Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuun päivänsäteet vko 12

17.03.2008 |

Uusi viikko ja uudet kujeet, joten laitetaan uusi pino alkuun, kun edellinen jo paisuu pituuttaan!

Hauskaa alkavaa viikko kaikille!

Saneline

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista. Melkein tuli tippa linssiin, kun rupesin jo ennakoimaan omaa np-ultraani, joka on vasta reilu 2 viikon päästä. Mulla silloin viikkoja 13+jotain ja ihan innoissani olen, kun kirjoitit, että näkyy jo sormet ja varpaat. Hurjan hieno kokemus varmasti.

Erica 11+0

Vierailija
22/59 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään neuvolassa sekä ultrassa. Ei ollut vielä np-ultra, vaan yksityinen.

Aamulla oli neuvola, jossa sydänääniä ei kuulunut, vaikka täti uskoi, että minulla voisi näin aikaisin jo kuuluakin. Aluksi oli aivan rauhallinen, koska onhan tämä vähän aikaista. Sitten rupesi vaivaamaan. Olen kärsinyt niin pitkään pahoinvoinnista, että rupesi tuntumaan, että haluan tietää, onko siellä mitään. Ja kun olen tosiaan jo töissä kertonut ja muutenkin " kaikki" jo tietävät.

Iltapäivällä sitten yksityiseen ultraan ja siellähän se kelli. Se on vain niin pieni vielä, mutta nyökytteli päätään reippaasti. Tuntuu vähän kun jonnekin ulkoavaruuteen kurkkisi, kun katselee sitä monitoria, jossa pieni vauvanalku näkyy. Viikkoja on nyt kasassa tasan yhdeksän. Sekä kuukautisten että ultran mukaan.

Kummasti keveni olo. Vaikka koko kotimatkan oksetti, niin ei haitannut lainkaan.

Toivottavasti Helmi-ja-Hippu -nimimerkillä kulkevan lapsi paranee pian!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilykseni näyttävät olevat muutakin kuin vaan epäilyksiä. Tänään oli neuvola ja ääniä ei kuulunut. Katsottiin ultralla vatsan päältä ja vaginaalisesti, mutta vauvaa ei löytynyt. Kohtukin oli pieni... Siksi siis voin " liian hyvin" ja joudun edelleen käyttämään vyötä housuissani...

Ylihuomenna ilmeisesti joudun menee sitten gynelle tarkempiin tutkimuksiin ja kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys on kai edessä.

Olo on vähän tyhjä. Vaikka raskaus olikin yllätys meille, kerittiin jo niin sopeutua ajatukseen, että saadaan vauva...

Oikein paljon onnea teille, jotka vauvanne olette saaneet kuvaruudusta nähdä :) Toivon sydämestäni, että teillä muilla kaikki menee loppuun asti hyvin.

Vierailija
24/59 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5mama, olen todella pahoillani puolestasi :( Ajattelin, että näillä viikoilla saisi nuo keskenmeno uutiset jo pikkuhiljaa loppua, mutta joku aina päättää toisin. Jaksamista sinulle ja perheellesi!

Tänään oli ultra, nipin napin pysyn vielä joukossanne, elikkäs laskettu aika siirtyi 1.10. :) Miten joku on voinut nähdä jotain sormiakin? On ollut melkoiset laitteet, itse tunnistin pään, kädet ja jalat, pieni sydän ja selkärankakin, mutta en sentään noin tarkasti! Terveydenhoitaja kyllä kehui, että nenäluun bongasi ja kirjoitti sen erikseen neuvolakorttiinkin, että NL+, mahtaako olla siis jotenkin merkittävä tieto? Tietääkö kukaan? Niskaturvotus 1,1mm ja kovasti pikkuinen huitoi ja heilui siellä, meinasi itku tulla :)

Lillian, 11+6

Vierailija
25/59 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä ketkä joudutte jännäilemään pomolle kertomista, itse olen opiskelija(taas)työvuosien jälkeen,ja vähän jännittää mitä opettajat ja opiskelukaverit tuumavat.

Ja sekin tietysti jännittää miten sitä jaksaa pitkiäkin sairaalajaksoja harjotteluissa painaa töitä.Tämän pikku masu-asukin ansiosta pidänkin sitten vuoden opiskelu vapaan.

Kommentit ovatkin olleet raskaudesta:" voi,ihanaa,mutta miksi nyt..?" siihen sitten lisäilemään että joo kyllä tämä oli ihan harkittua ja toivottua kiitos vaan.

Nyt alkaa onneksi se tolkuton väsymys olla jo voitettu viellä kun pääsisi oksentelusta voisi jo ruveta nauttimaan kasvavasta mahasta ihan täysin rinnoin.

Tuntuu että meidän lokakuisten yli on mennyt liikaa mustia pilviä*lähettää voimahaleja kaikille joukosta poistuneille*

Nyt sormet ristiin ja toivomaan että yhdestäkään ei enää luovuta!!

hanna ja bumbo rv 11

Vierailija
26/59 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrankin täältä suunnasta tulee muuta kuin valitusta:) Pahoinvointi on lieventynyt nyt parin päivän aikana pelkäksi pieneksi kuvotukseksi. Tänään jaksoin käydä jopa kuntosalilla ekan kerran viikkokausiin! Ja nyt on olo todella hyvä, ihanaa!!

Minä olen kertonut töissä lähimmälle työkaverille, koska asia vaikuttaa hänenkin hommiin piakkoin. Sijainenkin on jo hankittu äitiyslomalle, joten ei tartte potea mitään huonoa omaatuntoa (en sitä kyllä olis tehnyt muutenkaan). Pomolle aion kertoa vasta myöhemmin. Tollaset negatiiviset kommentit on tosi ikäviä kyllä, mutta eipä niistä tartte juurikaan välittää.

Tämä kropan muuttumisvauhti on kyllä hämmästyttävää:) Kuppikoko on kasvanut jo ainakin yhdellä ja mahakin pullottaa jo reilusti. Odotan siis kolmatta, joten lienee normaalia. Uusia housuja pitäis käydä ostamassa, nyt on pitänyt olla töissäkin housujen ylin nappi auki... Tällasen mahan kanssa menis monelle varmaan täydestä jos väittäisin olevani kuudennella kuulla:)

Ultraan tuli kutsu eilen, pari viikkoa pitäisi malttaa vielä odottaa...

ellu333 9+4

Vierailija
27/59 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saneline tuolla ketjun alussa kertoili pomostaan ja minä odotan ihan samanlaista kommenttia naispuoliselta pomoltani =( En vielä ole kertonut ja yritän pitkittää ainakin tuonne 11.4 asti, jolloin vasta ultra. En tiedä miten onnistuu, kun kolmatta odotan ja maha tulee nopeesti näkyviin, mikäli menee niinkuin edellinen=). Olen siis aikaistanut hoitovapaalta töihin menoa ja aloitin helmikuun alussa ja raskauduin muuten samoihin aikoihin. Mullakin on sellainen tunne, että töissä ajatellaan että minä olen jo lapseni tehnyt, kun ikää mullakin on tuo 35. No mielenkiinnolla odotellaan mitä sitten sanoo.

Kävin viikko sitten neuvolassa ja hemoglobiini oli 119. Ihan kiva!! Ja rautaa saa alkaa syömään vasta viikon 12 jälkeen. Katsoin kakkosen kortista että sillonkin oli ollut alussa vain 121 eli ei tuo nyt niin hälyttävää vielä ole. Terkka sanoi että pitäis syödä verilettuja, mut ku ne on oikeesti niin hirveen makusia etten mä pysty. Joten punasta lihaa ja täysjyväleipää puputan nyt. Toivottavasti pysyy edes samassa ettei lähe enää alaspäin. Kuunteli pyynnöstä sydänääniä, mutta eihän siltä vielä mitään kuulunut ja niin odotinki eli en stressaa siitä. On vaan niin pitkä aika vielä tonne huhtikuun puoleenväliin.

yrttimaaria 8+4

Vierailija
28/59 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin teidän kuulumisia. Väliin tuli ihan onnentippa silmäkulmaan kun jotkut kertoivat ultrakokemuksista. Sitten 5Maman uutinen km-epäilystä... Olen ihan kauhean pahoillani! Jos vaan jaksat, niin kerro miten gynellä menee.

