Hoikat/todella hoikat hoi!
Arvostellaanko painoanne tai kytäätäänkö syömisiänne?
Kommentit (90)
Siis tällaisia: " kun sinä olet noin hoikka..." -kommentteja.
Ruokaa tuputtaa lähinnä mummo, mutta sitä se on tehnyt lapsesta saakka.
Minä olen ollut aina pieni ja hoikka ja tottunut siihen, että sitä kommentoidaan. Laihtuneet varmaan kuulevat enemmän noita kateellisten huomautteluja.
165/50
Kyse kun ei kuitenkaan, varsinkaan noilla mummoilla, ole kyse kohteliaisuudesta, vaan nimenomaan jotenkin ikävästi toteamisesta...
millään lailla muiden asia mitä sitä painaa? ap
Tykkään kropastani tällaisena, en siis ole mikään anorektikko, rinnat ja lantio löytyy ihan hyvin. Mutta silti monet kommentoi " älä vaan laihdu" " taasko sä oot laihtunu" " syötkö sä mitään" jne jne. Paino on kuitenkin pysynyt vuosikausia samassa, luulisi näille ihmisille jo menevän jakeluun että jos laihtuisin kokoajan niin ei minusta olisi mitään jäljellä.
Olen opetellut syömään sen minkä kulutan, jos yhtenä päivänä tulee syötyä yli, niin otan seuraavan päviän kevyemmin (esim. jätän suklaat syömättä, ja valitsen ruuaksi ennemmin tomaattikeiton kuin pizzan) ihan jo siksi että makunystyrät vaativat pizzapäivän jälkeen jotain raikkaampaa. Syön normaalikokoisia annoksia, en syö jos ei ole nälkä enkä koskaan ähkyyn asti, mikään ruoka ei ole pannassa. Eli syön ihan _normaalisti_.
..varsinkin raskauden aikana: " Eikö sun kuuluis olla isompi" , " Oletpa pieni" , " Missä se vauva on ?" " Muistatko syödä ?" . Ihmisillä on ihme harhaluulo, että kaikille tulee raskauden aikana 20 kg lisää painoa ja kroppa turpoaa ja pöhöttyy palloksi. Mulle tuli 10 kg, mutta pitkään, hoikkaan kroppaan se ilmeisesti " katosi" niin, että kommentteja tuli jatkuvasti. Turhan paljon sitä antoi toisten kommenttien häiritä, itsekin piti oikein neuvolassa kysyä, että onko nyt varmasti normaalin kokoinen vatsa ja pitäisikö painoa olla enemmän. Kaikki oli ihan OK ja terve, normaalinkokoinen poika syntyi tammikuussa. Kun vaan osais olla välittämättä ihmisten kommenteista, ja ajatella että se on vaan kateellisten panettelua ;-)
Kaikista paras oli, kun eräs ex-tuttava kommentoi mun rintoja, että kun sä olet niin pienirintainen. Hänellä 30 kg ylipainoa ja suuret riippurinnat, joita en huolisi mistään hinnasta. Kehui vielä aina, että miehet niin tykkää isorintaisista naisista...
Mulla on ihan sopusuhtaiset rinnat tähän kroppaan, ei edes pienimmästä päästä.
Yritin sanoa sitä, että minä en ole tajunnut loukkaantua siitä, että minun painostani puhutaan, ei se hetkauta mihinkään suuntaan.
Mummon ruuan tuputtamistakin olen pitänyt vain huolehtimisena, se nyt vaan on sellainen hössöttäjä. :)
-10-
Vierailija:
10.Niinpä, mutta miksi hoikalle saa päivitellä " kyllä sä sitten olet hoikka" , mutta lihavalle ei voisi missään nimessä sanoa " kyllä sä sitten olet lihava" .
Kyse kun ei kuitenkaan, varsinkaan noilla mummoilla, ole kyse kohteliaisuudesta, vaan nimenomaan jotenkin ikävästi toteamisesta...
Mutta en silti jaksaisi tehdä joka päivä tiliä siitä mitä on tullut mätettyä. En pidä syömisestä enkä mässäilystä ja olen suht' tervekin, joten en käsitä koko meteliä.
Edellisessä työpaikassa eräs nainen oli puhunut muille, että minulla on anoreksia.
Olivat sitten ihmeissään, kun näkivät mitä annoksia söin ruokalassa.
Nykyisessä vanhempi nainen tekee herkkuja työkavereille, mulle sanoo että vie vaikka koirallesi, ethän sinä mitään syö.
Todella ikävää : (
Syön vielä paljon. Kaverit uskovat, koska näkevät miten paljon syön.
Olen niin kyllästynyt kuulemaan ainaisia kauhisteluja siitä, kuinka pieni olen! Olen aina ollut pienikokoinen ja koko elämäni ajan tutut ja joskus jopa tuntemattomat ovat " arvostelleet" laihuuttani. Olen vuosia ollut 163/49-51 mutta luuni eivät törrötä tmv. Usein ihmiset hiljenevät kun kuulevat painoni, ilmeisesti näytän jostain syystä laihemmalta. (Sanon siis usein että painan kuitenkin 50kg ja että olen painoindeksinkin mukaan normaalipainoinen.)
Olen myös usein miettinyt sitä mikseivät ihmiset tajua että toisen painon arvosteleminen on loukkaavaa ja että se satuttaa. Ja harvoimpa tosiaan kuulee että pyöreämpiä ihmisiä käskettäisiin jättämään se munkki väliin. Minulle taas on miljoonia kertoja sanottu että ota nyt pullaa että saisit vähän lihaa luitten päälle.
Mielelläni ottaisin muutaman lisäkilon mutta vaikka söisin kuinka paljon, en liho millään. Tästä seuraa myös se, että saan kuulla niitä " sinähän voit syödä mitä vaan lihomatta, olen niin kateellinen sinulle" - kommentteja. Lisäksi kaverini usein kertovat minulle kuinka ongelmallista on pudottaa pari kiloa tms. Jos minä vastaavasti kerron omasta paino-ongelmastani eli siitä kun on niin vaikeaa lihoa se pari kiloa, he alkavat vähättelemään ongelmaani. Mutta ihan yhtälailla tämä laihuus on minulle ongelma kuin heille se lievä ylipainoisuus, kukaan ei vain sitä ymmärrä!
Olen sitä mieltä, että säästyisin paljolta pahalta jos lihoisin sen pari kiloa mutta kun ei niin ei.. Kiitos että tänne sai purkaantua ja oli kiva kuulla etten ole ainoa vaikken tällaista ainaista painon kommentointia sinällään kenellekkään toivokkaan!
Ei meidän tuttavapiirissä vahata kenenkään syömisiä saati että arvosteltais niitä! Jokainenhan kantaa kroppansa itse.
Olen itse 160cm / 52kg
olen 179/59. Sairastan crohnin tautia ja se mitä suuhuni laitan, tulee sieltä hyvin nopeasti ulos alakautta. Ja mitä enemmän syön, sitä tuskaisempi on suolistoni. Ripulin lisäksi olen jatkuvasti aneeminen.
Silti, SILTI, nekin tutut jotka asiasta tietävät, huomauttelevat painosta. Voi juma, voiko ihmiset olla TOSIAAN noin TYHMIÄ!!!???
Vierailija:
Kaikista paras oli, kun eräs ex-tuttava kommentoi mun rintoja, että kun sä olet niin pienirintainen. Hänellä 30 kg ylipainoa ja suuret riippurinnat, joita en huolisi mistään hinnasta. Kehui vielä aina, että miehet niin tykkää isorintaisista naisista...
Mulla on ihan sopusuhtaiset rinnat tähän kroppaan, ei edes pienimmästä päästä.
ovat jo itsessään todella rankkoja saatika, että ympäristökin vielä asettaisi siitä paineita. Ihmiset todellakin ovat todella tyhmiä välillä. nim. kokemusta on.
kuten muukin kroppa. Laihahan ei oikeestaan ole nainenkaan, tyttö vaan... Sun täytyi lihoinesi siis tulla tähänkin ketjuun pätemään miten ihana olet (taas kerran sama virsi, lihavien suusta) ja miten miehille kelpaat. Kukahan se tässä pätee?
Vierailija:
loasi. Toivottavasti en ole tuttusi, olet hirveä ihminen.Moni mies kuulkaas tykkää isoista ja jopa roikkuvista rinnoista. Ne on pehmeät ja naiselliset, ns. normaalit rinnat. Varmasti kumminkin yhtä suositut on napakat pystytissit, mutta ihan turha kuvitella että te olette maailman napa ja kaikki pitää vain teidän tyyppisistä naisista. Pientä itserakkautta ilmassa.
ei kai sinulla vaan ole anoreksia jne. Eihän lihavillekkaan voi sanoa, ettet vain olisi sairas ja syötkö nyt varmasti oikein. Lisäksi ne vahingoniloiset kommentit: odotahan vaan kun saat lapsia, kyllä se sunkin perse leviää. Nyt lapsia kaksi ja 48/160, eli eipäs levinnytkään ja kyllä tämä on jonkin verran tahdonvoimaa vaatinut.
" odotas kun saat lapsia" , kappas kun en myöskään lihonut;)
Odotas vaan kun saat lapsia ja ikää tulee ...
olen nyt 40 vuotta ja lapsiakin on viisi. Painan edelleen saman verran kuin silloin eli 50 kg.
Eiköhän suurin osa olisi mieluummin hoikkia kuin lihavia?