Koiran saa kimpusta pois sillä, että nostaa sen takajaloista niin ylös kuin pystyy. Tai ylös ylipäätään.
Tosin siihen tarvitaan toinen ihminen sillä uhrilla siihen ei ole mahdollisuuksia. Mutta tämä teille tiedoksi.
Itseäni kyllä hirvittäisi mennä tekemään tälläista. Mutta jos koira olisi oman lapseni tai jonkun muun lapsen kimpussa niin taatusti tekisin.
Sain vinkin koirankasvattajaystävältäni. Hän on kasvattanut isoja koiria monia vuosia. Nykyisin tosin enää pienen mäyräkoiraneidin onnellinen omistaja.
En itse en niin välitä koirista. Isoja koiria suorastaan inhoan siinä mielessä, etten halu niiden tulevan lähelleni. Rottikset, bulmanstiffit ja muut tappajakoirat ovat suorastaan karmeita.
Kommentit (47)
jos koira murisee kun menette sisään jonnekin, niin mieti 2 kertaa kannattaako viedä taaperoa tuollaiseen paikkaan.
lapsuudenkodissani oli sakemanni ja se kerran kävi reviirillään toisen ison koiran kimppuun, isäni meni ja otti koiraamme takajaloista kiinni ja tempas sen irti. Ei se takapää niin kamalasti paina, etteikö siitä jaksaisi aikuinen kiskasta.
koiran leikkiin. Collie on paimenkoira, joka paimentaa äänellään. Mielestäni oli kyllä 8:n vika, jos kerran jo ihmetteli koiran käytöstä (+ tiesi olevan löytökoirana = kukaan ei tiedä koiran taustasta mitään) ja päästi skidinsä koiran luokse. Parivuotias on eleiltään ja ilmeiltään niin ihmeellinen ja uhkaava koiralle, että enpä yhtään ihmettele, jos on toklannut kiinni. Mutta ensisijaisen tyhmää kaveriltasi jättää tällainen koira lasten kanssa. Usein koirat eivät pidä vieraista lapsista ja nauttivatkin olostaan omassa turvapaikassaan, johon lapset eivät saa tulla.
Meidän koirat tosi rakastavat taaperoita, jotka ovat sotkuisia syömään, koska makupaloja lentää pöydästä, toisin kun aikuisilta. Sitten kun lapsi vielä keksii tämän kivan leikin, niin pullaa putoaa vielä enemmän. Ruokkivaa kättä ei muuten koira pure.
Jos koirat alkavat vaikkapa koirapuistossa tapella, molempien omistajat kiskaisevat samaan aikaan koiriansa takajalasta niin että koirilta menee tasapaino ja päästävät irti. Miksei voisi toimia silloinkin kun koira hyökkää ihmisen kimppuun.
ihan hävettää lukea teidän tekstejänne!
Meillä on itsellään iso 40kg koira ja kaksi pientä lasta, jotka EIVÄT KOSKAAN jää keskenään koiran kanssa, siis ei koskaan, sillä koira on eläin ja siksi arvaamaton, vaikka olisi kuin ihana ja söpö ym Koiramme on kiltti, ei ole ikinä koskaan kenellekään murissut tai muutenkaan näyttänyt hammasta tms mutta kertahan se voisi olla ensimmäinenkin ja en todella halua että kyseessä olisi lapseni : ( tai kenenkään muunkaan!
Mutta siis koira on minun harrastuskamu, tietyllä tasolla perheenjäsen, mutta SE ON KOIRA eikä mikään lelu tai ihminen. Sitä ei härnätä, ei kiusata. Se tietää paikkansa laumassa, se on alimmalla tasolla. Lapset ovat laumassa sitä ylempänä. Se on myös vartioiva koira, joten puolustaa kyllä tarvittaessa laumaansa ja reviiriä, mutta vain ilmoittamalla meille että joku on tulossa tontille, sitten siirtyy takavasemmalle, jolloin lauman johtaja hoitaa tilanteen!
Ja mikä tärkeintä SITÄ EI INHIMILLISTETÄ eikä siitä puhuta HÄN vaan SE
Ja koiraa tartutaan takajaloista kiinni silloin kun sen hampaat ei ole kiinni esim toisessa koirassa. Moni saa pahempaa jälkeä itse aikaiseksi noissa tilanteissa, koska repivät silloin jaloista, kun koiralla on leuat kiinni toisessa koirassa. Itse en ole koskaan onneksi tällaisiin tilanteisiin joutunut ja toivottavasti en koskaan joudukaan. Ja siksi lähinnä takajaloista ettei pääse puremaan väliin tullutta!
Olikos se nyt pitti joka saa otettua kiinni takana olevasta kiinnipitäjästä? en ole ihan varma tai sitten oli joku bulldoggi
Täti haki sitten keittiöstä 2 kattilankantta ja pamautti ne yhteen koirien vieressä. Molemmat pelästyivät niin, että lopettivat tappelun.
Kellään ei tietenkään ole kattilankansia mukanaan missään, mutta pelästyttäminen saattaa siis toimia, ainakin koiratappeluissa. Ja tuo takajaloista vetäminenkin kuulostaa sellaiselta, että kannattanee muistaa.
kaikille jotka taloon tuli... ja olin itse ihan koiran ja pojan vieressä kun se hyppäsi poikani kumoon.. voi olla että ei nyt mikään tappaja koira ollut, mutta kyllä sen käytöstä pelästyin ja toki heitin sivuun siitä.. ja joo meillä ei ole itsellä ollut ikinä koiraa.. t. 8