Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~*HUHTIHIPPUSET viikolla 12*~*~*~

17.03.2008 |

en ainakaan huomannut että meillä olis vielä pinoa kasassa..? :) mukavaa uutta viikkoa kaikille!!!

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal] Hee... Täällähän on jo vaikka kuinka monta potentiaalista synnyttämään lähtijää!!!! =) Alkaa jo ihan jänskättää, että koska saadaan seuraavat hienot uutiset. :)

Klematis: Noi sun supistukset kuulostaa ihan samoilta kun mun harjotussupparit. Eli niitä tulee tilanteessa kuin tilanteessa (rasitus/lepo) ja kestää " pitkään" . Eroo niihin kipeisiin supistuksiin mitä mulla on välillä ollu, on se, että sillon mulla on alkanu särkee alaselkää joko pikkusen ennen tai heti supistuksen alkamisen jälkeen. Ja se särky on ollu semmosta, että on vaistomaisesti kädet hakeutunu hieromaan selkää.

Oli niin pitkä pino, että en enää muista että kellä oli mitäkin... Sori.

Oma napa: Tänään oli vika hypnoosivalmennus ja äitiysjooga. Hurjaa! =) Heh.. Mä täs mietin, että kun se kirppari-velvollisuus tuli hoidettua lauantaina ja nyt oli noi vikat jutut tänään, ni nyt sit viltsu vois syntyy! :D Tosin jos me oltais synnytyspuuhissa torstaina, ni sit mentäis samalla kaavalla ku heidin kaa -> sillonki oli miehen sukulaiset juhlissa ja jännittivät siellä kännykät kourassa, että koska heidi on putkahtanu pihalle. :) Meillä nimittäin on torstaina miehen serkun synttärikemut ja siellä on puolisukua. :D

Kävin mä tänään vyöhyketerapiassakin ja ens keskiviikkona on seuraava kerta! :) Sillon se alkaa tekee niitä kohtualueita eli alkaa herättelee kroppaa synnytyspuuhiin. Tosin mä alan tekee niitä ite jo sunnuntaina, mut en tietty osaa tehdä niin hyvin kuin se. =)

Ei mulla tän kummempaa. Huomenna sit neuvolakuulumisia! :)

Burde & vilhami 37+1 (+heidi ~1v6kk, joka on nykyään ihan äitin tyttö <3)

Vierailija
22/88 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnea hurjasti Elisabethille ensimmäisestä Huhtihippusesta!!!

Ja Mettäntytölle jaksamista, aivan kamalia uutisia olitte saaneet :(

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, vaikka jakautumista kolmeen kovasti jo odotan, on olo niin tukala. Tänään olin niin uupunut viikonlopusta että otin 4 tunnin päiväunet. No, ei valittamista en pitkään aikaan olekaan saanut niin hyvin nukuttua.

Perjantaina olin äitiyspolilla. Molemmat pojat ovat pysyteleet raivotarjonnassa ja päät ovat niin alhaalla ettei mittoja enää oikein saa. Kasvavat kuitenkin tasaisesti, veikattiin että ovat noin 2,7 kiloisia. Kohdunsuullakin oli tapahtunut kypsymistä, on jo auki kahdelle sormelle ja kohdunkaula lyhentynyt 1,5 senttiin. Seuraava aika on heti pääsiäisen jälkeen tiistaina, jolloin ilmeisesti keskustellaan että milloin aletaan käynnistellä ellei mitään ala tapahtua. Toivottavasti tulisivat silti oma-aloitteisesti.

Mäkin mittailin massunympärystä ja pääsin 115 senttiin. Aika huvittava pallo tuossa edessä. Takaata ei näy vatsaa yhtään ja lyhyenä ihmisenä vatsa vaan kasvaa suoraan eteenpäin. Sf-mitta oli viimeksi 41,5 cm...

Pino näköjään kasvaa sitä mukaan mitä lähemmäs h-hetkeä päästään. Kiva kuulla myös taustailijoista enemmän. Nyt vain odotellaan kuka ehtii toisena synnärille!

Mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille!

Wilma77 ja pojat 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui ihan: valtavasti Elisabethille ja pikkuiselle pojalle onnea! :)

t.VadelmaMama, tunnin päästä 36 viikkoa tasan.

