* Joulukuun tähtöset - viikko 12 *
Hyvää huomenta tyttäret! :) Minä taas höpöttelen viikon ainoat höpöttelyni tänne :D Tai ei se oo sanottua, mutta oon mä kyllä harvinaisen vähäsananinen täällä ollut... Hyi minua! Ehkä siksi, kun on ollut jotenkin niin " tylsä vaihe" tän vauva-asian kannalta. Eli viime viikkon oottelin vaan tätiä kylään, ja lauantaina se saapuikin (päivän ajoissa), mikä sitten siirsi myös oletettua ovulaatioajankohtaa ja laskuri-la:ta yhden päivän aikaisemmaksi - hyvä niin! :) Nyt sitten vaan kovasti täällä odotellaan tädin vierailun päättymistä! Peitot alkaa viuhua tossa viikon päästä - IHANAA :D
Täällä niin moni piinailee, ja osa saa tikutella plussaa (huom! vain ja ainoastaan plussaa:) jo tällä viikolla!! Se on mahtavaa! Toivottavasti tulee oikein kunnon sade! ;) Tossa kun päivittelin tota meijän esittelypinoa, niin tajusin, että kyllä meitä jo aikamoinen joukko on kasassa - joka viikko saa jännittää jonkun puolesta :)
Mutta ei mulla kummempia nyt tähän aamuun, aivan hirveästi tsemppiä kaikille siihen tilanteeseen missä kukin nyt on! :) Pidetään päät kylminä!
Hyvää maanantaita (niin hyvää ku maanantai koskaan nyt voi olla..) kaikille tasapuolisesti!
Toivottelee,
.:Naranja:.
Kommentit (68)
2poj@näiti, mä näin kans aiheeseen liittyvää unta vime yönä, unessa tein apteekin oman raskaustestin ja sain molemmat viivat lähes yhtä vahvoina, eli plussaa ja vahvasti :) Hypin hihkuen keittiöön miehen luo ja näytin hänelle sitä testiä, ajattelin mielessäni että ei ollut epäilystä kuten aiemmassa raskaudessa haaleista viivoista (päättyi km:n) vaan mieskin jopa ilostui, yleensä on epäileväinen, että me saadaan joulukuussa vauva :)
Jospa ennenuni, tuli myös sellainen mieleen että jos oonkin nyt vaikka todella hedelmöittynyt ja tuo uni tuli jostain hormoneista " viestinä" mulle :)
Laskin noita kiinnittymispiäviä viime yönä vielä uudestaan, jos ovis oli eilen kp15 ja olis sama kierto kuin viimeks (se olikin virallisesti 27 eli eka kunnon vuotopäivä lasketaan vasta ilmeisesti), niin eikös tuossa jää ihan hyvä aika kiinnittyä pikku-ipanalle? :)
Joulukuun tähtöseen nyt vahvasti uskoen, amber kp16/26-30 yk6 ;)
2poj@näiti :
Me mennäänkin aika samoissa päivissä :)
Mä oon jo testaillut tutun negan eilen (hätähätähousu). Olo on tyypillinen, rinnat normiarat ja alavatsalla välillä tuntemuksia...lämmöt pomppii, eli ei poikkeavia merkkejä muista kierroista. En usko tärppiin :/
Mutta etteeppäin :)
Oliko uusia? Tervetuloa!
Tutti kp22/27(-32) yk21 ja dpo n.8
.:Naranja:.: Mukava kun tietää, että täällä on tuleva kätilö joukossa mukana :)
ON: Eilen olin satavarma, että menkat alkaa. Iltapäivän ja illan olin tosi väsynyt ja vähän mieli maassa, kun ajattelin, että kohta se vuoto ihan varmasti alkaa. Mutta ei se sitten alkanutkaan. En tiedä pidätteleekö nämä terot sitten sitä vuodon alkamista.. No, parin päivän päästä sen sitten näkee. Eilen oli lievää huonoa oloa, mutta se kesti max. puoli tuntia ja sain todella keskittyä, että tunsin sen, joten tätä ei taideta laskea raskausoireeksi :)
Täälläkin paistaa aurinko tänään ihan kunnolla, ihanaa! Koiran kanssa käytiin taas jo lenkkeilemässä ja kadut oli osittain jo ihan sulat.
