Koiran saa kimpusta pois sillä, että nostaa sen takajaloista niin ylös kuin pystyy. Tai ylös ylipäätään.
Tosin siihen tarvitaan toinen ihminen sillä uhrilla siihen ei ole mahdollisuuksia. Mutta tämä teille tiedoksi.
Itseäni kyllä hirvittäisi mennä tekemään tälläista. Mutta jos koira olisi oman lapseni tai jonkun muun lapsen kimpussa niin taatusti tekisin.
Sain vinkin koirankasvattajaystävältäni. Hän on kasvattanut isoja koiria monia vuosia. Nykyisin tosin enää pienen mäyräkoiraneidin onnellinen omistaja.
En itse en niin välitä koirista. Isoja koiria suorastaan inhoan siinä mielessä, etten halu niiden tulevan lähelleni. Rottikset, bulmanstiffit ja muut tappajakoirat ovat suorastaan karmeita.
Kommentit (47)
siltä täytyis päästä lyömään turpa rikki, eli kun se jo on purrut sua käsivarteen niin samantien olis päästävä iskemään leuat murskaksi.
On tätä asiaa tutkittukin, Artikkeli: http: //www. cdc. gov/ncipc/duip/dogbreeds. pdf
Tutkimuksessa 238 tapausta joissa koirat raadelleet ihmisiä kuoliaaksi. 76 (32 %) tapauksessa tekijänä on ollut pitbull ja 44 (18 %) tapauksessa rottweiler. Mainittu lisäksi 23 muuta koirarotua, jotka tappaneet ihmisiä.
Rotikoista wikipediassa:
" In recent years the breed has received some negative publicity, possibly related to the fact that the Rottweiler is the number two breed of dog named in fatal human attacks from 1979 to 1998 in a report by the CDC. Dangerous behavior in Rottweilers results from their original breeding for aggressive guard dog traits. This tendency may extend towards other animals as well. - -. Rottweilers are banned in many municipalities, some scattered countries, and are sometimes targeted as dangerous dogs by legislation. Many owners of Rottweilers are forced to obey state leash/muzzle laws, as in Germany, France and Venezuela."
Elimäen tapauksessa poika oli mennyt sisälle pihalla olevaan aitaukseen, jossa oli kaksi urosrottista. Jotka eivät tunteneet poikaa kunnolla.
Tosin jos olisivat olleet " oikeasti" koulutettuja, lopputulos tuskin olisi ollut, mitä oli. Mutta esim. minun tuntemani rottikset (eivät ole olleet omiani) on koulutettu siten kuin tässä ketjussa joko kertoi omasta koirastaan: eivät ole vahtineet muuta kuin käskystä ja silloinkin tosiaan " puolustaminen" on ollut lauman johtajan, ei koiran tehtävä.
Koira on koira. Ja väärissä käsissä (lue: ei osaa kouluttaa, kouluttaa ihan päin peetä) mahdollisesti vaarallinen. Mutta se EI ole lajista kiinni. Tosin tietyt tyypit nyt sitten hakevat egonsa jatkeeksi juuri rotweilereita, dobermanneja, bullterrierejä jne.
Minun lempikoirani vuosien varrelta oli jo edesmennyt rottis-narttu. Pienikokoinen, lapsiystävällinen jne. Luonteeltaan omistajansa mukaan terävä, mitä ei sitten taasen " elävässä elämässä" huomannut mistään. Oli koulutettu just eikä melkein. Ja totteli 100% omistajaansa.
Missä maassa tuo tutkimus on tehty ja milloin ?
Kerätty tietoja eri maissa sattuneista koiran aiheuttamista kuolemantapauksista (joissa koira aggressiivinen).
Kas kun kun koirien pitää olla aina kytkettynä!
Juuri koska ei tiedetä miten ne käyttäytyvät lasten kanssa.
olen tainnut joskus erehtyä suhteesi ja luullut että olet edes himpun verran normaali, mutta kyllä tässä viestissä typeryytesi pääsi oikein loistamaan : D
Ei niitä millään narulla vedellä, jos saavat päähänsä hyökätä. Suurinpiirtein lennät perässä, vaikka kuinka yrittäisit jarrutella.
(Järjestyslaki 27.6.2003/612)
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
jne.
Kolmannessa momentissa on myös rautaista asiaa ulosteen keräämisestä mutta se ei nyt kuulu tähän.
Vierailija #46:
olen tainnut joskus erehtyä suhteesi ja luullut että olet edes himpun verran normaali, mutta kyllä tässä viestissä typeryytesi pääsi oikein loistamaan : D
Vierailija #47:
Borgålla ei ole omistanut isoa koiraa
" narusta vetämis " jutusta : D vaan kaikkea noita juttuja yhteensä : D
Kaikki varmasti tietävät vaikka eivät noudatakaan sitä, että koira pitää olla kytketty!!
No ehkäpä mä olin tyhmä kun sinne taloon jäin lapseni kanssa... yksin en poikaa kuitenkaan missään vaiheessa jättänyt koiran kanssa.. olin itse koko ajan pojan vieressä.. onneksi... t. 8
No ainahan sitä voi yrittää. Sarjassamme hyödyllisiä neuvoja hätätilanteessa.
Yksi kaveri joka ei erityisemmin pidä koirista neuvoi tämän kikan.
Sanoinkin ettei uhri voi sitä itse tehdä. Nostamiseen tarvitaan toinen ihminen. Eikä sitä koiraa tarvitse kokonaan ilmaan nostaa.
ap
Mitä sitten? Mä seison kädet suorina koiraa roikottaen ja lapseni itkee verissään maassa? Mitä mä sitten teen? Huudan apua varmaan ja toivot ettei kädet väsy ennenkuin apu saapuu? Jos lasken sen piskin maahan, niin taatusti käy kimppuun, jonka jälkeen sekä mä että lapsi ollaan sairaalahoidon tarpeessa...
Vierailija #6:
Ja se puree sua munista kun roikota..
olivat saaneet sen jostain koirakodista tms.. olin sitten mun parivuotiaan pojan kaa siellä ja poika oli menossa silittämään koiraa niin se ihan yhtäkkii hyppäs pojan kumoon ja näytti et puree naamasta.. juma et pelästyin ja mä kirjaimellisesti vaan heitin sen koiran veke siitä... onnex tästä selvittiin säiköhdyksellä ja tuttu luopuikin aika nopee tosta koirasta kun hänellä itsellään oli 2 pientä lasta... aattelin vaan että on muutkin koirat arvaamattomia kuin rottweilerit :(
Minäkin pieni kokoinen nainen olen lopettanut pari koiratappelua nostamalla ison koiran takajalat ilmaan. Koira häkeltyy ja irrottaa otteensa jollain voi myös vetää koiraa taaksepäin ettei enää ylety. Tämän jälkeen tietysti on arvaus miten se käyttäytyy vierasta nostajaa kohtaan...