Vierailija
24/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta siis tiedossa viestillinen.. :)

Olin just neuvolassa ja vauva on edelleenkin perätilassa ja peppu jo kuulemma laskeutunutkin,eli alkaa toivo mennä että tämä enää mahtuis/pystyis kääntymään.. :( Nyt sitten kaks viikkoa odoteltava sitä ä-poli aikaa.

Ja mulla iski aivan kamala ahdistus että jos kuitenkin sitten mua koittavat saada synnyttämään perätilassa alakautta. (jos tuo ekks vielä vähän sellasessa maineessakin..)

Kun just olin itseni saanut tsempattua siihen että kun käynnistävät ajoissa niin alta 4 kilosen uskaltaisin alakautta synnyttää. ja siis ihan normi-asennossa. Nyt mun kohta soiteltava sieltä pelkopolilta uutta aikaa,sen verran kamala on olo. Mietin vaan,että kai se aika pitäis olla vasta ton synnytystapa-arvion jälkeen,kun eihän sitä kuitenkaan varmaksi tiedä jos kuitenkin kääntyiskin vielä..

No,muuten siis neuvolassa kaikki ok..

hb 128

rr 108/82

paino 650g/vko (yhteensä 13,5kg)

sf 33,5cm

pissa pahdas

vauvan syke 140 pintaan

ja tarjonta siis pt

Kiva tosiaan kun taustailijoitakin ilmoittautuu mukaan! tervetuloa! :)

Pahnu,pitänytkin sulle viestiä pistää siitä tapaamisesta,jospa nyt kerkeäisin!

Nyt ei kyllä päähän taas mahdu kun omia murheita,että pitää lisää tulla kommentoimaan kun pääsen pahimman yli! :)

Viva ja poika rv 34 tasan

Vierailija
25/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaissa mennään ja pinolla on taas jo kokoa... Mukava niin, kivaa on lukea kaikkien kuulumisia. Eipä tosiaan varmaan kovin kauaa tarvitse odotella seuraavaa ja seuraavia huhtihippusia! =)

Itselläni on täällä vapaa päivä; ei ensimmäistäkään sovittua menoa ja esikoinen ja mies työpäivän verran poissa kotoa! Ruhtinaallista! Siirtelin tuossa vähän vauvan vaatteita paremmille apajille, pakkasin esikoiselle hätävarakassin, jos lähtö tuleekin keskellä yötä ja vielä olisi tarkoitus vähän pakkailla omaa sairaalakassiakin. Vauvan kotiintulovaatteet on jo katsottuna. Tämä kaikki kun on niin paljon mukavampaa, kuin vaihtoehtona oleva kodin siivous ;-)

Eilen supisteli täälläkin ekaa kertaa vähän kovemminkin - 4 kertaa tunnin aikana! ja sitten loppuivat... josko jo jotain saisivat aikaan tuolla alakerrassa... Huomenna olemme menossa katsomaan, miten päin tuo pikkukakkonen tuolla yksiössään majailee, tuntuu, että tilaa on möyriä kunnolla; esikoinen syntyi tosi pienenä - enkä ole itsekään ollut koolla pilattu syntymähetkellä..

Minkäslaisia tuntemuksia toista tai useampaa kertaa synnyttämään lähtevillä on? Jotenkin tuntuu, että itseäni jännittää tällä kertaa enemmän! Valvoin juuri edellisyönä reilun tunnin, kun kaikenlaiset synnytysasiat pyörivät mielessä. Tieto lisää tuskaa, väittävät ja oikeassa taitavat olla. Viimeksi olin vaan mahdollisimman avoimin mielin ja otin vastaan, mitä tuleman piti, mutta tässä välissä on kaveripiirissä sattunut kaikenlaista ja väkisin tulee mieleen kaikki se, mitä voi tapahtua. Ja voivatko supistukset olla tällä kertaa vielä kipeämpiä ja ja ja... Vaikka pyhästi olen päättänyt olla ajattelematta liikaa.

