Onko teistä oikein?: Nainen suostuu seksiin vain pitääkseen perherauhaa yllä
Mä olin nuorempana ehdoton, että seksiä pitää molempien haluta. Nyt vuosien yhdessäolon jälkeen seksi on viimeisenä mielessä kun sänkyyn mennään. Jos mies joutuu olemaan " ilman" parikin viikkoa, on äreä kuin mikä! Joskus sitten suostun ihan vaan perhesovun ylläpitämiseksi ja taas on kaikki hyvin.
Masentaa jotenkin tuo miehinen käytös. Miten mies voi olla niin riippuvainen tietyin väliajoin purkautumisesta?!
Muuten mieheni on aivan ihana. Täydellinen isä ja aviomies, ongelma on minussa ja mun halujen vähenemisessä ja väsymisessä
Kommentit (127)
niin älkää pakottako heitä elämään puutteessa vaan päästäkää heidät vapauteen.
Kyllä niille ottajia löytyy ;)
sain rauhassa toipua ja siksi nyt seksimme onkin mitä loistavinta. Minun paranemiselleni on varmasti ollut syynä osittain se, että mieheni on minua tukenut ja ei ole painostanut seksiin. Ei myöskään jättänyt minua tai pettänyt.
21
Vierailija:
niin älkää pakottako heitä elämään puutteessa vaan päästäkää heidät vapauteen.Kyllä niille ottajia löytyy ;)
Vierailija:
Jos teillä on liian himokkaita miehiä
niin älkää pakottako heitä elämään puutteessa vaan päästäkää heidät vapauteen.Kyllä niille ottajia löytyy ;)
Vakavasti ottaen, ei ole suinkaan yleensä kyse " liian himokkaasta" , vaan siitä, että toinen puoliso ei halua käytännössä ollenkaan tai korkeintaan lapsentekomielessä sitoakseen toisen vielä tiukemmin itseensä, vaikka ei tätä arvostakaan muuten kuin toimeentulon lähteenä/taloudenhoitajana/statusesineenä...
Seksi on vain yksi osa parisuhdetta. Parisuhde on vain yksi osa perheestä... Joskin toki äärimmäisen tärkeä osa.
Mutta vaikka meillä on mieheni kanssa objektiivisesti arvioiden " huono seksielämä" , meillä on kuitenkin kohtuuhyvä avioliitto. Joka siis perustuu aika paljon muuhunkin kuin seksiin. Pitkässä suhteessa nyt vaan on nousukausia ja lamakausia. Niin kauan kuin molemmat ymmärtävät ja hyväksyvät sen -ja jaksavat uskoa toisiinsa ja yrittää toimia perheen yhteiseksi hyväksi, rakastaa ja kunnioittaa... Niin kauan on asiat hyvin.
t. Väsynyt, mutta onnellinen 3- ja 1-vuotiaiden äiti
Vierailija:
Vakavasti ottaen, ei ole suinkaan yleensä kyse " liian himokkaasta" , vaan siitä, että toinen puoliso ei halua käytännössä ollenkaan tai korkeintaan lapsentekomielessä sitoakseen toisen vielä tiukemmin itseensä, [b]vaikka ei tätä arvostakaan muuten kuin toimeentulon lähteenä/taloudenhoitajana/statusesineenä...[/b]
Vierailija:
Kyllä minä silloin kuivana kautena kysyin, että haluaako mieheni erota. Ei halunnut ja ei varsinkaan pettää.
sain rauhassa toipua ja siksi nyt seksimme onkin mitä loistavinta. Minun paranemiselleni on varmasti ollut syynä osittain se, että mieheni on minua tukenut ja ei ole painostanut seksiin. Ei myöskään jättänyt minua tai pettänyt.
21
Mistä toivuit? Masennuksesta?
mutta vielä sitäkin enemmän se on lisääntymiskeino. Kaikki muu sen ympärille kehitetty merkityksellisyys on todellakin kehitettyä ja kulttuurista perua. Tämä kannattaisi pitää mielessä, kun näitä seksihommia pohtii. Perusasiat.
Muita perustarpeita ovat (vähän teoriasta riippuen) mm. syöminen, hygienista huolehtiminen ja sosiaalisuus. Kaikkia muitakin tarpeita toteuttaessa tulee eteen tilanteita, joissa kaikki ei suju ideaalilla tavalla, ja silti ne pitäisi jotenkin pyrkiä toteuttamaan. Ja varmasti puolisoa autetaan näiden toteuttamisessa, vaikkei itseä aina huvittaisikaan.
En ymmärrä, miksi juuri seksuaalisuus nostetaan johonkin myyttiseen asemaan näihin muihin tarpeisiin verrattuna.
Jos toista kovasti haluttaa ja itseä ei, voi tietysti suhtautua asiaan siten, että on uhri ja hyväksikäytetty. Tai sitten voi suhtautua niin, että haluaa puolisolla olevan hyvä olla. On sitä isompiakin juttuja tehty (toivottavasti ainakin) parisuhteen eteen kuin seksi silloin, kun ei itse aivan kiiman kukkuloilla keiku.
karmea normi täällä että koko ajan pitää olla joku täydellinen seksielämä tai täytyy heti erota!