Mukavaa pääsiäistä kaikille! Huomenna on tarkoitus mennä sukuloimaan, joten tulee (ehkä) yksi päivä väliin, että en ole tätä palstaa lukemassa ;)
Annu_81, kp 24/27-29, yk 2
Tonne -09 toiveisiin kirjoittelinkin jo tästä tän hetkisestä olotilastani ja ajattelin sen tännekin purkaa.. Eli omaa napaa vaan! Menkkojen piti alkaa eilen ja tulikin vähän punertavaa vuotoa, mutta sitten se loppui eikä tänään ole tullut mitään, ei siis yhtään mitään!:O Tunsin eilen hetkellisesti myös kovat menkkakivut, mutta ne menivät aika äkkiä ohi. Raskaana en ole, en ainakaan usko, toki toivon!:P Ärsyttää vaan jos nyt juuri kun oltiin alkamassa yrittämään, kierrot menee sekaisin..:( Mietin sitäkin, että jos tällä kuumeilulla ja yrityksen aloittamis intoilulla ja pienellä jännityksellä siirrän itse niitä. Voih, on se sitten vaikeaa tämä homma ja vaikkei ole ku päivän myöhässä niin jo on pää ihan sekaisin.. Kai sitä toivoo niin paljon!! Mutta täällä jäädään seuraamaan tilannetta. Testailen ehkä viikonloppuna jos ei sitä ennen ala, mutta kyllä ne alkaa!
Mukavaa pääsiäistä kaikille!!
Pikaiseen vaan piipahdan...
Tutti: kiva homma :) Se on nastaa kun mennään samoissa kp:ssä. :)) Peukutuksia!! :))))
ON ).(: Vähän luulen, että menkat alkaa ensi viikolla. Vaikka vasta menossa kp 23/28-30, niin menkkajomotukset alkoivat ja " olo" meni ihan kuivaksi. Outoa... :/ Toden näköistä on, että täti tulee, koska ovis meni taas ohi. Siis ei puuhailtu silloin. Höh... Tiistaina on gyne endon takia, jos siellä vaikka näkyisi jotain jos ultraa. Toivottavasti ei vaan menkat ala ennen sitä. Sitten ei mitään tutkimusta voi tehdä.
Täytyy mennä... Palataan! =)
Nega oli. Eilen oli pahoinvointia, yhtäkkiä tuli hirvee hiki ja sitten taas paleli jne. Vaikutti oireet siis lupaavalta, mutta negaa näytti tänään. Enkä oikein usko, että tuo enää plussaksi muuttuisi, kun oviksesta kuitenkin on jo 2 viikkoa.
Yritin nyt sitten tuntea itseni tosi masentuneeksi ja surkeaksi, mutta ei onnistunut :) Ensi kierrolla sitten yritetään taas. Ja onpahan enemmän aikaa laihduttaa, eilen kun mietin että jos olenkin raskaana, niin tuli pieni pakokauhu tästä omasta painosta.. Kuukaudessakin ehtii sentään edes pari kiloa pudottaa.
Ja vietän sen alkoholittoman pääsiäisen nyt sitten joka tapauksessa, eipähän tule ylimääräisiä kaloreita siitäkään :)
Annu_81, kp 25/27-29, yk 2
Pääsiäisen kunniaksi täti tuli 2 päivääl iian aikaisin, joten oireet oli kuviteltuja :(( Mutta pysyn vielä joulukuisissa.
Parempaa onnea muille!!!Hyvää Pääsiäisen jatkoa!
t.HOPE-a 1/26-28 yk6
En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne, vaikka jo yli viikon olen tänne kuulunut. Aina mulla on sama alkukierrossa. Ovisaikaan yleensä aktivoidun.
Onko multa mennyt ohi, vai onko joulukuun plussasaldo vielä 0?
Moni piinailee jo lupaavan kuuloisine oireen, että eiköhän niitä plussia kohta ainakin ropise.
Annu_81 oli jo ehtinyt testata. Pahoittelut negasta!
HOPE-a oli saanut tädin vieraaksi, taisi olla ensimmäinen tässä pinossa. Pahoittelut! Kiva, että jatkat joulukuisissa. Itse olen aina ollut paremmalla mielellä, kun olen saanut jatkaa samassa pinossa.
2poj@anäiti: Kiva, kun vastailit mulle siitä CP:n ovistestistä. Mulla on kaks kojetta ja 7 tikkua. En turhaan joudu siis ostamaan uutta pakkausta. Joka tunnetusti on älyttömän kallis!
En muista kuka, mutta joku kommentoi mun ihaniin limapohdintoihin, että veden juonti vois parantaa ovislimoja. Mä juon aina ihan liian vähän vettä. Voin siis testata asiaa.
ON: Clomit on popsittu. Ovista odotellessa. Yksi outo oli, että ekana Clomipäivänä tuli ihan kauhea pistos tuonne munasarjan tienoille. Kesti noin vartin, en voinut edes istua. Otin lääkkeenkin, mutta kipu tais mennä ennen sen vaikutusta pois.