Burdelle vielä, että täällä iloitsin jo välillä, että tulevalla isoveljellä oli menossa ensimmäinen " isi on pop" -kausi, mutta kun on vietetty välillä päiviä äitin kanssa kotona, niin äiti alkaa olla taas in... Ois vaan pysynyt toi isi-kausi vallalla; kuten joku sanoikin, niin ei sitä hellyyttä voi kuitenkaan varastoon tankata, vaikka miten yrittäisi... Ja vaikka olisi miten hellyyttävää, että 1,5 v tällä viikolla täyttävältä esikoispojalta saisi miten ihania suukkoja nykyään!

=) 36 ja risat

Vierailija
26/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakäynti takana,viime viikko meni siivouksen ja pyykinpesun merkeissä.lapset ja mies olivat oksennustaudissa ja pyykkiä tuli ihan kiitettävästi.itse oksensin kerran ja oli minulla ohi sillä.

viikkoja on jo 35+6 ja olo on sen mukainen.jokapäivä supistelee ja nukkuminen on yhtä tuskaa,selällään ei pysty yhtää nukkua kun tulee huono olo ja kyljelleen kääntyminen tekee tosi kipeää.

paino oli pysynyt ihan samana kuin viime kerralla,ei turvotuksia,verenpaine ok.pulssi oli 101(terkkarin mielestä korkea).kohdunpohjan korkeus 34 ja vauvelin syke 144.

tänään olis vielä lekuri eessä kun oikealta puolelta rintaa on tosi kipeä,minulla oli se keuhkoputken tulehdus niin sen takia käynti siellä.

vielä olis omia ja lasten pyykkiä kasa kylppärissä,sitten pääsee pesemään vauvan vaatteita.

ensi viikolla on neuvola ja seuraavalla lääkäri.jos on vielä kasassa,olen kyllä jo valmistautunut siihen että menee taas yli lasketun ajan.viikonloppuna on vanhimmalla synttärit,täytyy järjestellä vähän niitäkin.

ai niin,hirveesti onnea elisabethille ja koko perheelle!

ja hyvää loppuviikkoa ja pääsiäistä!

toivoo:äityliini-81 ja poppoo

Vierailija
27/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sain kuopuksen kanssa raahauduttua neuvolaan asti =) Verenpaineet oli koholla, mulla on ollut kolmena päivänä päänsärkyä, päässä tykyttää ja turvotuksia on raajoissa. Pissa oli onneksi puhdas, mutta näitten vaivojen takia pitää huomenna piipahtaa äitipolilla. Uutta neuvola-aikaa ei varattu, kun ei tiedä siirtyykö loppuraskauden seurannat kaikki sairaalaan.. Minulla on yleensä melko alhaiset paineet, joten arvasin että koholla ovat. Kun ei vaan sitä raskausmyrkytystä enteilisi. Edellinen raskaus päättyi käynnistykseen (40+5) juuri korkeitten paineitten takia.

hb 109

rr 144/84

paino 433g/vko

sf 32cm (sentin kasvanut tasan kolmessa viikossa)

pissa puhdas

vauvan syke 140-150

tarjonta rt (syvällä lantiossa ja kuulemma hyvin kiinnittyneen tuntuisena)

VivaS: Älä huoli sen perätilasynnytyksen takia. Ei sinua siihen pakoteta! Minulla siis esikoinen istui tiukasti pyllyllään kääntöyrityksistä huolimatta ja tämän takia lyötiin hyvissä ajoin sektiopäivä kiinni. Taisi joku lääkäri kysäistä perätilasynnytyksestä, mutta kieltäydyin kunniasta ;)

Tervetuloa kaikille taustailijoille ja ihana lukea kuulumisianne!

Lillero ja Hippunen rv 34+3

Vierailija
28/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä taas netissä roikun¿ois varmaan terveellisempää mennä vaikka kävelylle =) .

Vivalle täältäkin piristystsempit, ymmärrän että pelottaa, mutta sinä olet se joka siitä perätilasynnytyksestä päättää! Sanot vaan siellä että pelottaa, et halua, iso vauva tulossa. Eivät voi pakottaa, korkeintaan vähän suostutella, mutta älä suostu jos tuntuu noin pahalta.

Lillero; toivottavasti ei olisi raskausmyrkytystä sulla. Mulla on suunnilleen samat paineet kun sulla ja turvotusta +2kg/viikko eikä mullakaan vielä oo raskausmyrkytystä. Tosin mulla ei särje päätä. Tuu kertoon huomenna äitipolikäynnin jälkeen miten meni.

