Lapsi herää joka aamu 5:30, en jaksa
Menee nukkumaan ihan normaalisti klo 20, mutta unta ei riitä kuin 5:30 oli arki taikka pyhä. Ikää 2v. en anna valvoa illalla pitempään, koska olen yh ja haluan omaa aikaa iltaisin
Kommentit (34)
valvota lasta illalla, jos auttaa
puolita miehen tai tukihenkilön (sisko, mummi tms.) kanssa valvominen, jos mahdollista
Minulla on samanlainen lapsi, jopa samanikäinenkin. Koko ikänsä on herännyt suunnilleen samaan aikaan eikä nukkumaanmenoajalla ole ollut heräämisaikaan sanottavampaa vaikutusta. Jaksamista Ap!
Nukutaan perhepetissä, ja pakotan lapsen makaamaan puol seiskaan, mutta se on sellaista levotonta pyörimistä että en saa itse yhtään levättyä
Meillä lapsi on tosi pienestä asti valvonu yhdeksään/kymmeneen vaikka viikollakin ja nukkuu sinne 8-10 aamulla.
esim käydä itse suihkussa, vastailla sähköposteihin, maksaa laskut, yms
Nukkuuko omassa huoneessa? Laita ovi kiinni. Mun tytöt (2,5v ja 8kk) nukkuvat omissa huoneissa omassa sängyssä ja ovi kiinni. Menevät nukkumaan viimeistään klo 19
Esikoinen alkoi heräillä, kun valoisampi aika alkoi, tuossa 7 pintaan, niin kävin vain aina samonassa, että linnutkin nukkuvat vielä, niin nukutaan menkin hetki. Tyttö yleensä alkoi naurattaa, ja meni takaisin sänkyynsä ja nukuttiin taas 9 asti :). Kuopus vetelee hirsiä 19-9 muutenkin, eli sieltä puolelta ei ainakaan aikaisen heräämisen ongelmaa ole vielä näkynyt ;).
Niin, ja joskus sanon, että xx nukkuu myös vielä! (xx on siis tytön paras ystävä!) Ihmeesti heti auttaa, kun sanoo parhaan ystävänkin vielä nukkuvan.
Eikä suihkussa käymiseen mene montaa minuuttia.
ja terrorisoii mua koko ajan jos yritän olla tietokoneella, nyt on isällään
eikä auttanut vaikka laittoi myöhempään nukkumaan. Mutta tämä meni ohi ajan kanssa. Nyt 4v on jo reilun vuoden nukkunut aamulla kahdeksaan tai jopa yli yhdeksään jos vapaapäivä.
tätä nyt varmaan täällä paheksutaan, mutta itse laitoin lapselle makuuhuoneeseen dvd:n päälle. Lapsi katseli sitä siinä sängyllä ja itse sai nukuttua tai no ainankin torkuttua vähän pitempään.
ps. ap:tä eli yh:ta turha kiusata nro 7...jos ei ole kokemusta
omaa aikaa on bussimatkat puol tuntia päivä. Muun ajan olen tiiviisti lapsen kanssa arkena ja joka toinen vkl
Vierailija - 15.03. 19:24 vastaa tähän viestiin (6/12)
Öö no onpa itsekästä.. Jos haluat omaa aikaa niin älä tee lapsia.
Meillä lapsi on tosi pienestä asti valvonu yhdeksään/kymmeneen vaikka viikollakin ja nukkuu sinne 8-10 aamulla.
No, niin olen minäkin kun joudun heräämään 5:30
Yleensä herää kuudelta. Joskus ottaa päästä, mutta poika on tullut isänsä sukuun. Ovat kaikki hyvin aamuvirkkuja...
Ei auta yhtään, jos laittaa myöhemmin nukkumaan tms. Parasta on vaan mennä itse ajoissa nukkumaan, että jaksaa. Onneksi meidän poika on sen verran iso, että hänen voi laittaa aamulla katsomaan edellisen päivän lastenohjelmia tms. :)
Pimennysverhoista saattaa muuten olla vähän apua! Ilman niitä meidän poitsu herää kesällä jo viideltä...
vielä kun nukkuu päikkärit päiväkodissa niin ihan normaali unimäärä.
On vierotettu kaiken maailman aamupalvelusta ja koitettu venyttää nukkumaan menoa ilman tuloksia. On kertakaikkisen aamuvirkku ja illantorkku. Homma on toiminut nyt jo pari vuotta hyvin, kun on oppinut kellosta sallitun nousemisajan. Touhuilee huoneessaan jotain omaa aamulla (nykyään lueskelee) ja tulee sovittuna aikana vasta herätteleen muita.
Jotkut lapset ovat vaan luonnostaan aamuvirkkujaan. Turha siinä on vanhempia syytellä.
Vierailija:
Yleensä herää kuudelta.
Ei auta yhtään, jos laittaa myöhemmin nukkumaan tms. Parasta on vaan mennä itse ajoissa nukkumaan, että jaksaa. Onneksi meidän poika on sen verran iso, että hänen voi laittaa aamulla katsomaan edellisen päivän lastenohjelmia tms. :)
En kyllä ymmärrä näitä uusavuttomia äitejä, jotka eivät saa lapsiaan edes ymmärtämään, milloin on yö ja milloin päivä.