Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunsuu pehmeä, pituus 0,5 cm, auki 0,5 cm: paljonko aikaa synnytykseen?

27.10.2006 |

Olisiko teillä konkareilla tietoa ja halua auttaa?

Olen raskausviikolla 39+4 ja kävin juuri sairaalassa ultrassa ja sisätutkimuksessa.

Sisätutkimus teki ihan sairaan kipeää mutta tulipa iloisia uutisia: Kohdunsuu on pehmeä ja sen pituus on enää 0,5 senttiä ja se on 0,5 senttiä auki! Lääkäri sanoi, että ei varmaan menee paljoa lasketun ajan yli. Parempi ettei, kun nyt näin toivo jo virisi... Olen jo ihan kypsä raskaana oloon, koska olen niin monivaivainen ollut jo viikkoja.

Onko teillä muilla tietoa, mitä nuo mitat tarkoittavat? Olen kyllä kuullut, että joillakin on paikat jo pitkän pehmenneet ja avautuneet, mutta reippaasti menee lasketun ajan yli.

Kommentteja ja kokemuksia aiheesta lukisin mieluusti!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun lähdin viime kesänä synnyttämään niin mulla oli ekassa sisätutkimuksessa kohdunkaulaa jäljellä vielä sentti ja poika synty siitä 10h päästä!

Tsemppiä synnytykseen kun sen aika koittaa!

Soffu ja poika tänään 4kk

Vierailija
2/4 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista odotan. Kävin eilen lääkärissä viikoilla 36+1. Kohdunsuu oli sormelle auki niinkuin kait kaikilla toisella kerralla ja pituutta oli jäljellä 1,5cm.

Katsoin äsken esikoisen neuvolakortista, että minulla oli raskausviikoilla 39+6 kohdunsuu pehmeä, kiinni ja pituutta oli 2cm. Esikoisen synnytys jouduttiin käynnistämään ja syntyi lopulta kiireellisellä keisarinleikkauksella viikoilla 41+1.

Vaikea sanoa sinun tapauksestasi, mutta toivottavasti pääset pian synnyttämään. Kaikkea hyvää!

Naksis 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... en vaan malttanut olla kysymättä. Arvasin kyllä, että tämäkin asia on niitä epävarmoja juttuja. Voi kun olisi jotain varmaa edes tässä odotuksessa, tai siis sen synnytyksen merkeissä.

Hassua, että lääkäri sanoo synnytyksen olevan jo lähellä, kun kuitenkin nuo merkit saattavat tarkoittaa mitä vaan...

Menkkamaiset kivut jatkuvat - jospa ne availisivat paikkoja...

Vierailija
4/4 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eipä se aina oikeasti kerro mitään...