Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kävi taaperon kimppuun :(

Vierailija
11.03.2008 |

1 v 10 kk ikäinen taapero veti isoveljeään (anopin kultaa) hiuksista aika rajusti. Olin vieressä, irroitin taaperon otteen ja toruin että EI! Siinä samassa anoppi syöksyi paikalle, otti tosi kovan otteen taaperon hiuksista ja repi niin että irtosi tuppo, huusi taaperolle (joka tottakai itki aivan shokissa kivusta ja pelästyksestä) että " senkin pikku paskiainen, nyt saatana opit!" ja vei esikoisen toiseen huoneeseen.

Otin esikoisen hänen sylistään, ja sanoin että painu helvettiin täältä ja äkkiä. Anoppi ei meinannut ensin lähteä, eteisessä vielä marttyyrina inisi että " hoida tästä lähtien lapsesi sitten itse jos todella olet tätä mieltä" (on ollut lapsenvahtina kahdesti, esikoisemme on nyt 5 v, tänään vei esikoisen hampurilaiselle jonka minä kyllä maksoin) ja valitti että ei taaperolla ole oikeutta repiä esikoista tukasta. No ei olekaan, mutta hän on pieni, ja kyllä häntä torutaan jos hän tekee sellaista. Mutta onko yli viisikymppisellä ämmällä muka oikeus sortaa kuopusta jo silloin kun hän oli vielä syntymätön (" en mä oikein tiedä voiko sitä toista rakastaa samaan tapaan kuin tätä ihanaa ekaa, mutta pakko kai sitä on yrittää" ), sortaa kaikin tavoin muutenkin (ei muistamista nimppareina, esikoiselle ostaa aina nimpparilahjat, joululahjaksi esikoinen saa kalliit lelut ja kuopus jotain triplasti halvempaa joka hajoaa heti), ja ennen kaikkea käydä tuolla lailla fyysisesti ja verbaalisesti alle kaksivuotiaan lapsen kimppuun?

Sillä ämmällä ei ole enää lasteni elämään asiaa. Ei kummankaan lapsen.

Olenko kohtuuton? Miehen siskon mielestä olen, hän soitti ja jäkätti mulle puhelimessa. Siellä ne aina pohtii osaanko ollenkaan kasvattaa lapsiani (neuvolan ja päiväkodin mukaan osaan, omasta mielestä ja miehen mielestä myös) ja saivatpa nyt muutakin pohdittavaa. Kun sanoin mitä anoppi teki, niin miehen sisko sanoi että miksi valehtelen tuollaisia. Niinpäniin.

Kaiken huippu on se, että hetki sitten 5 v kertoi että mummo on luvannut että hän saa joskus muuttaa heille asumaan :-O

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapahtui tilanteessa, jossa kuopus oli vielä vauva ja esikoinen kävi nipistelemässä häntä koko ajan, kielloista huolimatta. Kun monesti oltiin kielletty, niin nippasin kevyesti kädelle ja sanoin että sinä et saa kiusata vauvaa. En ole siitä ylpeä mutta ei se satuttanut lasta kuin henkisesti.

Anoppihan sai siitä kamalan kohtauksen, huusi että tuunko nippaamaan sua jne.

Eli ihan turha väittää, että anopin mielestä tukistaminen olisi ihan perus kasvatusta. Sitäpaitsi, kevyt hiuksista kiinni ottaminen on eri asia kuin se mitä anoppi taaperolle teki!

Minun mielestäni viisivuotias ja 1 v 10 kk eivät ole tarpeeksi kypsiä päättämään, kenen kanssa ovat tekemisissä ja kenen kanssa ei. Minun ja miehen on nimenomaan päätettävä se, heidän vanhempinaan. Me suojelemme lapsiamme ja se on mielestäni vastuuntuntoista.

ap

Vierailija:

Jos anoppi käyttäytyy noin niin kerro, että sellainen ei missään nimessä sovi, jos haluaa lapsia nähdä. Yksin en heitä enää jättäisi.

On kuitenkin naurettavaa tehdä rikosilmoitus tai tuon yhden tapauksen takia poistaa anoppi elämästä kokonaan. Siinä ei ajatella niinkuin aikuiset vaan mennään lapsellisuuksiin.

Oli itse mitä mieltä tukistamisesta tahansa niin pitää pystyä käsittämään, että monille vanhemmille ihmisille se ei ole väkivaltaa. Tämä on pystyttävä ymmärtämään. On toki tehtävä selväksi, että teidän talossanne se ei käy ja että se ei saa enää koskaan toistua.

