Koiran saa kimpusta pois sillä, että nostaa sen takajaloista niin ylös kuin pystyy. Tai ylös ylipäätään.
Tosin siihen tarvitaan toinen ihminen sillä uhrilla siihen ei ole mahdollisuuksia. Mutta tämä teille tiedoksi.
Itseäni kyllä hirvittäisi mennä tekemään tälläista. Mutta jos koira olisi oman lapseni tai jonkun muun lapsen kimpussa niin taatusti tekisin.
Sain vinkin koirankasvattajaystävältäni. Hän on kasvattanut isoja koiria monia vuosia. Nykyisin tosin enää pienen mäyräkoiraneidin onnellinen omistaja.
En itse en niin välitä koirista. Isoja koiria suorastaan inhoan siinä mielessä, etten halu niiden tulevan lähelleni. Rottikset, bulmanstiffit ja muut tappajakoirat ovat suorastaan karmeita.
Kommentit (47)
Joten retuutat lastasi koiran avulla ympäriinsä etkä voi hakea apua. Itse olen kuullut, että ainoa keino saada koira irti, on lyödä jollain niin kovaa kuin pystyt. Päähän, selkään, silmille, ja lyö kunnes on niin tokkurassa, että päästää irti. Ja karju niin kovaa kuin keuhkoista lähtee.
Koiralta lähtee vauhti ja raivo, kun sen takatassut irtoaa maasta. Yleensä ne ei edes juuri rimpuile jos vaan jaksaa pitää niitä takatassuja ilmassa. Olen muutamankin koiratappelun saanut näin loppumaan.
Ehdit huutaa apua ja jos ei sitä tule niin ainakin lapsi pääsee alta pois.
Seisotko mielummin tumput suorina, yrittämättä tehdä mitään?
Yleensä koiralla on ulkoiluttaja mukana, joka saattaa ehtiä apuun.
Valitettavasti ei ollut tässä Elimäen tapauksessa. :(
Borgå72! Sinunkin neuvosi on hyvä. Jos ei satu olemaan halkoa lähellä niin ainahan siihen selkään voi potkaista täysillä....
Yritin antaa teille neuvon, joka ei päde tietenkään aina ja joka tilanteessa. Jostain syystä täällä aina irvaillaan. :(
ap
Istun tässä vaan ja odottelen, että hauvakulta syö masunsa täyteen.
jos näkee koiran hyökkäävän.. ainakaan mä en itseäni ajatellut kun heitin koiran pois lapseni päältä... t. 8
miksi koirasi meni silittämään vierasta koiraa?
just tuollaista idiotisimiä, mihin koiranomistajana törmää jatkuvasti. silitelkööt lelukoiria.
Eikö 8 kertonut, että oli kylässä. Ehkä kaikkia koiria pitäisi alkaa ajatelemaan arvaamattomina villipetoina, niin sinunlaisesi koiranomistajat olisivat tyytyväisiä.
Eli kierrämme sinut ja rakkisi kaukaa tästä lähtien.
Onneksi mulla on vain kissa.
Vierailija:
miksi koirasi meni silittämään vierasta koiraa?just tuollaista idiotisimiä, mihin koiranomistajana törmää jatkuvasti. silitelkööt lelukoiria.
I don´t get this...
T. ei 8
kiitos!
Rasittavia sellaiset mammat lapsineen, jotka jäävät kadulle tukkeeksi, " nyt me silitämme noita koiria" . Mitä jos minä tekisin lapsellesi samoin? Repisin vaunuista ja silittäisin?
Onhan siinäkin ihan hyvä syy lähteä salille =)
ja oli itse meidän 2-vuotiaan sekä tutun kahden pienen lapsen vieressä.. kadulla en tietenkään anna mennä minkään koiran lähelle... en voinut kuvitella kuitenkaan että tuo koira siellä tutulla hyökkää lapseni kimpuunn, sillä tutlla oli itselläänkin noita lapsia kotona... t. 8
Sitten kun olen tarpeeksi vahva niin pidän rakinnostokykyä yllä nostamalla mieheni jaloista ilmaan kun alkaa vittuilemaan.
Kyllä se olisi ehtinyt jo siihen naamaan käydä kiinni jos olisi. Jos et ole koiranomistaja niin todnäk olet myös huono koirien ilmeiden ja eleiden tulkitsija.
Luulisi jo maalaisjärjen sanovan, miten lapsi voi retuuttaa koiraa ja sitten koira saa piikin. Ja jälleen ihmisen järjen köyhyyden takia.
Vierailija:
Sitten kun olen tarpeeksi vahva niin pidän rakinnostokykyä yllä nostamalla mieheni jaloista ilmaan kun alkaa vittuilemaan.
En tiedä ovatko lapseni jotenkin erityisen suloisia vai mikä ihmeen syy voi olla koiran omistajilla änkeä ihan meidän lähelle niiden haisevien piskien kanssa ja yrittää saada lapseni silittämään koiriaan???
Tätä tapahtuu siis aika usein ollessamme ulkoilemassa. Itse olen opettanut lapsilleni että koirien luo ei mennä ja toivoisin samaa koirien omistajilta, eli kun ihmisiä tulee vastaan, koira tiukasti vierelle eikä tosiaan anneta se rotikan tunkea päätään lasten rattaisiin! (tätäkin on tapahtunut, uskomatonta kyllä!) Siinä alkaa jo olla koirankin henki kysessä kun tulee liian lähelle mun lapsia!
Koira on eläin, lapset ihmisiä! Lapsilla on suuremmat oikeudet ja vapaudet tässä maailmassa kuin koirilla.
Sun koira voi olla tottunut lapsiin, mun lapset ei ole tottuneet koiriin!
Sun koira on ehkä kiltti, ei tee mitään, mutta mä en ole kiltti, ja voin kyllä tehdä sun koiralles jotain jos se ärsyttää/pelottaa mua.
Kyllä minäkin tykkään koirista, mutta ne haisee ulkona, joten en tykkää, että lapset koskee niihin. Ja koiranomistajat yleensä haluavat tuoda koiransa lapsen lähelle näyttääkseen kuinka hyväluontoinen se on, niinkuin tuo edellinen kirjoittajakin sanoi.
Mutta eiköhän se saattais sääreen purasta.
t. nro 5