Omaa ( . ) sen verran että turvotukset jatkuu vaikka joka päivä sisällytän aterioihini runsaasti riisiä, ananasta ja kasviksia¿ Tähänhän taitaa alkaa jo tottumaan, ei tunnu enää niin pahalta olla näin turvonnut =) . Mä nautin tänään kans siitä, etten oo sopinu mitään tälle päivälle ja saan vaan olla. Vaikka oonkin pessy pyykkiä ihan tohinalla koko päivän.. Mullakin taitaa olla puhjennu ¿pesänrakennus¿ nyt kun laskettuun aikaan on enää reilu kolme viikkoo. Oon pessy kaikki peitot ja tyynyt, varmaan seuraavaks menee verhot kun loppuu muuten peseminen. Vauvan sänky on ollu jo valmiina ja pedattuna pitkään, kai mä nekin lakanat kerkeen vielä vaihtaan ennen kun vauva tulee =).

vanilja kera hippusen rv 36+5

Vierailija
29/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun osais mennä nukkumaan pienet unet... mut ei! Äsken leikkasin isompien tyttöjen näytösvaatteiden kankaat - pitää tehdä mehiläisiä ;) Illalla ajattelin, et voisin ommella ne. Tein viime vuonnakin fleecestä niin pääsee helpoimmalla.

Nyt alkaa kaikki suunniteltu olla tehtynä - huoneet vaihtaneet paikkaa, vaatehuoneita myöten (ihan kaikkia asioita en vielä vaihda, esim. osan vaatteista vasta, kun ovat käyttöön otettavia), pari tenttiä tein eilen (tosin aivot sen verran narikassa, et voi olla takaisin tulevaa mallia toinen ainakin)... Mut kun osais vain olla..... sukuvika tää jatkuva touhuamisen tarve :((((

Eilen oli lekuri - kanavaa 1½-2 senttiä jäljellä, pehmenneet paikat ja aikasta hyvin jo alaspäin tullut (viime pe ei terkku ainakaan saanut enää liikuteltua päätä). Jos vaikka tää syntyis vähän lähempänä laskettua aikaa kun edelliset menneet aina reippaasti yli.

Norsu-olo täälläkin, maha kaikki tuossa edessä (aina ollut) ja pitäis yrittää kuopuksen kanssa tuolla lattiallakin touhuilla. Ylös nouseminen sieltä lattialta on tosi ketterää ;)) ja varsin huvittavan näköistäkin ;)

Jos nyt ottais vähän kirjan käteen ja menis edes hetkeksi lepäämään, kun isäntä on isompien tyttöjen kans leikkipuistossa ja kuopus päikkäreillä vielä ainakin hetken....

--Mirpa ja masukki rv 36+5--

ps. miulle ne kaakontreffit käy jos mies vain kotosalla eikä paikalla väliä, siksi en ole siihen juurikaan kommentoinut....

Vierailija
30/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks " pahnu" kans eli miehellä ei todellakaan ole munarikasta pääsiäistä tarjolla eikä oo muutenkaan ollut sellaisia haluja liikaa... Tiedä sitten onko eroa tyttöjen odottajilla noissa hormooneissa? Mullahan esikkokin poika ja siinä raskaudessa oli sama juttu, ei kiinnostanut petipuuhat kuin enimmäkseen velvollisuudentunnosta... Osittain kade olen teille joita ne touhut kiinnostaa kun tiedän että synnytyksen jälkeen vasta hiljaista tuleekin, viimeksikin meni 3kk...

Tänään kävin neuvolassa ihan peruskäynnillä, tässä tiedot

RV 34+2

RR 110/80

pissa puhdas

sf-mitta 31

tarjonta rt, lähes kiinnittynyt

Mahan ympäryksen mittasin kans uteliaisuudesta, 104cm oli... Mun mahavaivoihin löytyi se bakteeri syylliseksi mutta edelleen odotan infektio-osaston yhteenottoa että mitä tässä oikein tehdään... Vähiin alkaa vaan viikot käymään ja neuvolan ihana kätilö sanoikin että huomenna saan kuulemma soittaa sinne ja kovistella vähän ja jos ei se auta niin hän soittaa :)