Jos ajattelet miestäsi ja lapsiasi niin nielet kiukkusi. Lapsesi saavat sitten itse joskus päättää haluavatko mummun elämäänsä vai eivät. Sinä et käyttäyty vastuuntuntoisen vanhemman tapaan, jos teet päätöksen heidän puolestaan. Se ei silti tarkoita etteikö suhdetta voitaisi pitää yllä sinun ehdoillasi.

Vierailija
102/116 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisuussuhteet ei merkkaa silloin mitään, väkivalta on aina rikos, ja fiksut tekee siitä ilmoituksen. Niin makaa kuin petaa, myös väkivaltaiset mummut. Jos käy pienen lapsen kimppuun niin täytyy kantaa seurauksetkin.

Vierailija:

On kuitenkin naurettavaa tehdä rikosilmoitus tai tuon yhden tapauksen takia poistaa anoppi elämästä kokonaan. Siinä ei ajatella niinkuin aikuiset vaan mennään lapsellisuuksiin.

Oli itse mitä mieltä tukistamisesta tahansa niin pitää pystyä käsittämään, että monille vanhemmille ihmisille se ei ole väkivaltaa. Tämä on pystyttävä ymmärtämään. On toki tehtävä selväksi, että teidän talossanne se ei käy ja että se ei saa enää koskaan toistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei KUKAAN äiti OIKEASTI kyselis tollasen käytöksen jälkeen että oliko kohtuuton.

Vierailija
104/116 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti suvaitsis mitään tommosta käytöstä edes omalta äidiltäni ja vähäpätösemmästä syystä olen ottanut omaan äitiini etäisyyttä..

Vierailija:

koska ei KUKAAN äiti OIKEASTI kyselis tollasen käytöksen jälkeen että oliko kohtuuton.

Vierailija
105/116 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niellä eikä kieltää..

37

Vierailija
106/116 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä varmasti kyselee kun on kuitenkin anopista kysymys eli lähisukulaisesta. Joskus ihminen ei pysty tajuamaan heti koko kuvaa edes ja tarvitsee vertaistukea. Olen aivan varma et miehesikin ymmärtää tilanteen ja on samaa mieltä kanssasi. En olisi kyseisen ihmisen kanssa enää missään tekemisissä. Lapset ei todellakaan tavitse sairasta aikuista elämäänsä, se ei ole lapsen etu ja parhaaksi

Vierailija
107/116 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kevyt tukistus tai luunappi ei ole verrattavissa hiusten repimiseen päästä.

Itseäni ja omia ikätovereitani on tukistettu ottamalla tukasta kiinni. Aikuinen ei silloin käyttänyt voimaa, kuten ei luunapissakaan. Se on vain nippaus.

Jos aikuinen tarttuu voimakkaasti lasta hiuksista ja repii niin, että karvoja irtoaa, on kysymys vähän eri kaliiperin touhusta. En kaipaa mitään saivartelua. Itse en edes kutsuisi tuon sorttista toimintaa tukistukseksi vaan selkeästi käsiksi käymiseksi tai lapsen retuuttamiseksi, eli selkeäksi pahoinpitelyksi.

Pahoinpitelyä ei kuitenkaan ole aikuisen hellävarainen lapsen komentaminen, esim. tarttuminen kädestä tai luunapin nippaisu. Muistetaan terve järki.

Vierailija
108/116 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni kevyt tukistus tai luunappi ei ole verrattavissa hiusten repimiseen päästä.

Itseäni ja omia ikätovereitani on tukistettu ottamalla tukasta kiinni. Aikuinen ei silloin käyttänyt voimaa, kuten ei luunapissakaan. Se on vain nippaus.

Jos aikuinen tarttuu voimakkaasti lasta hiuksista ja repii niin, että karvoja irtoaa, on kysymys vähän eri kaliiperin touhusta. En kaipaa mitään saivartelua. Itse en edes kutsuisi tuon sorttista toimintaa tukistukseksi vaan selkeästi käsiksi käymiseksi tai lapsen retuuttamiseksi, eli selkeäksi pahoinpitelyksi.

Pahoinpitelyä ei kuitenkaan ole aikuisen hellävarainen lapsen komentaminen, esim. tarttuminen kädestä tai luunapin nippaisu. Muistetaan terve järki.

Vierailija
109/116 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan rangaistukseksi ei sivistusvaltiossa määrätä raipaniskuja tai kivittämistä...

Vierailija
110/116 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt monta kertaa tänään mitenköhän teidän taapero jakselee. Toivottavasti on jo " unohtanut" eilisen kamaluuden.

Vierailija
111/116 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla tosi fiksu selvänäkijä.