Kuvittelin tietysti, että munasarjat räjähtää miljoonista munasoluista ;). Mulla ei ole ollut ultraa kun ekassa Clomikierrossa. Yritän saada tiistaille aikaa, jos kävisin taas hakemassa mielenrauhaa. Voi tosin olla, etten saa enää aikaa, kun näin myöhään olen liikkeellä.
Plussaonnea ihan kaikille ja leppoisia pääsiäisen pyhiä!
AnniHelen@ kp9 yk15
HOPE-a: Pahoittelut tädistä:(
annu_81: Ei sun vielä kannata heittää kirvestä kaivoon plussan suhteen. Sulla on kuitenkin vielä muutama päivä mahdolliseen tädin tuloon, niin ei kai se plussa välttämättä vielä näkyiskään (vaikka oviksesta on jo 2vkoa). Pidän sulle peukut pystyssä, että tilanne vielä kääntyisi hyväksi:) bd bd bd Varsinkin kun oireiletkin. Eikö luulis, että jos oireet on ns. kuviteltuja, että ne sit negan testauksen jälkeen häviäis? Sulla ne kuitenkin jatkuu, vai? :)
).( Mä hermoilen vielä itseni kipeeksi. En oo saanu pariin yöhön nukuttua ollenkaan, ja aamulle herään tunteeseen että nyt TARVII mennä tekemään testi. Mutta ihan liian aikaistahan se vielä on. Jos olis ovistestejä kaapissa niin varmaan kokeilisin mitä ne näyttää. Joillainhan ne on näyttänyt plussaa myös raskaanaollessa. Joillain taas lähes aina. Mä tikuttelin tässä kierrossa ekaa kertaa elämässäni, ja sain kyllä selkeästi oviksen aikaa kaksi tasavahvaa viivaa tikkuun. Ennen ovista oli hieman haaleammat viivat (pvä ennen plussaa) ja oviksen jälkeen ei mitään. Joten en usko että se mulla näyttäis positiivista ihan muuten vaan. Tosin, nehän on OVIS-, ei raskaustestejä:) Mutta niinkuin sanottu, yhtään ei ole jemmassa enkä kyllä aio ostaa tän takia:)
Oireita ei pahemmin ole. Ei oikeita eikä kai kuviteltujakaan. Nälkä koko ajan (tosin ei kovin harvinaista mulla:D ) ja mahaan koskee välillä hassusti.
No, ei auta kuin toivoa, mutta ei liikaa, ettei sitten putoa niin kovin korkealta (taidan pudota kuitenkin jos täti tulee).
Mukavaa pääsiäisenjatkoa!
tikru. kp22/27-30 dpo7 yk1
Pari päivää oon ollu pimennossa, kun käytiin mummolassa. Pahoittelut tädin yllättäneille!
Mä kuvittelin et ma olis ollu ovis, kun oli kovat kivut ja limat,ym. Sit oli pari pv kuivaa. Sit tuli uudestaan limat ja pientä kipua. Mitä se oli?? Onko muilla kokemuksia? Su puuhailtiin ja sen jälkeen ei oo ollu mitään eli jos ovis olikin vasta ke tai to ni se siitä.. Nuo mun ovisoireilut on kyl sellasia et kai mun pitäs niitä ovistikkuja ostaa ja testata, mikä on mitäkin. oon joka kierrossa yhtä pihalla..
Mut mä en suostu nyt ottamaan paineita näistä jutuista. Ei meillä kiire ole. Nytkin on hyvä olla. Vauva tulee jos on tullakseen.
Nytkin vähän jomottelee mahaa. Mä oon vähän kyllästynyt siihen et koko ajan on jotain kipuja jossain.. Kierukan kans ku ei ollu pariin vuoteen yhtään mitään..
Pms-oireita sen verran et rinnat kipeyty eilen oikein kunnolla. Auts! Jokaisessa kierrossa on ollu tosi kipeet.
Kohta alkaa varmaan niitä plussiakin tulemaan! Tsemppiä piinailuun!!
t. iiik kp 21/27-41
Anteeksi tunkeutuminen ennen aikojaan teidän pinoon (vielä roikun marraskuisissa), mutta kysyisin, että onko nuo clomit yms. terot kalliita lääkkeitä? Saano ne ihan omalääkäriltä vai onko ne haettava lapsettomuuspolin kautta?
Tarvetta vois kohta olla...
-fatmama yk 11 alkanee pian ( dpo 10 testattu nega)-
tulin kurkkaamaan, ku en pariin päivään oo käynyt täällä.
mulla kp5 ja pientä vuotoa tulee vielä. loppuis jo.
plussatuulia kaikille sitä tarvitseville! jännää!
itse aloin juomaan sitä greippimehua, joten valtavia lima-aaltoja odottelen.. ;)
tänään on viikko siitä kun otin renkaan pois eli kohta on enää omat hormoonit kehossa... toivottavasti toimivat oikein. :)
palailen.
tätiä. Kiertopäivä 30/28. Huomenaamuna testaan, jos punaista ei näy! Jänskyttää.......
Täällä vanhus hih.
ukkeli täytti juuri virallisesti 40.. rupesi itseäkin tuossa naurattamaan, kun hommailtiin.. hih. enpä ollut koskaan aijemmin " hässinny" 40 vuotiaan kanssa.. heheheheheheh.
Menkat on ollut toosi omituiset siis tulleet ihan valtoimenaan. En sitten tiedä johtuuko osaltaan kun ennen menkkoja tehtiin papa? mutta nyt sitten tihrustannu verta ihan vähän mutta kumminkin kahdeksatta päivää... eli ensin alkoi kunnon kuukautiset, ja sitten turuttelen.. ei käsitä. Tekeekö ikä tätä vai tuo papa vai mikä? luulin niiden tosiaan jo loppuneen kokonaan kun ei mitään tullunna yhteen päivään ja sitten vauvatoiveissani ukkoa höykäytin hih. mutta nyt taas tuhruttelen. käsitämätöntä..
Mutta kaiketi tätmäkin jossain vaiheessa loppuu. tuskin nyt iänkaiken voi tuhruttaaa? Kunt ahdon päästä " hommiin" Josko Joulupaketin sais?
-kp 8/27-33
Terot ei maksaneet paljon, kolmen kuukauden paketti se oli, mutten muista hintaa tarkalleen. Ehkä kympin verran. Korjatkaa vapaasti parempimuistiset. Mulla Terot auttaa lyhyeen kiertoon.
Clomit olikin paljon kalliimpia. 20 kpl on purkissa ja maksoi n.60¿. Jos syö yhden tabletin annostuksella purkki riittää 4kk. Itse syön kierron 3-7 päivä yhden tabletin.
Clomeja mulle määrättiin vahvistamaan ovista. Olen käynyt ihan tavallisella gynellä, joka oli sitä mieltä, että Clomeista voisi olla apua. Kolmas Clomikierto on menossa ja seurantaultra oli vaan ekassa kierrossa. Silloin ainakin yksi tabletti teki tehtävänsä. Kävin vielä oviksen jälkeen ultrassa, jossa katsottiin, että munasolu oli irronnut.
Jos ei Clomeilla tärppää, mun gyne ei osaa auttaa enempää. Sitten pitäisi tehdä päätös haluaako muualle hoitoihin.
AH kp10 yk15
AH kp10 yk15
fatmama05, dpo 10 nega voi vielä muuttua plussaksi! Pidän sulle peukkuja!
AH
Tein testin tänä aamuna ja plussahan sieltä tuli!!!! Selvät kaks viivaa, ei mitään haamuja. Oireiden perusteella melkein jo arvasin, mutta yllätti se silti. Hieno pääsiäisaamun lahja:)
T:Hirmuonnellinen hhansen
Onnittelinkin hhansenia jo tuolla toisessa pinossa, mutta onnea vielä kerran!<3
Minullekin sitten tänä aamuna plussa pärähti..:) Yöllä näin unta, että tein positiivisen testin ja nyt se on ihan tottakin. Tosin testiviiva oli jonkin verran haaleampi, kuin kontrolliviiva, mutta ihan selvästi erotti kuitenkin!! Näin siinä sitten kävi ja olen kyllä hirmu onnellinen!:)
hhansen ja J4nni!!! Ihanaa, kun alkaa plussia tulemaan!
Mulle on tullut tavaksi, että syön aamupalan koneella ja lueskelen täällä kuulumisia. En tarkene hakea lehteä..
Omaan napaan ei ihmeempiä. Kauheen kipeet rinnat ja se on varmastikin merkki tulevasta tädistä. Eilen illalla poltteli alavatsaa kovasti ennen ku nukahdin. Mulla on joka kierrossa ollu niin outoja poltteluita,ym et niistä nyt ei voi mitään päätellä. Toisin sanoen en ala arvailemaan tässä vaiheessa, mikä on tilanne vaan kattelen rauhassa ja jos tätiä ei kuulu, testaan.
Sain selkäni tosi kipeeks eilen. Ei oikein kunnolla pysty edes kävelemään. Auts!
Onnea vielä kerran! toivottavasti plussat lisääntyy pian!!!
t. iiiik kp 22
Viikon lopulla voisi ehkä testata. Ostin Aconin sitä varten. Tuolla se polttelee kaapissa... Ei malttaisi odottaa.