Odotan malttamattomana omaa ekaa neuvolaani, joka on heti pääsiäisen jälkeen tiistaina. Pelottaa ja jännittää ja vaikka mitä.

Viiru 8+2

Vierailija
29/59 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun iski stressi päälle keskenmenosta (tai kai siis keskeytyneestä keskenmenosta). Itsellä siis on ollut järkyttävä aikalailla ympärivuorokautinen pahoinvointi nyt kuutisen viikkoa ja eilen oli suht normaali olo ja tänään ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan! Ja ainakin ekan kanssa mulla kesti pahoinvointi (toki hieman lieventyneenä) melkein rv30 asti... Onneksi huomenna on ensimmäinen neuvola. Tuosta esikosta mulla kuului sydänäänet 8+5, joten jos nyt sieltä ei kuulu mitään niin saan kyllä kamalat pultit :( Itse meitin myös sitä, kun maha ei ole käytännössä kasvanut (edellisestä synnytyksestä on alle vuosi, siinä maha näkyi tosin tosi myöhään, mutta luulisi, että 2. raskaudessa huomattavasti aiemmin...) ja tosissaan kuten 5mama mainitsi omalla kohdallaan, mullakin on vyö käytössä...

Mutta siis ensinnäkin suuren suuret osanotot 5mamalle :(

Tänään saapi jännittää, josko siippa tulisi riittävän ajoissa kotiin, mulla on tavoitteena saada uusi sohva katotuksi :) Alkaa kaikki samat jutut kyrsiin kun täällä kotona kökkii :( Oon muuten kauhulla miettinyt, että jos tämä raskaus sujuu loppuun asti, niin miten ihmeessä sitä jaksaa tätä kotiäitiyden uraa jatkaa, vuosi takana jo ja välillä tuntuu, että hermo repeää. Onneksi ¿pääsee¿ taas huhtikuussa vähäksi aikaa töihin :D

Coltsfoot ja mini-Helmi 11+2 (abouttiarallaa...) ja vaunuissa koisiva esikko

Vierailija
30/59 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä masu kasvanut ja en erityisesti mitään epäile, mutta kuitenkin jännittää. Mun esikoispoika on juuri 9kk, eli on sopiva maaperä mille kasvaakin. Ainakin ensimmäisessä raskaudessa todettiin kohdun olevan edessä, vasemmalla ja alhaalla, eli aikaisessa vaiheessa näkyykin ja isoksi kasvaa;)

Tuo mahankasvuhan muuten on aika yksilöllistä, että ei ehkä pelkästään siitä kannata hätääntyä. Coltsfoot kyllä sulla pitäisi sydänäänet kuulua, jos ei niin ehkä hieman selvittelisin asiaa lisää...

Pahoittelut 5mamalle, eikö nämä huonot uutiset ikinä lakkaa:(

Parasta toivoen,

Rouvaii

Vierailija
31/59 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut sairaalasta mitään kutsua tänään ja pääsiäinen on jo ovella... Onneksi kuitenkin tutulla (yksityisellä) gynellä oli tänään vastaanotto ja hän otti minut ylimääräisenä.

Alkio on kuollut jo kuukausi sitten :( Vastasi viikoja 6 + 2 ja tänään olisi ollut viikot 10 + 2. Ei ole elimistö vaan alkanut hylkimään alkiota.

