verenpaine 165/104
pitäskö huolestua? mulla ylipainoa 30kg ja lääkäri sano et jos 10 kg sais pois, hyvä
Sano et paljon lihavammilla voi olla ettei mitkään arvot yli sallitun
Mulla perinnöllinen taipumus, siksi arvot on mitä on
Ikää 34v
Kommentit (10)
lukemissa. Suositushan on siinä 120/80 paikkeilla tai alle, joten kyllä noi aikamoiset luvut on. Yksi mittaus tosin ei kovin paljon kerro. Lääkitystä harkitaan, jos luvut pysyvät korkeina pidemmällä aikavälillä. Vähintäänkin tarkkailla pitäisi ja elämäntavat muuttaa totaalisesti (eli paino alas, suolankäyttö minimiin ja liikuntaa joka päivä). Ja jos ei auta, niin lääkitys kehiin.
Itselläni ei ylipainoa ja verenpaine vaihtelee 120/80 - 140/100 välillä ja seuraan sitä säännöllisesti.
olen aina ollut hoikka 160/50. Nyt lihonnut . maksa-arvot koholla, verenpainetta. usein kun hermostun, ottaa pumpusta. se pelottaa
näköisempi syy verenpaineeseen. Ja onko sukusikin pulleaa sorttia vai onko nimen omaan verenpaine se periytyvä juttu. Verenpaine on erittäin elintapasidonnainen juttu ja sitä aiheuttaa ylipainon lisäksi mm. suolan liiallinen käyttö ja stressi.
T: Hieman kohonneesta verenpaineesta kärsivä, jonka mitat 165/49 ja syynä todellakin se perinnöllinen taipumus (isällä nuoresta verenpainetauti, vaikka hoikka ja elintavat kohdallaan)
Vierailija:
Mulla perinnöllinen taipumus, siksi arvot on mitä on
Ikää 34v
Mutta AP mikäli sinulla on tuollaisia muitakin oireita, niin tee nyt jotain ihmeessä! Varsinkin jos ongelmat alkaneet kun olet lihonut.
Laihduta ihmeessä ja katso auttaako!
3
Tuskin. ei olla pulleaa sukua. Äidillä oli keskivartalolihavuutta myöhemmällä iällä. Ja minulla nyt myös tuo läski mahassa.
Jos laihtuisin edes sen 10 kg, arvot olisi jo huomattavasti paremmat
sielä varmasti kerrottu. Minulla sama tilanne. Sitä ei oikein miellä miten suuri vaara to on
että ylipaino vaikuttaa ja ap valinnut (lihaville tyypilliseen tapaan) sen itselleen mieluisemman vaihtoehdon eli laittaa verenpaino perinnön, ei ylipainon piikkiin.
Itselläkin ylipainoa paljon, BMI jotain 35. Verenpaineet silti noin 60/100.
Mutta tietenkin se ylipaino helpottaa korkean verenpaineen syntyä, varsinkin jos tietää sen olevan helposti " tulossa" , mikäli sitä on suvussa.