Mielestäni seksi ei suinkaan ole parisuhteen tärkein tekijä, ei edes kolmen tärkeimmän asian joukossa.
Omassa parisuhteessani on hellyyttä ja läheisyyttä paljon, mutta seksiä vain kerran-pari kuukaudessa. Enkä pitäisi tätä huonona suhteena, vaikka se olisi täysin seksitön.
Aiemmin oli varsin tavallista, että selibaatti oli ehkäisykeino, pariskunnat saattoivat olla vuosiakin ilman yhdyntää. Ennen nykyaikaisia ehkäisykeinoja perheeseen syntyi keskimäärin neljä lasta 25 hedelmällisen avioliittovuoden aikana...
masennuskausina ole kummoiset. Eikä muutenkaan. Välillä ollaan oltu useita kuukausia rakastelematta, välillä rakasteltu peräkkäisinä päivinä. Tosi vähän silti siihen nähden, miten paljon yleensä ihmiset harrastavat seksiä.
Minun mieheni tiesi minun haluttomuuteni alusta asti, mutta hänestä seksi ei ole välttämätöntä, vaikka hän sitä kovasti toivookin. Ei silti koskisi toisiin, eikä koskaan pettäisi minua. Mieheni voi pahoin ajatuksesta, että suostuisin seksiin vain hänen vuokseen. Meillä on paljon rakkautta, ei suhteemme kaadu haluttomuuteeni. Kaikesta voi puhua. Parisuhde pysyy kasassa ilman seksiäkin, kun on rakkautta ja puhutaan aina kaikesta.
Vierailija:
Vierailija:Kyllä minä silloin kuivana kautena kysyin, että haluaako mieheni erota. Ei halunnut ja ei varsinkaan pettää.
21
Mistä toivuit? Masennuksesta?
Vierailija:
mutta vielä sitäkin enemmän se on lisääntymiskeino. Kaikki muu sen ympärille kehitetty merkityksellisyys on todellakin kehitettyä ja kulttuurista perua. Tämä kannattaisi pitää mielessä, kun näitä seksihommia pohtii. Perusasiat.Muita perustarpeita ovat (vähän teoriasta riippuen) mm. syöminen, hygienista huolehtiminen ja sosiaalisuus. Kaikkia muitakin tarpeita toteuttaessa tulee eteen tilanteita, joissa kaikki ei suju ideaalilla tavalla, ja silti ne pitäisi jotenkin pyrkiä toteuttamaan. Ja varmasti puolisoa autetaan näiden toteuttamisessa, vaikkei itseä aina huvittaisikaan.
En ymmärrä, miksi juuri seksuaalisuus nostetaan johonkin myyttiseen asemaan näihin muihin tarpeisiin verrattuna.
Jos toista kovasti haluttaa ja itseä ei, voi tietysti suhtautua asiaan siten, että on uhri ja hyväksikäytetty. Tai sitten voi suhtautua niin, että haluaa puolisolla olevan hyvä olla. On sitä isompiakin juttuja tehty (toivottavasti ainakin) parisuhteen eteen kuin seksi silloin, kun ei itse aivan kiiman kukkuloilla keiku.
Vierailija:
Minulla oli kyllä masennuskin, mutta suurin syy haluttomuuteen oli lapsuuden hyväksikäyttö kokemukset. Seitsemän vuotta treapiaa ja lääkitys n. 9 vuotta. 21?
Ei millään pahalla, eikä etenkään enkä etenkään väheksyäkseni kokemuksiasi, mutta tuolla taustalla ei ole välttämättä hedelmällistä kommentoida " normi-ihmisten" seksuaalisten tarpeiden kohtaamattomuutta. Mutta, enivei, onneksi sulla on homma hanskassa - pitäkää hauskaa;)
Vierailija:
Ei miehillä todellakaan ole mikään fysiologinen pakko purkautua tietyin väliajoin...Huvittavaa, että joku tosissaan uskoo mosieen.
nimim. mies joka lukee mielenkiinnolla tätä keskustelua, mutta koittaa olla kuittailematta tämän enempää (Äärimmäisen vaikeaa).
ei voi pettämättä odottaa, että kumppani taas haluaa.
Tosi itsekkäiltä ja itsekeskeisiltä nuo viestit tuntuvat.
Minusta rakkautta tulee osoittaa toiselle, vaikka se ei itsellä ensimmäisenä olisi mielessä. Siksi rakastelemme. Ja kyllä siitä itsekin yleensä sitten innostuu.
Eri asia on nuo hyväksikäyttökokemukset ja vastaavat, mutta kyllä normaalissa avioliitossa toisen huomioiminen ja toisen tarpeiden omien edelle asettaminen on tosi arvokasta. Kun molemmat tekevät näin, suhdekin voi paremmin.
Vierailija:
ei voi pettämättä odottaa, että kumppani taas haluaa.
Vai shoppailee sun miehes sun kanssa vaikka et halua ja sä annat pilluu vaikka et halua. Niin ja ne on susta melkein sama asia :)
21