Lokakuun päivänsäteet vko 12
Uusi viikko ja uudet kujeet, joten laitetaan uusi pino alkuun, kun edellinen jo paisuu pituuttaan!
Hauskaa alkavaa viikko kaikille!
Saneline
Kommentit (59)
Pahoitteluni 5mamalle:( Mulla oli syksyllä samanlainen keskenmeno ja tiedän miltä tuntuu...Voimia ja jaksamisia teille molemmille...
Meillä on eka neuvola ja ultra käyty ja kaikki näyttäisi olevan ihan hyvin...onneksi:) Tuo keskenmenon peikko vaanii mulla tuossa olkapäällä jatkuvasti kun niitä on tullut niin monta elämän aikana koettua:( Laskettu aika pompsahti kuitenkin 4 pv eteenpäin ultran mukaan eli se onkin nyt sitten vasta 26.10...Nauroin jo neuvolassa että meillä onkin lapset sitten syntyneet syys-, loka- ja marraskuussa...eipä jää kenellekkään selväksi mitä on pitkinä pimeinä pyhinä tehty:D Sydänääniä ei saatu kuulumaan mutta ultrassa pompotti syke tosi vahvana ja kätilö mua rauhoitteli ettei nyt pitäisi enää olla niin suurta keskenmenon vaaraa kun sikiö näkyy niin hyvin ja vahva syke....totesin siihen että aijaa...viime syksynä meni tasan näillä viikoilla kesken että olikin sitten varmaan poikkeustapaus...
Etova ja paha olo alkaa helpottaa jo huomattavasti,pystyy jopa ihan oikeata ruokaa syömään eikä vain salaattia ja hedelmiä.Väsymys on tosi kova koko ajan ja voisipa melkein pystyyn välillä nukahtaa,närästystä on ollut myöskin havaittavissa eli aika normaalit kuviot näemmä täällä kehissä.
Saimme niskapoimu-ultran 15.4 ja sitten tiedetään taas hieman enemmän naperosta:)
Mutta oikein mukavaa pääsiäistä kaikille ja hyviä vointeja:)
pikkutarja 8+4
Tiistaina oli tosiaan hyvä olo viikkokausiin, mutta keskiviikko olikin sitten ihan kammottava. Olo paheni päivän mittaan tasaisesti ja illalla kykenin enää vain makaamaan sohvalla:( Tänään on onneksi ollut taas hieman parempi, mutta taitaa tämä pahoinvointi kestää taas ainakin sinne viikolle 15 kuten edellisilläkin kerroilla. Eli ehkä vapun aikoihin alkais helpottaa.
lillian kyseli homejuustosta. Tuore- ja homejuustoihin liittyy jonkinmoinen listeriariski vaikka ne olisikin tehty pastöroidusta maidosta. Listeria voi nimittäin livahtaa valmiiseen juustoonkin tehtaalla. Pehmeät juustot ovat sitten erittäin otollinen kasvualusta listerialle, joka siis pystyy lisääntymään myös jääkaappilämpötilassa. Näitä valmiin tuotteen jälkikontaminaatiotapauksia löytyy valitettavasti myös Suomesta. Todella vähän kylläkin ja tuotteet on näissä tapauksissa vedetty markkinoilta erittäin nopeasti ja tehokkaasti. Erittäin epätodennäköistä on siis, että kotimaisista tuore- tai homejuustoista listeriaa saisi, mutta jos haluaa pelata varman päälle...
Ihanaa kun on pääsiäinen ja pitkä vapaa:) Nautitaan nyt kaikki keväästä ja sovitaan, ettei enää keskenmenouutisia!
ellu333 9+6
Ja ihan ekana pahoitteluni keskenmenon kokeneille!*Hali*
Mulla oli pari viikkoa sairaslomaa pahoinvoinnin ja väsymyksen takia,tänään pitkästä aikaa siis töissä ja uudessa paikassa(teen ns.keikkahommia,muutamassa eri paikassa oon pyöriny),ihan hyvin meni mitä nyt väsymys meinas aamupäivästä käydä ylivoimaiseksi. Pahoinvointi jo helpottanut enimmäkseen.
Esikoinen meillä sitten tuli kipeeksi,eilen tirskuin pitkin päivää ja viime yö oli tosi levoton..tänään nenä vuotanut solkenaan ja illasta nousi lämpökin.Toivottavasti saisi kuitenkin yön nukuttua kunnolla vaikka nenu tukossa!
Mulla ei mahdu enää yhdetkään tavan housut jalkaan vaan äippähousuihin on siirrytty...maha on tosi iso jo nyt,oikeesti!Moni kysynyt ootetaanko kaksosia tai onko la kesällä:)Esikoisesta oli kyllä ihan sama homma.
Liikkeiden tuntemista en malttais enää odottaa!
Nyt tuli ihan omaa napaa,pitää yrittää käydä ahkerammin ja kommentoida sitten muillekin!
Ihanaa pääsiäistä kaikille!
Blacka rv 12+0
mun eka neuvolakäynti ei sitten sujunut mukavissa merkeissä.
kerroin huolistani ja niinpä mulle ehdotettiin ultraa. ja siellä selvisi ettei omat huolet ja pelot olleet turhia. pikkuinen vastasi viikkoja 6+4 vaikka tänään olisi pitänyt olla jo 9+0. eikä kuvassa näkynyt sykettä...
eli minä siis liityn lokakuisten keskenmenon saaneiden pitkään listaan.
olo on turta ja kamala. tiistaina sitten kättärille...
voikaa te loput hyvin!
pahoittelut ruusunpiikille:(
Oma np-ultra sujui toisenlaisissa tunnelmissa. Mahassa uiskentelee 5cm pitkä sintti, jolla kaikki kuten tässä vaiheessa pitää. Laskettu aika vahvistui 6.10, sintti vastasi viikkoja 11+5, la. ei muuttunut. Oma olo on huojentunut, nyt varmasti kerromme uutisia lähipiirille pikkuhiljaa:)
Rouvaii 11+2
Hei.
Olen todella pahoillani lukuisista keskenmenoista. :(
Sanattomaksi vetää....
Olen käynyt seurailemassa palstaa, mutta en ole itse jaksanut kirjoitella ollenkaan..... Olen ollut ihan sairaan väsynyt. Olen käynyt töissä, mutta en ole iltaisin jaksanut tehdä mitään. Ihan oikeasti EN MITÄÄN. Toivottavasti kohta helpottaa.
1. neuvola on käyty -kaikki hyvin :). 1. ultra oli maanantaina. Menkoista laskettu la 10.10. siirtyikin viisi päivää eli 15.10. kuten arvelin. Vauva oli hyvissä voimissaan ja kaikki tähän asti ok. Pahoinvointia on ollut iltaisin vähän. Paino ei ole noussut yhtään! Ihan alussa ollut turvotuskin on helpottanut, eli farkut mahtuvat edelleen! Omituista...
Sitten siihen kysymykseen. Olen vähän pahassa tilanteessa ja kysyn neuvoanne...
Olen tehnyt pätkätöitä ja työsuhdetta on jatkettu aina noin 2 kk eteenpäin. Pomo kävi viikolla kertomassa että nyt tehtäisiinkin sopimus vuoden loppuun asti. En ole kertonut töissä vielä raskaudestani, mutta pitäisikö nyt kertoa? Onko reilua olla kertomatta? Työt jatkuisivat muutenkin suunnilleen elokuun loppuun, mutta kun la on 15.10. Joutuisivat maksamaan äitiyslomastakin (en muista montako viikkoa) ja mahdolliset sairaslomat (joita oli edellisten raskauksien aikana supistelujen takia)....
Hyötyisin todella paljon, mutta....
Jos olisi kyseessä valtion iso laitos tms. en epäröisi ollenkaan, mutta kun on ihan oikeasti merkittävä kustannus yritykselle....
Otan kiitollisena kommentteja vastaan!
Tuuli-75, 10+2
Pahalta tuntuu puolestanne.
Np-ultra oli keskiviikkona ja kaikki hyvin. Niskaturvotusta0.9 mm ja sikiö vastasi päivälleen kokoa. Laskettuaika 29.9, mutta taidan pysyä täällä lokakuisissa. Kovasti ultrassa vauva jumppasi ja potki :)
G rv 13
Tää netti on kyllä siunaus ja kirous yhtäaikaa. Nuo pelottavat km-uutiset pitävät kyllä jalat maassa itselläkin.
Ruunsunpiikki, suunnattoman suuret pahoittelut! Tulee aina pala kurkkuun kun lukee pettymyksiä. Ja pelottaa tietysti.
Omalla kohdalla ns. raskausoireet ovat olleet melko vähäiset. Pientä rintojen aristusta, vilutusta, iltaisin öklötystä varsinkin hammaspesulla. Tänään on esim. taas sellainen olo että mahakin tuntuu kutistuneen. Tiistaina on se neuvola. Kädet ristissä toivon sykettä tai ainakin nopeaa aikaa ultraan.Olis kiva kun sais jo varmuutta asiasta. Tekis niin jo mieli kertoa kotiväellekin...
Mutta ihanaa kun voi edes täällä sepustaa tuntemuksiaan. Kiitos kanssasisaret olemassaolostanne.
Ihanaa pääsiäistä! Nyt ulos aurinkoon.
Viiru 8+4
Ruusunpiikille suuren suuret osanotot :(
Omaa napaa sitten seuraavaksi (tulee niin typerä olo kun lukee ensin toisen keskenmenosta ja sitten hehkuttaa omaa). . Ensimmäinen neuvola on nyt takana. Kaikki oli hyvin, mutta mun suureksi ärsytykseksi oli päsähtänyt jo kilo painoon lisää :( Meillä oli sijaisterkka (tuo oikea terkka on ollut mulla edellisessä raskaudessa ja samoin on muksun terkka), joka oli aivan ärsyttävän hössö, kummasti osasi alkaa arvostamaan oman terveydenhoitajan rentoa otetta :) Parasta kuitenkin on, että meillä on nyt kunnan puolesta kaksi ultraa (vielä suosi sitten ei ollut) eli tuo niskapoimu- ja rakenneultra :) Se on mulla parin viikon päästä, viikkoja on silloin 14+1. Eli virallisesti kai se menee jo tuon ¿niskapoimuajan¿ yli. Samoin tuo sijaisterkka oli hyvin huolissaan, kun multa ei ehditä ottaa tuota seerumikoetta (tai mikä nyt lienee onkaan) kun verikokeet voi ottaa pääsiäisloman takia vasta ensi viikolla. Musta tilanne on vaan ihan hyvä, edellisessä raskaudessa en edes halunnut ottaa tuota seerumia ja samoin meillä ei tulisi raskauteen vaikuttamaan mitenkään vaikka tuolla niskapoimussa olisikin löytynyt jotain erikoista. Tietenkin on vähän kaksipiippuinen juttu, että onko parempi tietää, että vauvalla ei ole kaikki ok jo raskauden aikana (eli osaa varautua, mutta myös stressata) vai ei... Ja tosi erikoista oli, ettei mulla vieläkään ole virallista laskettua aikaa. Menkat oli viimeeksi vuonna 2006 (eli niistä ei mitaan lasketa ;) ) ja kuulemma tuo yksityisen ultrassa saatu laskettu aika ei ole riittävän virallinen. Eli saan ¿oikean¿ lasketun ajan vasta kolmen viikon päästä. Ihme puuhaa!
Vitsi kun pitäs koittaa tässä valmistella tunteja, innostus on taas suuren suuri...
Mutta mukavia lomia kaikille!
Coltsfoot ja mini-Helmi 11+4...(kai..)
... ja pahoittelut keskenmenoista! 2 km peräkkäin kokeneena elän itsekin koko ajan pelko kantapäillä... Voimia ja jaksamista kevääseen teille!
Joku kyseli, että onko tällainen km määrä " normaalia" , jonkunlainen tilasto löytyy sivuilta www.tekay.fi. Siellä on muutakin tietoa raskaudesta ja sikiön kehityksestä yms. Tiedä sitten auttaako tilastot millään tavalla, mutta jos joku haluaa lukea niin siellä on riskeistä taulukkoa.
Mulla on tänään ollut kovin energinen olo, johtunee lomasta ja auringosta! Kävin koiran kanssa pitkän lenkin ja jumpassakin ekaa kertaa pariin viikkoon, otin kyllä aika rauhallisesti. JOtenkin tuntuu, että syke nousee kamalan herkästi, onko muilla vastaavia kokemuksia? JOhtuuko se raskaudesta? (Vai onko mun kunto vaan huonontunut...)
Tuuli -75, tuohon on hirveän vaikea vastata mitään. Mielestäni sinulla on täysi oikeus vielä odotella ja katsoa miten tilanne etenee. Toisaalta, ehkäpä pomosi kanssa keskusteltua pääsisitte jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen jatkosta eikä mieltäsi sitten stressaisi asia. Toisaalta .. ja toisaalta. MIeti ensin rauhassa ja juttele asiasta jonkun luotettavan ihmisesi kanssa, mahdollisesti jopa sellaisen joka tietää pomoasi jollakin tavalla, miten hän reagoisi jne.
Np-ultra on ensi viikolla, keskiviikkona, jännittää jo aivan kamalasti!
Aurinkoista pääsiäistä kaikille!!!
Saneline 11+0
Mua on kans mietityttänyt toi työpaikalle ilmoittaminen. Mulla on vähän hassu tilanne töiden suhteen, kun olen sairaanhoitajaopiskelija ja parhaillaan harjoittelujaksossa eräällä sairaalan osastolla. Olen menossa tälle kyseiselle osastolle kesätöihinkin ja mietin, että pitäisikö minun tämän harjoittelun aikana/lopussa kertoa osastonhoitajalle, että saavun kesäkuussa masun kera. No työpaikalle kertominen ei tällä hetkellä ole suurin huolenaiheeni. Meiän on tarkoitus paljastaa tämä pikku salaisuus vanhemmilleni sunnuntaina pääsiäslounaalla. Mä olen stressannut tätä vanhemmille kertomista plussasta asti. Tiedän, että he pitävät mua pienenä tyttönään vielä. Lisäksi vanhemmilleni tuntuu aina olevan tärkeintä taloudellinen toimeentulo, joten olen valmistautunut kuulemaan haukut siitä, miten vastuuton olen hankkiessani lapsia opiskeluaikana. Olen suunnattoman onnellinen tästä raskaudesta ja tiedän, että tulemme pärjäämään vaikka tiukkaa saattaa ajoin ollakin. Ahdistaa vaan ihan hemmetisti, jos ne vanhukset lyttää mun onneni maanrakoon pelottelemalla ja moralisoimalla. Mun mies on tästä stressin määrästä ihan huolissaan, että kuinka se vaikuttaa masuasukkiin...No sunnuntaina se stressi varmaan sitten helpottaa..
saneline07 kertoi, että liikkuessa tuntuu syke nousevan enemmän kuin ennen. Mä en ole sykettä seurannut, mutta hengästyn nykyään kovin nopeasti..Muutama kerros rappusia ylös reippaasti, niin pitäis pysähtyä hengähtämään. Mä olen ajatellut sen johtuneen painonnoususta tai liikunnan puutteesta, mutta uskaltauduin vaa´alle ja painoa oli 300g vähemmän kuin kuukausi sitten ekassa neuvolassa...
Eipä tässä muuta, kun mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille.
Erica 11+3
Miltei pari tuntia hiihtämässä:-) Kevät aurinko kyllä hemmotteli. Tällä on ollut puhetta sykkeestä ja hengästymisestä. Itse olen ihan samaa uumoillut. Tuntuu kuin hengästyisi helpommin. Sykettä en ole seurannut, mutta jumppatunneilla usein huomaa että joutuu vähän tahtia himmaamaan kun tuntuu että syke jyskii niin kovilla. En osaa sanoa johtuuko raskaudesta... voi olla huonoa kuntoakin.
Tuuli, ymmärrän hankalan tilanteen, mutta koska jatkuva pätkäsopimusten uusiminenkin on laitonta, pitäisin kyllä sinuna puoliani ja ottaisin pokalla vastaan sopimuksen vuoden loppuun. Oma etu ensin.
Viiru 8+5
Päivittelin listan ajankuluksi. Tässä linkki siihen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12740469&p=1&tmo…
Jos joltain puuttuu tiedot tuolta tai tilanne on muuttunut, niin laittakaa tuon listan perään viestiä. Helpompi päivittää kun ei tarvi näistä viikkopinoista kaivella tietoja.
(.) Odottelen edelleen tuota torstaita. Muuta ei mielessä kauheesti pyörikkään. Jos kaikki on masussa hyvin, niin sit vois tähän kirjottamiseenkin aktivoitua taas. Vointeja kaikille ja pahoittelut km saaneille.
AngelEyes ja masukki 10+5
Erica07: Pakko oli sulle kirjotella kun kuulostaa niin samalta kuin oma tilanne !
Stressasin omille vanhemmille kertomista ihan äärettömästi... monet unettomat yöt vietin ja itkut tirautin. Oon kuitenkin tällänen äitin tyttö, joka kertoo kaikki asiat (vieläkin!) äidille :) Hirveä tunne , kun ei voinut kertoa. Mami sitten kävi kyselemään et oonko masentunut tai sairas, kun on huomannut mussa muutoksen...no mitäpä siinä enää salailemaan ! Itkettiin sitten kummatkin kun kyse on kuitenkin heidän ensimmäisestä lapsenlapsesta. Isä oli kotona vaan tuumannut että " no sehän on hienoa! "
Harmittaa kun en kertonut aikaisemmin, vähemmällä pahalla ololla olisin selvinnyt ! Tsemppiä " paljastukseen" ;)
M+ Napsu 10+4
Pikkusisko (minua 6 vuotta nuorempi) kyläili eilen ja kertoi yllättäen ihania uutisia; heidän perheeseen syntyy myös vauveli (heidän ensimmäinen) lokakuussa, eli serkukset ovat lähes samanikäiset (jos siis kummallakin kaikki sujuu hyvin loppuun asti). SIsko oli pitkään sitä mieltä että he eivät lapsia edes hanki mutta kun ikäkello alkoi raksuttaa niin kuinkas kävikään...
Oksennellut yhä olen päivittäin.Kaikenkaikkiaan olo kuitenkin ehkä hitusen parempi kuin aiemmin. Nyt olen jo raskausuutisen joillekin paljastanut- tuntuu että jos nyt menisi kesken, kaikki varmasti kuitenkin sen saisivat kuulla.
Minäkin kävin muksujen kanssa aurinkoisessa säässä hiihtelemässä. Sen jälkeen oksensinkin taas rankalla kädellä...
Tanni, rv 10+1
Aivan ensiksi, minultakin syvät pahoittelut keskenmenon kokenille, jos vielä satutte täällä pyörimään.
Sitten oma mielipiteeni pomolle kertomisesta pätkätyötilanteessa. Kuten joku jo totesi, pätkien ketjuttaminen on laitonta. Nuoria naisia syrjitään jo ihan tarpeeksi työmarkkinoilla juuri raskauksien ja äitiysloman takia. Eli periaatteessa olen sitä mieltä, että ei missään nimessä tarvitse kertoa ja on oikeus ottaa työ vastaan vuoden loppuun.
Poikkeuksena varmaan voi pitää tilannetta, jossa yritys on todella niin uusi ja alkuvaikeuksissa kangerteleva, että yhden työntekijän äitiysloma aidosti on vaarassa kaataa koko lafkan. Mutta eikö työnantajan pitäisi periaatteessa hoitaa asiat niin, että noin ei käy? Lähipiirissä on yrittäjiä ja tiedän, että nämä ovat vaikeita asioita. Osa oikeasti stressaa kaiken muun lisäksi siitä, että jos pari työntekijää jää yhtä aikaa äitiyslomalle, niin se voi tietää loppua koko firmalle. Ja osa saa aina kaiken kuulostamaan siltä, että muutama lomaraha kaataa koko firman. Joskus tekisi mieli sanoa, että eikö nuo työnantajakulut ole melko helppo karkeasti arvioida etuukäteen vähän yläkanttiin, niin ei pitäisi tulla yllätyksiä. Mutta vaikea tilanne. En tiedä, mitä itse tekisin tuossa tilanteessa. En työnatajana enkä pätkätyöntekijänä.
Minulla taitaa olla influenssa. Kuume nousi perjantaina hetkessä tosi kovaksi ja säryt ovat olleet kamalta. Panadolista ei juuri ole apua. Johan tässä olikin muutama päivä välissä, jolloin olo oli jopa melko hyvä. Tietenkin vähän mietiyttää, miten tämä vaikuttaa raskauteen näillä viikoilla. Tässä juuri istun ja katson, uskaltaisinko mennä suihkuun. Muu perhe voisi arvostaa sitä.
Friikeintä on, että edellinen influenssa oli silloin kun odotin esikoista ja täsmälleen samoilla raskausviikoilla! Muita flunssia on toki tässä välissä mennyt ja tullut, mutta tämä on rajumpaa. Influenssa tai muu flunssa, niin ihan tavallinen perusnuhakuume tämä ei ole.
Parempia vointeja teille muille!
- Putri
Meillä myös rakennellaan taloa tässä parhaillaan.
Kyllä " hieman" jännittää kuinka raskasta tulee loppuvuodesta olemaan pienen vauvan ja nelivuotiaan lapsen kanssa kolmisin pienessä väliaikaisasunnossa.. Mies lähtee sitten aamusta töihin ja töiden jälkeen tontille.
Toivottavasti vauva on helppo ja esikoinen ottaa vauvan hyvin vastaan ilman mahdottomia mustasukkaisuuksia.
Meille tulee viikon päästä talopaketti ja sitten alkaakin se jokapäiväinen rehkiminen. Pohjia mies on tässä tehnyt aika hissukseen viikonloppuisin sekä välillä iltaisin. Onneksi lokakuussa talo näyttää jo talolta ja alkaa olla toivoa että pääsee joskus muuttamaankin.
Hurjaa on tämä vatsan kasvaminen tässä toisessa raskaudessa, nyt jo vatsa tuntuu todella isolta. Ei enää toivoakaan että menisi ne vanhat farkut päälle, jotka olivat ennen sopivia.
No mutta onhan tässä jo kilojakin tullut reilu 4kg, johtunee tupakoinnin lopettamisesta. Esikoisesta olin jo lihonut vko:lla 8+4 tämän neljä kiloa, HUI! Pitäisi hieman rajoittaa tuota syömistä. Onneksi lähtöpaino oli sentään alipainon rajoilla, että aika paljon saa lihota että olisi oikeasti lihava!
Tiistaina on jo sitten np-ultra, sen jälkeen varmaan km-pelot vähenee. Koko ajan on ollut pelko sikiön kuolemasta, vaikka 8vko:lla ultrassa sydän löi ja vko:lla 10 neuvolassa kuului hetkellisesti sydänäänet. Mutta aina sitä miettii että onhan tässä taas ollut aikaa käydä vaikka miten. Tiistaina kerrotaan isovanhemmille uudesta tulokkaasta ja sen jälkeen myös muille.
Töissä olen joutunut kertomaan raskaudesta ensimmäisille jo varmaankin 4 viikkoa sitten, koska meillä ollut eristyspotilaita joita en ole voinut hoitaa. Pomollekin kerroin kaksi viikkoa sitten ja otti asian hyvin vastaan. On todella ihana ja mukava ihminen tuo meidän esimies.
Jaahas, ja sitten pitäisi jaksaa vielä hetki siivota ennen kuin mies ja likka saapuvat kotiin.
Terveisin: Nanna 11+5
Ja 24/7 kuvottava olo. Kertaakaan en ole oksentanut, miljoona kertaa yökkinyt kylläkin. Mulla alkoi tosi aikaisin tässä raskaudessa toi paha olo ja jatkuu vielä... Poikaa odottaessa oksensin kerran ja tytön kanssa oli tämä sama kuvotus, mutta paljon lievempänä. Ja nyt on alkanut naama kukkimaan, mitä kummankaan kanssa ei muistaakseni ollut. Täällä joku kirjoitti, että poikien kanssa naama kukkii =) Eikä kummankaan kanssa ole ollut tälläistä väsymystä ja vilua, kun nyt. On alkanut mietityttää, että josko niitä onkin kaksi. Samaa olen kyllä pelännyt molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ja yksihän siellä on aina ollut, että taitaa taas vaan olla näitä mun pelkoja että miten sitä sitten pärjäis.
Tuosta sukupuolesta on turha mun kyllä arvailla, kun toisen kanssa olin NIIN varma, että on myös poika ja suu kyllä loksahti auki kun tyttöä syliin antoi =) Ei ollut nupulla nimeä edes mietittynä. Pari viikkoa siinä meni kun miehen kanssa pohdittiin meidän prinsessalle nimeä =)
Mulla on myös tuo itku tosi herkässä ja eilen kun näin töissä ihan vastasyntyneen tyttövauvan, niin tuli semmonen olo että nyt äkkiä oma vauva syliin tuhisemaan ja itkua siinä pidättelin =) Ihan sairasta tää kun joka ikinen pienikin asia alkaa itkettään ja yritä siinä sitten töissä olla niin ettei muut tajuu.
Vielä kolme viikkoa ultraan, jossa vasta näkee onko matkustajana yksi, kaksi vaiko ei ketään, mikä sekin pelottaa ja huolettaa. Plaah!
yrttimaaria 9+1
kuulumisia. Ison pinon papereita sain mukaan luettevaksi. Sielä hurahti mukavat 1,5 tuntia. Täti neuvolassa oli mukava. Suhtautui minuun kuin kehen tahansa odottavaan äitiin niinkuin kuuluukin. (Tuli mieleen tämä muutama päivä sitten käyty keskustelu nuorten äitien syrjinnästä) Neuvolantäti ehdotti sydänäänien kuuntelemista, mutta mitään ei vielä kuulunut. Ultra on parin viikon päästä joten sielä sitten.
Mulla särkee päätä joten lähden köllii sohvalle.
mtj08 8+4