Vierailija:

Tunnistan tämän provoilijan tyylin. Ei tarvinnut lukea kuin aloitus.

Vierailija
112/116 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en päästäisi enää " mummoa" lasten lähelle. Teidän ja kaikkien onneksi lääkärillä on velvollisuus ilmoittaa, niin eipä teidän tarvitse miettiä mitä tehdään... Säälittää niin lapset. Isovanhemmat on suuri rikkaus ja mä arvostan todella omien lasten isovanhempia ja heidän suhdettaan lapsenlapsiin. Sit toisille kun käy näin =(

Vierailija
113/116 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Anoppi on periaatteessa ihan mukava. Masennusta sairastanut mutta toipunut siitä tietääkseni. Ainoa, mikä hänessä on tähän mennessä häirinnyt, on töksäyttely (sanoo kaikenlaista moukkamaista ajattelematta sen enempää) ja se, että esikoinen on niin selkeästi hänelle kuopusta tärkeämpi, mutta miehen sisko on esittänyt asian niin että esikoinen on isompi, osaa kommunikoida paremmin, ja hänen kanssaan voi touhuta asioita joita kuopus ei vielä osaa, ja siksi esikoinen on toistaiseksi anopille tärkeä. Nyt meni vaan niin maku siihen eukkoon ettei tosikaan.

ap

Esikoista lellii ja nuorempi on vaan sivullinen. Anoppi lupailee ulkomaanmatkoja ja puhuu lapselle että mummola on myös lapsen koti. Yhdessä vaiheessa lapsi ei tiennyt missä se oikea koti on.

Vierailija
114/116 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1 v 10 kk ikäinen taapero veti isoveljeään (anopin kultaa) hiuksista aika rajusti. Olin vieressä, irroitin taaperon otteen ja toruin että EI! Siinä samassa anoppi syöksyi paikalle, otti tosi kovan otteen taaperon hiuksista ja repi niin että irtosi tuppo, huusi taaperolle (joka tottakai itki aivan shokissa kivusta ja pelästyksestä) että " senkin pikku paskiainen, nyt saatana opit!" ja vei esikoisen toiseen huoneeseen.

Otin esikoisen hänen sylistään, ja sanoin että painu helvettiin täältä ja äkkiä. Anoppi ei meinannut ensin lähteä, eteisessä vielä marttyyrina inisi että " hoida tästä lähtien lapsesi sitten itse jos todella olet tätä mieltä" (on ollut lapsenvahtina kahdesti, esikoisemme on nyt 5 v, tänään vei esikoisen hampurilaiselle jonka minä kyllä maksoin) ja valitti että ei taaperolla ole oikeutta repiä esikoista tukasta. No ei olekaan, mutta hän on pieni, ja kyllä häntä torutaan jos hän tekee sellaista. Mutta onko yli viisikymppisellä ämmällä muka oikeus sortaa kuopusta jo silloin kun hän oli vielä syntymätön (" en mä oikein tiedä voiko sitä toista rakastaa samaan tapaan kuin tätä ihanaa ekaa, mutta pakko kai sitä on yrittää" ), sortaa kaikin tavoin muutenkin (ei muistamista nimppareina, esikoiselle ostaa aina nimpparilahjat, joululahjaksi esikoinen saa kalliit lelut ja kuopus jotain triplasti halvempaa joka hajoaa heti), ja ennen kaikkea käydä tuolla lailla fyysisesti ja verbaalisesti alle kaksivuotiaan lapsen kimppuun?

Sillä ämmällä ei ole enää lasteni elämään asiaa. Ei kummankaan lapsen.

Olenko kohtuuton? Miehen siskon mielestä olen, hän soitti ja jäkätti mulle puhelimessa. Siellä ne aina pohtii osaanko ollenkaan kasvattaa lapsiani (neuvolan ja päiväkodin mukaan osaan, omasta mielestä ja miehen mielestä myös) ja saivatpa nyt muutakin pohdittavaa. Kun sanoin mitä anoppi teki, niin miehen sisko sanoi että miksi valehtelen tuollaisia. Niinpäniin.

Kaiken huippu on se, että hetki sitten 5 v kertoi että mummo on luvannut että hän saa joskus muuttaa heille asumaan :-O

Vierailija
115/116 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tämän provoilijan tyylin. Ei tarvinnut lukea kuin aloitus.

Vierailija
116/116 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesiko selittelemään?

Miksi joidenkin ihmisten täällä palstalla on niin vaikea uskoa, että tällaista tapahtuu, koska tällaista tapahtuu! terv. eräs jolla aivan uskomaton tapaus anoppina - onneksi ei kuitenkaan väkivaltaa kyseessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi