Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset sinä, työssäkäyvä perheenäiti ja -isä, halua viettää joululomaa lastesi kanssa?

Vierailija
27.11.2008 |

Jos sinulla on joulun ja uuden vuoden välipäivät vapaata, miksi työnnät lapsesi päiväkotiin siltikin? Eikö lapsesi saa nauttia joulunajan tunnelmasta ja saamistaan lahjoista kotona sinun kanssasi?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen henkisesti todella vaativaa työtä ja todella paljon ylitöitä, joten aion kerrankin levätä ja keskittyä itseeni.

Jaiks sua, eikö yhtään hävetä!

Vierailija
22/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa ei ainakaan koskaan ole kyselty mitään listoja, ei heillä ole aavistustakaan milloin pääsemme mihinkin aikaan töistä. Lisäksi ihmettelen, millaisissa paikoissa teidän lapset oikein on päivähoidossa, kun se on niin rankkaa työtä ja lapset kaipaavat lepoa. Meidän lapset ainakin nauttii päivähoidossa ulkoilusta, leikistä, laulamisesta ja muista puuhista, eivät varmaankaan koe sitä uuvuttavaksi pakoksi, vaan menevät mielellään. Itse en pidä lapsia päivähoidossa vapaapäivieni aikana, mutta olen alkanut sitä vakavasti harkita. Olisi varmaan lapsillekin hyvä, että heillä olisi edes joskus levännyt ja virkeä äiti, millainen en tosiaankaan ole, koska olen kaiken vapaa-aikani lasten kanssa, enkä koskaan saa levätä, enkä ehdi tehdä mitään aikuisten asioita, kyllä aikuinenkin joskus kaipaisi aikaa ilman lapsia, vaikka lapset kaikkein rakkainta ovatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä näitä typeryksiä vaan riittää, oma työ on niin raskasta, että tarttee lomaa paitsi työltään, myös omilta lapsiltaan... Olis ehkä kannattanu miettiä ennen niitä lapsia, että mihin omat resurssit riittää, nykyään kun ei ole mikään pakko lapsia tehdä/pitää/saada/synnyttää...

Vierailija
24/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä perheellinen ei saa koskaan valittaa yhtään mistään. Ei saisi väsyä töistä, kiireestä, yhtään mistään, koska aina olisi voinut jättää lapset hankkimatta.

Vierailija
25/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkö he ole ansainneet lomaa?

teen henkisesti todella vaativaa työtä ja todella paljon ylitöitä, joten aion kerrankin levätä ja keskittyä itseeni.

ovat joko isänsä kanssa tai mummon luona. Tiedän että minun pitäisi pitää lapset kotona, mutta olen erään työprojektin takia (joka onneksi päättyy helmikuussa ja sen jälkeen työtahtini normalisoituu) yksinkertaisesti niin väsynyt, etten jaksa. VIikonloput vietän aina lasten kanssa ja sekin tuntuu menevän suorittamiseksi, kun milloinkaan ei ehdi kunnolla edes nukkua.

Vierailija
26/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain usko olevani nyt kovinkaan hyvää ja laadukasta seuraa. Sitä paitsi, lapsilla on muitakin aikuisia kuin minä. Ja niinkuin kommentoin, lasteni kanssa olen joka viikonloppu, siitä johtuen teen viikolla erittäin pitkiä päiviä ma-ke, että saan tiimini kiinni.

Jaiks sua, eikö yhtään hävetä!

Vierailija
27/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin se äiti, joka ilmoitti makaavansa välipäivät viltin alla

Vierailija
28/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on siis osannut vastata ap:n kysymykseen, kaikki muut ovat vaan jeesustelleet päiväkodin johtajaa tms. Ei sinänsä ihme, jos ihminen on niin kylmä, että pistää lapsensa joulun välipäivinäkin päiväkotiin, vaikka itse lomailee, niin tuskin sille mitään todellista selitystä löytyykään. luusereita parhaimmillaan.

Vierailija
29/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muuten ymmärrä tätä, että lapsi on jotenkin rasittunut päivähoidosta? Meillä ainakin tykkää olla siellä kun saa touhuta ja on leikkikavereita.

Ihan ihme jengiä, tai sit ne on jotain duunareita joiden töissä ei oikeasti tarvi kuin tehdä jotain liukahihnahommia.

Vierailija
30/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on siis osannut vastata ap:n kysymykseen, kaikki muut ovat vaan jeesustelleet päiväkodin johtajaa tms. Ei sinänsä ihme, jos ihminen on niin kylmä, että pistää lapsensa joulun välipäivinäkin päiväkotiin, vaikka itse lomailee, niin tuskin sille mitään todellista selitystä löytyykään. luusereita parhaimmillaan.

et tiedä mitään minusta tai meidän perheestämme. Et osaa varmasti kuvitella ihmistä, joka heiluu burn outin partaalla? En oikeasti jaksa, ja se että lapseni ovat sen 29.-30.12. (eli kaksi päivää) hoidossa, on minun mielenterveydelleni suuri helpotus ja olen sen jälkeen parempi äiti. Mielestäni huomattavasti kylmempää olisi antaa lasten olla kotona ja karjua heille koko ajan väsyneenä.

Vierailija
31/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä lapsistani. Toki rakastan heitä yli kaiken ja he ovat tärkeintä maailmassa minulle, mutta en halua olla heidän kanssaan.

Vauvana olivat ihania, nyt 5- ja 3-vuotiaana todella ärsyttäviä. ODottelen että kasvavat sen verran, että heidän kanssan voi alkaa keskustelemaan, on sitten varmasti erilaista.

Vierailija
32/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pk:ssa töissä ja kaikki välipäivät joudun olemaan töissä.

Muista vanhemmista en tiedä mutta kahden lapsen äidit ovat kotona mutta lapset välipäivätkin hoidossa.

Toinen on opettaja ja toinen on kotona muutenkin mutta lapsi myös välipäivät hoidossa.

Tänään vielä varmistin näiltä vanhemmilta, että ovat tuomassa silloinkin(ko) niin toinen vastasi, että miksi en toisi.

Eli näitäkin löytyy.

Todella sääli lapsille!

Vierailija
33/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut läheltä seuraamaan, mitä oikeasti tapahtuu perheelle jossa äiti polttaa itsensä loppuun. On muuten taatusti sata kertaa ikävämmät seuraukset sekä lapsille että koko perheelle, kuin muutama ylimääräinen hoitopäivä vuodessa. Ennemmin vaikka 20 ylimääräistä hoitopäivää päiväkodissa äidin levätessä yksin kotona, kuin äidin romahtaminen.

Vierailija
34/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä voi olla isompia sisaruksia ja lomalla oleva vanhempi on päättänyt viettää "ekstrapäivän" näiden isompien kanssa. Kerrankin voisi tehdä jotain omilla, ei pienten ehdoilla. Pienempien "ekstrapäiviä" on helppo viettää milloin vaan, koska isosisarukset ei vaadi hoitoa.

Eks tää olis ihan ymmärrettävä syy?

Vierailija
35/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi saa kunnon ateriat ainakin hoidossa?

Vierailija
36/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ruhtinaaliset 9 vapaata 3 viikossa pyhien takia.

Olen aattona illan töissä ja sit yöt, olisin kotona jos mahdollista

Vierailija
37/37 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaista eteenpäin vapaata ja tietty lapsi kotona, aina vapailla ja niitä on usein viikolla!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme