Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pelkillä clomeilla plussa???

27.10.2006 |

Eli kävimme tänään ensimmäisellä lapsettomuuspoli käynnillä.Lapsen yritys aloitettu 05/2005. Juteltiin ja ultrattiin. Ultrassa näkyi pco tyyppiset munasarjat, mutta lääkäri sanoi että ei välttämättä ole pco:ta nuoresta iästäni johtuen. Määräsi clomifen kuurin seuraavaksi kierroksi ja sitten kontrolli käynnin kp11, jossa näkyy auttoiko clomit ja että kypsyikö muniksia liikaa. Eli kysyisin onko pelkillä clomeilla kuinka suuri mahdollisuus raskautua? Ja monennestako kierrosta olette tulleet raskaaksi? Mitä sivuoireita teille on tullu clomeista? Ja mielelläni lukisin kokemuksia clomeista ja muistakin hoitoihin liittyvistä asioista..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt onnistuisi :)

Mulla on pelkästään positiivisia kokemuksia clomeista. Kaiki kolme lastamme ovat saaneet alkunsa noilla lääkkeillä, ensimmäinen ekasta kierrosta, toinen toisesta, kolmas kolmannesta ja nyt tämä neljäs raskaus toisesta clomi-kierrosta.

Mitään suurempia sivuoireita ei ole ollut, ainoastaa hetkittäiset kuumat aallot ja öinen hikoilu. Mulla annostus oli 1 tabl kp 3-7. Ja sama vaiva kuin sinullakin, pco.

Toivotan kovasti onnea ja toivottavasti raskaus alkaa pian ja saatte nyytin kotiin.

Vierailija
2/8 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä clomit aloitettiin 2005 helmi/maaliskuulla. Tulin heti ekasta kerrasta raskaaksi, mutta silloin päättyi alkuraskauden keskenmenoon.

Clomeja söin sitten 2006 helmikuuhun saakka, jolloin niistä luovuin noiden sivuoireiden takia: kuumat aallot ja näköhäiriöt. Tulin kuitenkin raskaaksi maalis/huhtikuussa, eli olivat todennäköisesti laittaneet munasarjani toimimaan.

Minulla todettiin myös PCO ja ovulaatio todennäköisesti oli aikaisemmin epäonnistunut sen vuoksi. hmm.. PCO voi olla kyllä nuorenakin. Niin minulle kerrottiin.

Mary nyt rv 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on kaksi clomipoikaa. Eskoinen sai alkunsa neljän clomikierron jälkeen ensimmäisellä taukokierrolla ja toinen poika kolmannella clomikierrolla. Elokuussa tulin raskaaksi toisella clomi+metformiini kierrolla mutta meni kesken alussa (rv6). Ja pco todettu -98. Eli kyllä toimii... Onnea matkaan.

Vierailija
4/8 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans PCO ja olen kans aika nuori.

Ekasta clomikierrosta plussasin, mutta söin samalla terolutia (tasaamaan kiertoa) ja ehdn aloittaa metformiinin. Lääkärin mukaan metformiinilla ei ollut merkitystä plussaan koska olin sen vasta aloittanut.

Clomit siis toimii =)

[color=blue] Paljon plussa onnea! [/color]

Vierailija
5/8 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs aloimme yrittää toista lasta v. 2000. Mulla oli tosi epäsäännöllinen (pitkä!) kuukautiskierto.

Ekan kerran kävin lääkärillä v. 2002 maaliskuussa, jolloin sain PCO-diagnoosin (nuori minäkin) ja käskyn laihduttaa.

Saman vuoden lokakuussa menin eri lääkärille ja hän ei minulta mitään PCO:n viittaavaa löytänyt ja sanoi, ettei hänen tietääkseen äitiydelle ole Suomessa painorajaa. Sain Clomifen-reseptin ja heti ekasta kierrosta tulin raskaaksi ja terve, ihana tyttö syntyi sitten 7/03.

Sivuoireina mulla oli vaan päänsärkyä ja kuumia aaltoja. Juu ja tais ne mielialatki hieman heittää ;)

Vierailija
6/8 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinmäinen sai alkunsa 3. kierrosta lugesteron avustuksena (keltarauhashormooni, mikä auttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymiseen). Ja tämä nuorimmainen sai alkunsa 1. clomikierrosta ilman " tehosteita"

Onnea matkaan : D

art ja pojat 2v & 8pv.

Vierailija
7/8 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas iloinen mieli lukiessani teijän kirjotuksia...Ja siitä että noin moni oli jaksanut miulle vastailla.. Kiitos! Nyt oottelen tosi innoissani ja positiivisin mielin ensimmäistä clomi- kiertoa.

Ei se lääkäri sanonut etteikö nuorellakin voisi olla pco, vaan että monesti nuoremmilla naisilla on jonkun laisia rakkuloita munasarjoissa mutta ne ei välttämättä tarkoita pco:ta vaan ovat nuoren iän vuoksi " normaaleja" . Eikä se antanut suoraa pco diagnoosia. Se selitti asiat hieman epäselvästi enkä minäkään oikeen ymmärtänyt vaikka kysyin asiaa uudestaan..jäi vähän kummastuttamaan! no eiköhä ne asiat vielä selviä!

¤Onnellista odotusta kaikille, toivottelee Zafiri¤

Vierailija
8/8 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole PCO-diagnoosia, eikä mitään muutakaan tullut esiin 2003 otetuissa verikokeissa.