Kuinka narsisti reagoi jos höykkyytettävä ei murrukaan?
Kommentit (106)
Appiukko on narsisti. Kaiken pitäisi mennä hänen tahtonsa mukaan. Puolisoni lupasi jättää perinnöttä, lapset eivät ole tervetulleita mummolaan, jne jne. Uhkailua, haukkumista, vähättelyä viimeiset 10 vuotta.. saa nähdä lisääntyykö vielä kun jää eläkkeelle ja on enemmän aikaa!
Narsisti luulee että hän on muiden yläpuolella, parempi kuin muut, akateeminen myös kouluttautumattomana kun itse keksii "yliopisto"tason koulutuksiaan, luulee että saa yksin kaikki maailman rikkaudet jne.
Mua häiritsee, mikä tämä kakkonen nyt on.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:56"]
[/quote]
Oisko yks palstan valvojista..? Nim. ihmettelen kyllä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:56"]
[/quote]
Oisko yks palstan valvojista..? Nim. ihmettelen kyllä.
[/quote]
nostaa ketjun up ja merkkaa. vedin hatusta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 02:12"]
No mun exä on pahimman luokan narsisti ja väkisin kiusas mua niin kauan että murruin. Siis väkisin keksi riidan. Esim. Roskapussin viemisestä: saattoi aloittaa piikittelyllä, tässä vaiheessa itse otin sellaisen myötäilylinjan "joo oho niin unohinki viiä, vien sen nytte. Joo tiiän et olis pitäny muistaa. Juu on varmaa nuoruusiän dementia". Kun ex huomasi, ettei piikittely toimi aloitti haukkumisen, ensin pikkujutuista ja sitten esim. ulkonäöstä tai otti yhtäkkiä puheeksi jonkun mua vaivaavan työasian ja alkoi haukkua mua siitä. "Löi vyön alle" niinsanotusti. Tässä vaiheessa mökötin hiljaa, koska tiesin, ettei vastaanväittäminen auttaisi. Lopulta alkoi mu paiskominen pitkin seiniä ja muutenkin väkivaltainen käytös "joko itkettää?!! Leikitsä olevas vitun kovaki ku mökötät!! Noh, noh, mökötä nyt sitte!! Etsä uskalla vastata!! Sua kumminki itkettää, älä esitä muuta!!" -huutojen säestyksellä. Eikä siis lopettanut ennenkuin itkin hysteerisenä ja anelin lopettamaan. Voi luoja, pitikin muistella...
[/quote]
Kuulostaa kyllä tosi pahalta. Muista, ettet todellakaan, siis TODELLAKAAN ollut syypää saamaasi kohteluun, vaan olisit ansainnut ja tulet myös aina ansaitsemaan parempaa.
Sinulle on varmaankin jäänyt aikamoiset arvet tuon miehen jäljiltä? Jos näin on, älä missään nimessä syytä itseäsi (olisi pitänyt jättää se, omapahan oli vikani kun jäin suhteeseen jne.), koska sinä et ollut se, joka teki väärin. Kai sinulla on joku, jolle voit keskustella noista asioista, jos siltä tuntuu? Mikäli pahat muistot tai arvet itsetunnossa, kyvyssä luottaa tms. haittaavat elämääsi, voisi esimerkiksi ammattiauttajasta olla apua.
Jos narsisti ei suoraan saa uhriaan murtumaan, narsku keskittää voimansa epäsuoraan murtamiseen. Eli aloittaa aktiivisen kampanjoinnin uhrin mustamaalaamiseksi ja häpäisemisestä. Kiertää ja soittelee sukulaisille, tuttaville ja työkavereille, ja kertoo omia sairaita juttujaan saadakseen uhrinsa näyttämään mahdollisimman hullulta ja sairaalta.
Narsku ei koskaan lopeta kun on uhrinsa valinnut, jatkaa kiusaamista loputtomiin, ainoastaan keinot ja välineet saattavat muuttua. Narsisti voi esittää murtumattoman uhrinsa aikaan välinpitämätöntä ja tyyntä (on kuin uhri olisi hänelle vain ilmaa), mutta oikeasti pinnan alla kuohuu ja uusia koiruuksia raksuttaa pään sisällä.
Vaimokaan ei ole terve, vaan riippuvainen persoonallisuus, joka on myös persoonallisuushäiriö, kuten narsismikin.
Yleensä ne jatkaa sitkeästi toisen piinaamista ja lyö kovempia panoksia kehiin koska ne eivät kestä tappioita ja koska ne saa energiansa toisen kärsimyksestä. Jos uhri ei murru, ne selittää asian tavalla tai toisella omaksi voitokseen ja valehtelevat. Uusi uhri niitten on pakko taas hakea, aivan kuten vampyyrien.
Narsisti ei ikinä myöntäisi ajaneensa uhriaan itsemurhaan. Koska hän on kyvytön empatiaan, hän tuskin edes surisi tätä, vaan ajattelisi itsemurhan tehneen olleen heikko ja vajavainen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 02:12"]No mun exä on pahimman luokan narsisti ja väkisin kiusas mua niin kauan että murruin. Siis väkisin keksi riidan. Esim. Roskapussin viemisestä: saattoi aloittaa piikittelyllä, tässä vaiheessa itse otin sellaisen myötäilylinjan "joo oho niin unohinki viiä, vien sen nytte. Joo tiiän et olis pitäny muistaa. Juu on varmaa nuoruusiän dementia". Kun ex huomasi, ettei piikittely toimi aloitti haukkumisen, ensin pikkujutuista ja sitten esim. ulkonäöstä tai otti yhtäkkiä puheeksi jonkun mua vaivaavan työasian ja alkoi haukkua mua siitä. "Löi vyön alle" niinsanotusti. Tässä vaiheessa mökötin hiljaa, koska tiesin, ettei vastaanväittäminen auttaisi. Lopulta alkoi mu paiskominen pitkin seiniä ja muutenkin väkivaltainen käytös "joko itkettää?!! Leikitsä olevas vitun kovaki ku mökötät!! Noh, noh, mökötä nyt sitte!! Etsä uskalla vastata!! Sua kumminki itkettää, älä esitä muuta!!" -huutojen säestyksellä. Eikä siis lopettanut ennenkuin itkin hysteerisenä ja anelin lopettamaan. Voi luoja, pitikin muistella...
[/quote]
Hyi. Narsistit haluavat tuntea juuri tuota vallan tunnetta!
Voi todeta, että eipä ole minun sairauteni ja katsella ihmetellen oireilua. Tosin se alkaa parin kierroksen jälkeen haukotuttaa liian ennalta-arvattavana. Ikävä ihminen ei tavallaan ole kukaan - siis minulle.
Kuinka käräyttää rikollisesti toimiva työntekijä? Esim. siten, että kerrot esimiehille epäilyksistäsi. Yksinkertaisesti. Tarvitseeko edes miettiä miten saisi jonkun nalkkiin? Ei tarvitse miettiä, kertoo vain tietonsa eteenpäin. Sinua ei varmaan kiitetä jälkikäteen, jos selviää, että olet tiennyt jonkun toimivan rikollisesti ja katsellut vain sivusta.
23 kertoi hyvin narsistista. On tyypillistä, että narsisti joutuu psyykkisten ongelmien vuoksi etsimään hoitoa siinä vaiheessa, kun hänen hovinsa romahtaa ts. lähteet ehtyvät. Kun muut hänen ympärillään oirehtivat kenties vuosikymmenet, hän itse porskuttaa, kunnes ympäristö herää ja laittaa hommalle pisteen. Tämä ongelmapesäke ei tarvitse siis apua, ennen kuin hänen narsistinen maailmankuvansa romahtaa, kun uhrit alkava kapinoida.
Alkuperäiseen: jos yksi uhri ei murru, luultavasti narsisti yrittää entistä kovemmilla panoksilla ja jos hänen mielenkiintonsa väljähtyy, keskittyy toiseen uhriin.
Narsisti on epäihminen, joka käy kaiken herkemmän, älykkäämmän, erilaisen, hiljaisemman, omalaatuisemman jne. jne. kimppuun. Narsisti on pahuus tiivistettynä, se tihkuu hänestä, hän lakkaamatta etsii uusia alistamis - ja nöyryyttämiskohteita, eihän hän ilmeisesti muuten koe elävänsä. Kunpa kaikki julmurit ja kiusaajat vain kuolisivat pois. Siellä kuoren sisällä ei ole ihminen.
Entinen kaveri yritti jonkin aikaa kaveerattuamme minuun vaikka mitä. Minut oli "hurmattu" joten taivutus kuristusotteeseen voi alkaa. Kaikki oli yhtäkkiä minun syyni. Jopa sellaiset joita ei varmasti olisi kehdannut yrittää vierittää niskoilleni jos joku kolmas olisi ollut kuulemassa. Minulla yritettiin maksattaa hänen omia mokiaan joita ei muka olisi tehnyt ilman minua. Hän iski vaivihkaa herkkiin kohtiini kun niitä ilmeni. Lopulta menetin hermoni häneen.
Kun en taipunut alistukseensa hän muuttui passiivis-aggressiiviseksi. Aina tapaamisissa hän oli sanoissaan suorastaan imelän mairea, mutta kytevän vihan vaistosi. Loitottuani hänestä teki hän samoin. Nykyään olemme ilmaa toisillemme.
Mun miesystävä oli tai siis on edelleen narsisti, ja täytyy sanoa, että kauan kesti, ennenkuin hän luovutti. Alkuun hän sai minut sekaisin itsestään, mutta ekan kerran tehtiin eroa jo puolen vuoden jälkeen... mutta sitä eroa tehtiin pitkään. Lopulta olin olematta yhteyksissä häneen puolen vuoden ajan, jonka jälkeen laittoi minulle tekstarin, että On varmaan aika lopettaa tämä suhde, kun ei susta enää kuulu.
Mikä suhde? Rakkaussuhde oli päättynyt jo vuosia sitten, mutta ns kaverisuhde oli näennäisesti päällä. Mutta tämä ihana ihminen lopetti meidän seurustelusuhteen, HAH. Sehän oli päättynyt jo vuosia sitten.
En tiedä, onko hänellä uusi, toivottavasti joo ja ei :)
Narsisti on pahuudessaan hienovarainen ja vaivihkainen, hän ei jää helposti kiinni.
Narsistin pahuus on nimenomaan tihkuvaa ja uhrinsa hitaasti tuhoavaa.
Kammottava ihmisolio, joka teeskentelee hyväntahtoista ja rakastettavaa.
ei pääse tilanteen yli täysin, vaikka uuden uhrin löytäisikin.
Meillä erosta 10 vuotta, eksällä uusi perhe ollut jo erosta lähtien (etsi siis uuden heti kun vanha lähti) ja eksä siis velloo menneisyydessä ja kostaa lasten kautta, koska minulle suoraan ei voi kostaa (minua ei hetkauta hänen touhunsa, mutta tietää, että lasten paha mieli vaikuttaa myös minuun).