Onko villi 2-vuotias huonosti kasvatettu vai adhd-lapsi?
Vai onko kyse uhmasta ja huomiontavoittelusta? Olimme kahvitilaisuudessa, johon olin varautunut ottamalla lapselle mukaan leluja ja kirjoja. Normaali lapsi leikkisi niillä varmaan ihan rauhassa, mutta tämä meidän täystuho rupesi hajottamaan kahvihuonetta, piirsi seinään ja lattiaan ja kiljui ja karjui ihan omaksi ilokseen. Onkohan tässä tuleva adhd-tyyppi?
Kommentit (10)
ivista onnistmisen tunnetta!
Ihan normaalilta muksulta kuulostaa. Vähän vaan energisemmältä :)
kanssa kasvatustyö on vasta aluillaan. Normaali tenava.
musta on huojentavaa kun muksu pistää kohtauksen aikaseks vaikka kaupassa, niin joku vieras vanhempi henkilö on joskus saattanut sanoa lapselle ettei noin sovikäyttäytyä. mun sanomistahan mulksu ei usko, mutta hämmentyy ja hiljenee kun joku vieras sanoo.
mitä te muut olette tykänneet jos joku vieras tulee sanomaan lapselle sääntöjä ?
kun on yleisöä ja vähän kyllästyttää leikkiä kiltisti.
Hetken aikaa meni ihan hyvin, mutta kuin äidin silmä vältti päätti tämä termiitti hieman koristella kahvihuoneen pöytää, lattiaa ja seiniä. No, nappasin tietenkin tenavalta kynän pois ja hetken aikaa hän huusi. Aloin sitten samantien pukea ja lähdimme kotiin iltatoimiin.
Onneksi paikalla oli ihmisiä, joilla on itselläänkin lapsia ja he luultavasti ymmärsivät tilanteen tai sitten haukkuivat minua huonoksi kasvattajaksi lähdettyämme. ap
2-vuotias on 2-vuotias, joku on villimpi kuin toinen, ei siinä sen ihmeempää.
keksivät kaikenlaista, ei mitään adhd-diagnoosia voi tuossa iässä tehdä eikä ole realistista odottaa että kaksvee leikkisi kovin pitkään hiljaa ja rauhallisesti katsellen kirjaa
tuollaiset tilaisuudet joissa paljon porukkaa ja vanhemmat keskittyvät keskusteluun muiden vieraiden kanssa eikä lapseen ovat uhmalle ja huomionhaulle oikein otollisia
miten sinä toimit kun lapsi piirtelee paikkoihin ja tekee muuta kiellettyä?