EI IKINÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisin arkkitehdin kanssa matkustamaan mmailmalle, katselisimme taloja ja kuvaisimme niitä, hän näkisi mistä pidän ja tekisi suunnitelmat sen mukaan.

Mutta jos rahaa olisi sanotaan 500 000e ja unelmien tontti, voisin rakennuttaa joko Uncle-Sam-mallistosta tai Kannustalolta (2-kerroksinen Aurora, messutalon kaltainen).

Nyt meille tulee Kannustaloa, mutta kaava ei salli tuota yllä mainittua, eikä kyllä aivan budjettikaan.

aikookos ap ryhtyä rakentamaan?

Vierailija
4/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin arkkitehdin suunnittelemaan 120-150 m2 kokoisen pikkuisen kodin, joka sopisi tontille ja asuntoalueeseen.

Todennäköisesti talo olisi ns. kivitalo (harkko vai mikä materiaali onkaan) eikä siinä olisi puurunkoa - korkeintaan puuverhoilu.

Moderni city-talo, jolla ei kuitenkaan haeta erikoisuutta. Käytännöllisyys ja talon ylläpito (ei siis lattiasta kattoon ikkunoita ym.) omin voimin oltava mahdollista, ja talon sovittava lapsiperheelle. Talo olisi mielellään yksitasoinen.

Olen realisti :) ja inhoan siivoamista.

Vierailija
5/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unelmatalo nököttää omalla tontillaan! Yksilöllinen kivitalo, tilava ja kaunis. Jos rahaa olisi rajattomasti niin soittaisin pojat viimeistelemään talon vimosta listaa myöten, tekemään autotallin loppuun ja vaihtamaan yhdet perkuleen mosaiikit uusiin.

Ja keskittyisin itse puutarhan laittoon - tarvitaan vain traktori, multaa ja kuuma linja puutarhamyymälään...

Vierailija
6/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on tosi monta ihanaa vaihtoehtoa!

Se on se meidän tuleva talo!

Vierailija
7/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grafiitti

4 huonetta, keittiö, ruokailutila, kodinhoitohuone, saunaosasto, 2 wc:tä, vaatehuone, autotalli, varasto, terassi.

Kerrosala: 165.5 m2

Huoneistoala: 114 m2

Vaatii rakennusoikeutta: 165.5m2

Yksikerroksinen Grafiitti on näyttävä, moderni koti pienelle perheelle. Sisäänkäynti on talon päädystä, samoin ajo saman katon alla sijaitsevaan autotalliin. Olohuoneen katto on korkealla, ja sinne tuovat lisävaloa korkealla sijaitsevat yläikkunat. Takka rajaa eteisaulaa, olohuonetta ja keittiötä. Olohuonetta kiertää iso terassi. Vanhempien makuuhuoneen yhteydessä on oma kylpyhuone.

Vierailija
8/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tahtoisin jonkun kartanon, kyläkoulun, juna-aseman, palolaitoksen tms. jonka kunnostaisin ihanaksi.

Vierailija
9/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok :)

Minua taas kiehtoo historialliset rakennukset. Suurin ja upein juttu olisi saada sellainen vähintään 100-200 vuotta vanha rakennus. Niissä arkkitehtuuri on ollut kaunista.

t.14

Vierailija
10/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mansardi kattoinen kartano jossa punainen perinneaitta olisi myös ihana! Ja kuisti jossa keinu :)

Vierailija
11/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo malli ei vaikuta avaralta.. pitkänmallinen, käytävämäinen.

Vai oletko nähnyt mallin livenä? Makuja on monia, itse tykkään avarasta niin heti kalskahti silmään :)

Vierailija
12/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matala energiankulutus (mahdollisuuksien mukaan myös passiivi), aurinkopaneelit, maalämpö (porakaivosta), kaupungin veden lisäksi oma kaivo. Taloon 2 kerrosta, lämmin autotalli ja varasto. Isot kodinhoitotilat.

Puusauna erillisessä rakennuksessa (jossa myös vierashuone). 4mh, iso kylpyhuone jossa amme. Useampi sisäänkäynti, kuraeteinen, lattiat lautaa, parkettia ja laattaa. Vaatehuone vanhempien makuuhuoneen yhteydessä (muutenkin paljon säilytystilaa). 2 wc erillään kylppäristä. Kaakeliuuni ala- ja yläkertaan. Paljon valoa ja talo aika kaukana tiestä. Parveke ja mahd. myös osittain katettu terassi. Talvipuutarha! (tässähän alkaa ihan innostua ;) ).

Sisko ja sen mies sais piirtää tän talon meille. Ja kivitalo tulis.

Iso tontti on tosi tärkeä.

Vierailija
13/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa rakentaisi tai edes rakennuttaisi omaa taloa, meillä ei ole aikaa eikä hermoja sellaiseen. Sitä vastoin voisin hyvinkin ostaa valmiin, uuden, meidän makumme mukaisen Lammi-kivitalon. Se olisi yksitasoinen, L-mallinen, 180-neliöinen matalenergiatalo unelmiemme tontilla. Harmi vain uusien talojen tontit on huonoja ja hinnat silti tosi kalliita, etenkin pk-seudulla...

Vierailija
14/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, hetkinen, meillähän on jo tuollainen ;-).

Vierailija
15/15 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulle sijainta on ensisijainen, eli Helsinki. :-)

Ja sitten katotaan mikä tönö siihen rakennetaan.

Mutta korkea kiviaita siinä pitää olla ympärillä mielellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan