omistusasunto vaiko vuokralle, kumpi parempi vaihtoehto???
Kommentit (5)
Mun äiti muutti ASOon, vaikka ois ollut varaa ottaa lainaa omaakin varten. Pienempi riski, voi sitten 3 kk irtisanomisajalla lähteä, eikä tartte miettiä, miten saa kämpän myytyä.
Me olemme tällaisia kulkijoita. Luultavasti parin vuoden sisään lähden ulkomaille, ei mitään järkeä ostaa kämppää nyt. Ystäväni omistavat useita sijoitusasuntoja Helsingissä, tilapäinen majoitustarve saadaan katettua nopeasti.
Vuokralla on ihanan helppoa! Pääsee lähtemään ja korjaukset hoidetaan sun puolesta.
Vuokralla: + vapaus lähteä asunnosta helposti. taloyhtiön remontit eivät rasita, samaten asunnon remontit kuuluu omistajalleen, et maksa korkomenoja, voit reagoida paremmin muuttuviin elämäntilanteisiisi, esim. muutto halvempaan tai isompaan jne.
Oma asunto: + hitaasti makselet asuntoa itsellesi, mutta korkomenot (tosin verovähennettävät) suuret,(lainasummasta maksat toisen mokoman korkoja) voit tehdä pitkän tähtäimen elämis- ja asumissuunnitelmia ilman pelkoa kodin menettämisestä ainakaan vuokraisännän toimesta
no ajatellaan että vuokranantaja sanoo irti, on siinä silti puolenvuoden irtisanomisaika - Ja mulle meni tosta irtisanomisesta kuukaus, kun sain ihanan asunnon
Ai että maksaisko asuntoa itselle vai jollekkin mulle?