Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiskohan runsas valkovuoto olla syynä supisteluun?

19.06.2007 |

Supistelee ihan hirveästi päivittäin ja alapäässä painontunnetta niin ettei voi seistä tai kävellä montaa minuuttia putkeen. Nyt oon kuitenkin huomannu useampana päivänä että valkovuotoa tulee aikalailla jopa niin paljon että huosut tuntuu märiltä ja pitää vaihtaa pari kertaa päivässä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Itsellä on ollut varsin runsasta supistelua (rv 16+1) ja eilen kävin lääkärissä ja todettiin, että minulla on bakteerivaginoosi eli emättimen bakteeritulehdus, joka voi aiheuttaa supistelua ja joissain tapauksissa myös ennenaikaista synnytystä tai keskenmenoja.

Itselläni tuo ei oireillut juuri muuten kuin noilla supisteluilla, mutta käsittääkseni runsas valkovuoto voi olla yksi oireista, tosin sitä kai kyllä esiintyy raskauden aikana muutenkin. Itselläni tuo todettiin lääkärin ottamalla näytteellä emättimestä, joten jos epäilyttää, niin ehkä kannattaisi tuo käydä tsekkaamassa.

Vierailija
2/3 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihän kysyisin, että mikä raskausviikko sulla on menossa ? Itsellä 26+6 ja samanlaisia tuntemuksia on. Tuntuu välillä koko päivän töissä kävellessä, että maha pullistuu nivuksista !! Aika ilkeä tunne, mutta pärjään kun vähän huilaan välillä. Mulla oli esikoista odottaessani samoja tunteita, ja silloin tilanne meni niin pahaksi, että liikkuminen kiellettiin kokonaan rv 30-31. En olisi kyllä pystynytkään kävellä..

Valkovuotoa tulee mullakin entistä enemmän, mutta en tiedä liittyykö asiaan..

-Peppiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ekalla ja tokalla kolmanneksella tuo runsas valkovuoto ja supistelu saattaa liittyä tulehdukseen emättimessä. Kannattaa soitella neuvolaan josko ottaisivat kokeita.

Mutta jos olet jo ihan loppumetreillä, niin lisääntynyt valkovuoto, hyvin vetinenkin sellainen on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Lisääntynyt supisteluherkkyys taas kertoo kohdun valmistautumisesta synnytykseen.

Onnea odotukseen!