Nyt sitten odotellaan kutsua sairaalaan, joka voi mennä pääsiäisen ylikin. Jos vuoto alkaa, niin sitten pitäisi päivystyksenä mennä sairaalassa käymään. Mitään hätäähän minulla ei ole, mutta tympeältä tämä tietenkin tuntuu, kun kumpikin kuitenkin oltaisiin haluttu tämä vauva...

Kaikkea hyvää ja onnellista odotusta teille muille!

Vierailija
32/59 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana pahoitteluni 5mama:lle ja paljon voimia!!

Mulla oli siis eka uä tänään ja viikkoja luulin olevan 11+6, mutta sikiön koko vastasi viikkoja 15+1 eli laskettuaika siirtyi kuukaudella 9.9...siirtynen siis syyskuisiin.Oon vieläkin ihan hämilläni kun viimeiset menkat oli tosi runsaat ja kesti yli viikon?Mutta hyvä näin :)

Käyn aina välillä lukemassa teidän kuulumiset:)

Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja!!!

mango

Vierailija
33/59 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5mama olen todella pahoillani!! Mä en tiedä mitä käyt läpi koska mulla ei ole keskenmenoa. Kyllä noita huonoja uutisia nyt riittää tässä pinossa.

Mulla huomenna eka neuvola ja toivottavasti kaikki hyvin. Huomenna sen sitten näkee.

Isompiin vaatteisiin ei ole tarvinnut siirtyä, mutta olen ostanut valmiiksi vähän isompaa vaatetta. Koko päivän on ollut etova olo ja aamupäivällä ensimmäiset 2 tuntia heräämisen jälkeen on oltava makuuasennossa koska tuntuu että huimaa niin kovasti. Ruokahalu on vähentynyt. Eilen söin päivän aikana yhteensä 4 leipää, yhden banaanin ja pirtelön. Nekin söin melkein väkisin että ei olis ihan koko päivää syömättä. Väsymys tuntuu vaan painavan ja jaksamattomuus. Ei huvittais tehdä yhtään mitään. Jotain saa sentään aikaiseksi.

mtj08 8+2

Vierailija
34/59 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut 5mama.

Itseä vähän alkoi huolestuttaa, ku pari päivää sitten tuli pikkasen varta. Kun aiemmin ei oo kertaakaan tullu, ja nyt kuitenkin jo vko 11+. No sitä tuli kyllä vaan ihan vähän , ja nyt ei oo enään tullut. Soitin neuvolaan, mutta niillä ei ollu mahdollisuutta aikastaa mun lääkäriä, johon on siis reilu viikko vielä. No toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa... Oon jo kertonu töissä, siitä täällä näytti olleen puhetta. Vastaanotto oli tosi hyvä, toivottavasti nyt ei tarvii mennä perumaan puheitaan...

- bee rv 11+4 -

Vierailija
35/59 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun on pientä flunssaa ja pitäis lähtee töihin (pyörällä). Oon koittanu pitkittää tätä töihin lähtöä, josko vähän lämpenis keli. Nytkin vielä -7 C. Niin sitä valiteltiin huonoa talvea, mutta kyllähän nyt pääsiäisenä yleensä on jo ollu sulaa ja melko lämmintäkin. Tulis jo kesä!

Vierailija
36/59 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh. Tuli sitten viime yönä sipaistua ihan kunnon yöunet. Liekö joku flunssa pukkaamassa päälle. klo 20:00 kömmin peiton alle ja aamukasilta ylös. Uni on kyllä vähän pyörimistä. Milloin painaa maha, milloin selkä. Mitäköhän se sitten on kun on oikea masu!?

Vielä koko sydämestäni pahoittelut 5mamalle.

Viiru 8+3

Vierailija
37/59 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5mama pahoittelut keskemenosta! Epäreilua, että toisilta noin viedään unelma käsistä. :( Voimia teidän perheelle!

Miksiköhän tässä pinossa on ollut kovasti noita oireettomia keskenmenoja, jotka havaitaan vasta ultrassa? Onkohan se kovinkin tavallista tässä vaiheessa?

Kovasti tulee nyt iloittua tästä kuvotuksesta, kun antaa toivoa, että jotain toimintaa on. Varasin tänään yksityisen ultran ensi viikolle, kun en jaksa odottaa enää kuukautta kunnan np-ultraan. Nolottaa kyllä olla tällanen hätähousu, kun ei oikein varsinaista perustetta oo mennä. On kuitenkin kivempi tietää onko siellä kaikki kunnossa, kun alkaa kohta ihmiset näkemään masusta.

Anopille kerroin eilen, ja se meni jotenkin hämilleen, ei ees tajunnut kysyä koska mahdollisesti syntyy. Sanoi vaan, että taidan olla nyt vakavissani poikansa kanssa, kun jo toista lasta sen kanssa väännän. Öh, niinpä, eihän tässä olla kun 10 vuotta oltu yhdessä, joten kai tätä seurusteluksi voi jo kutsua?!? No, tiedän että on kuitenkin kovasti innoissaan ja valtava hoitoapu meille.

Hyvää pääsiäistä kaikille

elwa 9+4

Vierailija
38/59 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pahoittelut 5mamalle ja paljon voimia!

Toivottavasti tosiaan nämä huonot uutiset alkavat loppumaan pian täällä lokakuulaisten porukassa.

Tässä " lomaa" odotellen, ihana neljän päivän vapaa edessä! Jotenkin työmotivaation on aivan nollissa, mitään ei jaksais eikä viittis..

Sukulaisia tulee pääsiäiseksi tänne meidän suuntaan ja ajateltiin vauvauutinen kertoa jo niillekkin. Varmasti kyllä muutenkin sen huomaisivat:)

Eilen illalla oltiin tontilla katsomassa talon paikkaa ja pieni epätoivo tuli kun alkoi ajattelemaan mitkä ajat edessä on.. voi olla aika raskasta tosiaan. Ei musta hirveesti apua ole raskausaikana eikä varsinkaan kun vauva on pieni. No yritetään päästä muuttamaan tossa ensi vuoden vaihteessa joten pitää vaan asennoitua oikein. Onko jollakulla kokemuksia tällaisestä raskaus+taloprojekti samaan aikaan?

Tontilla käymisen jälkeen iski hirveen huono olo ja painuin nukkumaan ennen yhdeksää.. joten liian aikaisin hehkutin huonon olon menneen jo kokonaan pois.

katjaäippä ja masukki 11+3

Vierailija
39/59 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni ensinnäkin sinulle 5mama :(

Onneksi alkoi tämä loma, olen ollut niin puhki! Pakko tulla kysymään, mikä tuossa aurajuustossa on, ettei sitä saa syödä? Siis kun sehän on tehty pastöroidusta maidosta, mutta onko homejuustoissa sitten vielä jotain lisäksi pahaa tuon listerian lisäksi? Himot on VALTAVAT!!

Päätä särkenyt kaksi päivää, taidan taas mennä lepäämään :/ Hyvää pääsiäistä kaikille!

Lillian 12+1

Vierailija
40/59 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen ihan reipas päivä ja ei juurikaan pahaa oloa. Ehdin jo iloita että paremmat ajat koittaisi mutta tänään on kyllä taas kuvottanut, aamulla oksensinkin. Maha pömpöttää jo siihen malliin että aamulla oli sovitettava paria paitaa että ilkesi laittaa päälle, ettei maha ihan vielä ihan kaikille pullottaisi.

Tosiaan, ihanaa kun on 4:n päivän vapaa ja ensi viikkokin vain nelipäiväinen, joten pääsee ehkä pikkusen helpommalla.

Mukavaa pääsiäisaikaa kaikille, toivotaan ettei enää yhtää km-uutista lokakuisille!

Tanni 9+6