Meille saapuu tänä iltana appivanhemmat viikoksi (tää on tää huono puoli kun asuu eri maassa, kaikki aina asuvat meillä ja " kaikki" ei oo yhtä tervetulleita vieraita...) Toivon että sovinto pysyy anopin kanssa, siitä kun ei oo takuita varsinkaan näissä hormoonihöyryissä ;D

Emmis 34+2

Vierailija
31/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta pitää takkahuonerempan kanssa. Materiaaleja olen hankkinut ja ollut aputyttönä. Tänään mm. lastasin kaiken purkulaudan/paneelin pakuun, jotta toinen varsinaisista työmiehistä sai vietyä ne itselleen polttopuiksi. Säästyi siinä samalla meiltä kaatismaksu! ;-) Kaikki takan & kiviseinien purkujäte kärrättiin pojan kanssa takapihalle nurmikon pengeryksiä varten ja " maisemoitiin" kärräämällä syksyllä tehdystä lehtikasasta rompetta päälle. Nyt tarviis mennä vähän siivoilemaan ja laittaa sauna lämpiämään, jotta pääsee työväki kunnolla pesulle. Tosin vielä on paljon tehtävää, mutta isoimmat alkaa olemaan valmiina.

Aamulla kävin jumpassa, kun eilen en päässyt. Tekee edelleen gutaa, koska muuten selkä hajoaisi. Kun liikkuu, niin ei vaivaa nukkuessakaan. Ihme juttu, sillä ekassa raskaudessa mun piti jo paljon aiemmin turvautua tyynyvirityksiin sun muihin, että kykeni nukkumaan.

Tsemppiä vaan kaikille ja hyvää vointia! Tulen viimeistään to iltapäivällä kertomaan neuvolaterkut eli vaikka tästä räpätädistä mitään ei kuuluisikaan, niin minä en todellakaan ole se, joka olisi mennyt hakemaan hippusta nro 2 synnäriltä - valitettavasti!

Winku ja Veera, 36+1

Vierailija
32/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lillero, seuraahan vointia ettei tosiaan kehitä raskausmyrkytystä..Mulla on aina ollut vain ne paineet koholla ja hillitön turvotus. Ja tietenkin pää kipua, sellaista turruutusta kun paineet nousee tosi korkealle. Mutta aina on maksa-arvot olleet ok ja pissa puhdas..stiksaan kotona pissaa pari kertaa viikossa ja jos häikkää niin saa olla suoraa ä-poliin yhteydessä. Huolehdi nyt tarkkaan itsestäsi!!!

VivaS..niinkuin muutkin täällä ovat vakuutelleet niin sinä tosiaan yksin päätät yritätkö synnyttää alakautta jos siis pikkuinen viihtyy loppuun asti perätilassa. Kyllähän jokaisella on oikeus päättää omasta vartalostaan!!!!

Annika33 kyseli mietityttääkö synnytys uudelleen synnyttäjällä...no jonkun verran, ei nyt niin että yöllä uniin tulisi mutta vanhetessaan ja työn kautta sitä tietää liikaa asioista..ja näin ollen pelottaa enemmän kuin ekalla kertaa. Ja tietty se että 2 onnistunutta raskautta/synnytystä ja tervettä lasta että onko oikeutettu vielä yhteen!!!! Eniten mietin sitä että saisinko nyt kokea sen luonnollisesti alkaneen synnytyksen..olisi niin ihana laskeskella kotona suppareita, käydä suihkussa, pakkailla samalla sairaalakassia ja herätellä/hätyytellä miestä ja lapsen likkaa...hmmm. Haaveita kai vaan, jotenkin 2 käynnistyksen jälkeen sitä vain turhautuneena odottaa käynnistystippaa ( ja siis vasta rv 41 jälkeen, en minäkään ole kyllä seuraava hippusen synnyttäjä). En edes tiedä onko mahdollista että mun synnytykset alkaa muulla tavalla, onko kenelläkään alkanut seuraavat synnytykset luomusti??? Kaikkea sitä pohtiikin....

Nyt koiran kanssa ulos tuulettumaan ja lapset miehen hoiviin...

klematis rv36

Vierailija
33/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikonloppuna se hoitopoika yökylässä ja niinhän siinä sitten kävi, että Viivi on kipeenä. Istuttiin eilen koko ilta terkkarin päivystyksessä ja saatiin laajakirjoinen ab alkavaan keuhkoputkentulehdukseen. Kerrankin oli hyötyä mennä " varmuuden vuoks" näytille. Eikä meillä ollut kuin 38 kuumetta, yskää/nuhaa ja kiukkuisuutta. Nyt on vaan itselläkin sellanen olo et olis pöpö tarttunu....

Eilen sain vihdoin äitiyspakkauksen :))) Oli vielä -07 mallia. Sain myös tilattua sen reunapehmusteen, tosin ompelijalta itse tehtynä. Tuli halvemmaksi. Tänään taas ostin tulokkaalle (sinisen, kun niiiin poikaa odotan/haaveilen) 56cm kevythaalarin kotiintuloa varten, oli 50% alennuksessa. Tarvikkeista puuttuukin enää rattaat ja ne ostetaan loppuviikosta. Päädyttiin käytettyihin Emmaljunga Grizzly kuomurattaihin.

Mettäntytön perheelle ja koko suvulle surunvalittelut ja voimia <3

Muaki kiinnostaisi kovin tuo vatsan ympärys tällä hetkellä, mutten tähän hätään yhtäkkiä löytänyt mittanauhaa. Niin hyviin lukemiin en teidän useampien kanssa kyllä pääse. 30+5 viikoilla kokoa oli 93,5cm. Tutkailen nykytilanteen kyllä heti kun mahdollista =P Maha kasvaa pallona edessä alhaalla (alavatsanahkaa kiristää!!) eikä näy takaa lainkaan.

Täällä on saatu kanssa molemmin puolin tyytyä vain suklaamunukkaan.. Meillä ei oikein kummallakaan ole mitään haluja..

Ai niin. Treffattiin eilen tämän mun kaverin kanssa kaupungilla, jota olen ajatellut pyytää tukihenkilöksi synnytykseen kun mies ei kerta tahdo tulla. Hän suostui oikein mielellään. Ja puhetta oli että jos jommasta kummasta tuntuu pahalta niin kaveri voi poistua. Nyt ei tarvitse enää tätäkään stressata :) Onko täällä muita, joiden mies on saanut ns.synnytyskammon? Mä olisin kovasti halunnut isän olevan läsnä, mutten voi pakottaakaan enkä yksin " uskalla" mennä.

Nyt poistun laittamaan iltasyömisiä. Sitten sohvalle löhöilemään kera uusimman vauvalehden, jota en ole saanut vielä lukea.. Hyviä vointeja kaikille. Ja hyvää pääsiäistä jo etukäteen!

t.Ufa (34+5, eilen oli meijä ekan la:n tasan kk päivä!)

Vierailija
34/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh mikä päivä. olin ihan poikki jo aamulla herätessä, ja sitte jäi kiireessä aamukahvi väliin joten olin ihan jumissa puoleen päivään asti. ja huonolla tuulella! täällä siis myös yksi äksyilijä. esikoisen kitinä ärsyttää aivan uskomattoman paljon, ja miesparkakin saa osansa. :(

mutta lääkärissäkin siis kävin. painoarviota en saanu minkäänlaista ja olin jotenki niin puhki, etten ees jaksanu kysyä. pissassa oli ihan hiven proteiinia ja verenpainekin on nousussa. samoin turvotukset. sain sitte passituksen labraan (maksajutut), huomenna pitäis soitella tuloksia. nyt joudun sitte käymään kaks kertaa viikossa sticksittämässä pissan ja mittauttamassa verenpaineen siellä neuvolassa. ihan kun noi peruskoulukiireet ei olis tarpeeks, vielä tämäkin tähän päälle sitte. *huokaa*

nyt en jaksa kommentoida tän enempää, pahoittelut omanapaisesta valituksesta. poistun takavasemmalle syömään ananasta, jos se vaikka vähän auttais näihin nakkisormiin... :/ t.VadelmaMama, rv 36 siis tasan.

Vierailija
35/88 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallla täältä kaakonkulmilta!

Niinpä taas kävin yhden yön sairaalassa tarkkailussa, kun kivuliaat supistukset yltyivät entisestään. Tuntui jo pahimmillaan, että tarvitsen kivunlievitystä :(. Supistukset tulivat jo pahimmillaan 3min välein kivuliaina. Tilanne kuitenkin vielä rauhoittui ja pääsin kotiin " lepäämmään" . Eivät enää ruvenneet estelemään lääkityksellä synnytyksen alkamista. Paikat oli kuitenkin vielä kiinni, onneksi!

Tänään illalla tajusin, että huomennahan onkin ensimmäinen äitiyslomapäivä :). Eipähän tämä arki tästä juuri muutu, kun sairaslomalla olen ollut niin tolkuttoman pitkään.

Minunkin oli pakko mitata tuo vyötärönympärys. Lukemaksi sain 108cm :). Aika kivoissa lukemissa. Painoakin on tullut jo 12kg... No ei jaksa kauheasti ajatella. Pallomaha edessä ei ole levinnyt sivuillepäin niinkuin ei aikaisemminkaan.

Viva: mulle just viimeksi sairaalassa " leporeissulla" keskustelin yhden EKKS:n kätilön kanssa perätilasynnytyksestä ja hän kovasti vakuutteli, että jokainen saa valita itse sen kumman synnytysvaihtoehdon haluaa. Yritä rentoutua asian kanssa, tosin pelkopolikäyntikin voisi auttaa asiaa, jos se kovasti mietityttää.

Lämpöiset onnittelut Elisabethille ja perheelle vauvan syntymästä. Mettäntytölle osanotot! Luettuani asiasta tuli ihan kamala olo itsellekin.

Joku kyseli (en muista enää nm:ä) että mietityttääkö synnytys uudelleensynnyttäjää. Minusta tuntuu, että ennen en ole tällaisi asioita miettinyt ollenkaan, mitä nyt olen käynyt läpi. Jotenkin olen jopa ruvennut arastelemaan sitä, että pitää taas " rävöttää levällään" siellä toisten silmien alla :). Hassua edes ajatella tällaista, kun työnäänhän ne sitä tekee. Sekin mietityttää, että entäs jos en jostain syystä mitenkään kestäkään niitä kipuja. Jos kivunlievitys ei toimi? ymym.... Pää on täynnä vielä vastauksettomia asioita.

Eveliinukka 34+4

Vierailija
36/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä satunnainen palstailija:) Perjantaina tulee 36 vkoa täyteen ja kävin eilen lääkärissä. Kohdunkaula oli lyhentynyt 3-4 cm:iin, kohdunsuu sormelle auki ja vauveli jo asettunut lähtökuoppiin. Tämä on toinen raskaus (tyttö 06/2002) eli ilmeisesti suht normaali tilanne tässä vaiheessa (?). Alkoi kyllä hitusen jännittää, kun olen asennoitunut siihen, että tämäkin raskaus menee pari viikkoa yli lasketun ajan. Kuinka kypsä/epäkypsä tilanne teillä muilla on ollut vkon 36 paikkeilla?

Tarvii vissiin alkaa pinnasänkyä tässä kasailemaan..;)

Vierailija
37/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä olla röllötellään ja ajoittain olo on tosi kipeä. Lillero laittoi päänsärystä, josta itsekin nyt kärsin kolmatta päivää. Aamulla saattaa olla hyvä olo mutta jos erehdyt yhtään tekemään mitään alkaa jyskytys. Mulla ei ole verenpaineen kanssa ollut aiemmin ongelmia, joten olisiko ne nyt nousseet niin paljon. Aamulla ei sormet taivu nyrkkiin ja jalkapöytiin jää kuviot löysimmistäkin kengistä. Huomenna on onneksi äitipolille aika, joten saan varmasti jotain vastauksiakin.

Henna olit oikeassa. Soitin Kelaan ja ihmettelin, kun ei päätöstä äitiyspäivärahasta ole tullut. Puuttui sitten ne palkanlaskennan paperit. Näin siis toimii melko suuri työnantaja. No, asia korjaantui heti, mutta odotellaan nyt sitäkin.

Pidä Viva pintasi, jos et halua synnyttää perätila vauvaa alateitse! Sano, että täältä tulee vihainen lauma Huhtihippusia jos eivät meinaa sun päätöstä kuunnella!!!

Mulla ainakin pyörii synnytys kovastikin mielessä. Edellisestä tosiaan vierähtänyt aikaa yli kymmenen vuotta ja asiat muuttuneet kovasti. Käytiin eilen tutustumassa sairaalaan ja mies meni vähän hiljaiseksi, kun tuli synnytys jotenkin lähemmäksi. Itseäni mietityttää mennäänkö samalla vauhdilla kuin viimeksi tai siis oikeasti kai mentäisiin nopeammin. Kiirettä siis täytyy pitää jotta ehtii sairaalaan ennen ponnistusvaihetta (jos vaikka ehtisi saada edes jotain kipulääkettä). No, katsotaan miten asiat selkiytyy huomisessa synnytystapa-arviossa. Pelottavinta olisi joutua leikkaukseen.

Rauhallista keskiviikkoa!

K3ngu 36+1

Vierailija
38/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihan kunnossa, tosin verenpaineet vielä vähän kohollaan joten niitten seurailua jatketaan. Vauva pyöritteli päätään ja vimmasi niin, että käyrää piti ottaa pariin otteeseen. Painoarvio oli 2,4kg =) Kohdunkaulaa jäljellä alle kolme senttiä, paikat pehmeät ja kohdunsuu auennut 1 cm. Ottivat verikokeita ja jos niissä ihmeellisempiä, niin soittavat kotiin.

Nyt väsyttää niin kamalasti, että pitänee pötkähtää petiin ja nostaa koivet ylös.

Lillero ja Hippunen rv 34+4

Vierailija
39/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuota pinoa lueskelin ja paallimmaisena jai kylla nyt mieleen tuo VivaS:n tilanne. Eivat todellakaan voi pakottaa sua synnyttamaan alakautta, jos vauva peratilassa! Pida vaan pintasi ja jaksamisia odotteluun..

Meille kuuluu ihan hyvaa. Aamupaiva meni shoppaillessa, vauvalle en mitaan ostanut, kun kaikkea on jo liikaakin :) Kiva oli kierrella ja kahvitella kaverin kanssa. Esikoisen on kutsuttu prinsessa henkisiin synttarikemuhin, joten sinne lahinna katselin asua, mutta ei viela ainakaan loytynyt. Itselle ostin vahan meikkeja ja yovoidetta ym varastoon.

Olo on ihan ok, mutta nyt on alkanut olla enemman turvotusta myos sormissa. Vihkisormuksen jouduin tanaan sit ottamaan pois... Paineet ollut tosi alhaiset koko raskauden, joten tuskinpa tuo turvotus muuta on kun kosmeettinen haitta!

Mitakohan muuta juttua ollut pinossa.. Palaan varmaan myohemmin viela kommentoimaan!

Browniette 36+6

Vierailija
40/88 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariliina kyseli paikkojen kypsyys/epäkypsyys tilanteesta...Viime viikolla ä-poli käynnillä alapään tilanne oli 1sormelle auki,3cm kanavaa jäljellä ja pehmeää...enkä todellakaan usko synnyttäväni ennen laskettua aikaa..

2 aempaa raskautta menneet yli lasketun ajan ja käynnistetty korkean verenpaineen vuoksi. Muistaakseni rv 41+2 ja 40+3 ( tokan olisivat käynnistäneet 39+4 mutta halusin odottaa josko synnytys käynnistyisi luonnollisesti, pidemmälle en saanut armon aikaa, koska olin ilman verenpainelääkettä ja paineet tosi korkealla ). Ja tuota kakkosta odottaessa paikat kypsät rv32 alkaen..2sormelle auki ja jäljellä 2 cm kanavaa ja siitä eteenpäin vain kypsyi entisestään..ja lääkärit puhuivat että voi käynnistyä koska vaan...joo-o-niin just!!! Plussaa oli että käynnistys yritettiin aloittaa eka kalvojen puhkaisulla, koska paikat oli muistaakseni auki 3cm..mutta vettä ei tullut koska lapsen pää oli tulppana.

No tämäkin on niin yksilöllistä, että voihan sulla tulla lähtö piankin ;}

Voi meitä turvonneita on jo monta...koetetaan mammat jaksaa viimeset viikot ja käyttää kaikki poppakonstit olomme helpottamiseksi¤¤¤¤¤¤¤

klematis rv36+1